Ανοιξαντάρια Θεοδώρου Φωκαέως Ήχος Πλ. Δ'

Μετά από αίτημα κάποιων μελών της κοινότητας, επισυνάπτω τα εν λόγω ανοιξαντάρια από τον Μελωδό, με κατάλληλη σελιδοποίηση για ευκολότερη χρήση στο αναλόγιο.

Ως πρότυπο αντιγραφής, χρησιμοποίησα τον 1ο τόμο της συλλογής του Πρωγάκη.
 

Attachments

  • Ανοιξαντάρια Θεοδώρου Π. Φωκαέως.pdf
    674.7 KB · Views: 7,526
  • Ανοιξαντάρια Φωκαέως.mel
    35.2 KB · Views: 1,100
Last edited by a moderator:
Μετά από αίτημα κάποιων μελών της κοινότητας, επισυνάπτω τα εν λόγω ανοιξαντάρια από τον Μελωδό, με κατάλληλη σελιδοποίηση για ευκολότερη χρήση στο αναλόγιο.

Ως πρότυπο αντιγραφής, χρησιμοποίησα τον 1ο τόμο της συλλογής του Πρωγάκη.

Ευτυχώς που έχουμε και εσένα Χρήστο έτσι είναι πολύ καλύτερα
 
Χρήστο ευχαριστούμε.
Δεν έχω του Πρωγάκη αλλά παρατηρώ σημαντικές διαφορές με το αγιορείτικο του Νεκταρίου. π.χ. στο Ασω τω Κυρίω...Υιέ και Πνεύμα ο Νεκτάριος το έχει με φθορά πλ β και όχι με β το ίδιο και στο ...και καπνίζοντες. Επίσης υπάρχουν μερικές υφεσοδιέσεις που δεν χρησιμοποιεί ο Νεκτάριος.
 
Η συλλογή του Πρωγάκη που χρησιμοποίησα, είναι από τις εκδόσεις Πολυχρονάκη και η επιμέλεια είναι του Δημ. Νεραντζή. Δεν γνωρίζω ποια έκδοση είναι "γνησιότερη" αν πάρουμε υπόψη μας ότι και ο ίδιος ο Φωκαέας καταγραφή (σε σημείο αντιγραφής) έκανε, όπως έχει γραφτεί και εδώ.

Μετά από παρότρυνση του κ. Καλπακίδη, παραθέτω μία επεξεργασία, χωρίς την αναγραφή του "Αλληλούϊα" ως εφύμνιο κάθε στίχου.

Μία σημείωση επ' αυτού: Δεν γνωρίζω αν και κατά πόσο στέκει τυπικά η μη αναφορά του "Αλληλούϊα" και δεν έχω ψάξει στο forum εάν το έχουν συζητήσει κάποια στιγμή οι masters. Η μαρτυρία που έχω εγώ, είναι από το συλλειτουργικό της Σιμωνόπετρας, όπου περιλαμβάνει ξεκάθαρα και το Αλληλούϊα στο εφύμνιο, όπως αναγράφεται στα μουσικά κείμενα.
View attachment Ανοιξαντάρια.jpg

Τι ίδιο ισχύει και στο νέο εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας (νομίζω, δεν το έχω προσέξει για να είμαι ειλικρινής...);;;
 

Attachments

  • Ανοιξαντάρια Θεοδώρου Π. Φωκαέως άνευ Αλληλούϊα.pdf
    636.4 KB · Views: 1,728
  • Ανοιξαντάρια χωρίς αλληλούϊα.mel
    33.2 KB · Views: 172
Last edited by a moderator:
Η συλλογή του Πρωγάκη που χρησιμοποίησα, είναι από τις εκδόσεις Πολυχρονάκη και η επιμέλεια είναι του Δημ. Νεραντζή. Δεν γνωρίζω ποια έκδοση είναι "γνησιότερη" αν πάρουμε υπόψη μας ότι και ο ίδιος ο Φωκαέας καταγραφή (σε σημείο αντιγραφής) έκανε, όπως έχει γραφτεί και εδώ.

Μετά από παρότρυνση του κ. Καλπακίδη, παραθέτω μία επεξεργασία, χωρίς την αναγραφή του "Αλληλούϊα" ως εφύμνιο κάθε στίχου.

Μία σημείωση επ' αυτού: Δεν γνωρίζω αν και κατά πόσο στέκει τυπικά η μη αναφορά του "Αλληλούϊα" και δεν έχω ψάξει στο forum εάν το έχουν συζητήσει κάποια στιγμή οι masters. Η μαρτυρία που έχω εγώ, είναι από το συλλειτουργικό της Σιμωνόπετρας, όπου περιλαμβάνει ξεκάθαρα και το Αλληλούϊα στο εφύμνιο, όπως αναγράφεται στα μουσικά κείμενα.
View attachment 15064

Τι ίδιο ισχύει και στο νέο εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας (νομίζω, δεν το έχω προσέξει για να είμαι ειλικρινής...);;;

Χρήστο, καταρχήν ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκρισή σου.

