Πανήγυρις Παμμεγίστων Ταξιαρχών Ι.Μ. Δοχειαρίου 21/11/2012 (παλαιό 8/11/12)

haris1963

παλαιότατο μέλος
Παρευρέθηκα προσκεκλημένος στην λαμπρή αυτή πανήγυρη, μαζί με τους Ίγκορ Ζιρόγιεβιτς και τους αδελφούς Δημήτρη και Νίκο Μαντζούρη.

Με ισοκράτες-βοηθούς κάποιους πατέρες της Μονής αποτελέσαμε τον δεξιό χορό, ενώ οι Δοχειαρίτες κράτησαν τον αριστερό χορό.

Εψάλησαν πολλά αργά και έντεχνα μέλη και η συνεργασία τόσο με τους άλλους χορωδούς όσο και με τους πατέρες της Μονής ήταν εξαιρετική. Ήταν εκεί και δυό από τους πιο αγαπημένους μου αγιορείτες (ως ψάλτες και ως μοναχοί) : ο π. Δημήτριος Γρηγοριάτης και ο π. Συμεών (πρώην Αγιοπαυλίτης) νυν μονάζων σε Δοχειαρίτικο κελλί.

Σκοπεύω να ανεβάσω μερικές επιλεγμένες ηχογραφήσεις από την αξέχαστη αυτή αγρυπνία. Αρχίζω με το "Πάντα εν σοφία" του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (σύντμηση στο μέγιστο του Κουκουζέλους), που εψάλη στο μέσο του καθολικού της μονής και από τους δύο χορούς μαζί.




Καλή ακρόαση!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Παρευρέθηκα προσκεκλημένος στην λαμπρή αυτή πανήγυρη, μαζί με τους Ίγκορ Ζιρόγιεβιτς και τους αδελφούς Δημήτρη και Νίκο Μαντζούρη.

Με ισοκράτες-βοηθούς κάποιους πατέρες της Μονής αποτελέσαμε τον δεξιό χορό, ενώ οι Δοχειαρίτες κράτησαν τον αριστερό χορό.

Εψάλησαν πολλά αργά και έντεχνα μέλη και η συνεργασία τόσο με τους άλλους χορωδούς όσο και με τους πατέρες της Μονής ήταν εξαιρετική. Ήταν εκεί και δυό από τους πιο αγαπημένους μου αγιορείτες (ως ψάλτες και ως μοναχοί) : ο π. Δημήτριος Γρηγοριάτης και ο π. Συμεών (πρώην Αγιοπαυλίτης) νυν μονάζων σε Δοχειαρίτικο κελλί.

Σκοπεύω να ανεβάσω μερικές επιλεγμένες ηχογραφήσεις από την αξέχαστη αυτή αγρυπνία. Αρχίζω με το "Πάντα εν σοφία" του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (σύντμηση στο μέγιστο του Κουκουζέλους), που εψάλη στο μέσο του καθολικού της μονής και από τους δύο χορούς μαζί.


Καλή ακρόαση!

Βοήθειά σας...ξέρεις τί περιμένω......το τέλος του Όρθρου...και όλα τα άλλα..όπου επισκιάσει...

δ.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Τα αργά Κεκραγάρια του Ιακώβου, σε ήχο Δ' (άγια)



Στο δεξιό αναλόγιο τον χορό αποτελούν οι προσκεκλημένοι ιεροψάλτες:
Χάρης Συμεωνίδης, Igor Zirojevic, Δημήτρης και Νίκος Μαντζούρης,
συνοδευόμενοι από πατέρες της Μονής που βοηθούν και ισοκρατούν.

Στο αριστερό αναλόγιο ψάλλει ο χορός των πατέρων της Ι. Μ. Δοχειαρίου Αγίου Όρους.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Παρευρέθηκα προσκεκλημένος στην λαμπρή αυτή πανήγυρη, μαζί με τους Ίγκορ Ζιρόγιεβιτς και τους αδελφούς Δημήτρη και Νίκο Μαντζούρη.

Με ισοκράτες-βοηθούς κάποιους πατέρες της Μονής αποτελέσαμε τον δεξιό χορό, ενώ οι Δοχειαρίτες κράτησαν τον αριστερό χορό.

