Κι εγώ μίλησα για συγκεκριμένο μήνυμα κ κασσέτα
http://analogion.com/forum/showpost....8&postcount=45
http://analogion.com/forum/showpost....8&postcount=45
"τον τρισάγιον ύμνον" στο χερουβικό του Γρηγορίου...
δεν το είπα εγώ...
άλλοι κόλλησαν, σύμφωνα με μαρτυρία (ελπίζω να μη χαθεί το μήνυμα), κ το έκανε σόλο ο Αρχοντας.
Όταν ο greek487 στον παρελθόν μας έχει λιβανίσει με την χορωδία της Ελβυχ (μην μου πείτε ότι δεν είναι έτσι και ότι δεν υποστηρίζει ότι η καλύτερη χορωδία όπου υπάρχει στον σύμπαν είναι η ελβυχ),εγώ μετά τι θέλετε να τον ρωτήσω μετά από αυτό όπου έγραψε:...αλλά δε σε πειράζει που κάποιοι χλευάζουν με ειρωνικά μηνύματα απ την αρχή του θέματος συγκεκριμένη χορωδία και χορωδούς ότι δεν είναι καλοί μονωδοί;;;;;;;;
έλεος πια...
δεν πάει έτσι.
ΥΓ: εκτός κι άν το θέμα επικοινωνίας, είναι να ξαναρχίσουν κάποιοι να λένε διάφορα για συγκεκριμένη χορωδία...
Τι κάνει μίαου μίαου στα κεραμίδια;Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται
Λάθος ερώτηση σε λάθος θέμα πρώτον και δεύτερον είπε κάτι όπου δεν το πιστεύει.Γιατί γι αυτόν η χορωδία όπου έχει επιτυχία και διεθνώς είναι μόνο η ελβυχ...(Μεν)Η ερμηνεία του κ. Ζάρκου είναι υπέροχη! Χάρηκα ( παρομοίως όπου τα είπαμε) που την άκουσα! ΚΑΙ για την πατριαρχική προφορική παράδοση είμαι υπερήφανος.(μπ@@@@@ς μέχρι εδώ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ) Το ερώτημα όμως για μένα είναι πως θα μπορούσε να γίνει χορωδιακή εκτέλεση. Πολλή ψέλνουν ωραία, αλλά λίγες είναι οι χορωδίες που έχουν επιτυχία. Κατά την γνώμη μου πάντα.(Τι κάνει μιάου μιάου...;Η τελειότητα)
Και σε πανηγύρια...αλλά νόμιζα πως αυτό το χούι το έχουμε μόνο εμείς οι Αθηναίοι...Και είναι επίσης γνωστή η τάση ορισμένων να επιδιώκουν συμμετοχή σε χορωδίες μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν παρτιτούρες για το αναλόγιό τους.
Αγαπητέ Nikos L. το ότι κόλλησαν σ'εναν ύμνο, αυτό δεν μπορεί να κρίνει την απόδοση συνολικά μιας χορωδίας που έχει δώσει δείγματα γραφής..πάντως ξέρουμε όλοι πόσο απαιτητικός ήταν στις πρόβες ο Άρχοντας και το ότι αυτές κρατούσαν πολλές ώρες...και το ό,τι είναι η καλύτερη χορωδια όλων των εποχών είναι δικιά μου εκτίμηση..ελπίζω να μην πέφτω έξω!!!
Όταν ο greek487 στον παρελθόν μας έχει λιβανίσει με την χορωδία της Ελβυχ (μην μου πείτε ότι δεν είναι έτσι και ότι δεν υποστηρίζει ότι η καλύτερη χορωδία όπου υπάρχει στον σύμπαν είναι η ελβυχ),εγώ μετά τι θέλετε να τον ρωτήσω μετά από αυτό όπου έγραψε:
Τι κάνει μίαου μίαου στα κεραμίδια;
Για πιες καλές χορωδίες μιλάει;Δεν μας έχει πει ακόμα...
Μία χορωδία για αυτόν όπου συμπεριλαμβάνεται μέσα σ αυτές είναι και η ελβυχ ή μάλλον μόνο η ελβυχ όπου το έχει υποστηρίξει στον παρελθόν...''τελειότητες''...