Αν δούμε τα Ανοιξαντάρια π.χ. Ραιδεστηνού ή παλαιότερων συνθετών βλέπουμε ότι το αρχικό και παλαιό εφύμνιο είναι το "Δόξα σοι ο Θεός".
Το Συλλειτουργικόν ή και το Εγκόλπιον που έχουν τα "τριαδικά" ή εφύμνια των Στίχων με το "Αλληλούια" [εκ της Μοναχικής συνήθειας]
όπως κι ο Φωκαέας ή άλλοι δεν σημαίνει ότι είναι μονολιθικά αυτή η μόνη σωστή λύση.
Έχουν γραφεί πλέον ίσως επειδή είναι τα πλέον συνηθισμένα.
Άλλωστε και τα του "Κουκουζέλους" δεν έχουν "Αλληλούια"...
και χωρίς τριαδολογικά, μόνο με το "Δόξα σοι ο Θεός" πάλι στέκουν!
Έχουν γραφεί αρκετά εδώ...
 
Last edited:

Εἶναι γνωστό, Χρῆστο, ὅτι τά ἀρχαιότερα ἀνοιξαντάρια δέν ἔχουν Ἀλληλούια. Κι αὐτό προέρχεται ἀπό τόν ᾀσματικό ἑσπερινό, ὅπου ὁ α΄ ψαλμός τοῦ ᾀσματικοῦ ἑσπερινοῦ ἔχει ἐφύμνιον Δόξα σοι ὁ Θεός.

Δές:
Αργά ανοιξαντάρια
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=4376

Ανοιξαντάρια από τα συντετμημένα της συλλογής Ιωάν.Κουκουζέλη
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=3580

Ἐπίσης κάτι πολύ σημαντικό πού ἄφησε ὁ Deacon εἶναι ἕνα ἀρχεῖο μέ συγκριτικούς πίνακες τῶν ἀρχαίων ἀνοιξανταρίων, ὅπου φαίνεται ποιό ἦταν τό ἐφύμνιο. Δές αὐτό τό σχετικό μήνυμα τό δικό μου (ὅπου στήν παράθεση φαίνεται τί εἶχε γράψει) καί ἀπό κάτω τό μήνυμα τοῦ Deacon· αὐτό τό ἀρχεῖο πρέπει νά ἀξιοποιηθεῖ καί νά συμπληρωθεῖ, ὅπως εὐχόταν ὅταν ἔφυγε.

Γιά τό τί ἔγινε μετά καί τί ἔχουν τά ἐγκόλπια δές αὐτό τό θέμα καί θά καταλάβεις.

ΥΓ. 1) Ἴσως ἔχουν γίνει καί ἄλλες ἀναφορές, ἀλλά αὐτά βρῆκα πρός τό παρόν. 2) Μέ πρόλαβε ὁ Καλπακίδης.



 
Last edited:
Σε ηχητικό το έχομε?

Τα σύντομα Ανοιξαντάρια του Θ. Φωκαέως, όπως τα ψάλλαμε στον εσπερινό του Αγίου Παντελεήμονος προχθές (26.7.2009). Δεξιά ψάλλει ο χορός ιεροψαλτών του ιερού ναού Αγίου Παντελεήμονος Δράμας υπό την διεύθυνση του κ. Κωνσταντίνου Παυλίδη και αριστερά ο χορός ιεροψαλτών Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Δράμας υπό την διεύθυνση του κ. Ιωάννη Τοπαλίδη .. :)
 

Attachments

  • ΑΝΟΙΞΑΝΤΑΡΙΑ ΦΩΚΑΕΩΣ πλ.Δ.mp3
    9.7 MB · Views: 1,175
Οι σελίδες με τα ανοιξαντάρια από τη Μουσική Μέλισσα. Πρέπει να είναι από την ιστοσελίδα του κ. Μιχαλάκη.

Παραθέτω τα εν λόγω αρχεία, ως πρωιμότερη πηγή και έκδοση αυτού του Φωκαέως, για σύγκριση με τις μεταγενέστερες εκδόσεις.

