Νεοκλή, συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα. Αυτό που έχω διαπιστώσει και από προσωπική μου πείρα με χορωδία είναι ότι αυτά τα άτομα (τα ακατάλληλα για μονωδοί) δεν πρέπει να υπερβαίνουν το ήμισυ των χορωδών που είναι πρώτες φωνές. (π.χ. σε 20 μελή χορωδία με 6 ισοκράτες, δεν πρέπει να είναι πάνω από 7 - εντάξει, πάνω-κάτω). Σε αντίθετη περίπτωση επηρεάζουν το συνολικό ηχόχρωμα της χορωδίας.
Αυτό ισχύει ειδικά αν η ακαταλληλότητα συνδέεται με ποιότητα φωνής (π.χ. εσφαλμένη τοποθέτηση, ανεπαρκή στήριξη κ.λπ.).
ΥΓ Το θέμα είναι αρκετά ενδιαφέρον και ίσως θα ήταν καλό να αυτονομηθεί.
Μου ειχε συμβει το εξης καποτε σ'εναν Εσπερινο.
Στο αριστερο αναλογιο με πλαισιωσαν 3 ατομα,τα 2 απλως γνωστα,οπου μαζι,ειπαμε τα....Ανοιξανταρια και τα στιχηρα της Μεταμορφωσεως,αν θυμαμαι καλα,απο το βιβλιο του Κακουλιδη,που τυχαια επεσε μπροστα μου!...
Σας πληροφορω,πως τους ακουγα διπλα πεντακαθαρα,σταματουσαν ακομα και στις παυσεις... Και απο μουσικη...γρι!..
Μπραβο,λεω,απο μεσα μου.. Καλα παμε... Οταν ομως τους εβαλα να πουν κατι ξεχωριστα ο καθενας,μονος του,ηταν και οι τρεις στο μοτιβο του ''τρια παιδια βολιωτικα''!!....
Αυτο το πραγμα μπορει καποιος να μου πει, γιατι εγινε;...
Αρα οι χορωδοι απο τους.... ΧΟΡΩΔΟΥΣ(Ψαλτες ολοκληρωμενους),εχουν καποια διαφορα!...:wink: