Οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται

greek487

Tasos N.
Η υπογραφή από τον ουρανό δεν κατέβηκε αλλά κατέβηκε από την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου και μόνο από εκεί.Το καρφί χρησιμοποιήστε το αλλού...

:eek: Η πηγή της είναι ολοφάνερη.

Με ενδιέφερε η γνώμη σας αλλά δεν με καλύψατε. Πήγατε κατευθείαν στις χορωδίες και συγκεκριμένα στην Ελβυχ.Ότι να,ναι...

Μίλησε κανείς για την ΕΛ.ΒΥ.Χ. εδώ? :eek::eek:

Καλά είναι φυσικό να στηρίζεστε πάντα σε χορωδίες γιατί δεν έχετε μονωδίες=Ψάλτες,αλλά δεν είναι το θέμα αυτό εδώ...

:eek::eek::eek: Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.

Επίσης, σκοπός μου δεν είναι να σας "καλύψω". Άλλοι προσπαθούν, αλλά είναι κάπως δύσκολο.

Πάντα γεια,
ΤΝ

 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!


:eek: Η πηγή της είναι ολοφάνερη.



Μίλησε κανείς για την ΕΛ.ΒΥ.Χ. εδώ? :eek::eek:



:eek::eek::eek: Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.

Επίσης, σκοπός μου δεν είναι να σας "καλύψω". Άλλοι προσπαθούν, αλλά είναι κάπως δύσκολο.

Πάντα γεια,
ΤΝ


Και οι καλοι μονωδοι,ποιοι ειναι;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Νομίζω ότι είναι προφανές ότι οι χορωδίες μπορεί και να αποτελούνται από άτομα εντελώς ακατάλληλα για μονωδοί. Η αξία του ενός δεν μεταδίδεται στο άλλο.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Νομίζω ότι είναι προφανές ότι οι χορωδίες μπορεί και να αποτελούνται από άτομα εντελώς ακατάλληλα για μονωδοί. Η αξία του ενός δεν μεταδίδεται στο άλλο.

Νεοκλή, συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα. Αυτό που έχω διαπιστώσει και από προσωπική μου πείρα με χορωδία είναι ότι αυτά τα άτομα (τα ακατάλληλα για μονωδοί) δεν πρέπει να υπερβαίνουν το ήμισυ των χορωδών που είναι πρώτες φωνές. (π.χ. σε 20 μελή χορωδία με 6 ισοκράτες, δεν πρέπει να είναι πάνω από 7 - εντάξει, πάνω-κάτω). Σε αντίθετη περίπτωση επηρεάζουν το συνολικό ηχόχρωμα της χορωδίας.
Αυτό ισχύει ειδικά αν η ακαταλληλότητα συνδέεται με ποιότητα φωνής (π.χ. εσφαλμένη τοποθέτηση, ανεπαρκή στήριξη κ.λπ.).

ΥΓ Το θέμα είναι αρκετά ενδιαφέρον και ίσως θα ήταν καλό να αυτονομηθεί.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
διακρίνω μια απαξίωση κ μια υποτίμηση απο κάποιους για τους χορωδούς...
μάλλον αλλού κρατάνε σπαθί (το δανείζομαι από άλλη συζήτηση) κ χτυπούν αδιακρίτως με... ειρωνικές φατσούλες...
ας σταματήσω...
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Νεοκλή, συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα. Αυτό που έχω διαπιστώσει και από προσωπική μου πείρα με χορωδία είναι ότι αυτά τα άτομα (τα ακατάλληλα για μονωδοί) δεν πρέπει να υπερβαίνουν το ήμισυ των χορωδών που είναι πρώτες φωνές. (π.χ. σε 20 μελή χορωδία με 6 ισοκράτες, δεν πρέπει να είναι πάνω από 7 - εντάξει, πάνω-κάτω). Σε αντίθετη περίπτωση επηρεάζουν το συνολικό ηχόχρωμα της χορωδίας.
Αυτό ισχύει ειδικά αν η ακαταλληλότητα συνδέεται με ποιότητα φωνής (π.χ. εσφαλμένη τοποθέτηση, ανεπαρκή στήριξη κ.λπ.).

