[Ερώτηση] Οι Ιεροψάλτες κατεβαίνουν από το αναλόγιο κατά τη διάρκεια της ψαλμώδησης της "Τιμιωτέρας";

Αgis

Μέλος
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σε αυτό το θέμα;
Ευχαριστώ
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σε αυτό το θέμα;
Ευχαριστώ

Εδώ http://analogion.com/forum/showthread.php?t=184 υπάρχει σχετικό θέμα και βέβαια δε θα έλειπε και από το symbole.gr που γράφει αναλυτικά:

1. ΠΟΤΕ ΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΨΑΛΤΩΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΣΙΔΙ ΤΟΥΣ

α) ΣΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ :

1) Στήν Είσοδο τού Αρχιερέως καί παραμένουν μέχρι καί τά « Δεύτε προσκυνήσωμεν ».
2) Στά « Θεοτόκε Παρθένε » τών Κατανυκτικών Εσπερινών.
3) Στό « Σοφία » τής Εισόδου.
4) Στό « Τον Δεσπότην » τής Απολύσεως.

β) ΣΤΟΝ ΟΡΘΡΟ :

1) Στό « Ευλογητός » καί « Βασιλεύ Ουράνιε ».
2) Στόν « Εξάψαλμο » καί παραμένουν μέχρι καί τά Απολυτίκια.
3) Στό « Δόξα » τών Ευλογηταρίων.
4) Στήν Είσοδο τού Αρχιερέως καί ανέρχονται, μετά τήν άνοδό Του στό Θρόνο.
5) Στό « Καί υπέρ τού καταξιωθήναι » καί ανέρχονται στό « Ραντιείς ».
6) Στήν « Τιμιωτέρα » ( Δέν κατέρχονται όταν ψάλλονται Κανόνες τής Θ΄. Ωδής ).
7) Στό « Εξαποστειλάριο », μόνον ο Αριστερός Χορός, όταν τούτο ψάλλεται υπό τού Μητροπολίτου τής περιοχής. Εάν χοροστατεί έτερος Αρχιερέας καί
ψάλλει τούτο, ο Αριστερός Χορός, παραμένει στή θέση του.
8) Στήν Αρχαία Φήμη « Τόν Δεσπότην καί Αρχιερέα » τών Αρχιερατικών Λειτουργιών.
9) Στό « Αινείτε » τών Αρχιερατικών Χοροστασιών.
10) Στή « Δοξολογία ».

γ) ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ :

1) Στό « Ευλογημένη ».
2) Στό « Καί υπέρ τού καταξιωθήναι ».
3) Στό « Ως τόν Βασιλέα ».
4) Στό « Τά Σά εκ τών Σών » καί παραμένουν μέχρι τού τέλους τού « Άξιον Εστίν ».
5) Στά Μεγαλυνάρια τών Αγίων, οι ψάλλοντες ταύτα.
6) Στό « Πρόσχωμεν » καί παραμένουν μέχρι καί τό « Είς Άγιος ».
7) Στό « Μετά φόβου » καί παραμένουν μέχρι τό τέλος.
8) Στά « Κύριε ελέησον » τών Χειροτονιών.

δ) ΣΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ :

1) Στό « Ευλογητός » καί « Βασιλεύ Ουράνιε ».
2) Στούς « Χαιρετισμούς ».
3) Στήν « Ωραιότητα ».

ε) ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΥΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥΣ :

1) Στά Κατανυκτικά Απολυτίκια.
2) Στό « Πάντων προστατεύεις ».

στ) ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ :

1) Στό « Ευλογητός » καί παραμένουν κάτω, στόν Ψαλμό « Κύριε εισάκουσον τής προσευχής μου », τά Απολυτίκια καί στήν Α΄. καί Γ΄. Ωδή τού
Κανόνος, μέχρι καί τό « Επίβλεψον, εν ευμενεία ».
2) Από τό « Πρεσβεία θερμή », έως καί τό « Άχραντε, η διά λόγου » τής Στ΄. Ωδής.
3) Στό Ευαγγέλιο, Δόξα – Καί νύν, έως καί τό « Μεταβολή τών θλιβομένων ».
4) Στήν Ζ΄. , Η΄. καί Θ΄. Ωδή τού Κανόνος, έως καί τά Μεγαλυνάρια.
5) Στό « Πάντων προστατεύεις » ή « Απόστολοι εκ περάτων ».

ζ) ΣΤΟ ΜΕΓΑ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ :

1) Στό « Ευλογητός » καί « Βασιλεύ Ουράνιε ».
2) Σέ όλο τόν Κανόνα.
3) Στό « Παναγία Δέσποινα ».
4) Στό « Ψυχή μου, ψυχή μου ».
5) Στό « Κύριε τών Δυνάμεων ».
6) Στό « Παναγία Θεοτόκε » καί « Τήν πάσαν ελπίδα μου ».
7) Στό « Σφαγήν σου » ή « Πάντων προστατεύεις ».

η) ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΕΣ :

1) Στό « Παναγία Τριάς ».
2) Στό « Ευλογημένη » καί τά « Δεύτε προσκηνήσωμεν ».
3) Στό « Κέλευσον » καί τό « Σοφία ορθοί, φώς Χριστού κ.λ.π. ».
4) Στά « Κατευθυνθήτω ».
5) Στή « Μεγάλη Είσοδο » καί παραμένουν μέχρι τό τέλος τού Χερουβικού Ύμνου.
6) Στό « Πρόσχωμεν » καί παραμένουν μέχρι καί τό « Είς Άγιος ».
7) Στό « Μετά φόβου » καί παραμένουν μέχρι τό τέλος.

θ) ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΩΡΕΣ :

1) Στό « Δεύτε προσκυνήσωμεν » τής Α΄. Ώρας. Επίσης, μετά τό « Τήν Τιμιωτέραν ».
2) Τήν παραμονή τών Χριστουγέννων, όταν απαγγέλλεται από τό Σολέα, τό « Σήμερον γεννάται εκ Παρθένου ».
3) Τήν παραμονή τών Θεοφανείων, όταν απαγγέλλεται από τό Σολέα, τό « Τήν χείρα Σου τήν αψαμένην ».
4) Τήν Μεγάλη Παρασκευή, όταν απαγγέλλεται από τό Σολέα ( μπροστά στόν Εσταυρωμένο ), τό « Σήμερον κρεμάται επί ξύλου ».

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ : Εις τούς Αποστόλους τών Μεγάλων Ωρών, ΔΕΝ λέγεται στό τέλος « Αλληλούια ».

ι) ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ :

Τήν Μεγάλη Πέμπτη, κατά τήν έξοδο τού Εσταυρωμένου στήν Ακολουθία τών Αγίων Παθών.

Ια) ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΟΡΕΣ :

1) Τής Υψώσεως τού Τιμίου Σταυρού καί τής Σταυροπροσκυνήσεως, σέ ολόκληρη τήν Τελετή ( συμμετέχουν στήν περιφορά ).
2) Τήν Μεγάλη Παρασκευή στά Απόστιχα, όπου γίνεται η περιφορά τού Σώματος στό Κουβούκλιο τού Επιταφίου, καί παραμένουν στό Σολέα, μέχρι καί
τήν Απόλυση.

Ιβ) ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ : Οι Χοροί, ΟΥΔΕΠΟΤΕ εγκαταλείπουν τό Ιερό Αναλόγιο.

1) Δέν « παίρνουν καιρόν » όπως οι Κληρικοί, από τόν χοροστατούντα Αρχιερέα μετά τήν άνοδό Του στό Θρόνο, αλλά τελειώνοντας τό « Εις πολλά
έτη Δέσποτα » , κάνουν « σχήμα » πρός τόν Αρχιερέα ( στή συλλαβή σπο ) Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΕΥΛΟΓΕΙ, καί ανέρχονται στά στασίδια τους.
2) Δέν προσέρχονται προκειμένου νά ασπασθούν τό Ιερό Ευαγγέλιο στόν Όρθρο, αλλά όταν περνάει από τό Σολέα στό « Ιδού γάρ εν ανομίαις »,
κάνουν βαθιά υπόκλιση, καί όπως προεγράφη, στό « Ραντιείς με » ανέρχονται στά στασίδια τους.
Άλλωστε, εφ’ όσον τοποθετείται τελικά στό Προσκυνητάρι, είναι στή διάθεσή τους, νά τό προσκυνήσουν μετά τό πέρας τής Ακολουθίας.

Υπάρχουν όλα αυτά και πολλά άλλα ακόμα στη σελίδα αυτή: http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=31&t=339
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Υπάρχουν όλα αυτά και πολλά άλλα ακόμα στη σελίδα αυτή: http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=31&t=339
Ἀγαπητέ μου,
Γιά νά ἀναφέρουμε καί τόν συντάκτη, αὐτά εἶναι ἀπό τόν Ἄρχοντα Δημ. Ἰωαννίδη, πού πολλά ἔχει ἐναποθέσει καί στό Ψαλτολόγιον.

(Αὐτά βρῆκα· θά ὑπάρχουν καί ἄλλα)


 
Top