Διαφραγματική αναπνοή

Για να καταλάβω....η διαφραγματική αναπνοή είναι όταν αναπνέεις να φουσκώνει και να ξεφουσκωνει μόνο η κοιλιά??

,κάπως έτσι φαίνεται σαν κίνηση ,επειδή κατεβαίνει το διάφραγμα και σπρώχνονται οι μεσοπλέυριοι μύες και οι κοιλιακοί προς τα έξω..Να συμπληρώσω επι τη ευκαιρία,πως απαραίτητη προυπόθεση για μαθήματα φωνητικής είναι ο ΕΙΔΙΚΟΣ δεν κάνουμε τίποτα μόνοι μας,αλλιώς το πιθανότερο είναι να κάνουμε ζημιά μάλλον παρά να ωφεληθούμε και είναι κρίμα γιατί η φωνητική μόνο τα καλύτερα αποφέρει..
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
,κάπως έτσι φαίνεται σαν κίνηση ,επειδή κατεβαίνει το διάφραγμα και σπρώχνονται οι μεσοπλέυριοι μύες και οι κοιλιακοί προς τα έξω..Να συμπληρώσω επι τη ευκαιρία,πως απαραίτητη προυπόθεση για μαθήματα φωνητικής είναι ο ΕΙΔΙΚΟΣ δεν κάνουμε τίποτα μόνοι μας,αλλιώς το πιθανότερο είναι να κάνουμε ζημιά μάλλον παρά να ωφεληθούμε και είναι κρίμα γιατί η φωνητική μόνο τα καλύτερα αποφέρει..

Προσπ'αθησα και την έκανα χτες μόνος μου σαν εξασκηση αλλα με κουραζει οταν το κανω συνέχεια...ασε που τουρλωνόταν οι κοιλιά και φαινόμουν σαν γκαστρωμένος....:D
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Προσπ'αθησα και την έκανα χτες μόνος μου σαν εξασκηση αλλα με κουραζει οταν το κανω συνέχεια...ασε που τουρλωνόταν οι κοιλιά και φαινόμουν σαν γκαστρωμένος....:D

Πήγαινε σ'ενα καθηγητή φωνητικής να σου μάθει τα μυστικά! Αν είσαι σε μεγάλη πόλη (Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.λπ) θα έχεις την ευκαιρία να βρείς έναν καλό δάσκαλο που θα σε βοηθήσει..
 

Th4nasis

Παλαιό Μέλος
Προσπ'αθησα και την έκανα χτες μόνος μου σαν εξασκηση αλλα με κουραζει οταν το κανω συνέχεια...ασε που τουρλωνόταν οι κοιλιά και φαινόμουν σαν γκαστρωμένος....:D

Πρεπει να το προσπαθησεις με τη βοηθεια Δασκαλου, και τα Σημαντικα αποτελεσματα ερχονται πανω στο 6μηνο γιατι προσπαθεις να συνηθισεις τον οργανισμο σου να αναπνεει διαφραγματικα σε καθε σου κινηση.. Συνεχισε να κανεις τις ασκησεις καθε πρωι και θα καταλαβεις την πρωτη διαφορα πανω στο μηνα! Γιατι τι γινετε, ειναι σα να εχεις να γυμναστεις χρονια και να προσπαθεις να δεις διαφορα απο την πρωτη μερα Αυτο δε γινετε! θελει λοιπον υπομονη Χρονο και σωστη τεχνικη! :wink:
 
Last edited:

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Η φωνητική είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό και απαραίτητο για κάθε τραγουδιστή ή ψάλτη.
Υπάρχουν αρκετοί καθηγητές φωνητικής στην Ελλάδα,αλλά η πλειοψηφία αυτών δεν γνωριζεί σωστά και πάνω σε αυτό θα σας γράψω κάτι που ξέρω καλά.Ότι δηλαδή οι καθηγητές φωνητικής που ξέρουν σωστά (το τονίζω) να διδάσουν φωνητική-ορθοφωνία είναι μετρημένοι στα δάκτυλα.Ίσως να είναι μόνο πέντε.Δεν γνωρίζω ακριβή αριθμό,απλά θέλω να καταλάβετε το πώς έχει η κατάσταση.Αν κάποιος επιθυμεί να αρχίσει μαθήματα φωνητικής, πρέπει να ψάξει πάρα πολύ καλά για να βρει κάτι σωστό.Υπάρχουν άνθρωποι που την έχουν πατήσει.Μην βασίζεστε στο ίντερνετ ή σε διάφορες σχολές.Κάτι υπάρχει βέβαια στο ίντερνετ.Προσωπικά γνωρίζω κάποια αξιόπιστα βίντεο με τρεις τουλάχιστον τραγουδιστές της όπερας του εξωτερικού.Εδώ να αναφέρω το εξής.Δεν έχει σημασία αν ο καθηγητής είναι τραγουδιστής της όπερας ή κάτι άλλο.Μην νομίζετε ότι υπάρχει πιθανότητα ένας ψάλτης να χάσει το βυζαντινό του ύφος,επειδή διδάσκεται από έναν τραγουδιστή της όπερας.Πάντως,όπως γράφτηκε και παραπάνω,πρέπει τα μαθήματα να διδάσκονται από κοντά και όχι να κάθεσαι στην οθόνη να προσπαθείς να μάθεις.Δεν θα σου πει και ο καθηγητής που βλέπεις,αν το κάνεις σωστά.

Πάντως μιας και είμαστε στην Ελλάδα,εγώ προσωπικά γνωρίζω καθηγητή έμπειρο και όταν σας γράφω έμπειρο,αναφέρομαι στον ένα από τους πέντε.Είναι ο Γιώργος Σαμαρτζής.Αν ενδιαφέστε,με μεγάλη μου χαρά να σας αναρτήσω τηλέφωνο και διεύθυνση όπου παραδίδονται τα μαθήματα.
 
Last edited:

SINGEORGE

Παλαιό Μέλος
Προσπ'αθησα και την έκανα χτες μόνος μου σαν εξασκηση αλλα με κουραζει οταν το κανω συνέχεια...ασε που τουρλωνόταν οι κοιλιά και φαινόμουν σαν γκαστρωμένος....:D[/QU

ΑΝ φοράς ράσο στην Εκκλησία δεν πολυφαίνεται αυτο το φουσκωμα -ξεφούσκωμα της κοιλιάς κ δεν φαινόμασαι σαν γκαστρωμένος.....:D
Υπάρχουν κ αλλοι λόγοι για τους οποίους καλο θα είναι να φοράμε ράσο στην Εκκλησία αλλά έχουν ειπωθεί πολλά σε σχετικές συζητήσεις στο φόρουμ.....Τώρα όσο για την εξάσκηση στο σπίτι ...πέτα κ λίγη κοιλίτσα βρε αδελφέ δεν σε βλέπει κανείς ....:wink:
 

kmironakis

π. Ευστάθιος
Η διαφραγματική αναπνοή είναι όταν αναπνέουμε χωρίς να μετακινηθούν καθόλου οι ώμοι, ούτε χιλιοστό.
Με αυτή την αναπνοή κερδίζουμε να το πω έτσι "φωνητική ενέργεια" ένα 50% σε σχέση με την αναπνοή του στήθους. Ασε που όταν αναπνεουμε με το στήθος επηρεάζονται οι φωνητικές χορδές και χάνουμε τη νότα.
Ολοι θα σας έχει τύχει ένα σκυλί που γαυγίζει όλη τη νύχτα ή ένα μωρό που κλαίει και μάλιστα από άνω ΖΩ και πάνω. Καποια στιγμή αγανακτείς και λες ε δε θα σκάσει, όχι δε θα σκάσει εσύ θα σκάσεις που το ακούς αυτό όχι!

