Σαν να σου έχουν βάλει το όπλο στο κεφάλι για να το ψάλλεις έτσι.Τι να σχολιασουμε;....
-Μου θυμιζει προτεσταντικο τραγουδακι...
-Παρατονισμος των νοηματων του κειμενου...
-Οι χορωδοι δεν εχουν καμια ανεση...ακουγονται,σαν παιδακια του δημοτικου,που συλλαβιζουν....
Για τις διπλες( πεταστες;....Τις ελξεις;....Αφηστε το καλυτερα...
Σαν να σου έχουν βάλει το όπλο στο κεφάλι για να το ψάλλεις έτσι.
ειναι οντως δράμα, δυστυχως οι περισσότεροι εκ των μαθητων του Καρα δεν εγκολπώθηκαν το πνευμα του, αλλα μονο την στυγνη και ξερη επαναλαμβανομενη αναλυση σημαδιων, που δεν απεχει πολυ απο τον προτεσταντικο τροπο σκέψης και την δυτικη μουσικη αντίληψη. Γι αυτο και προκυπτουν τετοια εκτρωματικα μουσικα φαινομενα. Άλλα τους ειπε ο Καρας και αυτοι άλλα καταλαβαν, και αυτο γιατι οι περισσοτεροι εκ των μαθητων του, δεν ειχαν καταλυτικά βιώματα. Μην χτυπατε τον Καρα γιατι μπορει ψαλτης να μην ηταν, ομως το εργο του ειναι αποσταγμα σοφιας που θελει πολυ λεπτη προσσεγγιση για να την νοιωσει κανείς.
Δικιο εχεις...βλεπεις ποσο ατυχος ηταν? Επεσε σε τελειως ακαταλληλους μαθητες...!!!
Τι να σχολιασουμε;....
-Μου θυμιζει προτεσταντικο τραγουδακι...
-Παρατονισμος των νοηματων του κειμενου...
-Οι χορωδοι δεν εχουν καμια ανεση...ακουγονται,σαν παιδακια του δημοτικου,που συλλαβιζουν....
Για τις διπλες( πεταστες;....Τις ελξεις;....Αφηστε το καλυτερα...
Σαν να σου έχουν βάλει το όπλο στο κεφάλι για να το ψάλλεις έτσι.
ειναι οντως δράμα, δυστυχως οι περισσότεροι εκ των μαθητων του Καρα δεν εγκολπώθηκαν το πνευμα του, αλλα μονο την στυγνη και ξερη επαναλαμβανομενη αναλυση σημαδιων, που δεν απεχει πολυ απο τον προτεσταντικο τροπο σκέψης και την δυτικη μουσικη αντίληψη. Γι αυτο και προκυπτουν τετοια εκτρωματικα μουσικα φαινομενα. Άλλα τους ειπε ο Καρας και αυτοι άλλα καταλαβαν, και αυτο γιατι οι περισσοτεροι εκ των μαθητων του, δεν ειχαν καταλυτικά βιώματα. Μην χτυπατε τον Καρα γιατι μπορει ψαλτης να μην ηταν, ομως το εργο του ειναι αποσταγμα σοφιας που θελει πολυ λεπτη προσσεγγιση για να την νοιωσει κανείς.
Δικιο εχεις...βλεπεις ποσο ατυχος ηταν? Επεσε σε τελειως ακαταλληλους μαθητες...!!!
Θυμίζει Φιρφιρή καί Ιάκωβο.
Τίς εστι μείζων, ο μαθητής ή ο διδάσκαλος;
Να πω και εγω τη γνωμη μου οχι για τη χορωδια αλλα για τον σιμωνα καρα. Ως γνωστον υπαρχει η διαμαχη μεταξυ της σχολης του και των αλλων "παραδοσιακων" ψαλτων. Ο καθενας βεβαια μπορει να πιστευει οτι θελει αλλα ολοι σας μαζι κι εγω προσεξτε γιατι αρχιζουμε να χανουμε το νοημα. Η ψαλτικη ΤΕΧΝΗ προοριζεται για τη δοξολογια του θεου μας και ολων των αγιων. Δεν προοριζεται για να ειναι μεσο επιδειξης γνωσεων και ποσο μαλλον αιτια καυγαδων. Κατα την ταπεινη μου γνωμη η περισσοτερο αποδεκτη απο το θεο ψαλμωδια ειναι αυτη του πιο απλου ανθρωπου,η πιο λιτη που ομως προερχεται απο την ψυχη του ανθρωπου ως πραγματικη υμνωδια.
Κατα την ταπεινη μου γνωμη η περισσοτερο αποδεκτη απο το θεο ψαλμωδια ειναι αυτη του πιο απλου ανθρωπου,η πιο λιτη που ομως προερχεται απο την ψυχη του ανθρωπου ως πραγματικη υμνωδια.
Ακριβώς. Από το Θεό γίνεται αποδεκτή και η φάλτσα ψαλμωδία ενός ταπεινού γέροντα, που δεν ξέρει γρι από ψαλτική παράδοση. Δεν σημαίνει όμως ότι θα τον βάλεις να ψάλει στην εκκλησία... Γίνεται επίσης αποδεκτή και η ζακυνθινή καντάδα και το ευρωπαϊκό ορατόριο, δεν είναι το θέμα μας αυτό. Κι ούτε υποχρεούται ο καθένας να ψάλει "παραδοσιακά". Εφόσον δεν μαθήτευσε σε παλαιό δάσκαλο ή δεν άκουσε ή δεν αρέσκεται σε τέτοια ακούσματα, ας ψάλει όπως μπορεί. Το θέμα δημιουργείται όταν κάποιος που ψάλει με το δικό του τρόπο, αντί να κάτσει στ' αβγά του, ισχυρίζεται μετ' επιτάσεως ότι όχι μόνο διατηρεί την παράδοση, την οποία ποτέ δεν διδάχθηκε, αλλά κι ότι... αναβιώνει παλαιότερες παραδόσεις αιώνων!! Εκεί τρελαίνεσαι...σωστά όλα αυτά, φτάνει να μην κατακρεουργούμε-καταργούμε την παράδοση αιώνων......