Εψάλησαν πολλά αργά και έντεχνα μέλη και η συνεργασία τόσο με τους άλλους χορωδούς όσο και με τους πατέρες της Μονής ήταν εξαιρετική. Ήταν εκεί και δυό από τους πιο αγαπημένους μου αγιορείτες (ως ψάλτες και ως μοναχοί) : ο π. Δημήτριος Γρηγοριάτης και ο π. Συμεών (πρώην Αγιοπαυλίτης) νυν μονάζων σε Δοχειαρίτικο κελλί.

Σκοπεύω να ανεβάσω μερικές επιλεγμένες ηχογραφήσεις από την αξέχαστη αυτή αγρυπνία. Αρχίζω με το "Πάντα εν σοφία" του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (σύντμηση στο μέγιστο του Κουκουζέλους), που εψάλη στο μέσο του καθολικού της μονής και από τους δύο χορούς μαζί.



Καλή ακρόαση!

Πολὺ ὠραία, πάρα πολὺ ὠραία.

Ἐκεῖ στὸ 2.04 ὅπου ἡ φθορὰ τοῦ χρώματος καὶ παρακάτω κάτι δὲν μοῦ ἀκούστηκε καλὰ, μπορεῖ νὰ κάνω καὶ λάθος βέβαια, ζωντανὴ ἠχογράφηση εἶναι ...
Στὸ 8.03 (δύσκολη θέση) ἄκουσα καλύτερα τὸ χρώμα καὶ βέβαια πεντακάθαρη τὴν φωνὴ τοῦ λεγάμενου ... Χ. Συμεωνίδη σὲ ἄπταιστο δεύτερο:wink:.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ήταν εκεί και δυό από τους πιο αγαπημένους μου αγιορείτες (ως ψάλτες και ως μοναχοί) : ο π. Δημήτριος Γρηγοριάτης και ο π. Συμεών (πρώην Αγιοπαυλίτης) νυν μονάζων σε Δοχειαρίτικο κελλί.

Ανεβάζω λοιπόν από δύο μαθήματα από τον καθένα τους.
 

Attachments

  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 02α Εξαποστελείς Φωκαέως π. Δημήτριος Γρηγοριάτης.mp3
    2.3 MB · Views: 111
  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 02γ Ο επιβλέπων Φωκαέως π. Συμεών.mp3
    3.3 MB · Views: 109
  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 22 Μαρία ο Κύριος μετα σου π. Δημήτριος Γρηγοριάτης.mp3
    5.4 MB · Views: 101
  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 24 Και ευλογημένος π. Συμεών.mp3
    6.1 MB · Views: 106
E

emakris

Guest
Πολύ ωραία, ιδιαίτερα το "Πάντα εν σοφία".
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Το δοξαστικό των Αίνων «Όπου επισκιάσει η χάρις σου αρχάγγελε...», παρά Πέτρου Φιλανθίδου, από τον πρώτο τόμο της Αθωνιάδος.



Επισυνάπτω και το αρχείο ήχου του μαθήματος, καθώς και των μαθημάτων που ανέβηκαν στα μηνύματα #1 και #3 του παρόντος.
 

Attachments

  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 05 Πάντα εν σοφία Κωνσταντίνου πλ δ.mp3
    8.5 MB · Views: 89
  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 07 Κεκραγαρια Ιακώβου Άγια.mp3
    11.5 MB · Views: 107
  • 12-11-20_AgrypniaDoxeiario 44 Δόξα Αίνων Φιλανθίδη πλ α.mp3
    8.5 MB · Views: 109

tb---

τσοπάνης
Φταίει η συμπίεση του σωλήνα ή ακούω παράσιτα και αλλιώσεις;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τα δύο πρώτα μέγιστα ανοιξαντάρια Ιωάννου του Κουκουζέλους.



Και το αρχείο ήχου:

12-11-20_AgrypniaDoxeiario 03a Ανοιξαντάρια Κουκουζέλους (2).mp3

Καλὴ ἠχογράφηση, ἀλλὰ τὸ κείμενο ποὺ ἔχεις ἀνεβάσει δὲν συμφωνεῖ μὲ τὸ ἄκουσμα.

Δὲν εἴπατε καθόλου τὶς φθορὲς τοῦ μαλακοῦ χρώματος καὶ μάλιστα ἐπανειλημμένα. Καταλαβαίνω νὰ τὴν χάσεις μιά φορὰ ἀλλὰ καὶ δεύτερη; Καλὰ δὲν κάνατε καμιὰ πρόβα; Ἐν τάξει δύσκολο κομμάτι βἐβαια, ἀλλὰ τόσα λαθη; Εκτὸς κι ἄν δὲν ἄκουσα καθαρά.