Παρατηρώ ότι εδώ στο ψαλτολόγιο υπάρχει ένα κενό όσο αφορά θέματα φωνητικής, επισης πολλοί πηγαίνουν μόνο σε δασκάλους βυζαντινής μουσικής και δεν έχουν τη δυνατοτητα να ασχοληθούν και με τη φωνητική για διάφορους λόγους. Το καλυτερο είναι ειδικά στη αρχή να γίνουν μαθηματα φωνητικής ώστε να αναπτυχθεί η φωνή μας.
Εδω λίγο προσοχή να μη σας γελάσουν. Το όλο συστημα διαφραγμα - φωνητικές χορδές είναι ενα μυικό σύστημα με ότι συνεπαγεται αυτό. Θέλει δηλαδη το ζέσταμα τη γύμναση και τη χαλάρωση του. Επίσης αναπτυσεται σταδιακά. Αν πάτε στο γυμναστήριο και σας πουν ότι σε 2 εβδομαδες θα γίνετε Ραμπο ή Σβατζενειγκερ θα τους πιστέψετε;
Η αν πάτε στο διαιτολόγο και σας πει σε 10 μέρες θα σε πάω από τα 140 στα 70 κιλά δε θα πείτε γιατρέ με δουλέυετε;

Προσοχή λοιπόν στη επιλογή μας, το όλο σύστημα απαιτεί αρκετά έτη για να αναπτυχθεί.
Σιγά σιγά τις ασκήσεις μας και παράλληλα έχουμε και τους ήχους. Η φωνητική είναι το δέντρο η βυζαντινή μουσική το δάσος, δε θα βλέπουμε το δέντρο και θα χάσουμε το δάσος!

Τώρα όσο αφορά το διάφραγμα για όσους δεν έχουν δυνατοτητα να πάνε σε δάσκαλο φωνητικής, η διαδικασία είναι οι έξης

Κρατήστε τους ώμους προς τα κάτω στην αναπνοή
Κρατήστε τα χείλη έξω
Κρατήστε τη λεκάνη κάτω
Ακούστε το φωνήεν όχι τη φωνή
Αν αισθάνεται ηλίθιοι είναι πιθανώς σωστό!
Η γλώσσα είναι ο εχθρός μας
Μείνετε σε ρυθμό
Κρατήστε το κεφάλι ψηλά - πηγούνι "αποσυνδεμενο" να κρέμεται κάτω.
Καταπολέμηση την κατάρρευση - Πίεσε το στέρνο
Μείνετε σταθεροί
Πιείτε-ρουφήξτε την ανάσα.

Περισσότερα εδώ μαζι με 100 ασκήσεις φωνητικής
http://thevoiceplace.com/male_lessons/top/html/exercises_directory.htm
Οι ασκήσεις δεν είναι για χόρταση μια μια!
Βέβαια αρχικά συνίσταται και η επισκεψη στο δάσκαλο φωνητικής να μας παρακολουθεί.


π. Ευστάθιος
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Η διαφραγματική αναπνοή είναι όταν αναπνέουμε χωρίς να μετακινηθούν καθόλου οι ώμοι, ούτε χιλιοστό.
Με αυτή την αναπνοή κερδίζουμε να το πω έτσι "φωνητική ενέργεια" ένα 50% σε σχέση με την αναπνοή του στήθους. Ασε που όταν αναπνεουμε με το στήθος επηρεάζονται οι φωνητικές χορδές και χάνουμε τη νότα. [...]

π. Ευστάθιος

Το έχω παρατηρήσει αυτό. Όταν π.χ. διαβάζω το μάθημα στο σπίτι,

πάει μια χαρά, μέχρι που το λέω ολόσωστα, όταν πάω να το πω στο

μικρόφωνο στον ναό, με κανονική φωνή, φεύγουνε φαλτσάκια.

Μήπως πρέπει να διαβάζουμε με φωνή στο σπίτι; (έ, ρε κυνήγι που έχει να πέσει:D)

Επίσης, ξεχνιέμαι να πάρω κανονική ανάσα κατά τη διάρκεια του ψαλσίματος

και έτσι οι καταλήξεις να μένουν "ψόφιες" και φάλτσες που και που.

Μεγάλη υπόθεση η ανάσα.

Επίσης, μερικές φορές που ψάλλω αρκετή ώρα, ή χωρίς μικρόφωνο, πιάνεται

η κοιλιά μου, τι κάνω στραβά;

Εύχεσθαι!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Προς PanagiotisK

Μαλλον επειδη σκεφτεσαι συνεχεια το οτι πρεπει να αναπνεεις με το διαφραγμα και ετσι παιρνεις μονο μικρες αναπνοες μονο με την κοιλια..
Καποια στιγμη ομως η κοιλια,θα κουραστει με το μεσα εξω,μεσα εξω...

Αν κανουμε ομως τις ασκησεις μας με συστημα,με επιμονη, υπομονη και χωρις βιασυνη,τα αποτελεσματα,θα εκδηλωθουν μονα τους.Δηλ. αυτοματα.:wink:
 

kmironakis

π. Ευστάθιος
Ο Κύριος!
Δείτε απο τον παραπάνω κύριο πως ακριβώς πρέπει να γίνεται η αναπνοή

http://thevoiceplace.com/male_lessons/top/html/breathing_exercises.htm

Με λίγα λόγια το σώμα όρθιο σταθερό πιέζουμε το στήθος προς τα κάτω, βοηθαει να σφύξουμε τα χερια μεταξύ τους, ο κάτω κυλιακός(κάτω απο τον αφαλό) μυς πιέζει προς τα πάνω.
Αλλοι δάσκαλοι λένε ο κάτω μυς να πιέση κάτω, όπως σας βολέψει.
Ο πάνω μυς είναι για τα διγοργα, στην αρχή πιεζουμε με το χέρι μεχρι να μαθουμε.
Στην αρχή βγάλετε μόνο αέρα μέχρι να αποκτήσετε τον έλεγχο και να έχετε σταθερή ροή αέρα μετά δοκιμαστε τα φωνηεντα.

Ολα αυτά είναι σαν το ποδήλατο με τα ροδάκια, στην αρχη μόνο μετά μόλις μαθουμε δεν τα χρειαζόμαστε, ο οργανισμός θα τα κάνει μηχανικά.

Ενα σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε την εισπνοή, καλό είναι, πριν ξεκινησουμε, να σημειωσουμε (στο μυαλό μας) που θα εισπνευσουμε.
Στην αρχή είχα κατέβει και εγώ μισοζαλισμένος από το αναλόγιο!
 

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Μέσω υπολογιστή δεν γίνεται δουλειά. Ό,τι ασκήσεις και να προτείνει κανείς,δεν θα φέρουν σωστό αποτέλεσμα αν δεν υπάρχει πραγματική επαφή μεταξύ δασκάλου και μαθητευομένου. Η τέχνη της φωνητικής-ορθοφωνίας πρέπει να διδάσκεται από κοντά με τον καθηγητή,όχι μέσω οθόνης. Το διαδίκτυο μέχρι ενός σημείου βοηθάει. Φυσικά θα μας βοηθήσει στο να κατανοήσουμε το πώς πρέπει να ερμηνεύουμε σωστά,αλλά όχι όσο χρειάζεται για να μας κάνει να ερμηνεύουμε 100% σωστά. Για το λόγο αυτό,πρέπει να μαθητεύουμε κοντά σε καθηγητή για να μας πει αν τα λέμε σωστά.
Θα σας ανεβάσω κάποια αξιόπιστα βίντεο,μπορεί και σήμερα αν μπορέσω,για να δείτε ερμηνείες.Αλλά όπως έγραψα και πριν, η σωστή δουλειά γίνεται από κοντά με τον καθηγητή. Ό,τι και να γράψει ή να παρουσιάσει ο καθένας μας,δεν πρόκειται να γίνει 100% σωστή δουλειά.
 
Last edited:

balgiota

Νέο μέλος
Για να καταλάβω....η διαφραγματική αναπνοή είναι όταν αναπνέεις να φουσκώνει και να ξεφουσκωνει μόνο η κοιλιά??
Η διαφραγματική αναπνοή δεν είναι αυτό! Αυτό είναι ένα τρομερό λάθος από καθηγητές φωνητικής που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο που θεωρητικά διδάσκουν. Ο αέρας κατευθύνεται στους πνεύμονες οι οποίοι βρίσκονται πάνω από το διάφραγμα. Συνεπώς ο σωστός τρόπος αναπνοής βρίσκεται αλλού!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Η διαφραγματική αναπνοή δεν είναι αυτό! Αυτό είναι ένα τρομερό λάθος από καθηγητές φωνητικής που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο που θεωρητικά διδάσκουν. Ο αέρας κατευθύνεται στους πνεύμονες οι οποίοι βρίσκονται πάνω από το διάφραγμα. Συνεπώς ο σωστός τρόπος αναπνοής βρίσκεται αλλού!

Μπορεῖτε στὸ παρὸν καθὼς καὶ στὸ ἄλλο θέμα νὰ μᾶς πεῖτε κάτι πιὸ οὐσιῶδες ἐφ' ὅσον ἡ βεβαιότητά σας δείχνει ὅτι γνωρίζετε τὸ ἀντικείμενο, διότι τὸ «ἀλλοῦ» δὲν εἶναι τόσο παραγωγικὸ καὶ ὡφέλιμο; σᾶς έυχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων!
 

balgiota

Νέο μέλος
Μπορεῖτε στὸ παρὸν καθὼς καὶ στὸ ἄλλο θέμα νὰ μᾶς πεῖτε κάτι πιὸ οὐσιῶδες ἐφ' ὅσον ἡ βεβαιότητά σας δείχνει ὅτι γνωρίζετε τὸ ἀντικείμενο, διότι τὸ «ἀλλοῦ» δὲν εἶναι τόσο παραγωγικὸ καὶ ὡφέλιμο; σᾶς έυχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων!
Ναι φυσικά!
Προς αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων, το <<αλλού>> σημαίνει ότι δυστυχώς πολύ καθηγητές φωνητικής που διδάσκουν δεν γνωρίζουν το αντικείμενο που θεωρητικά διδάσκουν. Δηλαδή, εν πολλοίς, διδάσκουν μη σωστά δομημένη τεχνική χωρίς πρωτίστως να την έχουν δομήσει στο δικό τους όργανο και χωρίς γνώση ανατομίας του φωνητικού οργάνου. Μπορώ να καταλάβω συναδέλφους όπου μετά από 2-3 χρόνια φωνητικής δεν μπόρεσαν ποτέ να <<γνωρίσουν>> την φωνή τους και να την χρησιμοποιήσουν σωστά.
 
Ναι φυσικά!
Προς αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων, το <<αλλού>> σημαίνει ότι δυστυχώς πολύ καθηγητές φωνητικής που διδάσκουν δεν γνωρίζουν το αντικείμενο που θεωρητικά διδάσκουν. Δηλαδή, εν πολλοίς, διδάσκουν μη σωστά δομημένη τεχνική χωρίς πρωτίστως να την έχουν δομήσει στο δικό τους όργανο και χωρίς γνώση ανατομίας του φωνητικού οργάνου. Μπορώ να καταλάβω συναδέλφους όπου μετά από 2-3 χρόνια φωνητικής δεν μπόρεσαν ποτέ να <<γνωρίσουν>> την φωνή τους και να την χρησιμοποιήσουν σωστά.
Πάλι όμως δεν απαντάτε που είναι αυτό το αλλού...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
To <<αλλού>> έχει να κάνει με την γνώση της ανατομίας του φωνητικού μηχανισμού!
Ὡραῖα, θὰ μπορούσατε νὰ μᾶς κατευθύνετε σὲ κάποιες σχετικὲς πηγὲς ποὺ νὰ ἀφοροῦν τὴν ἐν λόγῳ ἀνατομία;
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Πράγματι κε balgiota ἂν μπορούσατε νἀ γινετε λίγο πιὸ ἀναλυτικὸς θὰ μὲ βοηθούσατε καὶ μένα ποὺ ψάχνω στοιχεῖα συνέχειας μεταξὺ τῆς ἀρχαιότητας καὶ τοῦ σήμερα διὰ μέσου θεμάτων ψυχοσωματικῆς ὑγιεινῆς. Προσθ. ἀρχαιότητας καὶ σήμερα ὄχι σήμερα καὶ ἀρχαιότητας.
 
Last edited by a moderator:
Top