Γιώργος Μ.
Γιώργος Μπάτζιος
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε από άλλη άσχετη συζήτηση.
Θέλω να κάνω μια πολύ σοβαρή ερώτηση στα μέλη του φόρουμ, ειδικά όσα τυχαίνει να έχουν ασχοληθεί με ορθοφωνία ή με μέτρηση διαστημάτων.
Για ποιος λόγους πέφτει η βάση σταδιακά;
Όλοι ξέρουμε ότι το μουσικό διάστημα αποτελείται από μικρότερα μόρια, που όσο χάνονται σταδιακά από την πιθανή παραμικρή έλλειψη ακρίβειας, τόσο πιθανότερο είναι μετά από 5-10 λεπτά να έχει κατέβει η βάση, π.χ. έναν τόνο.
Το ερώτημα είναι: υπάρχουν παράγοντες που το ενισχύουν αυτό; Π.χ. η χροιά της φωνής του ψάλτη ή του ιερέα; Η έλλειψη ισοκρατήματος; Οι ποικίλες φθορές μέσα στο μέλος; Η εναλλαγή δεξιού και αριστερού ψάλτη; Και γιατί συμβαίνει αυτό ειδικά σε γυναικείες χορωδίες;
Και ξέρετε τρόπους να αποφευχθεί; (Εκτός από το να χτυπάς κάθε λίγο τη διαπασών....)
Ευχαριστώ.
Θέλω να κάνω μια πολύ σοβαρή ερώτηση στα μέλη του φόρουμ, ειδικά όσα τυχαίνει να έχουν ασχοληθεί με ορθοφωνία ή με μέτρηση διαστημάτων.
Για ποιος λόγους πέφτει η βάση σταδιακά;
Όλοι ξέρουμε ότι το μουσικό διάστημα αποτελείται από μικρότερα μόρια, που όσο χάνονται σταδιακά από την πιθανή παραμικρή έλλειψη ακρίβειας, τόσο πιθανότερο είναι μετά από 5-10 λεπτά να έχει κατέβει η βάση, π.χ. έναν τόνο.
Το ερώτημα είναι: υπάρχουν παράγοντες που το ενισχύουν αυτό; Π.χ. η χροιά της φωνής του ψάλτη ή του ιερέα; Η έλλειψη ισοκρατήματος; Οι ποικίλες φθορές μέσα στο μέλος; Η εναλλαγή δεξιού και αριστερού ψάλτη; Και γιατί συμβαίνει αυτό ειδικά σε γυναικείες χορωδίες;
Και ξέρετε τρόπους να αποφευχθεί; (Εκτός από το να χτυπάς κάθε λίγο τη διαπασών....)
Ευχαριστώ.
Last edited by a moderator: