Έντονη δυσφορία στον Ιεροψαλτικό κόσμο

Γιὰ ἀναζητῆστε ἀριθμὸ ἱερέων σὲ ἀστικὲς ἐνορίες Ἀθηνῶν- Θεσσαλονίκης ποὺ κάποτε ἐπιτυγχάνουν μία ἑβδομάδα ἐφημερίας τὸ ... δίμηνο!

Τί γίνεται όμως π.χ. με Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου; 35 κενά!
 
Εισαι εφοριακος ελεος!!!Μαλλον εχεις μπερδευτει αλλο δουλεια και αλλο η τεχνη της μουσικης .Ας πληρωσουν πρωτα οι δικογοροι , οι μηχανικοι,μεγαλοεργολαβοι ,οι πολιτικοι και μετα θα δωσουμε εμεις ευλογια στην εφορια.Οταν παμε μια Κυριακη στην εκκλησια να ψαλουμε δεν σημενη οτι δεν κανουμε καποια προετοιμασια,δεν μας πληρωνουνε με την ωρα αλλα με τα προσοντα του καθενος ,φωνιτικα,μουσικα κλπ.

Έτσι είναι, δεν γίνεται να παίρνει τον ίδιο μισθό ένας καθηγητής βυζαντινής μουσικής, ένας απλός ψάλτης και ένας "πρακτικός". (Αυτοί οι τελευταίοι χρειάζονται προσοχή:D!)
 
Μα δεν ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο! Όμως, υπάρχουν ναοί με πάρα πολύ μεγάλα έσοδα, οι οποίοι αμοίβουν ιεροψάλτες με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα με ... ελεημοσύνη! Και δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς με αυτό. Και σε τελαυταία ανάλυση η ΔΕΣΜΕΥΣΗ και μόνο αν αμοιβόταν, θα ΕΠΡΕΠΕ να είχε ανώτερη αμοιβή! Στους περισσότερους ναούς της χώρας άλλωστε το πεδίο της μεγαλύτερης οικονομίας που κάνουν οι ναοί, είναι αυτό της αμοιβής των ψαλτών!

Δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή ότι πρέπει καν ζουν από το ψαλτήρι και μονο.
 
Έτσι είναι, δεν γίνεται να παίρνει τον ίδιο μισθό ένας καθηγητής βυζαντινής μουσικής, ένας απλός ψάλτης και ένας "πρακτικός". (Αυτοί οι τελευταίοι χρειάζονται προσοχή:D!)

Αγαπητέ μου Φίλε, δεν οριοθετείς σωστά τα πράγματα. Επίτρεψέ μου λοιπόν, να τα βάλω το καθένα στην θέση του, αν όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί έχω αφήσει πίσω μου 55 χρόνια πάνω στο Αναλόγιο.
Σε πληροφορώ λοιπόν, ότι είχα την τύχη ή μάλλον την ΑΤΥΧΙΑ, να συνεργαστώ ΚΑΙ με Καθηγητάς Βυζαντινής Μουσικής, αλλά ΚΑΙ με "πρακτικούς" Συναδέλφους. Εάν εξαιρέσεις την περίπτωση που είχα για Αριστερό μου στην Αγία Αικατερίνη Πλάκας, τον Κωστάκη τον Φωτόπουλο ( Καθηγητή Μουσικής και σήμερα Συνδιευθυντή της Σχολής Ψαλτικής στο Χαλάνδρι ) και στον Παλαιό Ταξιάρχη Περιστερίου, τον Γιάννη τον Φραγκούλη, έναν εντελώς πρακτικό Ψάλτη, ο οποίος όμως είχε ένα αυτί σαν του ελέφαντα και ταίριαζε κάθε τί του Αριστερού, στο χρώμα και τον ήχο, που ήθελα σαν Αριστερό, ουδέποτε άλλοτε συνεργάστηκα σωστά και ευχάριστα με άλλον Συνάδελφο.
Στις περιπτώσεις που υπηρέτησα σαν Αριστερός, οι Πρωτοψάλται μου, αφ' ενός δεν ήξεραν τι έλεγαν, αλλά αφ' ετέρου η μύτη τους ήταν πιό ψηλά από τον Σταυρό, που υπήρχε πάνω από τον τρούλλο της Εκκλησίας. Θα σου αναφέρω ένα παράδειγμα, για να επιβεβαιώσω τα λεγόμενά μου :
Έψαλλα σαν Αριστερός επί 7 χρόνια, στον Άγιο Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη Πειραιώς, ελαίω Χρυσοστόμου Ταβλαδωράκη ( Α΄. Μητροπολίτου Πειραιώς ), ο οποίος με πήρε από Δεξιά θέση σε μιά ακραία Ενορία που έψαλλα, λέγοντάς μου : ( εδώ ανοίγω μία παρένθεση για να γίνει αντιληπτό το θέμα καθ' ολοκληρίαν ) Εσένα Δημητράκη, σε θέλω στο κέντρο του Πειραιά, για να μαζέψουμε τον κόσμο στην Εκκλησία. Με πήρε λοιπόν, αλλά επειδή πρός το παρόν δεν υπήρχε κενή Δεξιά θέση, με τοποθέτησε Αριστερά στον Άγιο Διονύση, που Πρωτοψάλτης ήταν ένας Καθηγητής Μουσικής, ο οποίος έψαλε Κανταδορίστικα. Όταν διαμαρτυρόμενος είπα στον Δεσπότη, ότι εκεί θα ξεχάσω κι αυτά που ξέρω, μου απάντησε ότι είναι εντελώς προσωρινό αυτό και για να μην πολυφωνάζω, μου έδωσε και 100 Δραχμές περισσότερα από τον Δεξιό ( Στην παλιά μου θέση, έπαιρνα 1200 δραχμές και σαν Αριστερός, μου δώσανε 2500 χιλιάδες.Ο Δεξιός έπαιρνε 2400 ). Στον μήνα επάνω ( ήταν Δεκέμβριος του 1969 ) ο Δεξιός έδωσε την παραίτησή του, λόγω του ότι έβγαινε σε σύνταξη, αλλά όπως έγραφε στην αίτηση που έδωσε "για να μπορέσει ο Συνάδελφος Ιωαννίδης, να τοποθετηθεί στην θέση που του αρμόζει". Αμέσως ο Παπάς έκανε Πρακτικό και ζητούσε να μετατεθώ στο Δεξιό Αναλόγιο, αλλά επειδή πρίν από μερικές ημέρες είχα κοντραριστεί με τον Δεσπότη, για Ιεροψαλτικά θέματα, απέρριψε το Πρακτικό και για να μην πολυλογούμε, μου άλλαξε 5 Δεξιούς, στους οποίους έψεινα κυριολεκτικά "το ψάρι στα χείλη" που λέει και ο λαός, οπότε στο τέλος, έφευγαν.
Επανερχόμενος στο θέμα, αναφέρω μία μέρα που είχε Πανήγυρη ο Ναός κι εγώ τον 3ο Δεξιό μου, ΜΕΓΑΛΟ πρωτοψάλτη και ΔΑΣΚΑΛΟ και ΚΑΘΗΓΗΤΗ και ότι άλλο θέλεις. Χοροστατούσε ο τότε Ζιχνών και Νευροκοπίου ( και μετέπειτα Πατρών ) Νικόδημος Βαλληνδράς, ο οποίος με γνώριζε από μικρό παιδάκι. Όταν μπήκε στην Εκκλησία και με είδε αριστερά, μου έκανε νόημα εννοώντας "Τι συμβαίνει :" Πάλι με νόημα του απάντησα " Τίποτα' και συνεχίστηκε η Ακολουθία. Στους Αίνους, Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ, άρχισε το " Τον Δεσπότη και Αρχιερέα", με τέτοιο όμως τρόπο, που ο Νικόδημος γύρισε σε μένα και μου φώναξε : Τι λέει ; Δίπλα σου είναι Δεσπότη μου, απάντησα εγώ, ρώτα τον ! Ο Νικόδημος, γύρισε στο πλάϊ και χάζευε τον ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ, οπότε σε μιά στιγμή, του λέει : Σας ευχαριστώ Κύριε. Φτάνει :
Γυρίζοντας σε μένα, έκανε απήχημα, ενώ ταυτόχρονα μου κουνούσε το χέρι και το κεφάλι του, προτρέποντάς με να συνεχίσω εγώ. Φυσικά, βρέθηκα σε δύσκολη θέση, αλλά ο Δεσπότης χειρονομούσε εντονότερα, οπότε όταν άρχισα δειλά - δειλά να συγομουρμουρίζω, σταμάτησε εντελώς και μου έκανε νόημα να συνεχίσω, όπως και έκανα.
Κάποτε τελείωσε η Ακολουθία και ενώ ο Δεξιός έλεγε πολυέλεο, ό Δεσπότης, μου έκανε νόημα από την Ωραία Πύλη, να πάω μέσα. Πήγα, με αγκάλιασε, με φίλησε και μου λέει : Ποιός ηλίθιος σε έβαλε αριστερά, σ' αυτόν τον βλάκα ;
Ο Συνάδελφός Σας Μητροπολίτης Πειραιώς, του απάντησα εγώ. Τώρα που θα πάω στα γραφεία, θα τα ακούσει, μου είπε. Εκείνη την στιγμή, μπήκε ο ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ και αμέσως επετέθη στον Δεσπότη και ακολούθησε η εξής συνομιλία : Δεσπότη μου δεν έπρεπε να το κάνετε αυτό. Πώς λέγεστε Κύριε ; >>>>> τάδε, Καθηγητής Μουσικής. Κύριε, δεν σας ρώτησα τι νομίζετε ότι είστε. Σας ρώτησα πώς λέγεστε. .........τάδε, σας είπα. Καθηγητής Μουσικής.Φαίνεται ότι δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε, γι' αυτό ακούστε με, του είπε ο Δεσπότης. Δεν ξέρω γιατί ο Πειραιώς, έκανε την ηλιθιότητα να σε βάλει Δεξιά σ' αυτόν τον άνθρωπο ( κι έδειξε εμένα ), αλλά σου δείνω μια συμβουλή και παρακαλώ, άκουσέ την για το καλό σου : Όσο ο Θεός ή ο Διάβολος σε έχει Δεξιά του, φρόντισε να μάθεις και να είσαι σίγουρος, ότι απ' αυτόν τον άνθρωπο που ΔΕΝ είναι ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ όπως εσύ, θα μάθεις πάρα πολλά απ' αυτά που νομίζεις ότι ξέρεις.
Ένας από τους Καθηγητάς που συνεργάστηκα!!!!
Όσο για τον Γιάννη τον Φραγγούλη στο Περιστέρι, ήταν ένας καλωσυνάτος ( με 2 κιλά μουστάκι ) άνθρωπος, ο οποίος ΠΑΝΤΟΤΕ ( και αυτό μου έκανε τρομερή εντύπωση ) επαναλαμβάνω ΠΑΝΤΟΤΕ ταίριαζε τους ήχους, το χρώμα του ήχου και ποτέ δεν με έφερε σε δύσκολη θέση, ώστε να πώ δημοσίως σε μία εκδήλωση που έκανα, ότι τον προτιμώ, από οποιονδήποτε Διπλωματούχο ή και παπλωματούχο Συνάδελφο.
Για τον Κωστάκη τον Φωτόπουλο, τι να πώ ;; Συνεργαστήκαμε άψογα και ψάλλαμε ότι θέλαμε χωρίς πρόβλημα. Με συγκινούσε η φιλομάθειά του και για να την διευρύνει, μου άλλαζε ΚΑΙ μου αλλάζει τα φώτα στις ερωτήσεις γύρω από θέματα της Μουσικής, όποτε βρεί ευκαιρία. Πρός Θεού ! ΔΕΝ διαμαρτύρομαι. Με ευχαριστεί που υπάρχουν ΚΑΙ σήμερα άνθρωποι, οι οποίοι λένε ότι έχουν απορίες και ζητούν διάφορες πληροφορίες, γύρω απ' την ρημάδα τη Μουσική μας, που την παραλάβαμε ένδοξη και προσπαθούμε να της αλλάξουμε τα φώτα, με καινούργιες ιδέες και τερτίπια. Επίσης βλέπεις η εποχή μας σήμερα, έχει κορεστεί από ξερόλες, οι οποίοι έχουν άποψη επί παντός επιστητού, άσχετα εάν είναι ικανοί να ψάλλουν ένα τροπάριο ή όχι. Κρίνουν τους πάντες και τα πάντα, αλλά δεν μας ψάλλουν και κάτι, να ακούσουμε κι εμείς, τι καπνό φουμάρουν !!
Ποιούς λοιπόν θα πρέπει να προσέχουμε αγαπητέ Φίλε ;;;;;;
Και τι μισθούς θα πρέπει να έχουν ΚΑΙ οι μέν ΚΑΙ οι δέ ;;;;;;;
 
Last edited:
κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...
 
Μα δεν ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο! Όμως, υπάρχουν ναοί με πάρα πολύ μεγάλα έσοδα, οι οποίοι αμοίβουν ιεροψάλτες με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα με ... ελεημοσύνη! Και δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς με αυτό. Και σε τελαυταία ανάλυση η ΔΕΣΜΕΥΣΗ και μόνο αν αμοιβόταν, θα ΕΠΡΕΠΕ να είχε ανώτερη αμοιβή! Στους περισσότερους ναούς της χώρας άλλωστε το πεδίο της μεγαλύτερης οικονομίας που κάνουν οι ναοί, είναι αυτό της αμοιβής των ψαλτών!

Καταρχήν δεν νομίζω να σας υποχρέωσε κανένας να γίνετε ψάλτης. Και δεύτερον αν γίνατε ψάλτης για το οικονομικό και μονο κρίμα
 
Αγαπητέ Αηδόνη, με βρίσκετε ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟ. Οταν μιλάμε για προσόντα ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ (εννοείται) ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ. Βεβαίως αν υπάρχουν και αυτά, αλλά με πραγματική αξία (έχω δει να παίρνουν διπλώματα εντελώς ανίδεοι!!! αλλά και παράφωνοι) είναι φυσικό ότι ο ψάλλων θα είναι πιο "σωστός". Γνωρίζουμε πρακτικούς που ψάλλουν ΑΡΙΣΤΑ (ή σχεδόν). Είχα κι εγώ αριστερά μου πρακτικό (μακαρίτης τώρα) που έλεγε σχεδόν ΤΑ ΠΑΝΤΑ "σωστά". Αλλά υπάρχουν και άλλοι που δεν μπορούν να διαβάσουν, ιδιαίτερα νέοι που δεν έχουν διδαχθεί τα αρχαία Ελληνικά, που παρατονίζουν, είτε διαβάζοντας είτε ψάλλοντας. Διότι, εκτός από την ψαλτικό μέρος, εξίσου σημαντικό (περισσότερο μπορώ να πω σημαντικό) είναι η σωστή απαγγελία!

Αηδόνης;104162 said:
κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...
 
Last edited:
κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...

Πράγματι, αυτό ακριβώς εννοούσα
"ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του".
 
Αγαπητέ συνάδελφε,
1. Η προσέγγιση ενός εργασιακού ζητήματος με ανθρωπιστική ευαισθησία προς άλλους, άσχετους, επαγγελματικούς κλάδους που, ενδεχομένως, αδικούνται είναι, πέρα για πέρα, αποπροσανατολιστική και αδιέξοδη. Υπάρχουν και άλλοι απόφοιτοι ΑΕΙ (ιατροί) που παίρνουν 100 ευρώ για επίσκεψη μισής ώρας και φακελλάκι 1000 και πλέον ευρώ για μια επέμβαση ρουτίνας. Υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ (δικηγόροι) που για να δικάσουν ένα πλημμέλημα μισής ώρας παράστασης σε δικαστήριο ζητούν εφάπαξ "άδηλη" αμοιβή 2000 με 3000 ευρώ (χωρίς απόδειξη βέβαια...). Υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ (οικονομολόγοι) με αποδοχές 1.000.000 ευρώ ετησίως συν μπόνους παραγωγικότητας...
2. Αποφεύγουμε να ασκούμε το λειτούργημα του ψάλτη σαν κύρια εργασία γιατί δεν θέλουμε ή γιατί η διοικούσα εκκλησία περί άλλων τυρβάζει... Δεν υπάρχουν πόροι; Δεν έχει η εκκλησία χρήματα και πόρους; Επιτρέπεται ο μεγαλύτερος πολιτιστικός θησαυρός του γένους -και ο μοναδικός ζωντανός- να παραμένει πρακτικά αδιαχείριστος, καλλιτεχνικά νεκρός, κοινωνικά παραγκωνισμένος; Πόσα ευρωπαϊκά κονδύλια εξασφαλίσαμε για την ψαλτική; Ποια θεσμικά όργανα για την προαγωγή της δημιουργήσαμε; Ποια ανώτατα παιδαγωγικά ιδρύματα για τη διδασκαλία σε ολόκληρη την υφήλιο λειτουργήσαμε; Έχουμε συνδέσει την ψαλτική με το δεκάρικο του μνημοσύνου και την επαιτεία του παγκαριού. Έλεος πια.
3. Από πότε η απασχόληση ταυτίζεται με το οκτάωρο; Ποιος εργοδότης θα σε αφήσει στη δουλειά του και θα ανεχτεί να ψάλλεις μια καθημερινή λειτουργία μέχρι τις 10 το πρωί μια ή δυό φορές τη βδομάδα, ή μια κηδεία στις 12 το μεσημέρι... Όποιος διαβάσει την εγκύκλιο υποχρεώσεων της Ιεράς Συνόδου που ισχύει θα καταλάβει ότι πρόκειται για ένα μνημείο φαρισαϊσμού και κρυψίνοιας. Ποιος τηρεί αυτή την εγκύκλιο; ΚΑΝΕΙΣ! Τότε γιατί υπάρχει; Ας πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Προσφέρουμε έργο και αξίζουμε καλύτερη μεταχείριση. Δεν είναι προκλητική καμμιά αμοιβή. Προκλητική είναι η ψευδο-ευσεβιστική προσέγγιση που καλύπτει την αλήθεια και διαστρευλώνει την πραγματικότητα.

