Στις Καταβασίες κατεβαίνουμε απο το αναλόγιον;

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
[Σημείωμα συντονιστή (π. Μ). Μεταφορά ἀπό αὐτό τό θέμα.]

Kαι στις Καταβασίες κατεβαίνουμε απο το Αναλόγιον και πάμε οι 2 χοροί στο κέντρο του Ναού.(Απο αυτόν τον λόγο έχουν και τον όρο ''Καταβασίες".)
Και ανεβαίνουμε ξανά στο Αναλόγιο κατά την θ' Ωδή.
 
Last edited by a moderator:
Kαι στις Καταβασίες κατεβαίνουμε απο το Αναλόγιον και πάμε οι 2 χοροί στο κέντρο του Ναού.(Απο αυτόν τον λόγο έχουν και τον όρο ''Καταβασίες".)
Και ανεβαίνουμε ξανά στο Αναλόγιο κατά την θ' Ωδή.

Αυτή ίσως να ήταν η πρωταρχική πρακτική, εφόσον όμως ψάλλεται κάθε καταβασία στο τέλος κάθε ωδής... Με τη συνάθροιση στο κέντρο του Ναού (όπου και η καλύτερη ακουστική) και των δύο χορών (μεγαλύτερη ισχύς λόγω της ψαλμωδίας περισσότερων ψαλτών) για την ψαλμωδία της καταβασίας, σε συνδυασμό με το αναλυτικότερο του μέλους, αναδεικνύεται ο επισφραγιστικός χαρακτήρας της καταβασίας.
Όταν οι καταβασίες ψάλλονται όλες μαζί, δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτή η πρακτική, γιατί καταργείται η εναλλαγή των χορών. Στους δε μεγάλους ενοριακούς ναούς ίσως προκαλέσει και αταξία η μετακίνηση αυτή των χορών.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Kαι στις Καταβασίες κατεβαίνουμε απο το Αναλόγιον και πάμε οι 2 χοροί στο κέντρο του Ναού.(Απο αυτόν τον λόγο έχουν και τον όρο ''Καταβασίες".)
Και ανεβαίνουμε ξανά στο Αναλόγιο κατά την θ' Ωδή.
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=73511#post73511

Στήν σημερινή γλῶσσα ἐγώ θά ἀπέδιδα τόν ὅρο «καταβασία» μέ τή λέξη «κατεβασιά» (ὅπως μοῦ ὑπέμνησε καί ὁ Διονύσιος Ἀνατολικιώτης).

Προσωπικῶς σχεδόν ἔχω πεισθεῖ ὅτι ὁ ὅρος «καταβασία» ἔχει σχέση μέ τήν ὁμοῦ ψαλμωδία τῶν εἱρμῶν τῆς κωνσταντινουπολίτικης παράδοσης, ὅπως ἀναλύεται ἀπό τόν Διονύσιο στούς Διαλόγους τῆς Συμβολῆς πού παραπέμπω στό προηγούμενο, καί δέν ἔχει σχέση μέ τήν μοναδική ἑρμηνεία τοῦ ὅρου, ὅτι «καταβασίες» καλοῦνται ἐπειδή ἐψάλλοντο στό μέσον τοῦ ναοῦ, ὅπου κατέβαιναν οἱ ψάλτες ἀπό τά στασίδια τους, τήν ὁποία θεωρῶ ἐλλιπῆ καί λίγο ὡς πολύ ἄσχετη. Δέν ἦταν αὐτή ἡ τάξη πάντοτε καί παντοῦ.

 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μανουήλ δομέστικος;112539 said:
Αυτή είναι η δεύτερη άποψη που δεν πρόλαβα να γράψω σε υστερόγραφο. Η απάντηση βρίσκεται εδώ από τους πιο ειδικούς.
Γιατἰ ἐγώ πού παραπέμπω (ἄν μετακινηθεῖς στό προηγούμενο μήνυμά μου); Τό ἀναφέρω κιόλας σ᾿ αὐτό πού βλέπεις ἐδῶ.

Σημασία ἔχει ὅτι δέν τίς λέμε καταβασίες ἐπειδή κατεβαίνουμε ἀπό τό ψαλτήρι...!!!


 
Σημασία ἔχει ὅτι δέν τίς λέμε καταβασίες ἐπειδή κατεβαίνουμε ἀπό τό ψαλτήρι...!!!

Ίσως ναι ίσως όχι. Δεν έχω ακόμα καταλήξει στη μία ή την άλλη άποψη. Πάντως αν όντως ο ειρμός ψάλλεται ως περισσή και από τους δύο χορούς μαζί, τότε δεν πρέπει να γίνει σύντηξη των χορών; Άρα κατεβαίνουν από τα στασίδια τους. Σήμερα αυτό δε γίνεται, και ακόμα όταν ψάλλουν και οι δύο χοροί μαζί (π.χ. Εἰς πολλὰ ἔτη Δέσποτα της εισόδου) ψάλλουν από τα στασίδια τους. Μία σαφής απάντηση θα μπορούσε να δοθεί αν γνωρίζαμε από πότε συναντάται (για πρώτη φορά) ο όρος <<καταβασία>> και με ποια πρακτική συνδέεται.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Μήν μπερδεύουμε μιά αὐστηρῶς μοναχική τάξη τοῦ ΤΑΣ μέ τήν ἰσχύουσα τοῦ ΤΜΕ (αὐτά δέν λέει ἐκεῖ πού παρέπεμψες;). Ὑπάρχει δυστυχῶς τέτοια τάση σέ ἐνοριακούς ναούς.


Μία σαφής απάντηση θα μπορούσε να δοθεί αν γνωρίζαμε από πότε συναντάται (για πρώτη φορά) ο όρος <<καταβασία>> και με ποια πρακτική συνδέεται.
Εἶναι αὐτό τό θέμα.


 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Για τα λεγόμενα μου και κατά το πόσο ειναι αληθείς δεν έχετε παρά να κάνετε μια επίσκεψη είς το Άγιον Όρος για να δείτε πως σε ορισμένες Μονές γίνεται ακόμη και σήμερα αυτό που λέω.
Τυχαίον να γίνεται είς το Άγιον Όρος?Δέν νομίζω πάτερ Μάξιμε.
Την Ευλογία σας!!!Χριστός Ανέστη.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Για τα λεγόμενα μου και κατά το πόσο ειναι αληθείς δεν έχετε παρά να κάνετε μια επίσκεψη είς το Άγιον Όρος για να δείτε πως σε ορισμένες Μονές γίνεται ακόμη και σήμερα αυτό που λέω.
Τυχαίον να γίνεται είς το Άγιον Όρος?Δέν νομίζω πάτερ Μάξιμε.
Την Ευλογία σας!!!Χριστός Ανέστη.
Τοῦ Κυρίου!
Ἀληθῶς ἀνέστη!

Ἔγραψα:


Μήν μπερδεύουμε μιά αὐστηρῶς μοναχική τάξη τοῦ ΤΑΣ μέ τήν ἰσχύουσα τοῦ ΤΜΕ

Ἐξήγησέ μας. Ἀναφέρεσαι στήν ψαλμωδία τῶν καταβασιῶν ὅλων μαζί ἤ ξεχωριστά μετά ἀπό τό τέλος κάθε ᾠδῆς (ὅπως ἐξηγήθηκε παραπάνω);

Γιά τήν ἰσχύουσα τάξη (τῆς ψαλμωδίας τῶν καταβασιῶν ὑπό) τοῦ ΤΜΕ, δέν κατέρχονται οἱ χοροί ἀπό τά ἀναλόγια, οὔτε ὅπως συνηθίζεται κατά τήν πατριαρχική τάξη στήν «Τιμιωτέρα», οὔτε γιά νά μεταβοῦν στό μέσον τοῦ σολέα ἤ «στο κέντρο του Ναού», ὅπως λές.


 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις στα όσα λέμε λοιπόν:
Καταβασίες ονομάζονται οι ειρμοί των κανόνων οι οποίοι ψάλλονται,αφού συμπηρωθεί η ανάγνωση ή ψαλμωδία του κανόνα.
Οι καταβασίες ονομάστηκαν έτσι,γιατί κατά τα παλιά χρόνια οί χοροί των ψαλτών προκειμένουνα τις ψάλλουν,κατέβαιναν απο τα στασίδια τους και ενώνονταν στο κέντρο του Ναού,απ΄ όπου τίς έψαλλαν.Σαν καταβασίες ψάλλονται,στις ακολουθίες του όρθρου μετά απο κάθε Ωδή κανόνα οί ειρμοί τους.
Στα μοναστήρια,κυρίως του Αγίου Όρους,η Τάξη αυτήν διατηρείτε σε όλες τις ακολουθίες του όρθρου και σήμερα.Ενώ στίς άλλες εκκλησίες,διατηρείτε σήμερα,μόνο στίς ακολουθίες του όρθρου της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις στα όσα λέμε λοιπόν:
Καταβασίες ονομάζονται οι ειρμοί των κανόνων οι οποίοι ψάλλονται,αφού συμπηρωθεί η ανάγνωση ή ψαλμωδία του κανόνα.
Οι καταβασίες ονομάστηκαν έτσι,γιατί κατά τα παλιά χρόνια οί χοροί των ψαλτών προκειμένουνα τις ψάλλουν,κατέβαιναν απο τα στασίδια τους και ενώνονταν στο κέντρο του Ναού,απ΄ όπου τίς έψαλλαν.Σαν καταβασίες ψάλλονται,στις ακολουθίες του όρθρου μετά απο κάθε Ωδή κανόνα οί ειρμοί τους.
Στα μοναστήρια,κυρίως του Αγίου Όρους,η Τάξη αυτήν διατηρείτε σε όλες τις ακολουθίες του όρθρου και σήμερα.Ενώ στίς άλλες εκκλησίες,διατηρείτε σήμερα,μόνο στίς ακολουθίες του όρθρου της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα.
Σωστά αὐτά πού γράφεις, ἀφοῦ ξεκαθαρίσαμε γιατί μιλᾶμε. Μιλᾶμε γιά τή μοναχική τάξη.
Ὄντως οἱ καταβασίες στό τέλος κάθε ᾠδῆς παρέμειναν σέ ἰσχύ στίς ἀκολουθίες τῶν ὄρθρων τῆς Μ. Ἑβδομάδος καί τοῦ Πάσχα (καί Διακαινησίμου), χωρίς ὅμως οἱ χοροί νά μετακινοῦνται.
Ἐπίσης (ὅπως ἔγραψα) διαφωνῶ μέ τήν ἑρμηνεία τοῦ ὅρου «καταβασία» ἀπό τό· «οί χοροί των ψαλτών ... κατέβαιναν απο τα στασίδια τους».


 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
To ότι σήμερα π. Μάξιμε έχουμε <<Διαλύση>> τις παραδόσης μας όλες σαν κράτος ας μην χαλάσουμε και τους παλαιούς αρχικούς όρους και εννοιών των ψαλμών στην ορθόδοξη έκκλησία μας.
Είδα σε βίντεο πως στον Πατριαρχικό Ναό την Μ. Πέμπτη μετά την έξοδο του Εστραυρωμένου Κυρίου μας.Μετά δηλαδή το <Σήμερον κρεμμάται........>οι 2 χοροί των ιερόψαλτων όλους τους υπόλοιπους ύμνους της ακολουθίας τους έψαλαν δίπλα στην Σταύρωση στο μέσον του Ναού.Και μου φάνηκε και αρκετά σωστό νομίζω.Δεν ξέρω βέβαια τί λέει μέσα το Μεγάλο Τυπικόν της Εκκλησίας μας.Αλλά για να το κάνουν αυτό στην Αιώνια Πόλη την Κων/πολη και τον Πατριαρχικό Ναό μάλλον κάτι παραπάνω θα ξέρουν απο εμένα τον απλόν και Νέον.
 
To ότι σήμερα π. Μάξιμε έχουμε <<Διαλύση>> τις παραδόσης μας όλες σαν κράτος ας μην χαλάσουμε και τους παλαιούς αρχικούς όρους και εννοιών των ψαλμών στην ορθόδοξη έκκλησία μας.
Δεν τίθεται θέμα διάλυσης των παραδόσεων (όχι ότι δεν υπάρχει, απλά είναι εκτός θέματος). Η παράδοση είναι ζώσα και η Εκκλησία την προσαρμόζει ανάλογα με τις ανάγκες της: Αρχικά υπήρχε ένας χορός που απαντούσε σε μονωδό, αργότερα δημιουργήθηκαν τα ημιχόρια περί τον άμβωνα και ύστερα τα ημιχόρια απομακρύνθηκαν περισσότερο ώστε να σχηματισθούν δύο χοροί με διαφορετικό αναλόγιο ο καθένας. Η κινητικότητα των δύο χορών φαίνεται ότι ήταν τουλάχιστον αρχικά πολύ δυναμική (η συνένωση των χορών για ψαλμωδία δεν γινόταν μόνο στην κάθε <<καταβασία>> αλλά και στα δόξα... καὶ νῦν... τῶν τριωδίων και σε άλλα τροπάρια και στις λιτές). Σήμερα (στις ενορίες) έχει περιοριστεί κατά πολύ (μόνο σε λιτανείες συνενώνονται οι χοροί) και έχει μείνει αυτό το συμβολικό κατέβασμα εμπρός από το στασίδι, σε συγκεκριμένες ώρες της λειτουργικής ζωής.... αλλά ΟΧΙ στις καταβασίες, και εξηγούμαι:
Σύμφωνα με την Πατριαρχική παράδοση, οι χοροί βρίσκονται ένα σκαλοπάτι κάτω από τα στασίδια τους κατά την υποδοχή του Πατριάρχη με το Εἰς πολλὰ ἔτη Δέσποτα. Ακολούθως, αφού κάνουν υπόκλιση στον Πατριάρχη, ανέρχονται στα στασίδια τους για να αρχίζουν τις καταβασίες. Η καταβασία μόνο της θ΄ ωδής ψάλλεται κάτω και μπροστά από τα στασίδια, και αυτό προς τιμήν της Θεοτόκου και ως συνέχεια της πρακτικής που εφαρμόζεται για την Τιμιωτέρα.
Επίσης, από τα προηγούμενα μηνύματα θα έπρεπε να είχε περάσει το μήνυμα ότι η έννοια "καταβασία" είναι τουλάχιστον διφορούμενη.... και όπως π.χ. δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι τα ανατολικά στιχηρά είναι ποίημα του Ανατολίου Πατριάρχου ή ετέρου Ανατολίου του Στουδίτου ή προσδιορίζουν τοποθεσία προέλευσης, έτσι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι και για τον όρο <<καταβασία>>. Αυτό μόνο εμπεριστατωμένη έρευνα μπορεί να το δείξει.

Είδα σε βίντεο πως στον Πατριαρχικό Ναό την Μ. Πέμπτη μετά την έξοδο του Εστραυρωμένου Κυρίου μας.Μετά δηλαδή το <Σήμερον κρεμμάται........>οι 2 χοροί των ιερόψαλτων όλους τους υπόλοιπους ύμνους της ακολουθίας τους έψαλαν δίπλα στην Σταύρωση στο μέσον του Ναού.Και μου φάνηκε και αρκετά σωστό νομίζω.Δεν ξέρω βέβαια τί λέει μέσα το Μεγάλο Τυπικόν της Εκκλησίας μας.Αλλά για να το κάνουν αυτό στην Αιώνια Πόλη την Κων/πολη και τον Πατριαρχικό Ναό μάλλον κάτι παραπάνω θα ξέρουν απο εμένα τον απλόν και Νέον.

Ακόμα και η έξοδος του Εσταυρωμένου είναι νεότερο έθος... δεν είναι αρχαίο, αλλά υιοθετήθηκε από όλες τις εκκλησίες. Από την άλλη πολλά πράγματα που γίνονταν παλαιότερα στον Πατριαρχικό Ναό σήμερα δε γίνονται (σήμερα π.χ. δεν ψάλλουν στον Πατριαρχικό Ναό τυπικά και μακαρισμούς, ίσως για το μέγεθος των ακολουθιών εκεί, αλλά αλλού τα ψέλνουν), και πολλά πράγματα που γίνονται σήμερα στον Πατριαρχικό Ναό δεν γίνονται σε άλλους ναούς (διαφορετική η διαμόρφωση και το μέγεθος κάθε ναού, διαφορετικός ο αριθμός των ψαλτών των χορών, διαφορετικοί οι θεσμοί στα Πατριαρχεία, διαφορετικές οι οικονομίες που γίνονται στα Πατριαρχεία και τις ενορίες). Εν πάση περιπτώσει... κατά τη γνώμη μου αν ακολουθούμε το ΤΜΕ, τα επίσημα βοηθήματα τυπικού καθώς και τα τοπικά εκκλησιαστικά έθη όπως τα παραλάβαμε από τους προκατόχους μας στο αναλόγιο, πιστεύω ότι πορευόμαστε σε ασφαλή οδό, την πλέον "βασιλική".
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις στα όσα λέμε λοιπόν:
Καταβασίες ονομάζονται οι ειρμοί των κανόνων οι οποίοι ψάλλονται,αφού συμπηρωθεί η ανάγνωση ή ψαλμωδία του κανόνα.
Οι καταβασίες ονομάστηκαν έτσι,γιατί κατά τα παλιά χρόνια οί χοροί των ψαλτών προκειμένουνα τις ψάλλουν,κατέβαιναν απο τα στασίδια τους και ενώνονταν στο κέντρο του Ναού,απ΄ όπου τίς έψαλλαν.Σαν καταβασίες ψάλλονται,στις ακολουθίες του όρθρου μετά απο κάθε Ωδή κανόνα οί ειρμοί τους.
Στα μοναστήρια,κυρίως του Αγίου Όρους,η Τάξη αυτήν διατηρείτε σε όλες τις ακολουθίες του όρθρου και σήμερα.Ενώ στίς άλλες εκκλησίες,διατηρείτε σήμερα,μόνο στίς ακολουθίες του όρθρου της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα.

Χ.Α. Σὲ ποιὲς μονὲς τοῦ Ἁγίου Ὄρους τηρεῖται σήμερα ἡ τάξι αὐτή;
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
<Διατί θέλετε τον τύπον τών ήλων>για να πιστέψετε αυτά που λέω???
Επισκευτήτε το 'Αγιον 'Ορος τώρα το καλοκαίρι για να το δείτε.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ;112650 said:
<Διατί θέλετε τον τύπον τών ήλων>για να πιστέψετε αυτά που λέω???
Επισκευτήτε το 'Αγιον 'Ορος τώρα το καλοκαίρι για να το δείτε.
Μέ αὐτόν τόν τρόπο (καί χειρότερο) ἀπάντησες καί σέ μένα, λέγοντάς μου μάλιστα «δεν έχετε παρά να κάνετε μια επίσκεψη είς το Άγιον Όρος».

Μᾶς γνωρίζεις, ἐμένα καί τόν κ. Μάρκελλο, καί γνωρίζεις τή σχέση μας μέ τό Ἅγιον Ὄρος, εἰδικά τοῦ κ. Μάρκελλου;

Ὀφείλεις νά ἀπαντήσεις στήν ἐρώτηση πού σοῦ ἐτέθη. Αὐτό δέν εἶναι ὑποχρεωτικό, ἀλλά δέν εἶναι εὐγενικό νά λές ἄλλα ἀντί ἄλλων, δηλ. συγκεκριμένης ἀπαντήσεως.

Ἐσύ ἔγραψες ὅτι «σε ορισμένες Μονές γίνεται ακόμη και σήμερα αυτό που λέω» καί μετά «Στα μοναστήρια,κυρίως του Αγίου Όρους,η Τάξη αυτήν διατηρείτε σε όλες τις ακολουθίες του όρθρου και σήμερα».

Ποιές εἶναι αὐτές οἱ Μονές; Ἄν δέν ξέρεις, μήν ἀπαντᾶς.


 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
<Διατί θέλετε τον τύπον τών ήλων>για να πιστέψετε αυτά που λέω???
Επισκευτήτε το 'Αγιον 'Ορος τώρα το καλοκαίρι για να το δείτε.

Ἀφενὸς θέλω τὸν τύπον τῶν ἥλων διότι δὲν εἶσαι ὁ Σωτὴρ τοῦ κόσμου. Ἀφετέρου εἶναι ἄραγε τόσο ὀδυνηρὸ τὸ ἐρώτημα; Τόσο πολὺ βλάπτει ἡ ἀκριβολογία; Καὶ ὅσον ἀφορᾶ στὸ ''τώρα τὸ καλοκαίρι'', ἤμουν τώρα έκεῖ τὸν χειμώνα, τώρα τὴν ἄνοιξι, καὶ πρῶτα ὁ Θεὸς θἆμαι πάλι ἐκεῖ τώρα τὸν Ἰούνιο ... Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων γιὰ τὴν ἀπάντησι.
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
διότι δὲν εἶσαι ὁ Σωτὴρ τοῦ κόσμου.
Δεν είπα τέτοιο πράγμα ούτε τέτοια κουβέντα εγώ ποτέ!!!Αλλά σύ είπας!!!
Άλλωστε Εγώ ΄΄ούκ είμί ίκανος κύψας λύσαι τόν ίμάντα τών υποδημάτων αυτού''.
Τότε λοιπόν δεν είμαι άξιος να με λές ''Σωτήρ του κόσμου''. όπως με αποκάλεσες αλλά ένας αμαρτωλός δούλος του Θεού.
Θα μπορούσα να σου γράψω και να σε απαντήσω πάρα πολλά αλλά δεν το θέλω.
Όσο για ποιές μονές του Άγίου Όρους γίνεται αυτό.Το κείμενο που διάβασες είναι απο το βιβλίο που διδάσκομαι στην Σχολή μου σχετικά με τις ''Καταβασίες'' από τον Διευθυντή μου και καθηγητή Βυζαντιντής Μουσικής Κύριος Γιάννης Κ. Παπαχρόνης.Μπορείς να το διαβάσεις στην σελίδα 9.Με τίτλο τί ονομάζουμε καταβασίες.
Χριστός Ανέστη.
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Λυπάμαι που με διώχνεται απο το φόρουμ με το ύφος και τον τόνο αυτόν που γράφεται.
Κρίμα αυτά είναι τα τελευταία γραφτά μου στο φόρουμ.
Αφού π. Μάξιμε όπως λέτε''ἀλλά δέν εἶναι εὐγενικό νά λές ἄλλα ἀντί ἄλλων''.
Τότε ας σας αδειάσω την γωνία αφού ''γράφω άλλα αντί άλλων''.Γιατί τελικά σε αυτόν τον τόπο και την χώρα όταν μιλάς με γραπτά ντοκουμέντα και κείμενα από βιβλία που διδάσκονται σε Σχολές βυζαντινής Μουσικής αλλά και λές αλήθειες σε ειρωνεύονται.
Πρέπει να πάς σε αυτήν την χώρα ''Σαν άρνίον έπί σφαγήν'' όπως ο κύριος μας Ιησούς Χριστός.

Σας ευχαριστώ που όλον αυτόν τον καιρό ανεβάζατε τα σχόλια μου.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ;112665 said:
διότι δὲν εἶσαι ὁ Σωτὴρ τοῦ κόσμου.
Δεν είπα τέτοιο πράγμα ούτε τέτοια κουβέντα εγώ ποτέ!!!Αλλά σύ είπας!!!
Άλλωστε Εγώ ΄΄ούκ είμί ίκανος κύψας λύσαι τόν ίμάντα τών υποδημάτων αυτού''.
Τότε λοιπόν δεν είμαι άξιος να με λές ''Σωτήρ του κόσμου''. όπως με αποκάλεσες αλλά ένας αμαρτωλός δούλος του Θεού.
Θα μπορούσα να σου γράψω και να σε απαντήσω πάρα πολλά αλλά δεν το θέλω.
Όσο για ποιές μονές του Άγίου Όρους γίνεται αυτό.Το κείμενο που διάβασες είναι απο
το βιβλίο που διδάσκομαι στην Σχολή μου
σχετικά με τις ''Καταβασίες'' από τον Διευθυντή μου και καθηγητή Βυζαντιντής Μουσικής Κύριος Γιάννης Κ. Παπαχρόνης.
Μπορείς να το διαβάσεις στην σελίδα 9
.Με τίτλο τί ονομάζουμε καταβασίες.
Χριστός Ανέστη.


Μπορούμε να έχουμε τον τίτλο του βιβλίου, στην 9η σελίδα του οποίου μάς παραπέμπετε; Ευχαριστώ.
 
Top