Ἄλλη φορὰ ποὺ σὲ εἴχα ἀκούσει, δὲν τὰ εἶχες πεῖ ἔτσι, ἀλλὰ ὅπως στὸ βιβλίο.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος

Δὲν εἴπατε καθόλου τὶς φθορὲς τοῦ μαλακοῦ χρώματος καὶ μάλιστα ἐπανειλημμένα. Καταλαβαίνω νὰ τὴν χάσεις μιά φορὰ ἀλλὰ καὶ δεύτερη; Καλὰ δὲν κάνατε καμιὰ πρόβα; Ἐν τάξει δύσκολο κομμάτι βἐβαια, ἀλλὰ τόσα λαθη; Εκτὸς κι ἄν δὲν ἄκουσα καθαρά.
Ἄλλη φορὰ ποὺ σὲ εἴχα ἀκούσει, δὲν τὰ εἶχες πεῖ ἔτσι, ἀλλὰ ὅπως στὸ βιβλίο.

Δεν έγινε κατά λάθος... Για το συγκεκριμένο, όπως και για το μεγαλύτερο μέρος της αγρυπνίας, χοράρχης ήταν ο Ίγκορ (και οφείλω να πω τα πήγε πολύ καλά).

Πριν την αγρυπνία ήλθε ο π. Ιωσήφ (χοράρχης του δοχειαρίτικου χορού που έψαλλε αριστερά) και ρώτησε τι να κάνουμε στο συγκεκριμένα σημεία. Ο Ίγκορ πρότεινε και επέμεινε να τα ψάλουμε διατονικά. Ο π. Ιωσήφ εκ μέρους του αριστερού χορού διαβεβαίωσε ότι θα ακολουθούσε. Οπότε κι εγώ, έστω κι αν δεν συμφωνούσα, έπρεπε να ακολουθήσω το συμφωνημένο.

Σηκώνει πολλή συζήτηση το θέμα αυτό. Εμείς ψάλαμε από την Πανδέκτη (εξήγηση Γρηγορίου) που ήταν σημειωμένο το χρώμα. Γεγονός είναι, οτι υπάρχει και άλλη εξήγηση (του Χουρμουζίου, το έχω δει σε χ/φ, νομίζω δεν έχει εκδοθεί) που το παραδίδει χωρίς χρώμα.

Οι αγιορείτες πάντως στη μεγάλη πανήγυρη του Αγ. Αθανασίου του Αθωνίτου στη Λάυρα το 2003, αν και κοιτάνε στον «Μουσικό Θησαυρό του Εσπερινού» του Νεκταρίου μοναχού, δεν λένε χρώμα, τουλάχιστον όπως άκουσα εδώ, αλλά και από αυτήν του 2009 που έχω στη διάθεσή μου. Δεν γνωρίζω γιατί, πιθανότατα έτσι το παρέλαβαν, αφού τα ανοιξαντάρια αυτά ψάλλονται ανελλιπώς εκ παραδόσεως στις πανηγύρεις του Αγ. Αθανασίου στη Λαύρα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν έγινε κατά λάθος... Για το συγκεκριμένο, όπως και για το μεγαλύτερο μέρος της αγρυπνίας, χοράρχης ήταν ο Ίγκορ (και οφείλω να πω τα πήγε πολύ καλά).

Πριν την αγρυπνία ήλθε ο π. Ιωσήφ (χοράρχης του δοχειαρίτικου χορού που έψαλλε αριστερά) και ρώτησε τι να κάνουμε στο συγκεκριμένα σημεία. Ο Ίγκορ πρότεινε και επέμεινε να τα ψάλουμε διατονικά. Ο π. Ιωσήφ εκ μέρους του αριστερού χορού διαβεβαίωσε ότι θα ακολουθούσε. Οπότε κι εγώ, έστω κι αν δεν συμφωνούσα, έπρεπε να ακολουθήσω το συμφωνημένο.

Σηκώνει πολλή συζήτηση το θέμα αυτό. Εμείς ψάλαμε από την Πανδέκτη (εξήγηση Γρηγορίου) που ήταν σημειωμένο το χρώμα. Γεγονός είναι, οτι υπάρχει και άλλη εξήγηση (του Χουρμουζίου, το έχω δει σε χ/φ, νομίζω δεν έχει εκδοθεί) που το παραδίδει χωρίς χρώμα.

