EIRYK EMNOSHELE
Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Μιλώ για το αρχαίο και για την εξήγηση του Σ. Καρά. Έψαξα κάποια θέματα, είδα αρκετά αλλά όχι όλα.
Πιο σχετικά βρήκα αυτά που αντιγράφω από το μήνυμα του πατρός Μαξίμου. http://analogion.com/forum/showpost.php?p=21124&postcount=2 και κάπου γράφει πως ο κ. Μανόλης Θεοδωράκης πιστεύει πως μπορεί να λέγεται το φως ιλαρόν σε τέταρτο «…ὅπως τό προτρέπει καί τό ἴδιο τό ἀρχαῖο κείμενο[ …] σέ ἦχο δ΄ λέγετο. Αὐτό τό στηρίζει σέ παραπομπή πού ὑπάρχει στό βιβλίο τοῦ Κορακίδη Ἀ., Ἡ ἐπιλύχνιος εὐχαριστία, Ἀθῆναι 1979, σελ. 123, ὑποσημ. 46 σέ συνδυασμό μέ τήν πρώτη μεταγραφή τοῦ ἀρχαίου μέλους σέ ἦχο δ΄ Δι ἀπό τόν Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα τό 1815 στό χφ. ΕΒΕ/ΜΠΤ 703, φ. 409r. …»
Η μαρτυρία του αρχαίου κειμένου, στα χειρόγραφα που συνάπτω εδώ είναι του τετάρτου ήχου. Γιατί λοιπόν λέμε πως είναι δεύτερος ήχος; Η απορία αυτή μου γεννήθηκε μέσα από τα απηχήματα που ανάρτησα σε ανάλογο θέμα και την έχω εκφράσει και εκεί.
Θα ήθελα να ρωτήσω όταν λέμε δεύτερο ήχο εννοούμε τον μέσο του δευτέρου (με καταλήξεις στον ΒΟΥ); Και ο τέταρτος λέγετος που αναφέρεται εδώ είναι ποιος λέγετος; Ο λέγετος μαλακός χρωματικός (μέσος του τετάρτου) ή ο λέγετος ως πλάγιος του δευτέρου διατονικός στον οποίο ψάλλουμε τα προσομοια «Έδωκας σημείωσιν» κ.α.π.;
Αν έχει ήδη συζητηθεί το θέμα κάπου ζητώ συγνώμη. Βέβαια οι ομοιότητες των μέσων του δευτέρου και τετάρτου είναι γνωστές οπότε μήπως εκεί οφειλεται η σύγχυση;
Εδώ αναρτώ και μία διεύθυνση με μουσικό βίντεο στο οποίο ψάλλει η χορωδία της Χ.Φ.Δ. και εμφανίζεται το χειρόγραφο του Σ.Κ.
βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=_HQLKQ6zcA0
Στα συνημμένα βρήκα μια ηχογράφηση από την υπέροχη σελίδα symbole.gr και συγκεκριμένα στη διεύθυνση: http://www.symbole.gr/musice/2010-08-20-19-34-54/98-2010-08-29-08-25-15 με την ελληνική βυζαντινή χορωδία ζωντανά σε εσπερινό όπου ψάλλει το αρχαίο φως ιλαρόν. Υπάρχει και το ανάλογο κείμενο. Τα άλλα δύο συνημμένα είναι η χορωδία της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης και το κείμενο σε χειρόγραφο του Σίμωνα Καρά όπως εμφανίζεται και στο βιντεάκι.
Πιο σχετικά βρήκα αυτά που αντιγράφω από το μήνυμα του πατρός Μαξίμου. http://analogion.com/forum/showpost.php?p=21124&postcount=2 και κάπου γράφει πως ο κ. Μανόλης Θεοδωράκης πιστεύει πως μπορεί να λέγεται το φως ιλαρόν σε τέταρτο «…ὅπως τό προτρέπει καί τό ἴδιο τό ἀρχαῖο κείμενο[ …] σέ ἦχο δ΄ λέγετο. Αὐτό τό στηρίζει σέ παραπομπή πού ὑπάρχει στό βιβλίο τοῦ Κορακίδη Ἀ., Ἡ ἐπιλύχνιος εὐχαριστία, Ἀθῆναι 1979, σελ. 123, ὑποσημ. 46 σέ συνδυασμό μέ τήν πρώτη μεταγραφή τοῦ ἀρχαίου μέλους σέ ἦχο δ΄ Δι ἀπό τόν Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα τό 1815 στό χφ. ΕΒΕ/ΜΠΤ 703, φ. 409r. …»
Η μαρτυρία του αρχαίου κειμένου, στα χειρόγραφα που συνάπτω εδώ είναι του τετάρτου ήχου. Γιατί λοιπόν λέμε πως είναι δεύτερος ήχος; Η απορία αυτή μου γεννήθηκε μέσα από τα απηχήματα που ανάρτησα σε ανάλογο θέμα και την έχω εκφράσει και εκεί.
Θα ήθελα να ρωτήσω όταν λέμε δεύτερο ήχο εννοούμε τον μέσο του δευτέρου (με καταλήξεις στον ΒΟΥ); Και ο τέταρτος λέγετος που αναφέρεται εδώ είναι ποιος λέγετος; Ο λέγετος μαλακός χρωματικός (μέσος του τετάρτου) ή ο λέγετος ως πλάγιος του δευτέρου διατονικός στον οποίο ψάλλουμε τα προσομοια «Έδωκας σημείωσιν» κ.α.π.;
Αν έχει ήδη συζητηθεί το θέμα κάπου ζητώ συγνώμη. Βέβαια οι ομοιότητες των μέσων του δευτέρου και τετάρτου είναι γνωστές οπότε μήπως εκεί οφειλεται η σύγχυση;
Εδώ αναρτώ και μία διεύθυνση με μουσικό βίντεο στο οποίο ψάλλει η χορωδία της Χ.Φ.Δ. και εμφανίζεται το χειρόγραφο του Σ.Κ.
βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=_HQLKQ6zcA0
Στα συνημμένα βρήκα μια ηχογράφηση από την υπέροχη σελίδα symbole.gr και συγκεκριμένα στη διεύθυνση: http://www.symbole.gr/musice/2010-08-20-19-34-54/98-2010-08-29-08-25-15 με την ελληνική βυζαντινή χορωδία ζωντανά σε εσπερινό όπου ψάλλει το αρχαίο φως ιλαρόν. Υπάρχει και το ανάλογο κείμενο. Τα άλλα δύο συνημμένα είναι η χορωδία της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης και το κείμενο σε χειρόγραφο του Σίμωνα Καρά όπως εμφανίζεται και στο βιντεάκι.
Attachments
Last edited: