Ολόκληρο το βιβλίο (έκδοση 1838) από την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Ανέμη.
Πολύ σωστά ! Καί ὁ Κωνσταντῖνος πρωτοψάλτης καί ὁ Βιολάκης συνεχῶς ἀναφέρονται στό "ἀρχαῖον τυπικόν" πού δέν εἶναι ἄλλο ἀπό τό ΤΑΣ. Αὐτό ἐκτός ἀπό τίς ἐντός διατάξεις τό βλέπουμε καί στούς προλόγους ὅλων τῶν ἐκδόσεων τοῦ Τυπικοῦ τοῦ Κωνσταντίνου, πού εἶναι τό θέμα ἐδῶ, ἀλλά καί τοῦ Βιολάκη.- Τελικά, μήπως τα Τυπικά Κωνσταντίνου και Βιολάκη δεν ήταν τίποτε άλλο από προσαρμογή και εφαρμογή του ΤΑΣ επί το ενοριακότερον, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η λογική του Ιεροσολυμητικού Τυπικού έπαψε να υφίσταται (ή, κατά περίπτωση, να εφαρμόζεται κιόλας) σε όλες τις πτυχές της λατρείας μας;
καὶ εἶναι ἐπίσης ἐσφαλμένος ὁ χαρακτηρισμὸς τοῦ τυπικοῦ τοῦ Κωνσταντίνου· δὲν ἀλλοιώνει οὔτε καινοτομεῖ, ἁπλῶς καταγράφει τὴν διασῳζωμένην ἐν Κωνσταντινουπόλει παράδοσιν καὶ ἐξέλιξιν τοῦ τυπικοῦ, μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται.
Τελικά, μήπως τα Τυπικά Κωνσταντίνου και Βιολάκη δεν ήταν τίποτε άλλο από προσαρμογή και εφαρμογή του ΤΑΣ επί το ενοριακότερον
Πιστεύω σύντομα νά μπορέσω νά "ἀνεβάσω" ἀποσπάσματα ἤ ὁλόκληρο τόν Πρόλογο τοῦ Τυπικοῦ Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου ἀπό τήν ἔκδοση τοῦ 1851, ὅπου δικαιώνεται ὁ Διονύσιος σ᾿ αὐτά πού ὑπονοεῖ καί εἶναι ἀληθῆ, δηλαδή ὅτι "καταγράφει τὴν διασῳζωμένην ἐν Κωνσταντινουπόλει παράδοσιν καὶ ἐξέλιξιν τοῦ τυπικοῦ, μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται" καί ὅτι ἡ σύνταξίς του δέν ἦτο ἀποτέλεσμα "ἑνὸς κριτηρίου ἢ μιᾶς πηγῆς".Ὄχι, εἶναι ἐσφαλμένη αὐτὴ ἡ θεώρησις. καὶ ἀναφέρομαι ἰδίως στὴν ἀπολυτοποίησιν ἑνὸς κριτηρίου ἢ μιᾶς πηγῆς (στὸ «τίποτε άλλο»).
Τήν ἔχει καί ὁ Δημήτρης στό analogion.com στό θέμα Εικόνες / Ψαλτοφωτογραφίες / Gallery.Ὁ π. Κωνσταντῖνος Τερζόπουλος, παραθέτει στό βιβλίο του φωτογραφία τοῦ Νεόφυτου Ριλλιώτη.
Τό ἴδιο ἀκριβῶς μέ τήν ἔκδοση τοῦ 1881 Βενετίας ἀπό τήν Ἀνέμη, πού ἀνέφερα στό προηγούμενο. Καλά, ἔστω δέν ἔβαζαν καί τόν Πρόλογο κάποιας Πατριαρχικῆς ἐκδόσεως;Ανεβάζω τις 2 πρώτες σελίδες που έχει ως Είδηση,
Φαίνεται ὅτι εἶναι σφραγίδα τῶν Κυριῶν τῆς Φιλοπτώχου τοῦ Νεοχωρίου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Μετρῶν καί Ἀθύρων τῆς Ἀνατολικῆς Θράκης.Σημείωση: Γνωρίζει κάποιος για την σφραγίδα που έχω στο προηγούμενο μήνυμά μου? Ο παππούλης θέλει να μάθει.
1842 ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ΕΚ τοῦ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
Εὐχαριστοῦμε. Πρόκειται γιά ἐπανατύπωση τῆς α΄ ἐκδόσεως τοῦ 1838, ἡ ὁποία διαφοροποιεῖται καί ἔχει ἐνδιαφέρον σέ σύγκριση μέ τήν β΄ ἔκδοση τοῦ 1851.Άλλη πηγή εδώ.
Πρόκειται γιά τό χφ ΒΚΨ 216 πού δέν τό βλέπω ψηφιοποιημένο στή: Συλλογή Μουσικών Χειρογράφων Κ. Α. ΨάχουὉ Κωνταντῖνος Πρωτοψάλτης ὁ Βυζάντιος ἤδη ἕνα χρόνο μετά τήν β΄ ἔκδοση (τοῦ 1851) ἑτοίμασε μιά γ΄ ἔκδοση, πού ἔμεινε σέ χειρόγραφο ἕτοιμη γιά νά τήν στείλει στό τυπογραφεῖο, καί ἤδη αὐτό τό χειρόγραφο ὑπάρχει στή βιβλιοθήκη τοῦ ἀειμνήστου Κ. Ψάχου.
Σημ.: Τίς πληροφορίες τίς λαμβάνω ἀπό τήν διδακτορική διατριβή τοῦ π. Κ. Τερζοπούλου (ὅ.π.) σελ. 287.