Μπορεί κάποιος που έχει το βιβλίο, να ξανασκανάρει τη σελίδα 3, που δε διακρίνονται όλοι οι χαρακτήρες;
 

Attachments

  • Anastasimatarion_Petros_Theod_Phokaefs_1847_0004.png
    197.4 KB · Views: 159
  • Anastasimatarion_Petros_Theod_Phokaefs_1847_0005.png
    380.1 KB · Views: 161
  • Anastasimatarion_Petros_Theod_Phokaefs_1847_0007.png
    232.7 KB · Views: 50
  • Anastasimatarion_Petros_Theod_Phokaefs_1847_0008.png
    201.9 KB · Views: 30
  • Anastasimatarion_Petros_Theod_Phokaefs_1847_0009.png
    318.7 KB · Views: 22
  • Anastasimatarion_Petros_Theod_Phokaefs_1847_0010.png
    187.8 KB · Views: 35
Last edited:
Οι σελίδες με τα ανοιξαντάρια από τη Μουσική Μέλισσα. Πρέπει να είναι από την ιστοσελίδα του κ. Μιχαλάκη....

Δεν νομίζω ότι η «Μουσικὴ Μέλισσα» έχει ανέβει πουθενά στο διαδίκτυο. Μήπως γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό;
 
Μπορεί κάποιος που έχει το βιβλίο, να ξανασκανάρει τη σελίδα 3, που δε διακρίνονται όλοι οι χαρακτήρες;

Δεν έχω το βιβλίο, αλλά δουλεύω καλά το Photoshop, οπότε μετά την επεξεργασία ανεβάζω όλες τις σελίδες μια-μια, σε ένα pdf αρχείο :)

Βέβαια για πολλά δε συμφέρει είναι χρονοβόρα η διαδικασία...:wink:

Χάρης
 

Attachments

  • AnoiksandariaFwkaews_Melissa.pdf
    5.5 MB · Views: 1,314
Last edited:
Δεν νομίζω ότι η «Μουσικὴ Μέλισσα» έχει ανέβει πουθενά στο διαδίκτυο. Μήπως γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό;

Υπάρχει εδώ το αναστασιματάριον (1ος τόμος). Το βρήκα στον κατάλογο βιβλίων βυζαντινής μουσικής που συνέθεσε ο πανοσιολογιώτατος π. Εφραίμ.
 
Last edited:
Δεν έχω το βιβλίο, αλλά δουλεύω καλά το Photoshop, οπότε μετά την επεξεργασία ανεβάζω όλες τις σελίδες μια-μια, σε ένα pdf αρχείο :)

Βέβαια για πολλά δε συμφέρει είναι χρονοβόρα η διαδικασία...:wink:

Χάρης

Κύριε Συμεωνίδη, πολλή καλή δουλειά. Συγχαρητήρια!

Υ.Γ: Στην 4η σελίδα, στην 4η μουσική γραμμή, θέλει άλλη μία απόστροφο, στο ο του δόξα, όπως υποδεικνύει και ο εκδότης (ΔΙΟΡΔΩΣΙΣ ΤΩΝ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΑΡΟΡΑΜΑΤΩΝ). Αν μπορείτε να το προσθέσετε με Adobe Photoshop θα ήταν ευχής έργον.
 
Μανουήλ δομέστικος;75304 said:
Υπάρχει εδώ το αναστασιματάριον (1ος τόμος). Το βρήκα στον κατάλογο βιβλίων βυζαντινής μουσικής που συνέθεσε ο πανοσιολογιώτατος π. Εφραίμ.

Το GKM σημαίνει Georgios Konstantinou Michalakis και το βιβλίο αυτό όπως και τα περισσότερα διαδικτυακά βιβλία ΒΜ βρίσκονται σε αυτήν την ιστοσελίδα του κ. Μιχαλάκη. Άλλα προέρχονται από προσωπικά σκαναρίσματα, άλλα από την "Ανέμη", πιθανόν κι από αλλού.

Μανουήλ δομέστικος;75307 said:
Υ.Γ: Στην 4η σελίδα, στην 4η μουσική γραμμή, θέλει άλλη μία απόστροφο, στο ο του δόξα, όπως υποδεικνύει και ο εκδότης (ΔΙΟΡΔΩΣΙΣ ΤΩΝ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΑΡΟΡΑΜΑΤΩΝ). Αν μπορείτε να το προσθέσετε με Adobe Photoshop θα ήταν ευχής έργον.

Εννοείτε πως το ελαφρόν μετατρέπεται σε συνεχές ελαφρόν, γιατί και έτσι όπως είχε ανέβει σωστό (ως παραλλαγή δηλ.) ήταν το μάθημα. Ωστόσο το διόρθωσα (με την ευκαιρία καθάρισα και τις μαυρίλες από την 1η σελίδα) και το ξανα-ανέβασα.

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

Χαραλάμπης
 
Last edited:
Back
Top