Οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Επειδή κάπου χάθηκε η επικοινωνία και πνιγήκαμε σε μια κουταλιά νερό, το ότι στη συναυλία το είπανε, και μάλιστα χωρίς τις διακοπές του στούντιο, δε σημαίνει ότι τελικά μπόρεσαν να το αποδώσουνε;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Για να καταλάβω, Γιάννη, σε πείραξε που ειπώθηκε για τη χορωδία του Στανίτσα ότι κάπου κόλλησε, αλλά δε σε πειράζει που κάποιοι χλευάζουν με ειρωνικά μηνύματα απ την αρχή του θέματος συγκεκριμένη χορωδία και χορωδούς ότι δεν είναι καλοί μονωδοί;;;;;;;;

έλεος πια...
δεν πάει έτσι.

ΥΓ: εκτός κι άν το θέμα επικοινωνίας, είναι να ξαναρχίσουν κάποιοι να λένε διάφορα για συγκεκριμένη χορωδία...
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
"τον τρισάγιον ύμνον" στο χερουβικό του Γρηγορίου...
δεν το είπα εγώ...
άλλοι κόλλησαν, σύμφωνα με μαρτυρία (ελπίζω να μη χαθεί το μήνυμα), κ το έκανε σόλο ο Αρχοντας.

Αγαπητέ Nikos L. το ότι κόλλησαν σ'εναν ύμνο, αυτό δεν μπορεί να κρίνει την απόδοση συνολικά μιας χορωδίας που έχει δώσει δείγματα γραφής..πάντως ξέρουμε όλοι πόσο απαιτητικός ήταν στις πρόβες ο Άρχοντας και το ότι αυτές κρατούσαν πολλές ώρες...και το ό,τι είναι η καλύτερη χορωδια όλων των εποχών είναι δικιά μου εκτίμηση..ελπίζω να μην πέφτω έξω!!!:D
 
P

PANROUST

Guest
...αλλά δε σε πειράζει που κάποιοι χλευάζουν με ειρωνικά μηνύματα απ την αρχή του θέματος συγκεκριμένη χορωδία και χορωδούς ότι δεν είναι καλοί μονωδοί;;;;;;;;

έλεος πια...
δεν πάει έτσι.

