Χορωδία (μικτή-παιδική) Τάσου Φωτόπουλου: Μακάριος ανήρ - Σίμωνος Καρά

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#3
Τι να σχολιασουμε;....
-Μου θυμιζει προτεσταντικο τραγουδακι...
-Παρατονισμος των νοηματων του κειμενου...
-Οι χορωδοι δεν εχουν καμια ανεση...ακουγονται,σαν παιδακια του δημοτικου,που συλλαβιζουν....
Για τις διπλες(;) πεταστες;....Τις ελξεις;....Αφηστε το καλυτερα...:rolleyes::confused:
 
P

PANROUST

Guest
#4
Τι να σχολιασουμε;....
-Μου θυμιζει προτεσταντικο τραγουδακι...
-Παρατονισμος των νοηματων του κειμενου...
-Οι χορωδοι δεν εχουν καμια ανεση...ακουγονται,σαν παιδακια του δημοτικου,που συλλαβιζουν....
Για τις διπλες(;) πεταστες;....Τις ελξεις;....Αφηστε το καλυτερα...:rolleyes::confused:
Σαν να σου έχουν βάλει το όπλο στο κεφάλι για να το ψάλλεις έτσι.
 

mousikos

Παλαιό Μέλος
#6
ειναι οντως δράμα, δυστυχως οι περισσότεροι εκ των μαθητων του Καρα δεν εγκολπώθηκαν το πνευμα του, αλλα μονο την στυγνη και ξερη επαναλαμβανομενη αναλυση σημαδιων, που δεν απεχει πολυ απο τον προτεσταντικο τροπο σκέψης και την δυτικη μουσικη αντίληψη. Γι αυτο και προκυπτουν τετοια εκτρωματικα μουσικα φαινομενα. Άλλα τους ειπε ο Καρας και αυτοι άλλα καταλαβαν, και αυτο γιατι οι περισσοτεροι εκ των μαθητων του, δεν ειχαν καταλυτικά βιώματα. Μην χτυπατε τον Καρα γιατι μπορει ψαλτης να μην ηταν, ομως το εργο του ειναι αποσταγμα σοφιας που θελει πολυ λεπτη προσσεγγιση για να την νοιωσει κανείς.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#7
ειναι οντως δράμα, δυστυχως οι περισσότεροι εκ των μαθητων του Καρα δεν εγκολπώθηκαν το πνευμα του, αλλα μονο την στυγνη και ξερη επαναλαμβανομενη αναλυση σημαδιων, που δεν απεχει πολυ απο τον προτεσταντικο τροπο σκέψης και την δυτικη μουσικη αντίληψη. Γι αυτο και προκυπτουν τετοια εκτρωματικα μουσικα φαινομενα. Άλλα τους ειπε ο Καρας και αυτοι άλλα καταλαβαν, και αυτο γιατι οι περισσοτεροι εκ των μαθητων του, δεν ειχαν καταλυτικά βιώματα. Μην χτυπατε τον Καρα γιατι μπορει ψαλτης να μην ηταν, ομως το εργο του ειναι αποσταγμα σοφιας που θελει πολυ λεπτη προσσεγγιση για να την νοιωσει κανείς.
Δικιο εχεις...βλεπεις ποσο ατυχος ηταν? Επεσε σε τελειως ακαταλληλους μαθητες...!!!
 
#10
Τι να σχολιασουμε;....
-Μου θυμιζει προτεσταντικο τραγουδακι...
-Παρατονισμος των νοηματων του κειμενου...
-Οι χορωδοι δεν εχουν καμια ανεση...ακουγονται,σαν παιδακια του δημοτικου,που συλλαβιζουν....
Για τις διπλες(;) πεταστες;....Τις ελξεις;....Αφηστε το καλυτερα...:rolleyes::confused:
Ακούγεται "προτεσταντικό τραγουδάκι" επειδή είναι μικτή-παιδική χορωδία και η εκτέλεση δεν είναι της ψηλότερης ποιότητας του κόσμου? Ή επειδή η σύνθεση δημιουργεί "Παρατονισμος των νοηματων του κειμενου..."?

Ας κρίνουμε την σύνθεση και την εκτέλεση ξεχωριστά. Κατά την γνώμη μου, ο Καράς ήταν παραδοσιακότατος και κλασσικότατος συνθέτης. Και αυτή η σύνθεση μια χαρά μου φαίνεται.

Σαν να σου έχουν βάλει το όπλο στο κεφάλι για να το ψάλλεις έτσι.
Λίγο υπερβολή.

ειναι οντως δράμα, δυστυχως οι περισσότεροι εκ των μαθητων του Καρα δεν εγκολπώθηκαν το πνευμα του, αλλα μονο την στυγνη και ξερη επαναλαμβανομενη αναλυση σημαδιων, που δεν απεχει πολυ απο τον προτεσταντικο τροπο σκέψης και την δυτικη μουσικη αντίληψη. Γι αυτο και προκυπτουν τετοια εκτρωματικα μουσικα φαινομενα. Άλλα τους ειπε ο Καρας και αυτοι άλλα καταλαβαν, και αυτο γιατι οι περισσοτεροι εκ των μαθητων του, δεν ειχαν καταλυτικά βιώματα. Μην χτυπατε τον Καρα γιατι μπορει ψαλτης να μην ηταν, ομως το εργο του ειναι αποσταγμα σοφιας που θελει πολυ λεπτη προσσεγγιση για να την νοιωσει κανείς.
Δικιο εχεις...βλεπεις ποσο ατυχος ηταν? Επεσε σε τελειως ακαταλληλους μαθητες...!!!
Αν και άσχετο προς το παρον θέμα και μια ακόμη επάνοδο στο μόνιμο θέμα και 'πρόβλημα' ... "Η σχολή Καρα: Έτσι Γενικά", θα απαντήσω.

Ίσως έχετε κάποιο δίκιο, έστω και ελάχιστο. Ίσως υπήρχαν μερικοί που δεν άξιζαν να μαθητεύσουν κόντα σε τέτοιο ιστορικό δάσκαλo. Οι ποιο διάσημη μαθηταί του πάντως είναι Καράδες μόνοι τους.

Ούτως η άλλως, ευκαιρία λοιπόν για μια νέα και φρέσκια γενιά μαθητών, ιεροψαλτών, μελετητών, και χορωδιών να γνωρίσουν το έργο του αείμνηστου Καρα και να το συνεχίσουν καλύτερα.

Θυμίζει Φιρφιρή καί Ιάκωβο.
Η χορωδία του Τάσου Φωτοπούλου? Ή η σύνθεση του Σίμωνα Καρα.


. . .
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#11
''...Ας κρίνουμε την σύνθεση και την εκτέλεση ξεχωριστά. Κατά την γνώμη μου, ο Καράς ήταν παραδοσιακότατος και κλασσικότατος συνθέτης. Και αυτή η σύνθεση μια χαρά μου φαίνεται...''

Δεν μας δειχνεις καλυτερα καποια συνθεση, αντιστοιχη των μεγαλων μελουργων και ψαλτων μας,να την συγκρινουμε με την παραπανω και να δουμε τις....ομοιοτητες;...:rolleyes:
Γιατι αν ηταν ''παραδοσιακος'' και ''κλασσικος'' ποιο θα ηταν το προβλημα; Θα ηταν αλλος ενας,μαζι με τους μεγαλους....
 
#13
Να πω και εγω τη γνωμη μου οχι για τη χορωδια αλλα για τον σιμωνα καρα. Ως γνωστον υπαρχει η διαμαχη μεταξυ της σχολης του και των αλλων "παραδοσιακων" ψαλτων. Ο καθενας βεβαια μπορει να πιστευει οτι θελει αλλα ολοι σας μαζι κι εγω προσεξτε γιατι αρχιζουμε να χανουμε το νοημα. Η ψαλτικη ΤΕΧΝΗ προοριζεται για τη δοξολογια του θεου μας και ολων των αγιων. Δεν προοριζεται για να ειναι μεσο επιδειξης γνωσεων και ποσο μαλλον αιτια καυγαδων. Κατα την ταπεινη μου γνωμη η περισσοτερο αποδεκτη απο το θεο ψαλμωδια ειναι αυτη του πιο απλου ανθρωπου,η πιο λιτη που ομως προερχεται απο την ψυχη του ανθρωπου ως πραγματικη υμνωδια.
 
#14
Να πω και εγω τη γνωμη μου οχι για τη χορωδια αλλα για τον σιμωνα καρα. Ως γνωστον υπαρχει η διαμαχη μεταξυ της σχολης του και των αλλων "παραδοσιακων" ψαλτων. Ο καθενας βεβαια μπορει να πιστευει οτι θελει αλλα ολοι σας μαζι κι εγω προσεξτε γιατι αρχιζουμε να χανουμε το νοημα. Η ψαλτικη ΤΕΧΝΗ προοριζεται για τη δοξολογια του θεου μας και ολων των αγιων. Δεν προοριζεται για να ειναι μεσο επιδειξης γνωσεων και ποσο μαλλον αιτια καυγαδων. Κατα την ταπεινη μου γνωμη η περισσοτερο αποδεκτη απο το θεο ψαλμωδια ειναι αυτη του πιο απλου ανθρωπου,η πιο λιτη που ομως προερχεται απο την ψυχη του ανθρωπου ως πραγματικη υμνωδια.
σωστά όλα αυτά, φτάνει να μην κατακρεουργούμε-καταργούμε την παράδοση αιώνων......
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#15
Κατα την ταπεινη μου γνωμη η περισσοτερο αποδεκτη απο το θεο ψαλμωδια ειναι αυτη του πιο απλου ανθρωπου,η πιο λιτη που ομως προερχεται απο την ψυχη του ανθρωπου ως πραγματικη υμνωδια.
σωστά όλα αυτά, φτάνει να μην κατακρεουργούμε-καταργούμε την παράδοση αιώνων......
Ακριβώς. Από το Θεό γίνεται αποδεκτή και η φάλτσα ψαλμωδία ενός ταπεινού γέροντα, που δεν ξέρει γρι από ψαλτική παράδοση. Δεν σημαίνει όμως ότι θα τον βάλεις να ψάλει στην εκκλησία... Γίνεται επίσης αποδεκτή και η ζακυνθινή καντάδα και το ευρωπαϊκό ορατόριο, δεν είναι το θέμα μας αυτό. Κι ούτε υποχρεούται ο καθένας να ψάλει "παραδοσιακά". Εφόσον δεν μαθήτευσε σε παλαιό δάσκαλο ή δεν άκουσε ή δεν αρέσκεται σε τέτοια ακούσματα, ας ψάλει όπως μπορεί. Το θέμα δημιουργείται όταν κάποιος που ψάλει με το δικό του τρόπο, αντί να κάτσει στ' αβγά του, ισχυρίζεται μετ' επιτάσεως ότι όχι μόνο διατηρεί την παράδοση, την οποία ποτέ δεν διδάχθηκε, αλλά κι ότι... αναβιώνει παλαιότερες παραδόσεις αιώνων!! Εκεί τρελαίνεσαι...
 
#16
Συμφωνω απολυτως αλλα δεν μπορει κανεις να πει πως ο καρας δεν εκανε τεραστιο εργο. Βεβαια το οτι υποστηρηξε πως το εργο του συμπληρωνε την ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ και ευριτερα ψαλτικη παραδοση ηταν το λαθος του.