Εγώ τι θα κάνω μετά;Δεν θα του ζητήσω και ηχητικό ντοκουμέντο από τον μονωδό ή τέλος πάντων για όποιους μονωδούς μιλάει για να με πείσει;
Θέλω και εγώ ντοκουμέντα για αυτό όπου υποστηρίζει για να με πείσει.Όταν ζητάει κάποιος ηχητικό από κάποιον μονωδό πρέπει υποχρεωτικά για εσάς να είναι επίθεση ως το πρόσωπό του;;;;;;;;;Γιατί σας πειράζει τόσο πολύ αυτό το κομμάτι εδώ;
Άλως το πήγε εκεί όπου πήγε και σε λάθος θέμα.Το αρχικό θέμα ήταν ''Κοινωνικόν Μ. Σαββάτου «Εξηγέρθη ως ο υπνών Κύριος και ανέστη…» Πέτρου Λαμπαδαρίου [ερμηνεία: Γρηγόριος Ζάρκος - εξήγηση κρατήματος: Ιωάννης Αρβανίτης]'' και τι να γράψει τι να γράψει για να ξανά λιβανίσει:
Λάθος ερώτηση σε λάθος θέμα πρώτον και δεύτερον είπε κάτι όπου δεν το πιστεύει.Γιατί γι αυτόν η χορωδία όπου έχει επιτυχία και διεθνώς είναι μόνο η ελβυχ...
Αλήθεια εγώ το άνοιξα το θέμα περί χορωδίας και συγκεκριμένα στην ελβυχ;;;
Άλλος ξεφτιλίζει τα θέματα και παράλληλα τον εαυτό του και παίρνει αμπάριζα και τους φίλους του..
Καλύτερα αντί να μπαίνει στο ψαλτολόγιο επειδή έτσι περνάει η ώρα του (ο νοών νοείτω...),να κάνει ότι άλλο θέλει εκεί όπου βρίσκεται και να είναι πάνω από όλα καλά.Δεν του φταίμε σε τίποτα.
Ξέρετε κάτι;;
Στον παρελθόν έχω πει ''ότι βγάζω το καπέλο'' για την χορωδία αυτή (Ελβυχ),επειδή επειδή επειδή...για τους φανερούς λόγους αλλά δεν συμφωνώ στην ερμηνεία της ,στις αλλοιώσεις κ.τλ. και τέλος πάντων σε αυτά όπου υποστηρίζει(ουν)...Με κουράζει πάρα πολύ όταν την ακούω.Και σέβομαι τον κ.Λ.Αγγελόπουλο ως άνθρωπό πάνω από όλα και ως δάσκαλο παρόλο όπου δεν ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ αυτά όπου λέει και κάνει και κάνουν...
Δεν είχα σκοπό να χλευάσω κανέναν...αλλά όταν κάποιος σε προκαλεί με τις γνώμες του είσαι υποχρεωμένος να του απαντήσεις με ερώτηση όπως εδώ αλλά πρέπει να το παίζεις και κάπως τρελός γιατί δεν βγαίνει διαφορετικά...
Υπάρχουν και άλλες χορωδίες όπου είναι πάρα πολύ καλές. Υπόψη ο κ.Βασιλικός μπορεί να σταμάτησε να κάνει συναυλίες αλλά υπάρχει η χορωδία.Αν ξανά μαζέψει τα μέλη του (και το εύχομαι) θα έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον μετά...
Καληνύχτα σας ! ! !
-Παναγιώτης-
Δε μου θίγει την εικόνα της χορωδίας ότι κάπου κόλλησε. Και η ηχογραφημένη εκτέλεση της συναυλίας αποδεικνύει ότι ήταν κόλλημα της στιγμής. ΑΥΤΟ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΚΙ ΕΓΩ.Για να καταλάβω, Γιάννη, σε πείραξε που ειπώθηκε για τη χορωδία του Στανίτσα ότι κάπου κόλλησε, αλλά δε σε πειράζει που κάποιοι χλευάζουν με ειρωνικά μηνύματα απ την αρχή του θέματος συγκεκριμένη χορωδία και χορωδούς ότι δεν είναι καλοί μονωδοί;;;;;;;;
έλεος πια...
δεν πάει έτσι.
ΥΓ: εκτός κι άν το θέμα επικοινωνίας, είναι να ξαναρχίσουν κάποιοι να λένε διάφορα για συγκεκριμένη χορωδία...
... δεν πρόκειται να σχολιάσω αυτά που υποψιάζεσθαι. Εντούτοις, δεν είσθε ο μόνος με διορατικό χάρισμα .Ναι αλλά οι χορωδίες γίνονται από καλούς χορωδούς (όπου δεν είναι απαραίτητα να είναι και καλοί υμνωδοί) όπου γνωρίζουν αυτά όπου πρέπει να γνωρίζουν για να τα μεταδώσουν στις ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ και εκτός από τις πρόβρες τα μέλη της χορωδίας πρέπει να είναι τέλειοι στο διάβασμα της μουσικής παρτιτούρας και συνεργάσιμοι ως προς τον χωράρχη και μεταξύ τους ώστε να βγει και η ομοιογένεια.
Σκέτες πάρα πολλές πρόβες δεν γίνεται τίποτα...
http://www.youtube.com/watch?v=7XtIPzOxWsA
... δεν πρόκειται να σχολιάσω αυτά που υποψιάζεσθαι. Εντούτοις, δεν είσθε ο μόνος με διορατικό χάρισμα .
Αφου συμφωνούμε στο θέμα εδώ ...
από εδώΕγώ δεν είπα ότι οι χορωδίες δημιουργούνται μόνο από καλούς μονωδούς..άρα δεν συμφωνείτε.Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.
Δε μου θίγει την εικόνα της χορωδίας ότι κάπου κόλλησε. Και η ηχογραφημένη εκτέλεση της συναυλίας αποδεικνύει ότι ήταν κόλλημα της στιγμής. ΑΥΤΟ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΚΙ ΕΓΩ.
Τώρα, το ότι η ΕΛΒΥΧ δεν έχει καλούς μονωδούς δεν το είδα πουθενά. Κάνε μου παράθεση το επίμαχο σημείο, μάλλον τα επίμαχα, αφού από την αρχή μέχρι το τέλος του θέματος βλέπεις τέτοια.
Πήγατε κατευθείαν στις χορωδίες και συγκεκριμένα στην Ελβυχ.Ότι να,ναι...
Καλά είναι φυσικό να στηρίζεστε πάντα σε χορωδίες γιατί δεν έχετε μονωδίες=Ψάλτες,αλλά δεν είναι το θέμα αυτό εδώ...
Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.
Και οι καλοι μονωδοι,ποιοι ειναι;
Ειναι τεσσερις, εξ αυτων τρεις, οι εξης δυο, ο ενας, ο κανενας....
... δεν σας φαίνετε?διακρίνω μια απαξίωση κ μια υποτίμηση απο κάποιους για τους χορωδούς...
μάλλον αλλού κρατάνε σπαθί (το δανείζομαι από άλλη συζήτηση) κ χτυπούν αδιακρίτως με... ειρωνικές φατσούλες...
ας σταματήσω...
Γιάννη,
Το ένα μήνυμα για την αδυναμία της χορωδίας του Στανίτσα το πιάσατε αμέσως. Τα αλλά μηνύματα που αδίκως απαξιώνουν τους χορωδούς -της ΕΛ.ΒΥ.Χ. φυσικά- δεν τα είδατε. Επί πλέον ζητάτε και βοήθεια να σας τα βρουν. Ορίστε λοιπόν ...
Ακόμα και με την παρατήρηση ...
... δεν σας φαίνετε?
ΤΝ
Πιστεύω πως υπάρχει δυσκολία αλληλοκατανόησης. Ο λόγος μάλλον είναι ότι η χορωδία του Στανίτσα περιέλαβε κυρίως φθασμένους ψάλτες ενώ η ΕΛΒΥΧ στηρίζεται στη μαθητεία στον χοράρχη. Συνεπώς, θεώρησα αυτονόητο πως μια χορωδία πολύ δύσκολα μπορεί να απαρτίζεται από τα αναστήματα του Μαγούρη, του Παϊκοπούλου, του Βασιλικού, του Απτόσογλου, του Βαλή κλπ. Δε θεώρησα, λοιπόν, άστοχα ή προσβλητικά τα παραπάνω ερωτήματα, όμως ήταν όντως προσβλητική η απαξίωση της χορωδίας του Στανίτσα με βάση μία στιγμιαία αδυναμία της.
Γιάννη,
Το ένα μήνυμα για την αδυναμία της χορωδίας του Στανίτσα το πιάσατε αμέσως. Τα αλλά μηνύματα που αδίκως απαξιώνουν τους χορωδούς -της ΕΛ.ΒΥ.Χ. φυσικά- δεν τα είδατε. Επί πλέον ζητάτε και βοήθεια να σας τα βρουν. Ορίστε λοιπόν ...
Ακόμα και με την παρατήρηση ...
... δεν σας φαίνετε?
ΤΝ
Ξεκολλήστε επιτέλους από το μήνυμά μου για το κόλλημα των μελωδών στο «ύμνον» του χερουβικού του τρίτου ήχου του Γρηγορίου.
