Επίσημο πρόγραμμα διδασκαλίας για Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής (7 χρόνια)

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Με το Δίπλωμα τί ακριβώς συμβαίνει;
Τι πρέπει να διδάσκουμε;
Υπάρχει σχετική νομοθεσία;
Πως έγινε θεσμός το δίπλωμα;
Ευχαριστώ
 
Με το Δίπλωμα τί ακριβώς συμβαίνει;
Τι πρέπει να διδάσκουμε;
Υπάρχει σχετική νομοθεσία;
Πως έγινε θεσμός το δίπλωμα;
Ευχαριστώ

Έχουμε κάτι συγκεκριμένο πάνω στην άνωθεν ερώτηση του κ . Καλπακίδη ?
 
Να με συγχωρείς , (αν και είμαστε και πατριώτες), αλλά αν έχεις να προσθέσεις κάτι κάνε το. Αν πάλι δεν έχεις κάποια απάντηση στην συγκεκριμένη τοποθέτηση, νομίζω δεν είναι όμορφο να επαναλάμβάνουμε τα ίδια πράγματα.

Ευχαριστώ ~
 
Να με συγχωρείς , (αν και είμαστε και πατριώτες), αλλά αν έχεις να προσθέσεις κάτι κάνε το. Αν πάλι δεν έχεις κάποια απάντηση στην συγκεκριμένη τοποθέτηση, νομίζω δεν είναι όμορφο να επαναλάμβάνουμε τα ίδια πράγματα.

Ευχαριστώ ~

Αφου εισαι πατριωτακι , κανε μια γυρα στα Ωδεια της ευκλεους πολεως των Πατρεων , πες πως ενδιαφερεσαι για αποκτηση Διπλωματος και τοτε θα δεις και μονος σου πως ο μπαξες εχει απ'ολα ! Διαλεγεις και ......φευγεις :cool:.

Υ.Γ Μπορεις και να μεινεις !
 
Last edited:
Με το Δίπλωμα τί ακριβώς συμβαίνει;
Τι πρέπει να διδάσκουμε;
Υπάρχει σχετική νομοθεσία;
Πως έγινε θεσμός το δίπλωμα;
Ευχαριστώ

Μπορεί κάποιος που έχει εμπειρία στη διδασκαλία της ψαλτικής να δώσει κάποιες απαντήσεις στα ερωτήματα που εκτέθηκαν παραπάνω; Με ενδιαφέρει άμεσα
 
Σχετικά με το δίπλωμα, χρειάζεται ο εξεταζόμενος να πει ένα τουλάχιστον κομμάτι από κάθε ήχο και από κάθε μέλος. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φτιάξει ένα πρόγραμμα εξετάσεων που θα αποτελείται από τουλάχιστον 8 μουσικά κείμενα αντλούμενα από: καταβασίες (αργές ή σύντομες), πασαπνοάρια, δοξολογίες (αργές ή σύντομες), χερουβικά, κοινωνικά, καλοφωνικούς ειρμούς κτλ.
Θα πρέπει ακόμα να παρουσιάσει μία εργασία με ένα συγκεκριμένο μουσικό θέμα (π.χ. ισοκράτημα).
Ελπίζω να σας κάλυψα. Για άλλες πληροφορίες, ξαναρωτήστε ό,τι θέλετε.
 
Σχετικά με το δίπλωμα, χρειάζεται ο εξεταζόμενος να πει ένα τουλάχιστον κομμάτι από κάθε ήχο και από κάθε μέλος. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φτιάξει ένα πρόγραμμα εξετάσεων που θα αποτελείται από τουλάχιστον 8 μουσικά κείμενα αντλούμενα από: καταβασίες (αργές ή σύντομες), πασαπνοάρια, δοξολογίες (αργές ή σύντομες), χερουβικά, κοινωνικά, καλοφωνικούς ειρμούς κτλ.
Θα πρέπει ακόμα να παρουσιάσει μία εργασία με ένα συγκεκριμένο μουσικό θέμα (π.χ. ισοκράτημα).
Ελπίζω να σας κάλυψα. Για άλλες πληροφορίες, ξαναρωτήστε ό,τι θέλετε.

Δηλαδή Στα 7 χρόνια Θα προλάβη να μάθη να τραγουδάη καλοφωνικούς ειρμούς; κααλά τα χερουβικά θα τάχει παιχνιδάκι ! και απο Δύναμις ; απο Λειτουρικά και 'Αξιον εστίν; και κανόνες ; Απο Δοξαστικά και Ιδιόμελα;
και την Δοξολογία τον Β' του Ιακώβου και τον πεστεγκιάρ;

Ερώτηση κάνω , δεν ειρωνεύομαι. Ευχαριστώ
 
Όλα αυτά βρίσκονται στη σφαίρα του θεωρητικού. Στη σχολή από την οποία αποφοίτησα σχεδόν κανείς δεν δαπανά μόνο 7 χρόνια μέχρι το δίπλωμα, εκτός κι αν ήρθε στη σχολή "φτασμένος" από αλλού (χωρίς ούτε και αυτό να είναι απόλυτο, π.χ. εγώ ο ίδιος μπήκα στη σχολή έχοντας ολοκληρώσει τα χερουβικά του Φωκαέως και πάλι έκανα πάνω από 7 χρόνια μέχρι το δίπλωμα). Μπορεί να ολοκληρώσει τα 7 χρόνια που θεωρητικά απαιτούνται, αλλά για να τον πάει ο δάσκαλος για δίπλωμα...

Αλλά και πάλι είναι θέμα δασκάλου. Αν αυτός δεν έχει πρόβλημα να εκτίθεται στην εξεταστική επιτροπή, με γεια του με χαρά του. Είναι και το θέμα ότι πολλοί μαθητές το απαιτούν χωρίς να είναι έτοιμοι και χωρίς να περιμένουν να τους δώσει ο δάσκαλος το πράσινο φως, του φέρονται δηλαδή ως πελάτες και τον εξαναγκάζουν. Συμβαίνει κι αυτό...

Εν ολίγοις, στο δίπλωμα πάει ο υποψήφιος όταν είναι έτοιμος γιαυτό, διότι πλέον γίνεται συνάδελφος με το δάσκαλό του. Τα 7 χρόνια όπως αναφέρονται και στο ανάλογο ΦΕΚ, είναι το μικρότερο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της ύλης, όπως φαίνεται αναλυτικά για κάθε έτος (εκτός πάλι κι αν τα μαθήματα είναι εντατικά και η ύλη βγει, αν και ούτε αυτό δεν είναι αρκετό κατά την γνώμη μου...).
 
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να πέσουν κατά πολύ τα εξέταστρα για το δίπλωμα και να γίνεται πολύ προσεκτική επιλογή αυτών οι οποίοι θα περάσουν τις εξετάσεις. Με τα σημερινά εξέταστρα, θεωρείται κατά κάποιον τρόπο δεδομένο ότι η επιτροπή θα τους περάσει όλους...
 
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να πέσουν κατά πολύ τα εξέταστρα για το δίπλωμα και να γίνεται πολύ προσεκτική επιλογή αυτών οι οποίοι θα περάσουν τις εξετάσεις. Με τα σημερινά εξέταστρα, θεωρείται κατά κάποιον τρόπο δεδομένο ότι η επιτροπή θα τους περάσει όλους...
Στις εξετάσεις πάμε να εξεταστούμε και όχι να τις περάσουμε, όσα κι αν είναι τα εξέταστρα. Ρίξτε μία ματιά τι γίνεται στα διπλώματα του πιάνου, της μονωδίας και αλλού και θα δείτε ότι είμαστε και αρκετά φτηνοί. Το ότι θα δώσει κάποιος 2 χιλιάρικα για να εξεταστεί (τα ποσά διαφοροποιούνται αναλόγως και με μεγάλες διαφορές μεταξύ τους), δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι θα περάσει κιόλας... Το πρόβλημα δεν είναι τα εξέταστρα, αλλά το κατά πόσο ο εξεταζόμενος αξίζει πλέον να ονομάζεται συνάδελφος με τους εξεταστές του μετά την ακρόαση. Η αξία του τίτλου δεν μετριέται με τα εξέταστρα, αλλά με το αποτέλεσμα κατά την ψαλμωδία και με τη μουσική κατάρτιση του διπλωματούχου, αν και το δεύτερο πιθανόν για εσάς να μην είναι και τόσο αναγκαίο όπως φαίνεται εδώ...
 