ΥΓ: εκτός κι άν το θέμα επικοινωνίας, είναι να ξαναρχίσουν κάποιοι να λένε διάφορα για συγκεκριμένη χορωδία...
Όταν ο greek487 στον παρελθόν μας έχει λιβανίσει με την χορωδία της Ελβυχ (μην μου πείτε ότι δεν είναι έτσι και ότι δεν υποστηρίζει ότι η καλύτερη χορωδία όπου υπάρχει στον σύμπαν είναι η ελβυχ),εγώ μετά τι θέλετε να τον ρωτήσω μετά από αυτό όπου έγραψε:
Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται
Τι κάνει μίαου μίαου στα κεραμίδια;
Για πιες καλές χορωδίες μιλάει;Δεν μας έχει πει ακόμα...
Μία χορωδία για αυτόν όπου συμπεριλαμβάνεται μέσα σ αυτές είναι και η ελβυχ ή μάλλον μόνο η ελβυχ όπου το έχει υποστηρίξει στον παρελθόν...''τελειότητες''...
Εγώ τι θα κάνω μετά;Δεν θα του ζητήσω και ηχητικό ντοκουμέντο από τον μονωδό ή τέλος πάντων για όποιους μονωδούς μιλάει για να με πείσει;
Θέλω και εγώ ντοκουμέντα για αυτό όπου υποστηρίζει για να με πείσει.Όταν ζητάει κάποιος ηχητικό από κάποιον μονωδό πρέπει υποχρεωτικά για εσάς να είναι επίθεση ως το πρόσωπό του;;;;;;;;;Γιατί σας πειράζει τόσο πολύ αυτό το κομμάτι εδώ;
Άλως το πήγε εκεί όπου πήγε και σε λάθος θέμα.Το αρχικό θέμα ήταν ''Κοινωνικόν Μ. Σαββάτου «Εξηγέρθη ως ο υπνών Κύριος και ανέστη…» Πέτρου Λαμπαδαρίου [ερμηνεία: Γρηγόριος Ζάρκος - εξήγηση κρατήματος: Ιωάννης Αρβανίτης]'' και τι να γράψει τι να γράψει για να ξανά λιβανίσει:
(Μεν)Η ερμηνεία του κ. Ζάρκου είναι υπέροχη! Χάρηκα ( παρομοίως όπου τα είπαμε) που την άκουσα! ΚΑΙ για την πατριαρχική προφορική παράδοση είμαι υπερήφανος.(μπ@@@@@ς μέχρι εδώ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ) Το ερώτημα όμως για μένα είναι πως θα μπορούσε να γίνει χορωδιακή εκτέλεση. Πολλή ψέλνουν ωραία, αλλά λίγες είναι οι χορωδίες που έχουν επιτυχία. Κατά την γνώμη μου πάντα.(Τι κάνει μιάου μιάου...;Η τελειότητα)
Λάθος ερώτηση σε λάθος θέμα πρώτον και δεύτερον είπε κάτι όπου δεν το πιστεύει.Γιατί γι αυτόν η χορωδία όπου έχει επιτυχία και διεθνώς είναι μόνο η ελβυχ...
Αλήθεια εγώ το άνοιξα το θέμα περί χορωδίας και συγκεκριμένα στην ελβυχ;;;
Άλλος ξεφτιλίζει τα θέματα και παράλληλα τον εαυτό του και παίρνει αμπάριζα και τους φίλους του..
Καλύτερα αντί να μπαίνει στο ψαλτολόγιο επειδή έτσι περνάει η ώρα του (ο νοών νοείτω...),να κάνει ότι άλλο θέλει εκεί όπου βρίσκεται και να είναι πάνω από όλα καλά.Δεν του φταίμε σε τίποτα.
Ξέρετε κάτι;;
Στον παρελθόν έχω πει ''ότι βγάζω το καπέλο'' για την χορωδία αυτή (Ελβυχ),επειδή επειδή επειδή...για τους φανερούς λόγους αλλά δεν συμφωνώ στην ερμηνεία της ,στις αλλοιώσεις κ.τλ. και τέλος πάντων σε αυτά όπου υποστηρίζει(ουν)...Με κουράζει πάρα πολύ όταν την ακούω.Και σέβομαι τον κ.Λ.Αγγελόπουλο ως άνθρωπό πάνω από όλα και ως δάσκαλο παρόλο όπου δεν ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ αυτά όπου λέει και κάνει και κάνουν...
Δεν είχα σκοπό να χλευάσω κανέναν...αλλά όταν κάποιος σε προκαλεί με τις γνώμες του είσαι υποχρεωμένος να του απαντήσεις με ερώτηση όπως εδώ αλλά πρέπει να το παίζεις και κάπως τρελός γιατί δεν βγαίνει διαφορετικά...
Υπάρχουν και άλλες χορωδίες όπου είναι πάρα πολύ καλές. Υπόψη ο κ.Βασιλικός μπορεί να σταμάτησε να κάνει συναυλίες αλλά υπάρχει η χορωδία.Αν ξανά μαζέψει τα μέλη του (και το εύχομαι) θα έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον μετά...
Καληνύχτα σας ! ! !
-Παναγιώτης-
 
P

PANROUST

Guest
Και είναι επίσης γνωστή η τάση ορισμένων να επιδιώκουν συμμετοχή σε χορωδίες μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν παρτιτούρες για το αναλόγιό τους.
Και σε πανηγύρια...αλλά νόμιζα πως αυτό το χούι το έχουμε μόνο εμείς οι Αθηναίοι...:D
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ Nikos L. το ότι κόλλησαν σ'εναν ύμνο, αυτό δεν μπορεί να κρίνει την απόδοση συνολικά μιας χορωδίας που έχει δώσει δείγματα γραφής..πάντως ξέρουμε όλοι πόσο απαιτητικός ήταν στις πρόβες ο Άρχοντας και το ότι αυτές κρατούσαν πολλές ώρες...και το ό,τι είναι η καλύτερη χορωδια όλων των εποχών είναι δικιά μου εκτίμηση..ελπίζω να μην πέφτω έξω!!!:D

Αγαπητέ, δεν έγραψα κάτι για την αξία των χορωδών η της συνολικής απόδοσης της χορωδίας του Στανίτσα.
Όμως, γιατί εξανίστασθε;; (όχι εσεις προσωπικά, γενικα μιλάω)
Όπως εγραψα κ πιο πάνω, το περιστατικό ανεφέρθη για να καταλάβουν κάποιοι με εριστικά μηνύματα εναντίον συγκεκριμένων χορωδών ως μονωδών, ότι και στη χορωδία του Στανίτσα (που είχε φτασμένους, όπως λενε, ψάλτες) κόλλησαν κάπου. Άρα, γιατί να πυροβολούν άλλους ότι δεν έχουν μονωδους με φατσούλες με τη γλώσσα έξω;;;;; όπως αυτή: :p
κ όταν ανεφέρθη το περιστατικό με τη χορωδία του Στανίτσα, ξαφνικά: ενα περιστατικό δε μειώνει ..... κλπ κλπ.
Σαφώς κ δε μειώνει, αλλά ας το σκεφτούν αυτό όλοι αυτοί που καταφέρονται εναντίον συγκεκριμένων χορωδών.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Όταν ο greek487 στον παρελθόν μας έχει λιβανίσει με την χορωδία της Ελβυχ (μην μου πείτε ότι δεν είναι έτσι και ότι δεν υποστηρίζει ότι η καλύτερη χορωδία όπου υπάρχει στον σύμπαν είναι η ελβυχ),εγώ μετά τι θέλετε να τον ρωτήσω μετά από αυτό όπου έγραψε:

Τι κάνει μίαου μίαου στα κεραμίδια;
Για πιες καλές χορωδίες μιλάει;Δεν μας έχει πει ακόμα...
Μία χορωδία για αυτόν όπου συμπεριλαμβάνεται μέσα σ αυτές είναι και η ελβυχ ή μάλλον μόνο η ελβυχ όπου το έχει υποστηρίξει στον παρελθόν...''τελειότητες''...
Εγώ τι θα κάνω μετά;Δεν θα του ζητήσω και ηχητικό ντοκουμέντο από τον μονωδό ή τέλος πάντων για όποιους μονωδούς μιλάει για να με πείσει;
Θέλω και εγώ ντοκουμέντα για αυτό όπου υποστηρίζει για να με πείσει.Όταν ζητάει κάποιος ηχητικό από κάποιον μονωδό πρέπει υποχρεωτικά για εσάς να είναι επίθεση ως το πρόσωπό του;;;;;;;;;Γιατί σας πειράζει τόσο πολύ αυτό το κομμάτι εδώ;
Άλως το πήγε εκεί όπου πήγε και σε λάθος θέμα.Το αρχικό θέμα ήταν ''Κοινωνικόν Μ. Σαββάτου «Εξηγέρθη ως ο υπνών Κύριος και ανέστη…» Πέτρου Λαμπαδαρίου [ερμηνεία: Γρηγόριος Ζάρκος - εξήγηση κρατήματος: Ιωάννης Αρβανίτης]'' και τι να γράψει τι να γράψει για να ξανά λιβανίσει:

Λάθος ερώτηση σε λάθος θέμα πρώτον και δεύτερον είπε κάτι όπου δεν το πιστεύει.Γιατί γι αυτόν η χορωδία όπου έχει επιτυχία και διεθνώς είναι μόνο η ελβυχ...
Αλήθεια εγώ το άνοιξα το θέμα περί χορωδίας και συγκεκριμένα στην ελβυχ;;;
Άλλος ξεφτιλίζει τα θέματα και παράλληλα τον εαυτό του και παίρνει αμπάριζα και τους φίλους του..
Καλύτερα αντί να μπαίνει στο ψαλτολόγιο επειδή έτσι περνάει η ώρα του (ο νοών νοείτω...),να κάνει ότι άλλο θέλει εκεί όπου βρίσκεται και να είναι πάνω από όλα καλά.Δεν του φταίμε σε τίποτα.
Ξέρετε κάτι;;
Στον παρελθόν έχω πει ''ότι βγάζω το καπέλο'' για την χορωδία αυτή (Ελβυχ),επειδή επειδή επειδή...για τους φανερούς λόγους αλλά δεν συμφωνώ στην ερμηνεία της ,στις αλλοιώσεις κ.τλ. και τέλος πάντων σε αυτά όπου υποστηρίζει(ουν)...Με κουράζει πάρα πολύ όταν την ακούω.Και σέβομαι τον κ.Λ.Αγγελόπουλο ως άνθρωπό πάνω από όλα και ως δάσκαλο παρόλο όπου δεν ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ αυτά όπου λέει και κάνει και κάνουν...
Δεν είχα σκοπό να χλευάσω κανέναν...αλλά όταν κάποιος σε προκαλεί με τις γνώμες του είσαι υποχρεωμένος να του απαντήσεις με ερώτηση όπως εδώ αλλά πρέπει να το παίζεις και κάπως τρελός γιατί δεν βγαίνει διαφορετικά...
Υπάρχουν και άλλες χορωδίες όπου είναι πάρα πολύ καλές. Υπόψη ο κ.Βασιλικός μπορεί να σταμάτησε να κάνει συναυλίες αλλά υπάρχει η χορωδία.Αν ξανά μαζέψει τα μέλη του (και το εύχομαι) θα έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον μετά...
Καληνύχτα σας ! ! !
-Παναγιώτης-

Κατ' αρχήν δε θα απολογηθώ για τον greek...
απ' ό,τι είδα στις αναρτήσεις για την εκτέλεση του κου Ζαρκου, δεν κάνει αρνητική κριτική. (αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με).
το ότι αναφέρει ότι θα ήθελε ή προτιμά να το ακούσει από χορωδία, πού είναι το κακό;;
εκτός κι αν εκεί είπε πάλι για την τέλεια χορωδία κ δεν το είδα.
αμέσως, ζητήθηκαν μονωδοί....
δεν καταλαβαίνετε ότι έτσι εκτός από το "κλίμα" και τον τρόπο, θίγετε και τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος;;;

Δεν εμποδίζει κανείς κανένα να ξαναμαζέψει τους χορωδούς του...

Καλή σας μέρα!!!
ΥΓ: κοιτάξτε τί γράφω για συγκεκριμένη εκτέλεση του κυριου Ζάρκου για να πειστείτε ότι σέβομαι τον αγώνα κ την τέχνη όλων.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Μιά και ο λόγος περί Χορωδιών, ανεβάζω κάτι που έχω πεί κατ' επανάληψιν και όταν λειτουργούσε ο Χορός των Υμνωδών τον οποίον διηύθυνα, αυτά που θα διαβάσετε, υπήρχαν στα ντοσσιέ των Χορωδών, οι οποίοι τον έπαιρναν μετά την πρόβα και στο σπίτι τους για μελέτη.
 

Attachments

  • Καθήκοντα - Υποχρεώσεις Χορωδών.DOC
    33.5 KB · Views: 60

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Για να καταλάβω, Γιάννη, σε πείραξε που ειπώθηκε για τη χορωδία του Στανίτσα ότι κάπου κόλλησε, αλλά δε σε πειράζει που κάποιοι χλευάζουν με ειρωνικά μηνύματα απ την αρχή του θέματος συγκεκριμένη χορωδία και χορωδούς ότι δεν είναι καλοί μονωδοί;;;;;;;;

έλεος πια...
δεν πάει έτσι.

ΥΓ: εκτός κι άν το θέμα επικοινωνίας, είναι να ξαναρχίσουν κάποιοι να λένε διάφορα για συγκεκριμένη χορωδία...
Δε μου θίγει την εικόνα της χορωδίας ότι κάπου κόλλησε. Και η ηχογραφημένη εκτέλεση της συναυλίας αποδεικνύει ότι ήταν κόλλημα της στιγμής. ΑΥΤΟ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΚΙ ΕΓΩ.

Τώρα, το ότι η ΕΛΒΥΧ δεν έχει καλούς μονωδούς δεν το είδα πουθενά. Κάνε μου παράθεση το επίμαχο σημείο, μάλλον τα επίμαχα, αφού από την αρχή μέχρι το τέλος του θέματος βλέπεις τέτοια.
 

greek487

Tasos N.
Αφου συμφωνούμε στο θέμα εδώ ...
Ναι αλλά οι χορωδίες γίνονται από καλούς χορωδούς (όπου δεν είναι απαραίτητα να είναι και καλοί υμνωδοί) όπου γνωρίζουν αυτά όπου πρέπει να γνωρίζουν για να τα μεταδώσουν στις ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΠΡΟΒΕΣ και εκτός από τις πρόβρες τα μέλη της χορωδίας πρέπει να είναι τέλειοι στο διάβασμα της μουσικής παρτιτούρας και συνεργάσιμοι ως προς τον χωράρχη και μεταξύ τους ώστε να βγει και η ομοιογένεια.
Σκέτες πάρα πολλές πρόβες δεν γίνεται τίποτα...
... δεν πρόκειται να σχολιάσω αυτά που υποψιάζεσθαι. Εντούτοις, δεν είσθε ο μόνος με διορατικό χάρισμα :rolleyes:.

 
P

PANROUST

Guest
Αφου συμφωνούμε στο θέμα εδώ ...



Να σας θυμίσω τι είχατε πει:
Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.
από εδώΕγώ δεν είπα ότι οι χορωδίες δημιουργούνται μόνο από καλούς μονωδούς..άρα δεν συμφωνείτε.
 

greek487

Tasos N.
Δε μου θίγει την εικόνα της χορωδίας ότι κάπου κόλλησε. Και η ηχογραφημένη εκτέλεση της συναυλίας αποδεικνύει ότι ήταν κόλλημα της στιγμής. ΑΥΤΟ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΚΙ ΕΓΩ.

Τώρα, το ότι η ΕΛΒΥΧ δεν έχει καλούς μονωδούς δεν το είδα πουθενά. Κάνε μου παράθεση το επίμαχο σημείο, μάλλον τα επίμαχα, αφού από την αρχή μέχρι το τέλος του θέματος βλέπεις τέτοια.

Γιάννη,

Το ένα μήνυμα για την αδυναμία της χορωδίας του Στανίτσα το πιάσατε αμέσως. Τα αλλά μηνύματα που αδίκως απαξιώνουν τους χορωδούς -της ΕΛ.ΒΥ.Χ. φυσικά- δεν τα είδατε. Επί πλέον ζητάτε και βοήθεια να σας τα βρουν. Ορίστε λοιπόν ...

Πήγατε κατευθείαν στις χορωδίες και συγκεκριμένα στην Ελβυχ.Ότι να,ναι...
Καλά είναι φυσικό να στηρίζεστε πάντα σε χορωδίες γιατί δεν έχετε μονωδίες=Ψάλτες,αλλά δεν είναι το θέμα αυτό εδώ...

Μα οι καλές χορωδίες από καλούς μονωδούς δημιουργούνται.

Και οι καλοι μονωδοι,ποιοι ειναι;

Ειναι τεσσερις, εξ αυτων τρεις, οι εξης δυο, ο ενας, ο κανενας....:p

Ακόμα και με την παρατήρηση ...
διακρίνω μια απαξίωση κ μια υποτίμηση απο κάποιους για τους χορωδούς...
μάλλον αλλού κρατάνε σπαθί (το δανείζομαι από άλλη συζήτηση) κ χτυπούν αδιακρίτως με... ειρωνικές φατσούλες...
ας σταματήσω...
... δεν σας φαίνετε?

ΤΝ

 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!


Γιάννη,

Το ένα μήνυμα για την αδυναμία της χορωδίας του Στανίτσα το πιάσατε αμέσως. Τα αλλά μηνύματα που αδίκως απαξιώνουν τους χορωδούς -της ΕΛ.ΒΥ.Χ. φυσικά- δεν τα είδατε. Επί πλέον ζητάτε και βοήθεια να σας τα βρουν. Ορίστε λοιπόν ...






Ακόμα και με την παρατήρηση ...

... δεν σας φαίνετε?

ΤΝ


Τωρα,εις το προκειμενο:

Πειτε το καθαρα επιτελους,αντι να παιζετε με τις φρασεις των συναδελφων και να ανακυκλωνετε τα μηνυματα σας.
Ποιοι ειναι οι καλοι ψαλτες που απαρτιζουν την χορωδια(Ελβυχ);....
Ποιοι ειναι οι ολοκληρωμενοι ψαλτες,που ενας χοραρχης θα εχει μεγαλα....κοτσια,να μπορεσει να τους ''μαντρωσει'';... Εκει φαινεται η ''μαγκια'' του χοραρχη...:wink:
Γιατι δε μας τους λετε και σε μας;
Anyway,ξεφυγαμε ομως απο το θεμα.... Ας οψεται βλεπεις το πολυ λιβανι...:D
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Ξεκολλήστε επιτέλους από το μήνυμά μου για το κόλλημα των μελωδών στο «ύμνον» του χερουβικού του τρίτου ήχου του Γρηγορίου.
Ήμουν και στην σκηνή του «Παρνασσού» όπου εψάλη από όλους χωρίς πρόβλημα το "επίμαχο" σημείο, και στο studio της Columbia...
Και σταματήστε τα σχόλια και τις συγκρίσεις με τις ....αλάθητες ιλαρο-χορωδιούλες της γνωστής σχολής.
Τον ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα δεν θα μπορέσουν ποτέ να τον λύσουν!!!
ΤΕΛΟΣ!!!:mad:
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης


Γιάννη,

Το ένα μήνυμα για την αδυναμία της χορωδίας του Στανίτσα το πιάσατε αμέσως. Τα αλλά μηνύματα που αδίκως απαξιώνουν τους χορωδούς -της ΕΛ.ΒΥ.Χ. φυσικά- δεν τα είδατε. Επί πλέον ζητάτε και βοήθεια να σας τα βρουν. Ορίστε λοιπόν ...

