«Νέον Αναστασιματάριον», Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου, Αντωνίου Λαμπαδαρίου, Παναγιώτου Γεωργιάδου Κηλτζανίδου, Κωνσταντινούπολη, επίτομο (186

Ψάχνω το παρακάτω βιβλίο με τίτλο:
"Νέον Αναστασιματάριον μελοποιηθέν παρά του Μουσικοδιδασκάλου Λαμπαδαρίου Πέτρου του Πελοποννησίου,συνταχθέν δε κατά το ύφος της του Χριστού Μ.Εκκλησίας παρά του Μουσικολογιωτάτου Λαμπαδαρίου Αντωνίου του εξ Αρδιανού κατά την τρίτην Εξήγησιν.Νυν δε ακριβώς εξηγηθέν εις την νέαν Μέθοδον παρά του Παναγ.Γ.Κηλτζανίδου Προυσαέως.Εν Κωσταντινουπόλει εκ του τυπογραφείου Σ.Ιγνατιάδου.1866"
Θα χρωστάω μεγάλη χάρη σε όποιον το βρει!Ευχαριστώ
 
Ανεβάζω το σπάνιο και σημαντικό αυτό βιβλίο που ζήτησε ο Νικόλαος εις κοινόν όφελος.
Προέρχεται από ιδιωτική βιβλιοθήκη.

Το Αναστασιματάριο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ: http://www.mediafire.com/?8x7bt3o9d84ddcr

Ευχαριστώ τον Νικόλαο για την εξυπηρέτηση.
 
Last edited by a moderator:
Χρηστάκη ένα ευχαριστώ είναι λίγο!
Άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση, από πολλές απόψεις.
 
Χρηστάκη ένα ευχαριστώ είναι λίγο!
Άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση, από πολλές απόψεις.
Από πάρα πολλές απόψεις! Διαφέρει πιστεύω αρκετά από τα λοιπά Αναστασιματάρια που διατείνονται να ακολουθούν τη παράδοση του Κωνσταντίνου, είτε αυτά είναι στο όνομά του, είτε είναι στο όνομα του Χουρμουζίου, του Ιωάννου κλπ. Με μια πρώτη ματιά, πολύ ωραίες και στρωτές θέσεις, πολύ κοντά στη σημερινή πρακτική.
 
Ευχαριστούμε πολύ Χρήστο για το σημαντικό αυτό ντοκουμέντο. Παρακαλώ όποιον μπορεί να το κάνει PDF (με bookmarks ακόμα καλύτερα) και να το μοιραστεί μαζί μας. Ευγνώμων.
 
Πολλές ευχαριστίες σε όλους όσους κοπίασαν για να έλθει στο φως αυτό το σπάνιο και ανεκτίμητο μουσικό ντοκουμέντο .

....διαβάζω κάπου στο τέλος . 20 γρόσια .....
Ιδιαίτερη αίσθηση και συγκίνηση προκαλεί , την εποχή εκείνη , που η επικοινωνία ήταν τόσο δύσκολη , η ανταπόκριση των φιλόμουσων συνδρομητών,όπου υπήρχε Ελληνισμός (διαβάστε : Κωνσταντινούπολη , Μικρά Ασία, Πόντος) , να στηρίξουν αυτή την έκδοση . Άραγε τι αξία είχαν αναλογικά την εποχή εκείνη 20 γρόσια ...
Δυστυχώς στις μέρες μας , δεν υπάρχει , ούτε ενδιαφέρον ,ούτε διάθεση . Η οικονομική κρίση είναι πρόσχημα .
Και πριν να ξεσπάσει η κρίση , η ζήτηση και το ενδιαφέρον ήταν περιορισμένο .
Αυτό τουλάχιστον μου εκμυστηρεύτηκαν άνθρωποι που επιχείρησαν εκδόσεις , με την μέθοδο της προεγγραφής των συνδρομητών .
 
Last edited:
  • Like
Reactions: tzo
Πολλές ευχαριστίες σε όλους όσους κοπίασαν για να έλθει στο φως αυτό το σπάνιο και ανεκτίμητο μουσικό ντοκουμέντο .

....διαβάζω κάπου στο τέλος . 20 γρόσια .....
Ιδιαίτερη αίσθηση και συγκίνηση προκαλεί , την εποχή εκείνη , που η επικοινωνία ήταν τόσο δύσκολη , η ανταπόκριση των φιλόμουσων συνδρομητών,όπου υπήρχε Ελληνισμός (διαβάστε : Κωνσταντινούπολη , Μικρά Ασία, Πόντος) , να στηρίξουν αυτή την έκδοση . Άραγε τι αξία είχαν αναλογικά την εποχή εκείνη 20 γρόσια ...

Σκέψου ότι βρέθηκε άνθρωπος απ το Καλλιφώνι Καρδίτσης να το παραγγείλει, όπως φαίνεται στον κατάλογο...

Πάντως, με μια γρήγορη ματιά, πρόκειται για εξαιρετική μεταγραφή στη νέα γραφή απ τον Π. Κηλτζανίδη με αναλύσεις όπου χρειάζεται, καταδεικνύοντας τη δυναμική των φθόγγων να αναλύονται κ να μη μένουν ξεροί...όποιος θέλει να δεί τι εννοώ, ας κοιτάξει στον πλ Δ΄στο κύριε εκέκραξα τη δεύτερη κ τρίτη σειρά, οι οποίες δείχνουν πως να εκτελείται η μελωδία απο το του Ιωάννου.
 
  • Like
Reactions: tzo
...καταδεικνύοντας τη δυναμική των φθόγγων να αναλύονται κ να μη μένουν ξεροί...
Ακριβώς! Τη δυναμική των φθόγγων και των γραμμών, όχι των σημαδιών. Επιτυχέστατη και η χρήση της λέξεως "δυναμική". Ολόσωστη διατύπωση.
 
Πολλές ευχαριστίες σε όλους όσους κοπίασαν για να έλθει στο φως αυτό το σπάνιο και ανεκτίμητο μουσικό ντοκουμέντο .

....διαβάζω κάπου στο τέλος . 20 γρόσια .....
Ιδιαίτερη αίσθηση και συγκίνηση προκαλεί , την εποχή εκείνη , που η επικοινωνία ήταν τόσο δύσκολη , η ανταπόκριση των φιλόμουσων συνδρομητών,όπου υπήρχε Ελληνισμός (διαβάστε : Κωνσταντινούπολη , Μικρά Ασία, Πόντος) , να στηρίξουν αυτή την έκδοση . Άραγε τι αξία είχαν αναλογικά την εποχή εκείνη 20 γρόσια ...
Δυστυχώς στις μέρες μας , δεν υπάρχει , ούτε ενδιαφέρον ,ούτε διάθεση . Η οικονομική κρίση είναι πρόσχημα .
Και πριν να ξεσπάσει η κρίση , η ζήτηση και το ενδιαφέρον ήταν περιορισμένο .
Αυτό τουλάχιστον μου εκμυστηρεύτηκαν άνθρωποι που επιχείρησαν εκδόσεις , με την μέθοδο της προεγγραφής των συνδρομητών .

Πολλές ευχαριστίες κ από την ταπεινότητά μου για την προσφορά αυτή!
Και μιας και έγινε λόγος για τους συνδρομητές, θα ήθελα να αναφέρω πως στη σελίδα 374 του βιβλίου και στην παράγραφο των συνδρομητών που ξεκινάει στη σελίδα 373, με το χαρακτηρισμό "Οι Μουσικολογιώτατοι Κύριοι", στην 5η σειρά αναφέρεται ο παππούς του παππού μου Γεώργιος Μ. Αποστολόπουλος Δραμίστης.
Το Μ = Μιχαήλ, δηλ. ο πατέρας του.
Το χαρακτηριστικό Δραμίστης, αναφέρεται στο μικρό χωριό μου Δάφνη Βοϊου Κοζάνης, όπου το παλιό όνομα είναι Δράμιστα και άνηκε τότε στον Καζά - Επαρχία Ανασελίτσης.
Ο επόμενος συνδρομητής Βασίλειος Δ. Αποστολόπουλος Δραμίστης, όπου Δ = Δημήτριος, είναι πρώτος εξάδελφος του Γεωργίου, καθώς οι Δημήτριος και Μιχαήλ ήτο αδέλφια.

Από πληροφορίες του παππού μου Αποστόλου Αποστολοπούλου (Θεός σχωρέστον), εγγονού του Γεωργίου Αποστολοπούλου που αναφέρω παραπάνω, γνωρίζω ότι ο Γεώργιος Αποστολόπουλος για ένα διάστημα της ζωής του ήτανε στην Κωνσταντινούπολη για εργασία και παράλληλα έμαθε μουσική.
Έλεγε χαρακτηριστικά ο παππούς μου : "Ο παππούς μου ο Γιώργος, πήγε στην Πόλη για δουλειά, μάστορας στην πέτρα. Κι εκεί έμαθε και την ψαλτική, στα Πατριαρχεία."
Να αναφέρω ακόμη πως ήταν από τα βασικά στελέχη και μέλη της Μακεδονικής Φιλεκπαιδευτικής Αδελφότητας.
Η βιβλιοθήκη του Γεωργίου, με όλα τα βιβλία της (μουσικά, εγκυκλοπαιδικά, θεολογικά, ακόμη και συλλογές ποιημάτων, της εποχής εκείνης) υπάρχει σήμερα στην κατοχή μου, τα περισσότερα όμως βιβλία είναι σε κακή κατάσταση.
Στις εκδόσεις Βυζαντινής Μουσικής αναφέρεται ( όσο θυμάμαι σίγουρα) ως συνδρομητής στις εξής: Πεντηκοστάριον Ραιδεστηνού, Μεγ. Εβδομάδα Ραιδεστηνού, Απάνθισμα Κηλτζανίδου, Φορμίγγα Ναυπλιώτου. Τις εκδόσεις αυτές τις έχω. Τη συγκεκριμένη όμως του Αναστασιματαρίου, όχι. Ισως πρέπει να ψάξω λίγο καλύτερα, ή να ξανακοιτάξω τα σεντούκια...:D

Να μη σας κουράζω άλλο... Δεν κρύβω ότι συγκινήθηκα αρκετά βλέποντας το όνομα της οικογένειάς μου. Ήθελα να τα αναφέρω σαν ένα μνημόσυνο στον προ-προπάππο μου και στον παππού μου. Εαν θέλετε κ άλλες πληροφορίες να επανέλθω...

Υ.Γ. Θερμό ευχαριστώ στον κ. Καλπακίδη, καθώς χωρίς το σχόλιό του δε θα έμπαινα στη διαδικασία να κοιτάξω τους συνδρομητές. Να είστε όλοι καλά!
 
Α!!! Ἀπόστολε ἔχεις πολύ «πράμα». Δέν μας χαλάει καί καμιά ἐλεημοσύνη.
Κανά χειρογραφάκι πού λέμε. :D
Εἶσαι τυχερός πού κρατᾶς ἀπό γενιά ψαλτῶν.
Εἶναι εὐλογία πιστεύω.
 
Ακριβώς! Τη δυναμική των φθόγγων και των γραμμών, όχι των σημαδιών. Επιτυχέστατη και η χρήση της λέξεως "δυναμική". Ολόσωστη διατύπωση.

Κατ' αρχήν σας ευχαριστώ που απαντήσατε σε μήνυμά μου.
Τί εννοείτε λέγοντας φθόγγο; εννοείτε το ύψος του τόνου;;
Εγώ εννοώ τη δυναμική που έχει ο φθόγγος μέσα από την ενέργεια του σημαδοφώνου, το οποίο δείχνει κίνηση φωνής κατά την εξέλιξη της μελωδίας και του ρυθμού. Αν είδατε εκεί που παραπέμπω θα διαπιστώσετε ότι δυο ίδιες γραμμές αποτυπώνονται μουσικά με "διαφορετικό" τρόπο. Για μένα δεν είναι διαφορετικός ο τρόπος, αλλά ο Κηλτζανίδης δίνει παραστατικά πώς πρέπει να εκτελείται ένα ολίγον με κλάσμα και ψηφιστόν, μια απόστροφος με κλάσμα, ένα ολίγον με κλάσμα κλπ κλπ. Δείτε Κυριε εκέκραξα πλ Δ΄ 2,3,4η σειρά. αφήνω την πρώτη, διότι είναι διαφορετική.
Παρακαλώ προσέξτε την ηχογράφηση του κ. Ζάρκου στο Δοξαστικό του Αγ. Γρηγορίου. Θα δείτε ότι ελάχιστοι φθόγγοι μένουν όπως είναι γραμμένοι. Όλοι οι υπόλοιποι έχουν καλλωπισθεί από την ενέργεια που ασκεί πάνω τους το σημαδόφωνο (ποσοτικό + ποιοτικό) που το συνοδεύει. Σε άλλη-μεγαλύτερη κλίμακα, το ίδιο έκανε και ο μέγας Στανίτσας για παράδειγμα. Ανέλυε τα σημαδόφωνα που δείχνουν, όπως προείπα, κίνηση φωνής. Στην ουσία, ο κος Ζάρκος κάνει ανάλυση όχι του φθόγγου (ΚΕ για παράδειγμα), αλλά του ολίγου με κλάσμα σε ανιούσα εξέλιξη της μελωδίας. Δε συμφωνείτε; Αν ναι, τότε η γραφή που έχουμε (πρίν τις υπεραναλυτικές εκδόσεις) είναι στενογραφική και επιδέχεται αναλύσεων.
Βέβαια, υπάρχουν αυτοί που εφαρμόζουν το "γράμμα του νόμου" και αυτοί που εφαρμόζουν το "πνεύμα του νόμου" εννοώντας ότι το κάθε σημαδόφωνο ανάλογα με το που βρίσκεται έχει και τις ανάλογες λειτουργίες-κινήσεις φωνής και δεν είναι στατικό όπως το φθογγόσημο στο πεντάγραμμο.
 
Α!!! Ἀπόστολε ἔχεις πολύ «πράμα». Δέν μας χαλάει καί καμιά ἐλεημοσύνη.
Κανά χειρογραφάκι πού λέμε. :D
Εἶσαι τυχερός πού κρατᾶς ἀπό γενιά ψαλτῶν.
Εἶναι εὐλογία πιστεύω.

Να είστε καλά κ. Δημήτρη!
Ευλογία είναι σίγουρα, και Δοξα τω Θεώ να λέμε...
Αλλά, πέραν της ευλογίας, είναι και τιμή και βάρος ... και το βάρος αυτό είναι πολύ "βαρύ...".
Δε σας κρύβω πως, θα ήθελα αντί για αυτό το... πολύ «πράμα» (sic)..., να είχα λιγότερο «πράμα»... και περισσότερη γνώση και εμπειρία.
Για παράδειγμα, να είχα το προ-προπάππο μου, έστω για μισή ώρα μαζί μου, και να απαντούσε στις ερωτήσεις μου... εκεί είναι ο ΓΑ του βαρέος διατονικού... ή έτσι ψάλλεται το "Τον Δεσπότην και αρχιερέα"... ή αυτή είναι η χρηση των φθορών του Β' και του ΠΛ του Β'....

Η συγκίνηση μου πάντως είναι μεγάλη. Μεγάλη υπόθεση να είναι ο πρόγονός σου στον κατάλογο των συνδρομητών και μάλιστα στην κατηγορία τών ...Μουσικολογιωτάτων...
 
...... Δε σας κρύβω πως, θα ήθελα αντί για αυτό το... πολύ «πράμα» (sic)..., να είχα λιγότερο «πράμα»... και περισσότερη γνώση και εμπειρία.
Για παράδειγμα, να είχα το προ-προπάππο μου, έστω για μισή ώρα μαζί μου, και να απαντούσε στις ερωτήσεις μου... ...

Καλή και άγια η επιθυμία, αλλά αφού ...
..... η βιβλιοθήκη του Γεωργίου, με όλα τα βιβλία της (μουσικά, ......) υπάρχει σήμερα στην κατοχή μου, ....

δεν θα μας χαλούσε και κανένα βιβλίο, ειδικά αν είναι κάποιο που δεν έχει ξανακυκλοφορήσει.:):)
 
δεν θα μας χαλούσε και κανένα βιβλίο, ειδικά αν είναι κάποιο που δεν έχει ξανακυκλοφορήσει.:):)

Με μεγάλη μου χαρά, διαθέτω τη βιβλιοθήκη ανοιχτή προς όλους και για κάθε εργασία...
Απλά όλα τα μουσικά βιβλία είναι γνωστά, έχουν ξαναεκδοθεί και υπάρχουν όλα και σε ψηφιακή μορφή. Δεν έχω υπόψιν μου κάποιο που να μην έχει ξανακυκλοφορήσει.
Το συγκεκριμένο Αναστασιματάριο που δεν έχει ξανακυκλοφορήσει, δεν υπάρχει στη συλλογή.

Όσο για...
Κανά χειρογραφάκι πού λέμε. :D
κ. Δημήτρη,
εαν θυμάμαι καλά, υπαρχει ένα χειρόγραφο, το αναστασιματάριο του Π. Εφεσίου, το οποίο όμως είναι σε κάκιστη κατάσταση. Εάν μπορέσω με τη βοήθεια ενός γνωστού μου να κάνω κάτι θα το μάθετε από τους πρώτους.
 
υπαρχει δυνατοτητα επεξεργασιας και καθαρισμου του pdf ή να μας πει καποιος πως να εκτυπωσουμε χωρις να ειναι τοσο σκουρα η σελιδα?
 
Στο διαδικτυο βρηκα το GIMP 2 και το κατεβασα δωρεαν
ειναι σχετικα ευχρηστο, επεξεργαζεται διαφορους τυπους αρχειων
στο επισυναπτομενο δειγμα εργασιας καθαρισμου του pdf
 

Attachments

  • ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΟΡΘΡΟΣ Γ ΗΧΟΥ.pdf
    6.2 MB · Views: 140
Back
Top