ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΣ;62660 said:Υ.γ-Υπάρχει εγγραφή από τον Πατρ.Ναό [οιουδήποτε] του ανωτέρω δύναμις?
Στράτος;62674 said:Κάπου έχω και το Στανίτσα αλλά δεν τον βρίσκω, πάντως πιστεύω να σε βοήθησα...
-Ευχαριστώ γιά το άμεσο ενδιαφέρον σας.Οπως έγραψε στο #24 μήνυμά του ο φίλος Δημήτρης αναζητώ εγγραφή μέσααπό τον Πάνσεπτο,που σίγουρα δεν υπάρχει από τους παλαιούς και νομίζω ούτε και από τον νυν Αρχοντα κ.Αστέρη.Η ερώτηση ήταν μάλλον ρητορική γιατί θα ήταν απίθανο να υπήρχε επειδή ΔΕΝ το έλεγαν.Πιστεύω σε αυτό που είπα στο αρχικό μήνυμά μου,ότι δηλαδή κατά την κοινήν λογική και να το έψαλλαν δεν θα το έλεγαν με χρόνο καλοφωνάρικο.Ολοι γνωρίζουμε τους χρόνους του Πατριαρχείου.Εκεί που κεντούσαν πλατιάζοντας την μελωδία ήταν στα παπαδικά ήτοι χερουβικά-κοινωνικά.Και πάλι ευχαριστίες.Κάπου έχω και το Στανίτσα αλλά δεν τον βρίσκω, πάντως πιστεύω να σε βοήθησα...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ;62814 said:Δεν έχω διαβάσει κανένα από τα μηνύματα του υπ΄όψιν θέματος. Αναφέρω πληροφοριακά τι συνέβη μόλις προ ολίγου. Την ώρα που μιλούσα τηλεφωνικώς με κάποιον φίλο (άνθρωπο της Εκκλησίας, μη γνώστη της Β.Μ.), άκουγα το Δύναμις του Κρητός από τον Στανίτσα. Ο φίλος μου σε μια στιγμή με ρώτησε εάν άκουγα κανέναν ιμάμη! Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δεν έχω διαβάσει κανένα από τα μηνύματα του υπ΄όψιν θέματος. Αναφέρω πληροφοριακά τι συνέβη μόλις προ ολίγου. Την ώρα που μιλούσα τηλεφωνικώς με κάποιον φίλο (άνθρωπο της Εκκλησίας, μη γνώστη της Β.Μ.), άκουγα το Δύναμις του Κρητός από τον Στανίτσα. Ο φίλος μου σε μια στιγμή με ρώτησε εάν άκουγα κανέναν ιμάμη! Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δύναμις του Κρητός από τη αγρυπνια Αγίου Γεωργίου ανέβηκε εδώ (Ι.Μ.Αγίου Παύλου Αγίου Ορους, 2009). Δεξιά ψάλλει ο Γιάννης Χασανίδης, αριστερά;;; Ρυθμική εκτέλεση.
...........
Θέλετε να αναρτηθούν δύναμις Κρητός και από άλλους ιεροψάλτας;
Το δύναμις ως περισσή του τρισάγιου ύμνου (εάν δεν αποτελεί περισσή, ο κάτωθι συλογισμός είναι λανθασμένος) είναι από μόνο του αργό μέλος και ως τέτοια δεν επιβάλλεται καμία αλλαγή στην ταχύτητα ψαλμώδησής του, όπως φαίνεται σε αντίστοιχες εργασίες του καθ. κ. Γ. Στάθη (βλ. Παννυχίς).Διερωτόμουν:Αφού το μόνο δύναμις που επετρέπετο στο Πατριαρχείο-ως κάποια εποχή- ήταν το συνειθισμένο[που ουδείς το έχει ψάλλει ως καλοφ.ειρμό] αποκλείεται το εν λόγω να ψαλλόταν-αν ποτέ ψαλλόταν στον Πατρ.Ναό-τόσο αργά.Τα δε παλαιότατα Τρισάγια και δύναμις [Μπαλασίου κλπ],αποκλείεται να ψαλλόντουσαν αργά ως καλοφωνικά.Πιστεύω ότι οι μετά τον Ναυπλιώτη[που γιά μένα το ερμηνεύει ιδανικά ως προς την χρον.αγωγή] Αρχ.Πρωτοψάλτες στις εκτός Πατρ.Ναού πανηγύρεις το έψαλλαν με αργό χρόνο,επειδή είναι μικρό και γιά λόγους πανηγυρικούς.Οπερ και επεκράτησε.
Ακόμη πιστεύω ότι δεν συμβαδίζει ο μουσικός ειρμός αν ψάλλεται αργά-καλοφωνικά με τον χρόνο του Τρισαγίου.Γιαυτό και πολλοί Ιερείς και αλλοι νομίζουν ότι θα βραδιάσουμε,ενω δεν κρατα περισσότερο συνολικά από του Αβαγιαννού.
Να θυμίσω τις λογικότατες κατ' εμέ σκέψεις του κ. Τζανάκου:
Το δύναμις ως περισσή του τριγάσιου ύμνου (εάν δεν αποτελεί περισσή, ο κάτωθι συλογισμός είναι λανθασμένος) είναι από μόνο του αργό μέλος και ως τέτοια δεν επιβάλλεται καμία αλλαγή στην ταχύτητα ψαλμώδησής του, όπως φαίνεται σε αντίστοιχες εργασίες του καθ. κ. Γ. Στάθη (βλ. Παννυχίς).
Για το θέμα της ηχογράφησης του Ναυπλιώτη και των "δυσκολιών" που αυτή είχε (οι οποίες γίνονται φανερές μόνο στη συγκεκριμένη σύνθεση), θεωρώ ότι απαντώνται στα επόμενα, εφόσον όπως αποδεικνύεται, παραδόξως το φαινόμενο αυτό δεν παρατηρείται στο κοινωνικό που υπάρχει στη συλλογή αυτή. Ο Ναυπλιώτης στις ηχογραφήσεις αυτές (με τις όποιες ομολογουμένως δυσκολίες που απορρέουν από την τεχνολογία της εποχής) παραδίδει πολυεπίπεδα μαθήματα ύφους και τρόπου ψαλμώδησης των μελών και χρήζουν επιστημονικής έρευνας όχι μόνο επιλεκτικά στον τομέα των κλιμάκων και των διαστημάτων, αλλά και σε άλλους. Το εάν άλλες ανάγκες και συνθήκες καθιέρωσαν τη σύνθεση αυτή να ψάλλεται αλλιώς, δεν αποτελεί πιστεύω θεσμό απαράβατο, ούτε την μόνη παράδοση στην οποία όλοι πρέπει να υπακούμε, διότι ναι μεν το ακούσαμε έτσι, αλλά το έχουμε ακούσει και αλλιώς.
Υπάρχει η Εκτέλεσις των Κ. Πρίγγου και Σουρλαντζή,χωρίς πλατυασμούς του χρόνου. 'Ομως ούτως η αλλως η εκτέλεσις υπηρετεί το ύφος και ήθος του
ψαλλομένου.