Ακόμα και με την παρατήρηση ...

... δεν σας φαίνετε?

ΤΝ

Πιστεύω πως υπάρχει δυσκολία αλληλοκατανόησης. Ο λόγος μάλλον είναι ότι η χορωδία του Στανίτσα περιέλαβε κυρίως φθασμένους ψάλτες ενώ η ΕΛΒΥΧ στηρίζεται στη μαθητεία στον χοράρχη. Συνεπώς, θεώρησα αυτονόητο πως μια χορωδία πολύ δύσκολα μπορεί να απαρτίζεται από τα αναστήματα του Μαγούρη, του Παϊκοπούλου, του Βασιλικού, του Απτόσογλου, του Βαλή κλπ. Δε θεώρησα, λοιπόν, άστοχα ή προσβλητικά τα παραπάνω ερωτήματα, όμως ήταν όντως προσβλητική η απαξίωση της χορωδίας του Στανίτσα με βάση μία στιγμιαία αδυναμία της.
 

greek487

Tasos N.
Ξεκολλήστε επιτέλους από το μήνυμά μου για το κόλλημα των μελωδών στο «ύμνον» του χερουβικού του τρίτου ήχου του Γρηγορίου.
Ήμουν και στην σκηνή του «Παρνασσού» όπου εψάλη από όλους χωρίς πρόβλημα το "επίμαχο" σημείο, και στο studio της Columbia...
Και σταματήστε τα σχόλια και τις συγκρίσεις με τις ....αλάθητες ιλαρο-χορωδιούλες της γνωστής σχολής.
Τον ιμάντα των υποδημάτων του Στανίτσα δεν θα μπορέσουν ποτέ να τον λύσουν!!!
ΤΕΛΟΣ!!!
:mad:

Με συγχωρείτε κ. Γιάννου, αλλά όταν "στην εισήγησή του ο Μουσικολόγος κ. Μάρκος Δραγούμης είπε :«Τα βυζαντινά μέλη στα χέρια του Λυκούργου και στο στόμα των χορωδών του αποκτούν μια πλαστικότητα, ένα λεπτό και ευαίσθητο ήχο, που αποκαλύπτει με μοναδικό τρόπο όλη τους την ομορφιά και όλο τους το μεγαλείο».", φυσικό δεν είναι να ανατρέξουμε σε άλλες χορωδίες που θεωρούνται κορυφαίες για να συγκρίνουμε? Κριτική ασκούμε και μεις. Και ούτε αυτό το κόλλημα που αναφέρατε είναι το μόνο που θα μπορούσε να ειπωθεί ως αρνητική κριτική για την χορωδία του Στανίτσα.

Καταλαβαίνω ότι έχετε παρά πολλές προσωπικές εμπειρίες με τον Στανίτσα και την χορωδία του, και όλοι πιστεύω χαίρονται να ακούσουν περισσότερα από σας, αλλά δεν μίλησε κανείς για την χορωδία του Στανίτσα με τον τρόπο που γράφετε παραπάνω για την χορωδία του Αγγελόπουλου.

Εξάλλου, εσείς ο ίδιος δεν είχατε δηλώσει "Ευχαριστώ" για μηνύματα όπως αυτό και αυτό τα οποία ομιλούν για ελευθερία κριτικής, θετικής ή αρνητικής? Ακόμα και το ειρωνικό και ανούσιο σχόλιο αυτό, δικό σας δεν είναι?

Και τώρα γράφετε...
σταματήστε τα σχόλια και τις συγκρίσεις ... ΤΕΛΟΣ!!!:mad:
... με ένα μόνο περιστατικό που κόλλησε η χορωδία του Στανίτσα? Με συγχωρείτε, αλλά αρκετό όφελος θα μπορούσε να βγει με την σύγκριση της χορωδίας του Στανίτσα με την χορωδία του Αγγελοπούλου. Και ούτε καν αρχίνησε η σύγκριση, εκτός εάν υπάρχει αλλού και δεν το είδα.