... θα δείτε ότι είμαστε και αρκετά φτηνοί. Το ότι θα δώσει κάποιος 2 χιλιάρικα για να εξεταστεί...

Είμαι κάπως άσχετος με το θέμα,αλλά μου δημιουργήθηκε η απορία, γιατί κάποιος που έχει ξοδέψει τόσα χρόνια και τόσα χρήματα για να σπουδάσει κάτι, πρέπει να δώσει και το υπερβολικά μεγάλο ποσόν των (περίπου) δύο χιλιάδων για να εξεταστεί; Οτιδήποτε πέρα από ένα συμβολικό "παράβολο" π.χ. 200 ευρώ μου φαίνεται εξωφρενικό.

ΥΓ. Μου θυμίζει την χιουμοριστική διαφήμιση θεάματος : «Δωρεάν είσοδος! Η έξοδος στοιχίζει 10 (ή 100 ή 1000) ευρώ.
 
Το ποσόν όπως προανέφερα κειμένεται κατά περιοχές και κατά περιπτώσεις. Κατά μέσο όρο π.χ. οι εξετάσεις για το Δίπλωμα πιάνου ή μονωδίας κοστίζουν περίπου 1500 ευρώ. Εάν μέλη της εξεταστικής επιτροπής χρειάζονται εισιτήριο για να μεταβούν στον τόπο εξέτασης, το ποσόν αυξάνεται (δεν είμαστε και όλοι από την πρω ή την συνπρωτεύουσα όπου όλα είναι δίπλα μας), όπως επίσης και αν η επιτροπή απαρτίζεται ή συμμετέχουν σε αυτήν μεγάλα ονόματα του χόρου (διότι άλλο να σου υπογράψει στο δίπλωμα ο Τσακίρογλου και άλλο ο Στανίτσας, ελπίζω να γίνεται κατανοητό το φανταστικό του σεναρίου ώστε να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις). Επίσης άλλος παράγοντας είναι το πόσοι είναι οι εξεταζόμενοι, όπου αναλόγως και με την λογική της σχολής, μοιράζονται τα έξοδα.

Όσον αφορά σε αυτό που ρωτάς Νεοκλή, έχει μία λογική, με την έννοια ότι τόσα χρόνια πληρώνεις την γνώση, ενώ στο τέλος το δικαίωμα να την διδάσκεις και να την χρησιμοποιείς και βιοποριστικά. Πιστεύω ότι το πράγμα διαφέρει. Στην τελική ούτε και γω συμφωνώ με αυτό (πλήρωσα 1000 για το δικό μου. Οι υποψήφιοι είμασταν 2), αλλά είναι η τελευταία θυσία που κάνει κανείς εξαρτόμενος από άλλους...
 