Αγαπητοί μου, ο καιρός των μεγάλων αλλαγών είναι πάντα ΤΩΡΑΑΑΑ!

Ποια είναι η πραγματικότητα θα το μάθουμε κάποτε... Δεν αναφέρθηκε όμως πουθένα η έννοια του Θεού...και το σημείο αναφοράς του ιεροψάλτου είναι η δοξολογία του Θεού. Εάν η συζήτηση μεταφερθεί σε καθαρώς επαγγελματικό επίπεδο, επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν συμμετέχω για λόγους προσωπικούς. Επιθυμώ να σας ρωτήσω όμως κάτι και απευθύνομαι σε κάθε φίλο της παρέας μας. Υπάρχουν κανόνες από την Εκκλησία μας οι οποίοι να ρυθμίζουν τα του ιεροψάλτου; Αναφέρομαι σε Οικουμενικές Συνόδους. Είμαι περίεργος να μάθω εάν για κάποιο λόγο ή λόγους δεν επιτρέπεται σε ιεροψάλτη να ψάλλει για ένα χρονικό διάστημα.
 
Εισαι εφοριακος ελεος!!!Μαλλον εχεις μπερδευτει αλλο δουλεια και αλλο η τεχνη της μουσικης .Ας πληρωσουν πρωτα οι δικογοροι , οι μηχανικοι,μεγαλοεργολαβοι ,οι πολιτικοι και μετα θα δωσουμε εμεις ευλογια στην εφορια.Οταν παμε μια Κυριακη στην εκκλησια να ψαλουμε δεν σημενη οτι δεν κανουμε καποια προετοιμασια,δεν μας πληρωνουνε με την ωρα αλλα με τα προσοντα του καθενος ,φωνιτικα,μουσικα κλπ.


Αγαπητέ κ. Σαράντη,

κάποιοι ιεροψάλτες δεν ταυτίζουν τον εαυτό τους με μηχανικούς, γιατρούς, πολιτικούς, δικηγόρους, οι οποίοι κλέβουν. Υπάρχουν κάποιοι ψάλτες που ταυτίζουν τον ρόλο τους με τον τίμιο δικηγόρο, γιατρό, κ.λπ, (κάποιοι είναι. Δεν μπαίνουν όλοι στο ίδιο καζάνι). Τώρα εάν η κουβάντα έφτασε στο ποια είναι τα προσόντα του καθενός στο ψαλτήρι αρχίζω και ανησυχώ...γιατί ποιο προσόν θα μπει μπροστά στην Πρόνοια του Θεού...Τώρα στο ερώτημα εάν είμαι εφοριακός θα απαντήσω έμμεσα. Γίνεται ποτέ ένας Δεσπότης Εφοριακός;;;
 
Ποια είναι η πραγματικότητα θα το μάθουμε κάποτε... Δεν αναφέρθηκε όμως πουθένα η έννοια του Θεού...και το σημείο αναφοράς του ιεροψάλτου είναι η δοξολογία του Θεού. Εάν η συζήτηση μεταφερθεί σε καθαρώς επαγγελματικό επίπεδο, επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν συμμετέχω για λόγους προσωπικούς. Επιθυμώ να σας ρωτήσω όμως κάτι και απευθύνομαι σε κάθε φίλο της παρέας μας. Υπάρχουν κανόνες από την Εκκλησία μας οι οποίοι να ρυθμίζουν τα του ιεροψάλτου; Αναφέρομαι σε Οικουμενικές Συνόδους. Είμαι περίεργος να μάθω εάν για κάποιο λόγο ή λόγους δεν επιτρέπεται σε ιεροψάλτη να ψάλλει για ένα χρονικό διάστημα.

Δεν είναι σκόπιμο να παραλείπονται τα "ευκόλως εννοούμενα"; Δεν είναι δεδομένο για όλους μας ότι προσεγγίζουμε το ιερό αναλόγιο με φόβο Θεού, με άπειρο σεβασμό και με επίγνωση του φορτίου που επωμιζόμαστε; Δεν είναι προφανές ότι αγωνιζόμαστε για να μεταλαμπαδεύσουμε την ιερή τέχνη του Δαμασκηνού για την ωφέλεια της αγίας μας Εκκλησίας; Ως μέλη της στρατευομένης εκκλησίας δεν είναι δεδομένο το φρόνημα μας και πρέπει να αναλωνόμαστε σε αλλεπάλληλες διαπιστεύσεις του ενός προς τον άλλον για το πόσο πιστοί είμαστε;

Όσον αφορά τους κανόνες που ρυθμίζουν τα του ψάλτου, νομίζω ότι η μελέτη του Μακαριστού Νικοδήμου Βαλληνδρά είναι από τις πιο εμπεριστατωμένες. Μπορείς να το διαβάσεις εδώ: http://t.co/QUD2BxR

Εκεί αναφέρεται και η διάταξη που υπάρχει στον 4ον Αποστολικόν Κανόνα. Με αυτή καθορίζεται ότι "τά προσφερόμενα υπό των πιστών «δ ή λ ο ν» (είναι αυτονόητον) ώς ο Επίσκοπος και οί Πρεσβύτεροι επιμερίσουσι τοίς Διακόνοις και τοις λοιποίς Κληρικοίς». Η ρητή αύτη μνεία τού «επιμερισμού», τ.ε. τής διανομής είς πάντας τούς έν τώ Ναώ υπηρετούντας τών προσφορών τών πιστών (ούτως ειπείν, των «τυχηρών»), είναι άξιον προσοχής ότι ειδικεύεται έτι περισσότερον είς τας λεγομένας «Διαταγάς των Αποστόλων» βιβλ. Β' κεφ. 28), ένθα, προκειμένου περί τών ψαλτών, αφ' ενός μέν αναφέρονται ούτοι ώς δικαιούχοι επί λέξει: «ω σ α ύ τ ω ς κ α ι ψ α λ τ ω δ ό ς», αφ' ετέρου δέ καθορίζεται καί τό δί αυτούς αναλογούν ποσοστόν τής διανομής, τιθεμένης ώς αρχής ίνα οί έσω τού Βήματος Κληρικοί λαμβάνωσιν έκαστος διπλάσιον μερίδιον τών έξω τού Βήματος τοιούτων

Η διάταξη αυτή όμως συντάχθηκε όταν η μοναδική πρόσοδος των κληρικών ήταν οι προσφορές των πιστών. Στις μέρες μας αυτό άλλαξε και η μισθοδοσία τους ανατεθηκε στο κράτος. Γιατί οι ψάλτες λείπουν από αυτή την μέριμνα; Είναι ζήτημα θεολογικό; Ασφαλώς και όχι. Ποιες θα έπρεπε, λοιπόν, να είναι οι απολαβές των ψαλτών αν εφαρμοζόταν κατά γράμμα τα παραπάνω; Θα έπρεπε να είναι δημόσιοι υπάλληλοι, έστω μερικής απασχόλησης, με επιδόματα, πολυετίες, ασφάλιση του δημοσίου, και τόσες άλλες μέριμνες... Μέχρι και πριμ παραγωγικότητας λαμβάνει ένας κληρικός. Ας δώσουν το μισό και σε εμάς. Και το μισό επίδομα γάμου, τέκνων, πολυετίας, σπουδων, επικουρικό, διπλοθεσίες,.....
 
Ποια είναι η πραγματικότητα θα το μάθουμε κάποτε... Δεν αναφέρθηκε όμως πουθένα η έννοια του Θεού...και το σημείο αναφοράς του ιεροψάλτου είναι η δοξολογία του Θεού. Εάν η συζήτηση μεταφερθεί σε καθαρώς επαγγελματικό επίπεδο, επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν συμμετέχω για λόγους προσωπικούς. Επιθυμώ να σας ρωτήσω όμως κάτι και απευθύνομαι σε κάθε φίλο της παρέας μας. Υπάρχουν κανόνες από την Εκκλησία μας οι οποίοι να ρυθμίζουν τα του ιεροψάλτου; Αναφέρομαι σε Οικουμενικές Συνόδους. Είμαι περίεργος να μάθω εάν για κάποιο λόγο ή λόγους δεν επιτρέπεται σε ιεροψάλτη να ψάλλει για ένα χρονικό διάστημα.

Ἄλλο πράγμα ἡ κοσμικὴ διάσταση ἄλλο πράγμα ἡ σχέση μὲ τὸν Θεὸ.

Τὰ τοῦ καίσαρος καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ.

Ἐδῶ συζητοῦμε τὰ τοῦ καίσαρος, τὰ τοῦ Θεοῦ εἴτε μὲ τὸν πνευματικὸ εἴτε μὲ τὸ ἁρμόδιο ἐπισκοπικὸ δικαστήριο γιὰ τυχὸν παραπτώματα.

Κανόνες Οἰκουμενικῶν Συνόδων:
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=4365&highlight=%EA%E1%ED%FC%ED%E5%F2
 
Αηδόνης;104162 said:
κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...

Κε Αηδόνη, Σας δικαιολογώγια τα λεγόμενά Σας, αλλά είστε εκτός πραγματικότητας. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε επί Χριστοδούλου ο Κανονισμός Ιεροψαλτών, όριζε ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ, ότι ανάλογα με τις σπουδές του ο καθένας,
θα εντάσσετο σε μία κατηγορία μισθοδοσίας. Οι Καθηγηταί με Πτυχία Πανεπιστημίων στην Α΄. κατηγορία, οι Διπλωματούχοι στην Β΄. κλπ. ενώ ταυτόχρονα, θα υπολγίζονταν ΚΑΙ οι Γραμματικές γνώσεις του καθενός. Έτυχα λοιπόν σε μία συζήτηση στην ΟΜΣΙΕ πάνω σ' αυτό το θέμα και έγινε το σώσαι. Όταν άκουσα ότι όλοι υποστήριζαν τις θέσεις του Κανονισμού, ρώτησα : Ρε παιδιά, εγώ δεν έχω ούτε Πτυχίο Ιεροψάλτου και στερούμαι άλλων γραμματικών διακρίσεων. Σύμφωνα με τον Κανονισμό, θα πρέπει να ενταχθώ στη Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία. Επίσης εάν ζούσε ο Στανίτσας, ο οποίος δεν είχε απολυτήριο Γυμνασίου και φυσικά, ούτε Διπλώματα και Πτυχία, σε ποιά κατηγορία θα μας χρεώνατε ; Κάπου δαγκώθηκαν, αλλά ορισμένοι τά' ριξαν στον Κανονισμό, λέγοντας ότι καλό θα είναι να ισχύσει με όλες τις αδικίες που θα υπήρχαν και αργότερα, θα φρόντιζαν να τις άρουν.
Βέβαια από την μία πλευρά, υπήρχε ΚΑΠΟΙΑ λογική. Από την άλλη όμως, ποιός θα γνωστοποιούσε στον Στανίτσα ή στην ταπεινότητά μου, ότι εντάσσεται στην Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία ;; Τι προσόντα θα είχε αυτός που θα έπαιρνε μιά τέτοια απόφαση ;; Και οπωσδήποτε, τι προσόντα θα είχαν αυτοί που θα σχημάτιζαν τις Επιτροπές Κρίσεως ; Μήπως τα Διπλώματα και τα Παπλώματα ; Έχουν περάσει από τον πάγκο μου τουλάχιστον 10 τέτοιοι, οι οποίοι εδίδασκαν σε Ωδεία και τότε, αλλά εξακολουθούν να διδάσκουν και σήμερα. Όλοι τους λένε και μάλιστα το διατυμπανίζουν, ότι με τα Μαθήματα που έκαναν κοντά μου, κατάλαβαν τι σημαίνει Βυζαντινή Μουσική. Αυτοί λοιπόν θα κρίνουν έναν Στανίτσ ή έστω ( κι εδώ θέλω να βεβαιώσω τους πάντες, ότι δεν υπάρχει ίχνος εγωισμού ) έναν Ιωαννίδη ; Ίσως Κε Αηδόνη, να μην μπήκα εγώ στο πνεύμα του Συναδέλφου, αλλά κι εσείς, ΔΕΝ μπήκατε στο δικό μου. Μπορεί κάτι να είναι αυτονόητο για Σας, αλλά για κάποιους άλλους, είναι τρομερά δυσνόητο, λόγω μπουνταλωσύνης.
ΑΥΤΑ !!!!
 
...Επίσης εάν ζούσε ο Στανίτσας, ο οποίος δεν είχε απολυτήριο Γυμνασίου και φυσικά, ούτε Διπλώματα και Πτυχία, σε ποιά κατηγορία θα μας χρεώνατε;....
...Βέβαια από την μία πλευρά, υπήρχε ΚΑΠΟΙΑ λογική. Από την άλλη όμως, ποιός θα γνωστοποιούσε στον Στανίτσα ή στην ταπεινότητά μου, ότι εντάσσεται στην Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία;

Αγαπητέ κύριε Ιωαννίδη,
μεμονωμένες περιπτώσεις της γενιάς σας δεν είναι σωστό να αλλοιώνουν το σχεδιασμό μιας ολόκληρης τάξης. Ο ίδιος σκεπτικισμός αναπτυσόταν την περίοδο της ψήφισης του Κανονισμού και για τα ηλικιακά όρια αποχώρησης. Και όλοι ρωτούσαν πώς θα παύσουμε τον Ταλιαδώρο που αν και υπερήλικας αποτελεί ένα θρύλο της τάξης μας....

Εδώ, το ζητούμενο είναι να θεσμοθετήσουμε γιαυτούς που μπαίνουν στην ιεροψαλτική τάξη και όχι για τους "φτασμένους" συναδέλφους, ιδιαίτερα στην περίπτωση που πρόκειται για προσωπικότητες κύρους.

Την περίοδο αυτή αλλάζουν χέρια κεντρικά αναλόγια της Αρχιεπισκοπής. Ο Άγιος Παντελεήμονας Αχαρνών, ο Άγιος Ελευθεριος Αχαρνών, η Αγία Παρασκευή στον ομώνυμο δήμο, ο Άγιος Γεώργιος Κυνοσάργους και αλλού.
Καταρχάς θέλω να σας ρωτήσω αν είστε ενήμερος. Δεύτερον να σας ενημερώσω ότι οι θέσεις καλύφθηκαν ήδη και αυτό έγινε... "NYXTA με φεγγάρι..."
Σας αρέσει αυτή η πρακτική;

Εμένα, που κατέχω αρκετά χρόνια το δεξιό αναλόγιο του ι.ν. Αγίου Αλεξάνδρου Παλαιού Φαλήρου αν και δεν με αφορά το ζήτημα προσωπικά, με ενοχλεί ιδιαίτερα από την συνδικαλιστική του πλευρά. Δεν αποδέχομαι και δεν μου αρέσει να γίνονται πράγματα με τρόπο διαβλητό και γκρίζο, αφού υπάρχει ένας Κανονισμός, ο οποίος -αν μή τί άλλο- προβλέπει μια δημόσια και σαφή διαδικασία προσλήψεων.

Πώς θα αλλάξει η ψαλτική προς το καλύτερο αν δεν αλλάξουμε εμείς;;;
 

Γιὰ τὸν Ἅγιο Γεώργιο ὑπῆρξε ἀνακοίνωση.
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=96807&postcount=1

Πολύ σωστά το επισημαίνεις.
Εκεί, ο π. Αμφιλόχιος, λειτούργησε πολύ καλά.
Η επιτροπή ακροάσεως όμως θα έρθει να νομιμοποιήσει την επιλογή του εκ των υστέρων.
Έτσι, δεν σχηματίστηκε, ώς προβλέπεται αιτιολογικός πίνακας προσόντων των υποψηφίων από την Επιτροπή Ακροάσεων. Δεν συνάχθηκε σχετικό πρακτικό από το εκκλησιαστικό συμβούλιο με τους υποψηφίους και την κατάταξή τους.

Μπορεί ο συνάδελφος που επελέγη να είναι από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του και να είναι πρώτος σε προσόντα, αλλά εδώ συζητούμε το τυπικό σκέλος του ζητήματος ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ.
 
Πολύ σωστά το επισημαίνεις.
Εκεί, ο π. Αμφιλόχιος, λειτούργησε πολύ καλά.
Η επιτροπή ακροάσεως όμως θα έρθει να νομιμοποιήσει την επιλογή του εκ των υστέρων.
Έτσι, δεν σχηματίστηκε, ώς προβλέπεται αιτιολογικός πίνακας προσόντων των υποψηφίων από την Επιτροπή Ακροάσεων. Δεν συνάχθηκε σχετικό πρακτικό από το εκκλησιαστικό συμβούλιο με τους υποψηφίους και την κατάταξή τους.

Μπορεί ο συνάδελφος που επελέγη να είναι από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του και να είναι πρώτος σε προσόντα, αλλά εδώ συζητούμε το τυπικό σκέλος του ζητήματος ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ.

H Eπιλογή του Πρωτοψάλτου του Αγίου Γεωργίου Κυνοσάργους έγινε σύμφωνα με τον κανονισμό της Ιεράς Συνόδου, μάλιστα την προκήρυξη της θέσεως εκτός από δύο εφημερίδες των Αθηνών που δημοσιεύθηκε, δημοσιεύθηκε και για όσους θυμούνται και στο ψαλτολόγιο και επειδή ο συγκεκριμένος Ιεροψάλτης είχε ξαναπεράσει κατά το παρελθόν από την επιτροπή ακροάσεως ιεροψαλτών και είχε κριθεί ικανός για Ναό της Ι Αρχιεπισκοπής που υπηρετούσε ,σύμφωνα με την εγκύκλιο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής δεν χρειαζόταν η επανεξέταση του προκειμένου να του γίνει ο διορισμός.
 
Πολύ σωστά το επισημαίνεις.
Εκεί, ο π. Αμφιλόχιος, λειτούργησε πολύ καλά.
Η επιτροπή ακροάσεως όμως θα έρθει να νομιμοποιήσει την επιλογή του εκ των υστέρων.
Έτσι, δεν σχηματίστηκε, ώς προβλέπεται αιτιολογικός πίνακας προσόντων των υποψηφίων από την Επιτροπή Ακροάσεων. Δεν συνάχθηκε σχετικό πρακτικό από το εκκλησιαστικό συμβούλιο με τους υποψηφίους και την κατάταξή τους.

Μπορεί ο συνάδελφος που επελέγη να είναι από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του και να είναι πρώτος σε προσόντα, αλλά εδώ συζητούμε το τυπικό σκέλος του ζητήματος ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ.
Σέ μεγάλη σύγχυση φαίνεται ὅτι βρίσκεσαι, ὅπως ἔχει φανεῖ κι ἐδῶ, πού καλοῦσες μάλιστα σέ «συλλαλητήριο»!!!

Δέν θά ἔγραφα, ἀφοῦ σοῦ ἔχουν ἀπαντήσει καί ἔχεις ἐκτεθεῖ τόσο, ἀλλά τό κάνω ἀφενός γιά νά δώσω ὁλοκληρωμένο τόν σύνδεσμο πού ἔδωσε ὁ Δομέστικος (βλ. ἐδῶ) καί ἀφετέρου γιά νά σοῦ πῶ ὅτι συγχέεις τόν κατάλογο μιᾶς ἡμερήσιας διάταξης συγκλήσεως τῆς Ἐπιτροπῆς μέ τόν ἀνύπαρκτο καί μή προβλεπόμενο κατάλογο ὑποψηφίων ἑνός Ναοῦ. Διάβασε καλά τόν Κανονισμό!!!


 
Τσακιτζής;104227 said:
Κε Αηδόνη, Σας δικαιολογώγια τα λεγόμενά Σας, αλλά είστε εκτός πραγματικότητας. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε επί Χριστοδούλου ο Κανονισμός Ιεροψαλτών, όριζε ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ, ότι ανάλογα με τις σπουδές του ο καθένας,
θα εντάσσετο σε μία κατηγορία μισθοδοσίας. Οι Καθηγηταί με Πτυχία Πανεπιστημίων στην Α΄. κατηγορία, οι Διπλωματούχοι στην Β΄. κλπ. ενώ ταυτόχρονα, θα υπολγίζονταν ΚΑΙ οι Γραμματικές γνώσεις του καθενός. Έτυχα λοιπόν σε μία συζήτηση στην ΟΜΣΙΕ πάνω σ' αυτό το θέμα και έγινε το σώσαι. Όταν άκουσα ότι όλοι υποστήριζαν τις θέσεις του Κανονισμού, ρώτησα : Ρε παιδιά, εγώ δεν έχω ούτε Πτυχίο Ιεροψάλτου και στερούμαι άλλων γραμματικών διακρίσεων. Σύμφωνα με τον Κανονισμό, θα πρέπει να ενταχθώ στη Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία. Επίσης εάν ζούσε ο Στανίτσας, ο οποίος δεν είχε απολυτήριο Γυμνασίου και φυσικά, ούτε Διπλώματα και Πτυχία, σε ποιά κατηγορία θα μας χρεώνατε ; Κάπου δαγκώθηκαν, αλλά ορισμένοι τά' ριξαν στον Κανονισμό, λέγοντας ότι καλό θα είναι να ισχύσει με όλες τις αδικίες που θα υπήρχαν και αργότερα, θα φρόντιζαν να τις άρουν.
Βέβαια από την μία πλευρά, υπήρχε ΚΑΠΟΙΑ λογική. Από την άλλη όμως, ποιός θα γνωστοποιούσε στον Στανίτσα ή στην ταπεινότητά μου, ότι εντάσσεται στην Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία ;; Τι προσόντα θα είχε αυτός που θα έπαιρνε μιά τέτοια απόφαση ;; Και οπωσδήποτε, τι προσόντα θα είχαν αυτοί που θα σχημάτιζαν τις Επιτροπές Κρίσεως ; Μήπως τα Διπλώματα και τα Παπλώματα ; Έχουν περάσει από τον πάγκο μου τουλάχιστον 10 τέτοιοι, οι οποίοι εδίδασκαν σε Ωδεία και τότε, αλλά εξακολουθούν να διδάσκουν και σήμερα. Όλοι τους λένε και μάλιστα το διατυμπανίζουν, ότι με τα Μαθήματα που έκαναν κοντά μου, κατάλαβαν τι σημαίνει Βυζαντινή Μουσική. Αυτοί λοιπόν θα κρίνουν έναν Στανίτσ ή έστω ( κι εδώ θέλω να βεβαιώσω τους πάντες, ότι δεν υπάρχει ίχνος εγωισμού ) έναν Ιωαννίδη ; Ίσως Κε Αηδόνη, να μην μπήκα εγώ στο πνεύμα του Συναδέλφου, αλλά κι εσείς, ΔΕΝ μπήκατε στο δικό μου. Μπορεί κάτι να είναι αυτονόητο για Σας, αλλά για κάποιους άλλους, είναι τρομερά δυσνόητο, λόγω μπουνταλωσύνης.
ΑΥΤΑ !!!!

Το θέμα είναι πολύπλευρο, νομίζω.
-Δε θυμάμαι ποιος τό χε πει, ότι στα Ωδεία, για παράδειγμα, μπορεί να μαθαίνουν ψαλτική (με ή χωρίς εισαγωγικά), αλλά σίγουρα ψάλτες δε γίνονται.
-Η διδασκόμενη ύλη, είναι άλλο πάλι θέμα για συζήτηση, όπως και οι κατατακτήριες εξετάσεις, οι πτυχιακές εξετάσεις και η όποια διαβλητότητά τους (γνωρίζω προσωπικά παραδείγματα όπου ο κάθε τυχάρπαστος-η έφευγε με "πτυχίο Βυζαντινής μουσικής" και δεν μπορούσε να πει τα αυτονόητα)...Φίλοι μου η γνώση και η πείρα που αποκτιέται στο αναλόγιο δε συγκρίνεται με καμμιά σχολή ή ωδείο, τί να λέμε τώρα?...
 
Σέ μεγάλη σύγχυση φαίνεται ὅτι βρίσκεσαι, ὅπως ἔχει φανεῖ κι ἐδῶ, πού καλοῦσες μάλιστα σέ «συλλαλητήριο»!!!

Δέν θά ἔγραφα, ἀφοῦ σοῦ ἔχουν ἀπαντήσει καί ἔχεις ἐκτεθεῖ τόσο, ἀλλά τό κάνω ἀφενός γιά νά δώσω ὁλοκληρωμένο τόν σύνδεσμο πού ἔδωσε ὁ Δομέστικος (βλ. ἐδῶ) καί ἀφετέρου γιά νά σοῦ πῶ ὅτι συγχέεις τόν κατάλογο μιᾶς ἡμερήσιας διάταξης συγκλήσεως τῆς Ἐπιτροπῆς μέ τόν ἀνύπαρκτο καί μή προβλεπόμενο κατάλογο ὑποψηφίων ἑνός Ναοῦ. Διάβασε καλά τόν Κανονισμό!!!



Σεβαστέ μου πάτερ Μάξιμε, σας ευχαριστώ από καρδιάς για το ενδιαφέρον σας να με προστατέψετε από το ενδεχόμενο να εκτεθώ στην ομήγυρη.
Με τον Κανονισμό ανά χείρας προσπάθησα να επιβεβαιώσω τα λεγόμενά σας και να ζητήσω ταπεινά συγγνώμη, αλλά το κείμενο με οδηγεί προς την αντίθετη κατεύθυνση...


Και αυτό γιατί, αφού στην παράγραφο 1, του άρθρου 4 του Κανονισμού, γίνεται αναφορά ατον τρόπο δημοσιοποίησης της κενής θέσης, στην παράγραφο 2, διαβάζω:
"Ο διορισμός ιεροψάλτη γίνεται με απόφαση του οικείου Μητροπολίτη μετά απο πρόταση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής Κρίσεως Ιεροψαλτών, η οποία είναι συμβουλευτική."
Στην ίδια παράγραφο διαβάζω:
"Εάν το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο διαφωνεί με τη γνώμη της Επιτροπής οφείλει να αιτιολογήσει τη διαφορετική πρότασή του."

Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει αβίαστα εδώ είναι πώς μπορεί να υπάρχει διαφορετική γνώμη επί μιας ήδη ειλημμένης απόφασης;

Στην παράγραφο 3, ορίζεται η συγκρότηση της Επιτροπής:
"Η επιτροπή ακροάσεως Ιεροψαλτών είναι πενταμελής, συγκροτείται με Πράξη του οικείου Μητροπολίτου, κατά μήνα Ιανουάριο κάθε τρίτου έτους, ισχύει για μια τριετία και αποτελείται:
α. Από εκπρόσωπο του Μητροπολίτου, ορισζόμενο από αυτόν ως Πρόεδρο
β. Από τον Πρωτοψάλτη του Καθεδρικού ναού της οικείας Μητροπόλεως
γ. Από τον Πρόεδρο του οικείου Συλλόγου Ιεροψαλτών....
δ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΟΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ Ο ΨΑΛΤΗΣ
ε. Από έναν Καθηγητή με ειδίκευση στη Βυζαντινή μουσική, μαζί με τους αναπληρωτές τους."


Συνεπώς, η Επιτροπή συνεδριάζει ΧΩΡΙΣΤΑ για κάθε ναό και όχι όπως παλιά που εξετάζονταν όλοι μαζί οι διοριστέοι όλων των ναών. (To 1994 που έλαβα τον πρώτο Διορισμό μου στον Άγ. Νικολαο Πευκακίων ως Λαμπαδάριος εξετάστηκα από την Επιτροπή, τυπικά, ένα χρόνο μετά την πρόσληψή μου και ο Προϊστάμενος του ναού δεν μετείχε στην Επιτροπή.)

Τέλος στην πάράγραφο 4, ρητά αναφέρεται η σειρά Κατάταξης των υποψηφίων:
"Η Επιτροπή έχοντας υπ’ όψη... αποφασίζει για την καταλληλότητα ή μη των υποψηφίων ΚΑΙ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ τους, και συντάσσει πλήρες και λεπτομερές πρακτικό με το οποίο αιτιολογεί την κρίση της..."


Ποιοι είναι οι υποψήφιοι που εξετάζονται από την Επιτροπή, ώστε να συνταχθεί η ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ τους;

Άν έχει επιλεγεί ήδη ο ένας τί νόημα έχει η κατάταξη;
Και πότε θα δοθεί στην Επιτροπή ο χρόνος να τους ακροαστεί;


Συνεπώς, στην Επιτροπή πρέπει να παραστούν, κατά τη γνώμη μου, όλοι οι υποψήφιοι για κάθε θέση.

Δεν συγχέω τόν κατάλογο μιας ημερήσιας διάταξης συγκλήσεως της Επιτροπης με τίποτα και δεν είναι ανύπαρκτος καί μή προβλεπόμενος ο κατάλογος υποψηφίων ενός Ναού.

Αυτό διαβάζω τουλάχιστον στον Κανονισμό. Αυτό που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί είναι η παλαιά τάξη, η οποία έχει αλλάξει στον Κανονισμό.
Εάν η επιλογή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής είναι αυτή, σημαίνει ότι κατργεί de facto τον Κανονισμό.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, ίσως να είναι σωστό να καταρτηθεί ο Κανονισμός γιατί ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ δεν βοηθάει ούτε την Εκκλησία ούτε τους ψάλτες.
Τα είχαμε επισημάνει αυτά από τότε που ψηφίστηκε.

Να καταργηθεί και να συσταθεί μια ΔΙΑΡΚΗΣ Επιτροπή Ιεροψαλτικών Θεμάτων, όπως ήταν παλιά η ΜΕΣΕ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Εκκλησίας και της Ιεροψαλτικής τάξης, τους οποίους όμως η κάθε πλευρά θα ορίσει με δική της απόφαση και να ξεκινήσει ένας διάλογος από την αρχή επ’ οφελεία και της Εκκλησίας, που όλοι μας αγαπάμε, και της ψαλτικής τάξης.

Με βαθύ και ανυπόκριτο σεβασμό
Κωνσταντίνος Πολίτης
 
Back
Top