Οπότε και αυτό το μήνυμα ...
Ίσως το ότι άκουγα τον βήχα του Στανίτσα να είναι πιο αξιόλογο από την επαφή με τα μουσικά χειρόγραφα και την ανάλυση.
... και αυτό το μήνυμα ...
Θέλετε να μου πείτε η μνημειακή, για κάποιους, συναυλία του Στανίτσα στο Βέλγιο υπήρξε ανάλογη του επιπέδου των μαθημάτων που παρουσίασε ο Αγγελόπουλος στο εξωτερικό; Ποια χορωδία άνοιξε το ρεπερτόριο της βυζαντινής και μεταβυζαντινής μελοποιίας; Προσωπικά έχω άλλες απαιτήσεις από ότι εσείς.
... έχουν τη θέση τους.

Ούτε τον Στανίτσα προδώσατε γράφοντας το περιστατικό αλλά και ούτε θα φιμώσετε τις ωφέλιμες συγκρίσεις.

Με όλο το σεβασμό,
ΤΝ

 

greek487

Tasos N.
Πιστεύω πως υπάρχει δυσκολία αλληλοκατανόησης.
Σίγουρα.
Ο λόγος μάλλον είναι ότι η χορωδία του Στανίτσα περιέλαβε κυρίως φθασμένους ψάλτες ενώ η ΕΛΒΥΧ στηρίζεται στη μαθητεία στον χοράρχη. Συνεπώς, θεώρησα αυτονόητο πως μια χορωδία πολύ δύσκολα μπορεί να απαρτίζεται από τα αναστήματα του Μαγούρη, του Παϊκοπούλου, του Βασιλικού, του Απτόσογλου, του Βαλή κλπ.

Ποιοι ειναι οι ολοκληρωμενοι ψαλτες,που ενας χοραρχης θα εχει μεγαλα....κοτσια,να μπορεσει να τους ''μαντρωσει'';... Εκει φαινεται η ''μαγκια'' του χοραρχη...:wink:

Με συγχωρείτε, αλλά εάν μου λέτε ότι η χορωδία του Στανίτσα ήταν απλά ένα "μάζεμα" από φθάσμένους ψάλτες και το θεωρείτε αυτό μεγάλο κατόρθωμα και "μαγκιά" ... εμ, τότε, κολοκύθια με τη ρίγανη. Πιο αξιέπαινο, κατ εμέ, παρα πολλή πιο αξιέπαινο, είναι να δημιουργήσει κάποιος χορωδία απ το μηδέν. Εκεί φαίνεται κανείς τη ικανότητες έχει.

Δε θεώρησα, λοιπόν, άστοχα ή προσβλητικά τα παραπάνω ερωτήματα,
Ερωτήματα? Ερώτημα είναι αυτό ...
Ειναι τεσσερις, εξ αυτων τρεις, οι εξης δυο, ο ενας, ο κανενας....:p
... ?
...όμως ήταν όντως προσβλητική η απαξίωση της χορωδίας του Στανίτσα με βάση μία στιγμιαία αδυναμία της.
Δηλαδή με το παρακάτω μήνυμα ...
Οι καλές χορωδίες δημιουργούνται:

* από την καλή προετοιμασία (πολλές πρόβες)
* από την άριστη εκτέλεση των τροπαρίων που σημαίνει ότι οι χορωδοί είναι και έμπειροι (καλοί μονωδοί, πολλά έτη σε αναλόγια) και βαθύ γνώστες της ΒΕΜ σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο και καλοφωνάρηδες.
* έχουν κοινό δάσκαλο-χοράρχη και ο χοράρχης είναι βαθύς γνώστης της ΒΕΜ και της διεύθυνσης χορωδίας