Συμφωνώ απόλυτα με τον Χρήστο.Από τη στιγμή που τα διπλώματα αποκτούνται από ιδιωτικές σχολές και ωδεία αναγνωρισμένες από το κράτος πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε αντίτιμο.Καλό είναι να γίνονται διευκολύνσεις σε άνεργους,πολύτεκνους,με χρόνια προβλήματα υγείας κ.τ.λ.Μη ξεχνάμε ότι οι...πόρτες σε αναλόγια,σχολές-ωδεία,μουσικά γυμνάσια κ.τ.λ ανοίγουν πολύ εύκολα.Αν έχουμε και το γνωστό άτομο από...Κορώνη μεριά όλα γίνονται:wink::wink:.Χώρια του ότι το βιογραφικό μας γίνεται αυτόματα ισχυρό και στη σημερινή εποχή των προσόντων και των πτυχίων μετράει πάρα μα πάρα πολύ.Προσοχή όμως:Ο Διπλωματούχος δεν είναι αυτόματα και ο σούπερ ψαλταράς-θεωρητικός-ερευνητής-μουσικολόγους.Όπως και ο εκπληκτικής καλλιφωνίας ψάλτης και μουσικός δεν είναι σίγουρο ότι διαθέτει πτυχίο ή δίπλωμα.Πολλά και τρανταχτά τα παραδείγματα.Εμένα άλλο με προβλημάτιζε και θα με προβληματίζει:Τα μαϊμού διπλώματα.Δηλαδή τα διπλώματα εκείνα που δίνονταν και δίνονται απλόχερα σε όσους δεν τα αξίζουν.Σε όσους με μια απλή γνώση ενός οργάνου και ευρωπαϊκής μουσικής-ειδικά οι κοπέλες- ήθελαν να εμπλουτίσουν τα χαρτιά τους για περισσότερα μόρια και διορισμό-κυρίως στο δημόσιο-,σε όσους παρακολούθησαν τις μισές τάξεις και πήραν το δίπλωμα χωρίς εξέταση ή με σικέ διαδικασίες,σε όσους τέλος πάντων απονεμήθηκε χαριστικά και εξωφρενικά άδικα ο τίτλος του διπλωματούχου καθηγητή.Άντε και να δεχτώ ότι είναι άδικο για μένα.Αυτή η έρμη η επιτροπή δεν έχει τσίπα με το να εξισώνει τους εξεταζόμενους με τους εαυτούς τους;
 
Το 2006 μόνο για πτυχίο,έδωσα 700 ευρώ.
 
Το 2006 μόνο για πτυχίο,έδωσα 700 ευρώ.

Αγαπητά μέλη εξαρτάται το Ωδείο, ανάλογα με την οικονομική πολιτική που θέλει να εφαρμόσει. Επειδή διδάσκω σε ωδεία ανώτερα θεωρητικά, σύνθεση και ΒΕΜ έχω να σας πω ότι μην ψάχνετε τα μεγάλα-γνωστά Ωδεία. Ο καθηγητής μετράει. Αν κάποιος σας ζητήσει για δίπλωμα πάνω από 700 Ευρώ είναι απαράδεκτος διότι από αυτά θα πάρει 200 Ευρώ η επιτροπή και τα υπόλοιπα μένουν στο Ωδείο! Τόσα χρόνια το πληρώνατε θα πληρώσετε και για τις τελικές εξετάσεις; συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Νεοκλή. Εάν πάτε για παράδειγμα στο κέντρο της Αθήνας να σπουδάσετε π.χ. θεωρητικά θα σας ζητήσουν, μαζί με τα υποχρεωτικά μαθήματα, περίπου 280 Ευρώ το μήνα. Με τον ίδιο καθηγητή εάν πάτε σε άλλο Ωδείο λίγο πιο μακριά από το κέντρο τα μηνιαία δίδακτρα πέφτουν περίπου στα 180-200 Ευρώ. Ψάξτε τα δημοτικά ωδεία και δείτε ποιοι διδάσκουν. Πάντα τα δημοτικά ωδεία είναι φθηνότερα.

Σ
 
Ισχύει αυτό που ισχύει με διάφορα Ωδεία, ότι δίνονται 600-700 Ευρώ εξέταστρα κάτω από το τραπέζι και χωρίς απόδειξη, ενώ αν ζητήσεις απόδειξη σου λένε "δεν έχουμε το μπλοκάκι τώρα";
 
Back
Top