Οι αγιορείτες πάντως στη μεγάλη πανήγυρη του Αγ. Αθανασίου του Αθωνίτου στη Λάυρα το 2003, αν και κοιτάνε στον «Μουσικό Θησαυρό του Εσπερινού» του Νεκταρίου μοναχού, δεν λένε χρώμα, τουλάχιστον όπως άκουσα εδώ, αλλά και από αυτήν του 2009 που έχω στη διάθεσή μου. Δεν γνωρίζω γιατί, πιθανότατα έτσι το παρέλαβαν, αφού τα ανοιξαντάρια αυτά ψάλλονται ανελλιπώς εκ παραδόσεως στις πανηγύρεις του Αγ. Αθανασίου στη Λαύρα.

Μάλιστα. Ἔτσι ἐξηγεῖται ἡ γενικότερη δυστοκία στὸ μαλακὸ χρώμα. Ἐνδιαφέρον ...

Ἔτσι «ἐξηγεῖται» καὶ τὸ παρακάτω σχόλιο τοῦ χοράρχου σας. Σᾶς ἔκανε «μάθημα»πρὸ τοῦ ἀναλογίου λοιπόν, στοὺς «μαθητές»του, σᾶς «ἐξήγησε» μὲ λεπτομέρεια καὶ καθόλου μὰ καθόλου, μὰ τελείως καθόλου δὲν σᾶς «ἀνάγκασε» νὰ δεχθεῖτε ...

Μάλιστα.

Ὅσο γιὰ τὴ Μ. Λαύρα, ἐνδιαφέρον θὰ ἦταν νὰ πληροφορηθοῦμε ἄν καὶ σὲ ἄλλες ἠχογραφήσεις εἶναι ἔτσι, ἁπλὰ γιὰ ἕνα στατιστικὸ δείγμα.
...

Και Σας απαντώ με ερώτηση: Τα θεωρητικά θέματα εξηγούνται πάνο στο αναλόγιο; Με συγχωρήται, αλλά εμένα με μάθανε στις ακολουθίες να μην μιλάω, αλλά να προσπαθώ να προσεύχομαι. :) Όλα τα άλλα στο μάθημα, όπου εξηγώ όλα τα θέματα με λεπτομέρια. Για αυτό και υπάρχουν τα μαθήματα. Εξ άλλου, επιδή δεν είναι όλοι αυτοί που θα ψάλλουν από αυτό το βιβλίο μαθητές μου, για αυτό και είπα ότι τις θεωριητικές μου απόψεις τις έχω καταγράψει και τεκμηριώσει στην εισαγωγή του βιβλιου. Δεν αναγκάζω κανένα να το δεχθεί. Απλώς, όταν κάποιος θα θέλήσει να κάνει κριτική, θα πρέπει να τεκμηριώσει επιστημονικά αυτά που λέει. Και, πολύ ωραία, θα τα δούμε όλα τα θέματα μαζί, εγώ είμαι πρόθυμος για συζήτηση. Όχι ,όμως, και για περιπου-λογίες και τσακωμούς.

...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Δεν έγινε κατά λάθος... Για το συγκεκριμένο, όπως και για το μεγαλύτερο μέρος της αγρυπνίας, χοράρχης ήταν ο Ίγκορ (και οφείλω να πω τα πήγε πολύ καλά).

Πριν την αγρυπνία ήλθε ο π. Ιωσήφ (χοράρχης του δοχειαρίτικου χορού που έψαλλε αριστερά) και ρώτησε τι να κάνουμε στο συγκεκριμένα σημεία. Ο Ίγκορ πρότεινε και επέμεινε να τα ψάλουμε διατονικά. Ο π. Ιωσήφ εκ μέρους του αριστερού χορού διαβεβαίωσε ότι θα ακολουθούσε. Οπότε κι εγώ, έστω κι αν δεν συμφωνούσα, έπρεπε να ακολουθήσω το συμφωνημένο.

Σηκώνει πολλή συζήτηση το θέμα αυτό. Εμείς ψάλαμε από την Πανδέκτη (εξήγηση Γρηγορίου) που ήταν σημειωμένο το χρώμα. Γεγονός είναι, οτι υπάρχει και άλλη εξήγηση (του Χουρμουζίου, το έχω δει σε χ/φ, νομίζω δεν έχει εκδοθεί) που το παραδίδει χωρίς χρώμα.

Οι αγιορείτες πάντως στη μεγάλη πανήγυρη του Αγ. Αθανασίου του Αθωνίτου στη Λάυρα το 2003, αν και κοιτάνε στον «Μουσικό Θησαυρό του Εσπερινού» του Νεκταρίου μοναχού, δεν λένε χρώμα, τουλάχιστον όπως άκουσα εδώ, αλλά και από αυτήν του 2009 που έχω στη διάθεσή μου. Δεν γνωρίζω γιατί, πιθανότατα έτσι το παρέλαβαν, αφού τα ανοιξαντάρια αυτά ψάλλονται ανελλιπώς εκ παραδόσεως στις πανηγύρεις του Αγ. Αθανασίου στη Λαύρα.

Ίσως βοηθήσει...
 

dimitrios.mantzouris

Νέο μέλος


Ἔτσι «ἐξηγεῖται» καὶ τὸ παρακάτω σχόλιο τοῦ χοράρχου σας. Σᾶς ἔκανε «μάθημα»πρὸ τοῦ ἀναλογίου λοιπόν, στοὺς «μαθητές»του, σᾶς «ἐξήγησε» μὲ λεπτομέρεια καὶ καθόλου μὰ καθόλου, μὰ τελείως καθόλου δὲν σᾶς «ἀνάγκασε» νὰ δεχθεῖτε ...

Μάλιστα.

Αγαπητέ Δομέστικε,

εξεπλάγην από το παραπάνω σχόλιό σου. Δεν γνωρίζω ποιος είσαι, πάντως νομίζω δεν ήσουν στην αγρυπνία και δεν γνωρίζεις προσωπικά τουλάχιστον τους τρεις από τους τέσσερις που είχαμε προσκληθεί και συμψάλαμε. Παρόλ' αυτά θεώρησες ότι από όσα είπε ο Χάρης (που δεν αφήνουν βέβαια περιθώριο παρεξήγησης) μπορείς να βγάλεις τα δικά σου ασφαλή συμπεράσματα για την στάση του Ίγκορ απέναντί μας κατά την αγρυπνία! Δεν μπορώ να καταλάβω το θάρρος σου να μιλάς με τόση σιγουριά για κάτι που τόσο λίγο ξέρεις!

Αν και δεν νομίζω ότι χρειάζεται, θα επαναλάβω όσα είπε ο Χάρης με ορισμένες διευκρινίσεις. Η συμφωνία για το τι θα ψαλεί στο συγκεκριμένο σημείο αλλά και σε άλλα σημεία έγινε πριν την αγρυπνία. Ο Ίγκορ είχε προσκληθεί από τους Δοχειαρίτες για να αναλάβει τον δεξιό χορό, οπότε και η συγκεκριμένη γνώμη του αφού έγινε αποδεκτή και από τον π. Ιωσήφ, χοράρχη του δοχειαρίτικου χορού, ήταν αυτή που εφαρμόστηκε προφανώς από όλους μας.

Δεν έγινε κανένα μάθημα προ του αναλογίου ούτε καμία επιβολή. Λόγω ετερόκλητης σύνθεσης, έπρεπε σε πολύ λίγο χρόνο να συμφωνήσουμε για πολλά πράγματα σε έναν τρόπο, προκειμένου να μην υπάρξει χασμωδία. Υπάρχει κάτι πιο αυτονόητο; Ο δε Ίγκορ ακολούθησε σε άλλες περιπτώσεις τον τρόπο που ήθελαν οι Δοχειαρίτες, αν και δεν τον θεωρούσε σωστό ούτε αυτός ούτε ο Χάρης.

Ζητώ συγγνώμη για την ένταση, αλλά αισθάνθηκα ότι απέδωσες τελείως αυθαίρετα σε μία δική μας πανέμορφη εμπειρία ένα αρνητικό κλίμα (και φυσικά δεν αισθάνομαι καθόλου ωραία γι' αυτό), αδικώντας βέβαια και τον Ίγκορ, που αν τον γνώριζες κάποια στιγμή προσωπικά, πιστεύω θα καταλάβαινες πόσο αταίριαστα ακούγονται αυτά που έγραψες.