Όλα τα παραπάνω τα πληρούσε στο μέγιστο η χορωδία του Θρ. Στανίτσα γι'αυτό και θεωρείται η καλύτερη όλων των εποχών...
... με την περιγραφή μιας χορωδίας ως "η καλύτερη όλων των εποχών" θα περίμενε κανείς να ακούσει αυτό το περιστατικό ...
Μετά την παρουσίαση στην αίθουσα του Παρνασσού της συναυλίας με μέλη του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου, επιλέχτηκαν τα μέλη του χορού που θα πηγαίναμε (κι εγώ μέσα:wink:) στο studio της Columbia για την έκδοση των δίσκων.
Πήγαμε λοιπόν στο studio και αρχίσαμε την ηχογράφηση.
Όταν φτάσμε στο Χερουβικό του γ' ήχου τη θέση «ύμνον» οι ψάλλοντες το μέλος δεν μπορούσαν να πουν σωστά τις εναλλαγές του χρωματικού με το διατονικό.... διακοπή στη διακοπή... Ο κ. Γρ. Στάθης από το κοντρόλ έλεγε «Προσπαθήστε ρε παιδιά»....
Νευρίασε ο δάσκαλος και του είπε έντονα: «Έλα να τους το μάθεις εσύ!!» και άνοιξε την πόρτα, βγήκε στο διάδρομο και άναψε τσιγάρο, ενώ ο κ. Στάθης ήρθε κοντά μας και έβαζε έναν - έναν να ψάλει την επίμαχη θέση, μα δεν περπατούσε.
Βγήκα τότε και πήγα στο δάσκαλο, που μου είπε: «Κολλήσαμε!»
«Νομίζω πως μπορούμε να ξεκολλήσουμε...» του είπα.
«Δάσκαλε, η θέση αυτή είναι μελωδικότατη! Να την πείτε μονωδία εσείς, για να ξεκολλήσουμε!»
Δίκιο έχεις, μου είπε, πάμε μέσα... Όπερ και εγένετο:wink:....
... ? "Η καλύτερη χορωδία όλων των εποχών" θα είχε τέτοιο κόλλημα? Σε τέτοιο απλό μάθημα? Και μέτα είναι "προσβλητικό" μόνο και μόνο που ανέφερετε ...
"τον τρισάγιον ύμνον" στο χερουβικό του Γρηγορίου...
δεν το είπα εγώ...
άλλοι κόλλησαν, σύμφωνα με μαρτυρία (ελπίζω να μη χαθεί το μήνυμα), κ το έκανε σόλο ο Αρχοντας.
... ? (Καλά έκανε ο Νίκος και το ανέφερε.) Και μετά ακούμε μέχρι σήμερα τον αντίλαλο απ το μεγάλο "σκάνδαλο" επειδή ήθελα να εξετάσω πως πετυχαίνει η ΕΛ.ΒΥ.Χ. την ερμηνευτική τελειότητα. Τόσο παράλογο σας ακούγεται ακόμα? Ακόμα και μετά από τα λόγια του μουσικολόγου Μάρκου Δραγούμη π.χ.?

Ευτυχώς πάντως, που η τετραπέρατη υποκρισία αποκαλύπτετε επιτέλους. Εύθικτοι και ευαίσθητοι στους μεν, σκληροί και άγριοι στους δε, ανεξαρτήτως τη θέμα, ποιο το ζήτημα. Οι καταστάσεις όμως δεν μένουν στάσιμες.

 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Σίγουρα.




Με συγχωρείτε, αλλά εάν μου λέτε ότι η χορωδία του Στανίτσα ήταν απλά ένα "μάζεμα" από φθάσμένους ψάλτες και το θεωρείτε αυτό μεγάλο κατόρθωμα και "μαγκιά" ... εμ, τότε, κολοκύθια με τη ρίγανη. Πιο αξιέπαινο, κατ εμέ, παρα πολλή πιο αξιέπαινο, είναι να δημιουργήσει κάποιος χορωδία απ το μηδέν. Εκεί φαίνεται κανείς τη ικανότητες έχει.


Ερωτήματα? Ερώτημα είναι αυτό ...

... ?

Δηλαδή με το παρακάτω μήνυμα ...

... με την περιγραφή μιας χορωδίας ως "η καλύτερη όλων των εποχών" θα περίμενε κανείς να ακούσει αυτό το περιστατικό ...

... ? "Η καλύτερη χορωδία όλων των εποχών" θα είχε τέτοιο κόλλημα? Σε τέτοιο απλό μάθημα? Και μέτα είναι "προσβλητικό" μόνο και μόνο που ανέφερετε ...

... ? (Καλά έκανε ο Νίκος και το ανέφερε.) Και μετά ακούμε μέχρι σήμερα τον αντίλαλο απ το μεγάλο "σκάνδαλο" επειδή ήθελα να εξετάσω πως πετυχαίνει η ΕΛ.ΒΥ.Χ. την ερμηνευτική τελειότητα. Τόσο παράλογο σας ακούγεται ακόμα? Ακόμα και μετά από τα λόγια του μουσικολόγου Μάρκου Δραγούμη π.χ.?

Ευτυχώς πάντως, που η τετραπέρατη υποκρισία αποκαλύπτετε επιτέλους. Εύθικτοι και ευαίσθητοι στους μεν, σκληροί και άγριοι στους δε, ανεξαρτήτως τη θέμα, ποιο το ζήτημα. Οι καταστάσεις όμως δεν μένουν στάσιμες.


Μας τα περιγράφετε πολύ ωραία αλλά δεν πείθετε...
 
Top