Ήμουν και στην σκηνή του «Παρνασσού» όπου εψάλη από όλους χωρίς πρόβλημα το "επίμαχο" σημείο, και στο studio της Columbia...
Και σταματήστε τα σχόλια και τις συγκρίσεις με τις ....αλάθητες ιλαρο-χορωδιούλες της γνωστής σχολής.
Τον ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα δεν θα μπορέσουν ποτέ να τον λύσουν!!!
ΤΕΛΟΣ!!!
... με ένα μόνο περιστατικό που κόλλησε η χορωδία του Στανίτσα? Με συγχωρείτε, αλλά αρκετό όφελος θα μπορούσε να βγει με την σύγκριση της χορωδίας του Στανίτσα με την χορωδία του Αγγελοπούλου. Και ούτε καν αρχίνησε η σύγκριση, εκτός εάν υπάρχει αλλού και δεν το είδα.σταματήστε τα σχόλια και τις συγκρίσεις ... ΤΕΛΟΣ!!!
... και αυτό το μήνυμα ...Ίσως το ότι άκουγα τον βήχα του Στανίτσα να είναι πιο αξιόλογο από την επαφή με τα μουσικά χειρόγραφα και την ανάλυση.
... έχουν τη θέση τους.Θέλετε να μου πείτε η μνημειακή, για κάποιους, συναυλία του Στανίτσα στο Βέλγιο υπήρξε ανάλογη του επιπέδου των μαθημάτων που παρουσίασε ο Αγγελόπουλος στο εξωτερικό; Ποια χορωδία άνοιξε το ρεπερτόριο της βυζαντινής και μεταβυζαντινής μελοποιίας; Προσωπικά έχω άλλες απαιτήσεις από ότι εσείς.
Σίγουρα.Πιστεύω πως υπάρχει δυσκολία αλληλοκατανόησης.
Ο λόγος μάλλον είναι ότι η χορωδία του Στανίτσα περιέλαβε κυρίως φθασμένους ψάλτες ενώ η ΕΛΒΥΧ στηρίζεται στη μαθητεία στον χοράρχη. Συνεπώς, θεώρησα αυτονόητο πως μια χορωδία πολύ δύσκολα μπορεί να απαρτίζεται από τα αναστήματα του Μαγούρη, του Παϊκοπούλου, του Βασιλικού, του Απτόσογλου, του Βαλή κλπ.
Ποιοι ειναι οι ολοκληρωμενοι ψαλτες,που ενας χοραρχης θα εχει μεγαλα....κοτσια,να μπορεσει να τους ''μαντρωσει'';... Εκει φαινεται η ''μαγκια'' του χοραρχη...:wink:
Ερωτήματα? Ερώτημα είναι αυτό ...Δε θεώρησα, λοιπόν, άστοχα ή προσβλητικά τα παραπάνω ερωτήματα,
... ?Ειναι τεσσερις, εξ αυτων τρεις, οι εξης δυο, ο ενας, ο κανενας....
Δηλαδή με το παρακάτω μήνυμα ......όμως ήταν όντως προσβλητική η απαξίωση της χορωδίας του Στανίτσα με βάση μία στιγμιαία αδυναμία της.
... με την περιγραφή μιας χορωδίας ως "η καλύτερη όλων των εποχών" θα περίμενε κανείς να ακούσει αυτό το περιστατικό ...Οι καλές χορωδίες δημιουργούνται:
* από την καλή προετοιμασία (πολλές πρόβες)
* από την άριστη εκτέλεση των τροπαρίων που σημαίνει ότι οι χορωδοί είναι και έμπειροι (καλοί μονωδοί, πολλά έτη σε αναλόγια) και βαθύ γνώστες της ΒΕΜ σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο και καλοφωνάρηδες.
* έχουν κοινό δάσκαλο-χοράρχη και ο χοράρχης είναι βαθύς γνώστης της ΒΕΜ και της διεύθυνσης χορωδίας
Όλα τα παραπάνω τα πληρούσε στο μέγιστο η χορωδία του Θρ. Στανίτσα γι'αυτό και θεωρείται η καλύτερη όλων των εποχών...
... ? "Η καλύτερη χορωδία όλων των εποχών" θα είχε τέτοιο κόλλημα? Σε τέτοιο απλό μάθημα? Και μέτα είναι "προσβλητικό" μόνο και μόνο που ανέφερετε ...Μετά την παρουσίαση στην αίθουσα του Παρνασσού της συναυλίας με μέλη του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου, επιλέχτηκαν τα μέλη του χορού που θα πηγαίναμε (κι εγώ μέσα:wink στο studio της Columbia για την έκδοση των δίσκων.
Πήγαμε λοιπόν στο studio και αρχίσαμε την ηχογράφηση.
Όταν φτάσμε στο Χερουβικό του γ' ήχου τη θέση «ύμνον» οι ψάλλοντες το μέλος δεν μπορούσαν να πουν σωστά τις εναλλαγές του χρωματικού με το διατονικό.... διακοπή στη διακοπή... Ο κ. Γρ. Στάθης από το κοντρόλ έλεγε «Προσπαθήστε ρε παιδιά»....
Νευρίασε ο δάσκαλος και του είπε έντονα: «Έλα να τους το μάθεις εσύ!!» και άνοιξε την πόρτα, βγήκε στο διάδρομο και άναψε τσιγάρο, ενώ ο κ. Στάθης ήρθε κοντά μας και έβαζε έναν - έναν να ψάλει την επίμαχη θέση, μα δεν περπατούσε.
Βγήκα τότε και πήγα στο δάσκαλο, που μου είπε: «Κολλήσαμε!»
«Νομίζω πως μπορούμε να ξεκολλήσουμε...» του είπα.
«Δάσκαλε, η θέση αυτή είναι μελωδικότατη! Να την πείτε μονωδία εσείς, για να ξεκολλήσουμε!»
Δίκιο έχεις, μου είπε, πάμε μέσα... Όπερ και εγένετο:wink:....
... ? (Καλά έκανε ο Νίκος και το ανέφερε.) Και μετά ακούμε μέχρι σήμερα τον αντίλαλο απ το μεγάλο "σκάνδαλο" επειδή ήθελα να εξετάσω πως πετυχαίνει η ΕΛ.ΒΥ.Χ. την ερμηνευτική τελειότητα. Τόσο παράλογο σας ακούγεται ακόμα? Ακόμα και μετά από τα λόγια του μουσικολόγου Μάρκου Δραγούμη π.χ.?"τον τρισάγιον ύμνον" στο χερουβικό του Γρηγορίου...
δεν το είπα εγώ...
άλλοι κόλλησαν, σύμφωνα με μαρτυρία (ελπίζω να μη χαθεί το μήνυμα), κ το έκανε σόλο ο Αρχοντας.
Σίγουρα.
Με συγχωρείτε, αλλά εάν μου λέτε ότι η χορωδία του Στανίτσα ήταν απλά ένα "μάζεμα" από φθάσμένους ψάλτες και το θεωρείτε αυτό μεγάλο κατόρθωμα και "μαγκιά" ... εμ, τότε, κολοκύθια με τη ρίγανη. Πιο αξιέπαινο, κατ εμέ, παρα πολλή πιο αξιέπαινο, είναι να δημιουργήσει κάποιος χορωδία απ το μηδέν. Εκεί φαίνεται κανείς τη ικανότητες έχει.
Ερωτήματα? Ερώτημα είναι αυτό ...
... ?
Δηλαδή με το παρακάτω μήνυμα ...
... με την περιγραφή μιας χορωδίας ως "η καλύτερη όλων των εποχών" θα περίμενε κανείς να ακούσει αυτό το περιστατικό ...
... ? "Η καλύτερη χορωδία όλων των εποχών" θα είχε τέτοιο κόλλημα? Σε τέτοιο απλό μάθημα? Και μέτα είναι "προσβλητικό" μόνο και μόνο που ανέφερετε ...
... ? (Καλά έκανε ο Νίκος και το ανέφερε.) Και μετά ακούμε μέχρι σήμερα τον αντίλαλο απ το μεγάλο "σκάνδαλο" επειδή ήθελα να εξετάσω πως πετυχαίνει η ΕΛ.ΒΥ.Χ. την ερμηνευτική τελειότητα. Τόσο παράλογο σας ακούγεται ακόμα? Ακόμα και μετά από τα λόγια του μουσικολόγου Μάρκου Δραγούμη π.χ.?
Ευτυχώς πάντως, που η τετραπέρατη υποκρισία αποκαλύπτετε επιτέλους. Εύθικτοι και ευαίσθητοι στους μεν, σκληροί και άγριοι στους δε, ανεξαρτήτως τη θέμα, ποιο το ζήτημα. Οι καταστάσεις όμως δεν μένουν στάσιμες.