ΥΓ Το θέμα είναι αρκετά ενδιαφέρον και ίσως θα ήταν καλό να αυτονομηθεί.

Μου ειχε συμβει το εξης καποτε σ'εναν Εσπερινο.
Στο αριστερο αναλογιο με πλαισιωσαν 3 ατομα,τα 2 απλως γνωστα,οπου μαζι,ειπαμε τα....Ανοιξανταρια και τα στιχηρα της Μεταμορφωσεως,αν θυμαμαι καλα,απο το βιβλιο του Κακουλιδη,που τυχαια επεσε μπροστα μου!...
Σας πληροφορω,πως τους ακουγα διπλα πεντακαθαρα,σταματουσαν ακομα και στις παυσεις... Και απο μουσικη...γρι!..
Μπραβο,λεω,απο μεσα μου.. Καλα παμε... Οταν ομως τους εβαλα να πουν κατι ξεχωριστα ο καθενας,μονος του,ηταν και οι τρεις στο μοτιβο του ''τρια παιδια βολιωτικα''!!....:D
Αυτο το πραγμα μπορει καποιος να μου πει, γιατι εγινε;...
Αρα οι χορωδοι απο τους.... ΧΟΡΩΔΟΥΣ(Ψαλτες ολοκληρωμενους),εχουν καποια διαφορα!...:wink:
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Ο δάσκαλος μου π.Νικόλας Αλεξάκης μου είχε πει ότι αν πάρεις ένα φάλτσο και τον βάλεις μέσα σε μια χορωδία τότε αυτός θα ψάλλει (ή τραγουδάει) ορθά.. όσο μεγαλώνει όμως ο αριθμός των φάλτσων τόσο χειροτερεύει το συνολικό άκουσμα...
 
Last edited:

nkioster

Πατήρ Νεκτάριος Κιοστεράκης
Οι καλές χορωδίες δεν δημιουργούνται από τους καλούς μονωδούς η καλοφωνάρηδες. Δημιουργούνται από 3 πράγματα ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ.
Η καλή χορωδία δεν είναι στο αν πει ένα εύκολο η δύσκολο ύμνο αλλά αν το αποτέλεσμα βγει με ένα στόμα μια φωνή. Με λίγα λόγια να υπάρχει ομοιογένεια.
 
P

PANROUST

Guest
Οι καλές χορωδίες δεν δημιουργούνται από τους καλούς μονωδούς η καλοφωνάρηδες. Δημιουργούνται από 3 πράγματα ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ.
Η καλή χορωδία δεν είναι στο αν πει ένα εύκολο η δύσκολο ύμνο αλλά αν το αποτέλεσμα βγει με ένα στόμα μια φωνή. Με λίγα λόγια να υπάρχει ομοιογένεια.
Ναι αλλά οι χορωδίες γίνονται από καλούς χορωδούς (όπου δεν είναι απαραίτητα να είναι και καλοί υμνωδοί) όπου γνωρίζουν αυτά όπου πρέπει να γνωρίζουν για να τα μεταδώσουν στις ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ και εκτός από τις πρόβρες τα μέλη της χορωδίας πρέπει να είναι τέλειοι στο διάβασμα της μουσικής παρτιτούρας και συνεργάσιμοι ως προς τον χωράρχη και μεταξύ τους ώστε να βγει και η ομοιογένεια.
Σκέτες πάρα πολλές πρόβες δεν γίνεται τίποτα...
 
P

PANROUST

Guest

:eek: Η πηγή της είναι ολοφάνερη.
Και τι έχει μέσα;Ότι και να έχει,στην υγεία σας την δροσιά της να έχετε!!!
Να στείλετε τίποτα και από εδώ γιατί εμείς δεν έχουμε βρει ακόμα την πηγή για να την παλέψουμε...όπως λέει και η Έλη...
Μίλησε κανείς για την ΕΛ.ΒΥ.Χ. εδώ? :eek::eek:
Μα ποιος μίλησε για την Ελβυχ;;;;
Τσ,τσ,τσ...να ακούσω και το άλλο ότι κατά την γνώμη σας η ελβυχ είναι η καλύτερη χορωδία στο πλανήτη,δεν θα σας πιστέψω,θα πέσω από τα σύννεφα!!! :eek::eek::eek: Αυτά τα λόγια από εσάς;Με τίποτα!
:eek::eek::eek: Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.
Να είδατε τώρα που με βάζετε σε πειρασμό να σας ξανά ρωτήσω κάτι;;;Αλλά μετά θα σας ζητήσω ηχητικό ντοκουμέντο..........................................
Επίσης, σκοπός μου δεν είναι να σας "καλύψω". Άλλοι προσπαθούν, αλλά είναι κάπως δύσκολο.
Δύσκολο;;;Καλά είναι ολοφάνερο...τους έχετε όλους αποστομώσει.Και κάποιοι άλλοι κλαίνε από το τηλέφωνο...
Να τα λέμε αυτά!
Τα σύκα σύκα και συκιές μόνες!

Πάντα γεια,
ΤΝ
Καλό βράδυ!
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Οι καλές χορωδίες δεν δημιουργούνται από τους καλούς μονωδούς η καλοφωνάρηδες. Δημιουργούνται από 3 πράγματα ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ.
Η καλή χορωδία δεν είναι στο αν πει ένα εύκολο η δύσκολο ύμνο αλλά αν το αποτέλεσμα βγει με ένα στόμα μια φωνή. Με λίγα λόγια να υπάρχει ομοιογένεια.

Αν δεν ειναι κατηρτισμενοι μουσικα σε βαθμο ικανο οι χορωδοι, δεν προκειται να αποδωσουν ουτε σε ενα ''ΑΜΗΝ'' με δυο ισα, ακομα κι αν ο χοραρχης τους λιωσει τοσο στις προβες, ωστε να βγαλουν το λαδι του νονου τους!!! Ακομα, υπαρχει ο κινδυνος να ξεχασει και ο χοραρχης αυτα που ξερει!!!
 
Επικροτώντας τις προϋποθέσεις που περιγράφει ο Παναγιώτης παραπάνω, νομίζω ότι η εμπειρία λίγο πολύ έχει δείξει ότι: το πόσο καλά γνωρίζουν οι χορωδοί (καλοφωνάρηδες ή μη) τα κομμάτια , αλλά και η εν γένει συνεργασία τους τόσο με τον χοράρχη όσο και μεταξύ τους για να βγεί η ομοιογένεια, φαίνεται από το πόσο συχνά τον κοιτάζουν καθώς διευθύνει (1 φορά την παρτιτούρα και 10 τον χοράρχη, υποστηρίζεται συχνά). Και πολύ λογικό, αφού δεν έχει νόημα να κουνάει κανείς τα χέρια του για να συντονίσει ένα πλήθος που δεν τον κοιτάζει. Οι πολλές πρόβες λοιπόν δεν είναι πανάκεια και μπορεί κάλλιστα να γίνουν και λίγες, αν τηρούνται αυτές οι προϋποθέσεις.

Γνωρίζω περίπτωση στην οποία έχουν προηγηθεί πολλές πρόβες και τελικά να μην πραγματοποιείται η συναυλία, γιατί απλούστατα οι περισσότεροι χορωδοί έρχονταν στις πρόβες αδιάβαστοι και δεν κοίταζαν τον χοράρχη αλλά είχαν "βάλει τη μούρη κάτω"(καθ΄ημάς), αφού εκείνη την ώρα τα έκαναν "επανάληψη".

Και είναι επίσης γνωστή η τάση ορισμένων να επιδιώκουν συμμετοχή σε χορωδίες μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν παρτιτούρες για το αναλόγιό τους.
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
................................................................................................
Γνωρίζω περίπτωση στην οποία έχουν προηγηθεί πολλές πρόβες και τελικά να μην πραγματοποιείται η συναυλία, γιατί απλούστατα οι περισσότεροι χορωδοί έρχονταν στις πρόβες αδιάβαστοι και δεν κοίταζαν τον χοράρχη αλλά είχαν "βάλει τη μούρη κάτω"(καθ΄ημάς), αφού εκείνη την ώρα τα έκαναν "επανάληψη".

Και είναι επίσης γνωστή η τάση ορισμένων να επιδιώκουν συμμετοχή σε χορωδίες μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν παρτιτούρες για το αναλόγιό τους.

Χριστός ανέστη!
Συνάδελφε, όσο και να κοιτάζουμε το χοράρχη, εάν δεν έχουμε διαβάσει και δεν ξέρουμε "νεράκι" τα "μαθήματα", η χορωδία, όπως έγραψε πιο πάνω ο αξιόλογος συνάδελφος κ. Ι. Καρασταμάτης, "δεν τραβάει" και δεν μπορεί να τα ερμηνεύσει σωστά!
Μια ειδοποιός διαφορά μας με τις ευρωπαϊκές χορωδίες, είναι το γεγονός ότι αυτές τραγουδούν, σε συναυλίες, κατά κανόνα απ' έξω!
Πιστεύω, ότι όσοι συνάδελφοι της ΕΒΜ, φιλοδοξούν να ψάλλουν χορωδιακά σε συναυλιακούς χώρους, με αξιώσεις, θα πρέπει σταδιακά να το εφαρμόσουν!
Είμαι πεπεισμένος ότι θα δουν θετικά αποτελέσματα!
 
Αληθώς ανέστη! Γράφω κάτι διαφορετικό;
Πως θα κοιτάζεις 1 φορά την παρτιτούρα και 10 τον χοράρχη αν δεν ξέρεις τα κομμάτια;
Εκτός αν κάνεις play back με το στόμα...
Το karaoke ούτως η άλλως είναι ανέφικτο για μας..:D
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Οι καλές χορωδίες δημιουργούνται:

* από την καλή προετοιμασία (πολλές πρόβες)
* από την άριστη εκτέλεση των τροπαρίων που σημαίνει ότι οι χορωδοί είναι και έμπειροι (καλοί μονωδοί, πολλά έτη σε αναλόγια) και βαθύ γνώστες της ΒΕΜ σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο και καλοφωνάρηδες.
* έχουν κοινό δάσκαλο-χοράρχη και ο χοράρχης είναι βαθύς γνώστης της ΒΕΜ και της διεύθυνσης χορωδίας

Όλα τα παραπάνω τα πληρούσε στο μέγιστο η χορωδία του Θρ. Στανίτσα γι'αυτό και θεωρείται η καλύτερη όλων των εποχών..

επίσης για το τελικο αποτέλεσμα μπορεί να παίξουν ρόλο και άλλοι παράγοντες όπως ο χώρος που πραγματοποιείται η συναυλία (εσωτερικός-εξωτερικός) με καλή ακουστική ή όχι, η ύπαρξη ή όχι καλής μικροφονικής κ.λπ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
η χορωδία του Θρ. Στανίτσα γι'αυτό και θεωρείται η καλύτερη όλων των εποχών..

"τον τρισάγιον ύμνον" στο χερουβικό του Γρηγορίου...
δεν το είπα εγώ...
άλλοι κόλλησαν, σύμφωνα με μαρτυρία (ελπίζω να μη χαθεί το μήνυμα), κ το έκανε σόλο ο Αρχοντας.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
"τον τρισάγιον ύμνον" στο χερουβικό του Γρηγορίου...
δεν το είπα εγώ...
άλλοι κόλλησαν, σύμφωνα με μαρτυρία (ελπίζω να μη χαθεί το μήνυμα), κ το έκανε σόλο ο Αρχοντας.


Άκουσέ το στη συναυλία....Κυκλοφορεί, εκεί λέγεται χορωδιακά...

δ.
 
Top