Δημήτρης
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Παρόλ' αυτά θεώρησες ότι από όσα είπε ο Χάρης (που δεν αφήνουν βέβαια περιθώριο παρεξήγησης) μπορείς να βγάλεις τα δικά σου ασφαλή συμπεράσματα για την στάση του Ίγκορ απέναντί μας κατά την αγρυπνία!
Αν και δεν νομίζω ότι χρειάζεται, θα επαναλάβω όσα είπε ο Χάρης με ορισμένες διευκρινίσεις. Η συμφωνία για το τι θα ψαλεί στο συγκεκριμένο σημείο αλλά και σε άλλα σημεία έγινε πριν την αγρυπνία. Ο Ίγκορ είχε προσκληθεί από τους Δοχειαρίτες για να αναλάβει τον δεξιό χορό, οπότε και η συγκεκριμένη γνώμη του αφού έγινε αποδεκτή και από τον π. Ιωσήφ, χοράρχη του δοχειαρίτικου χορού, ήταν αυτή που εφαρμόστηκε προφανώς από όλους μας.

Δεν έγινε κανένα μάθημα προ του αναλογίου ούτε καμία επιβολή. Λόγω ετερόκλητης σύνθεσης, έπρεπε σε πολύ λίγο χρόνο να συμφωνήσουμε για πολλά πράγματα σε έναν τρόπο, προκειμένου να μην υπάρξει χασμωδία. Υπάρχει κάτι πιο αυτονόητο; Ο δε Ίγκορ ακολούθησε σε άλλες περιπτώσεις τον τρόπο που ήθελαν οι Δοχειαρίτες, αν και δεν τον θεωρούσε σωστό ούτε αυτός ούτε ο Χάρης.

Έτσι είναι! Κανενός είδους μάθημα δεν έγινε! Στο Αγ. Όρος τα πράγματα είναι απλά. Ακολουθείς (ή προσπαθείς ν' ακολουθήσεις, κάποιες φορές χωρίς επιτυχία μάλιστα) αυτό που ψάλλει ο βασικός κορμός του χορού. Δεν είναι τόπος και χρόνος θεωρητικών αντιπαραθέσεων αλλά υπακοής. Πολύ λίγη σημασία έχει, η θέση ενός φθόγγου, όταν μπορείς άνετα να φύγεις έξω από το μάθημα, γιατί δεν γνωρίζεις τι αναλύσεις ή τι διαστήματα θα πει ο χορός. Για πω όλη την αλήθεια, έχω ξαναψάλλει τα συγκεκριμένα ανοιξαντάρια στο Όρος (με Δανιηλαίους, π. Δαμασκηνό κλπ) και τα είπαμε χωρίς χρώμα πάλι. Έτσι, σχετικά εύκολα αποδέχθηκα την άποψη του Ίγκορ. Στο κοινό δωμάτιό μας λίγο πριν την απογευματινή ανάπαυση προ της αγρυπνίας.

Ζητώ συγγνώμη για την ένταση, αλλά αισθάνθηκα ότι απέδωσες τελείως αυθαίρετα σε μία δική μας πανέμορφη εμπειρία ένα αρνητικό κλίμα (και φυσικά δεν αισθάνομαι καθόλου ωραία γι' αυτό)...
Έτσι ακριβώς ήταν, μια πανέμορφη εμπειρία, με πολύ καλές και ζεστές σχέσεις και μεταξύ μας και με τους πατέρες της Μονής.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητέ Δομέστικε,

εξεπλάγην από το παραπάνω σχόλιό σου. Δεν γνωρίζω ποιος είσαι, πάντως νομίζω δεν ήσουν στην αγρυπνία και δεν γνωρίζεις προσωπικά τουλάχιστον τους τρεις από τους τέσσερις που είχαμε προσκληθεί και συμψάλαμε. Παρόλ' αυτά θεώρησες ότι από όσα είπε ο Χάρης (που δεν αφήνουν βέβαια περιθώριο παρεξήγησης) μπορείς να βγάλεις τα δικά σου ασφαλή συμπεράσματα για την στάση του Ίγκορ απέναντί μας κατά την αγρυπνία! Δεν μπορώ να καταλάβω το θάρρος σου να μιλάς με τόση σιγουριά για κάτι που τόσο λίγο ξέρεις!

Αν και δεν νομίζω ότι χρειάζεται, θα επαναλάβω όσα είπε ο Χάρης με ορισμένες διευκρινίσεις. Η συμφωνία για το τι θα ψαλεί στο συγκεκριμένο σημείο αλλά και σε άλλα σημεία έγινε πριν την αγρυπνία. Ο Ίγκορ είχε προσκληθεί από τους Δοχειαρίτες για να αναλάβει τον δεξιό χορό, οπότε και η συγκεκριμένη γνώμη του αφού έγινε αποδεκτή και από τον π. Ιωσήφ, χοράρχη του δοχειαρίτικου χορού, ήταν αυτή που εφαρμόστηκε προφανώς από όλους μας.

Δεν έγινε κανένα μάθημα προ του αναλογίου ούτε καμία επιβολή. Λόγω ετερόκλητης σύνθεσης, έπρεπε σε πολύ λίγο χρόνο να συμφωνήσουμε για πολλά πράγματα σε έναν τρόπο, προκειμένου να μην υπάρξει χασμωδία. Υπάρχει κάτι πιο αυτονόητο; Ο δε Ίγκορ ακολούθησε σε άλλες περιπτώσεις τον τρόπο που ήθελαν οι Δοχειαρίτες, αν και δεν τον θεωρούσε σωστό ούτε αυτός ούτε ο Χάρης.

Ζητώ συγγνώμη για την ένταση, αλλά αισθάνθηκα ότι απέδωσες τελείως αυθαίρετα σε μία δική μας πανέμορφη εμπειρία ένα αρνητικό κλίμα (και φυσικά δεν αισθάνομαι καθόλου ωραία γι' αυτό), αδικώντας βέβαια και τον Ίγκορ, που αν τον γνώριζες κάποια στιγμή προσωπικά, πιστεύω θα καταλάβαινες πόσο αταίριαστα ακούγονται αυτά που έγραψες.

Δημήτρης

Δὲν χρειάζεται νὰ ζητᾶς συγγνώμη, δὲν ἔχω πρόβλημα. Ἄλλωστε οὕτε μὲ ξέρεις οὕτε σὲ ξέρω.

Ὅσο γιὰ τὸ σχόλιό μου, διάβασε τὸ μνμ καὶ τὸ ἄλλο θέμα ποὺ παρέπεμψα παραπάνω καὶ θὰ καταλάβεις γιατὶ ἔγραψα ὅπως ἔγραψα.

Ἄλλωστε καὶ σὲ κεῖνο τὸ θέμα αὐτὸ τὸ πρόβλημα εἶχα περιγράψει, ὅπως τὸ προανέφερες
Λόγω ετερόκλητης σύνθεσης, έπρεπε σε πολύ λίγο χρόνο να συμφωνήσουμε για πολλά πράγματα σε έναν τρόπο, προκειμένου να μην υπάρξει χασμωδία.

Γιὰ τὰ ὑπόλοιπα χαίρομαι ποὺ περάσατε καλά καὶ οἱ Ἀρχάγγελοι βοήθειά σας.
 

dimitrios.mantzouris

Νέο μέλος

Δὲν χρειάζεται νὰ ζητᾶς συγγνώμη, δὲν ἔχω πρόβλημα. Ἄλλωστε οὕτε μὲ ξέρεις οὕτε σὲ ξέρω.

Μία πράξη που αξίζει συγγνώμης παραμένει η ίδια ανεξάρτητα από το αν ο αποδέκτης της είναι γνωστός ή όχι. Η δική μου συγγνώμη επομένως ισχύει.

Ὅσο γιὰ τὸ σχόλιό μου, διάβασε τὸ μνμ καὶ τὸ ἄλλο θέμα ποὺ παρέπεμψα παραπάνω καὶ θὰ καταλάβεις γιατὶ ἔγραψα ὅπως ἔγραψα.

Το διάβασα το θέμα. Δεν κατάλαβα και πάλι γιατί το σχόλιό σου είχε θέση εδώ. Εκείνο το θέμα αφορούσε στο πώς διαχειρίστηκε ο Ίγκορ κάποια πράγματα στο βιβλίο του σε σχέση και με την λειτουργική τους χρήση. Εδώ συναντηθήκαμε 4 ψάλτες συν τους Δοχειαρίτες. Είχαμε μπροστά μας ένα κλασικό κείμενο (και όχι το βιβλίο του Ίγκορ), πρότεινε ο Ίγκορ την συγκεκριμένη εκτέλεση, όπως αντίστοιχα έγινε από τους Δοχειαρίτες σε άλλα κείμενα, η οποία και έγινε αποδεκτή. Τι θέση μπορεί να έχει το "καθόλου, μα καθόλου, μα τελείως καθόλου δεν σας "ανάγκασε" ";

Γιὰ τὰ ὑπόλοιπα χαίρομαι ποὺ περάσατε καλά καὶ οἱ Ἀρχάγγελοι βοήθειά σας.

Ευχαριστούμε. Σε όλο τον κόσμο!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έτσι είναι! Κανενός είδους μάθημα δεν έγινε! Στο Αγ. Όρος τα πράγματα είναι απλά. Ακολουθείς (ή προσπαθείς ν' ακολουθήσεις, κάποιες φορές χωρίς επιτυχία μάλιστα) αυτό που ψάλλει ο βασικός κορμός του χορού. Δεν είναι τόπος και χρόνος θεωρητικών αντιπαραθέσεων αλλά υπακοής.

Πολύ λίγη σημασία έχει, η θέση ενός φθόγγου, όταν μπορείς άνετα να φύγεις έξω από το μάθημα, γιατί δεν γνωρίζεις τι αναλύσεις ή τι διαστήματα θα πει ο χορός. Για πω όλη την αλήθεια, έχω ξαναψάλλει τα συγκεκριμένα ανοιξαντάρια στο Όρος (με Δανιηλαίους, π. Δαμασκηνό κλπ) και τα είπαμε χωρίς χρώμα πάλι. Έτσι, σχετικά εύκολα αποδέχθηκα την άποψη του Ίγκορ. Στο κοινό δωμάτιό μας λίγο πριν την απογευματινή ανάπαυση προ της αγρυπνίας.


Έτσι ακριβώς ήταν, μια πανέμορφη εμπειρία, με πολύ καλές και ζεστές σχέσεις και μεταξύ μας και με τους πατέρες της Μονής.

Νὰ φύγεις ἔξω ἀπὸ τὸ μάθημα, τουλάχιστον ἐσύ, λιγουλάκι δύσκολο τὸ βλέπω.

ὅσο γιὰ τὴ θέση ἑνὸς φθόγγου εἶναι σημαντικότατη, εἰδικὰ σὲ περίπλοκα μαθήματα ὅπως τὰ παραπάνω. Μιὰ ὑφεσοδίεση ἄκαιρη σὲ τινάζει στὸν ἀέρα μέσα στὸν παραπάνω κυκεώνα τῶν φθορῶν.

Ἔχει ἀκουστεῖ βέβαια πὼς εἶναι κι αὐτὸς ἕνας λόγος ποὺ δὲν ψάλλουν τὸ χρώμα στὸ Ὄρος. Ἡ δυσκολία δηλαδὴ ἐκτέλεσης ἀπὸ χοροῦ, εἰδικὰ ὅταν ὁ χορὸς δὲν εἶναι ἄριστα ὀργανωμένος, ὅπως συνηθίζεται σε ἀρκετὲς ἀγρυπνίες ὅπου συγκεντρώνονται διάφοροι ἐτερόκλητοι γιὰ νὰ ἐνισχύσουν τὴν ψαλμωδία.

Καὶ κάτι ακόμη. Ἐγώ ποτὲ δὲν ἀναφέρθηκα σὲ κακὸ κλίμα ἤ ὅ,τι ἄλλο σχετικό. ἈΝέβηκαν κάποιες ἠχογραφήσεις, διαπίστωσα κάποις συγκεκριμένες διαφορές καὶ τὶς ἐπισήμανα, συσχετίζοντάς τις. Καλὴ ἡ δημοσιότητα, ἀλλὰ πρέπει νὰ περιμενουμε πάντα καὶ τὰ ... μεθέορτα ...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
...
Το διάβασα το θέμα. Δεν κατάλαβα και πάλι γιατί το σχόλιό σου είχε θέση εδώ. Εκείνο το θέμα αφορούσε στο πώς διαχειρίστηκε ο Ίγκορ κάποια πράγματα στο βιβλίο του σε σχέση και με την λειτουργική τους χρήση. Εδώ συναντηθήκαμε 4 ψάλτες συν τους Δοχειαρίτες. Είχαμε μπροστά μας ένα κλασικό κείμενο (και όχι το βιβλίο του Ίγκορ), πρότεινε ο Ίγκορ την συγκεκριμένη εκτέλεση, όπως αντίστοιχα έγινε από τους Δοχειαρίτες σε άλλα κείμενα, η οποία και έγινε αποδεκτή. Τι θέση μπορεί να έχει το "καθόλου, μα καθόλου, μα τελείως καθόλου δεν σας "ανάγκασε" ";
...

ΟΚ, κανένα πρόβλημα καὶ πάλι. Ὁ καθείς ἔχει σχηματίσει τὴν ἄποψή του.

Νὰ 'σαι καλά.
 
Top