Γιώργος Πυργάκης
Γιώργος Πυργάκης
Γιὰ ἀναζητῆστε ἀριθμὸ ἱερέων σὲ ἀστικὲς ἐνορίες Ἀθηνῶν- Θεσσαλονίκης ποὺ κάποτε ἐπιτυγχάνουν μία ἑβδομάδα ἐφημερίας τὸ ... δίμηνο!
Τί γίνεται όμως π.χ. με Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου; 35 κενά!
Γιὰ ἀναζητῆστε ἀριθμὸ ἱερέων σὲ ἀστικὲς ἐνορίες Ἀθηνῶν- Θεσσαλονίκης ποὺ κάποτε ἐπιτυγχάνουν μία ἑβδομάδα ἐφημερίας τὸ ... δίμηνο!
Εισαι εφοριακος ελεος!!!Μαλλον εχεις μπερδευτει αλλο δουλεια και αλλο η τεχνη της μουσικης .Ας πληρωσουν πρωτα οι δικογοροι , οι μηχανικοι,μεγαλοεργολαβοι ,οι πολιτικοι και μετα θα δωσουμε εμεις ευλογια στην εφορια.Οταν παμε μια Κυριακη στην εκκλησια να ψαλουμε δεν σημενη οτι δεν κανουμε καποια προετοιμασια,δεν μας πληρωνουνε με την ωρα αλλα με τα προσοντα του καθενος ,φωνιτικα,μουσικα κλπ.
Δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή ότι πρέπει καν ζουν από το ψαλτήρι και μονο.
Έτσι είναι, δεν γίνεται να παίρνει τον ίδιο μισθό ένας καθηγητής βυζαντινής μουσικής, ένας απλός ψάλτης και ένας "πρακτικός". (Αυτοί οι τελευταίοι χρειάζονται προσοχή!)
Μα δεν ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο! Όμως, υπάρχουν ναοί με πάρα πολύ μεγάλα έσοδα, οι οποίοι αμοίβουν ιεροψάλτες με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα με ... ελεημοσύνη! Και δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς με αυτό. Και σε τελαυταία ανάλυση η ΔΕΣΜΕΥΣΗ και μόνο αν αμοιβόταν, θα ΕΠΡΕΠΕ να είχε ανώτερη αμοιβή! Στους περισσότερους ναούς της χώρας άλλωστε το πεδίο της μεγαλύτερης οικονομίας που κάνουν οι ναοί, είναι αυτό της αμοιβής των ψαλτών!
Αηδόνης;104162 said:κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...
κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...
Αγαπητέ συνάδελφε,
1. Η προσέγγιση ενός εργασιακού ζητήματος με ανθρωπιστική ευαισθησία προς άλλους, άσχετους, επαγγελματικούς κλάδους που, ενδεχομένως, αδικούνται είναι, πέρα για πέρα, αποπροσανατολιστική και αδιέξοδη. Υπάρχουν και άλλοι απόφοιτοι ΑΕΙ (ιατροί) που παίρνουν 100 ευρώ για επίσκεψη μισής ώρας και φακελλάκι 1000 και πλέον ευρώ για μια επέμβαση ρουτίνας. Υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ (δικηγόροι) που για να δικάσουν ένα πλημμέλημα μισής ώρας παράστασης σε δικαστήριο ζητούν εφάπαξ "άδηλη" αμοιβή 2000 με 3000 ευρώ (χωρίς απόδειξη βέβαια...). Υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ (οικονομολόγοι) με αποδοχές 1.000.000 ευρώ ετησίως συν μπόνους παραγωγικότητας...
2. Αποφεύγουμε να ασκούμε το λειτούργημα του ψάλτη σαν κύρια εργασία γιατί δεν θέλουμε ή γιατί η διοικούσα εκκλησία περί άλλων τυρβάζει... Δεν υπάρχουν πόροι; Δεν έχει η εκκλησία χρήματα και πόρους; Επιτρέπεται ο μεγαλύτερος πολιτιστικός θησαυρός του γένους -και ο μοναδικός ζωντανός- να παραμένει πρακτικά αδιαχείριστος, καλλιτεχνικά νεκρός, κοινωνικά παραγκωνισμένος; Πόσα ευρωπαϊκά κονδύλια εξασφαλίσαμε για την ψαλτική; Ποια θεσμικά όργανα για την προαγωγή της δημιουργήσαμε; Ποια ανώτατα παιδαγωγικά ιδρύματα για τη διδασκαλία σε ολόκληρη την υφήλιο λειτουργήσαμε; Έχουμε συνδέσει την ψαλτική με το δεκάρικο του μνημοσύνου και την επαιτεία του παγκαριού. Έλεος πια.
3. Από πότε η απασχόληση ταυτίζεται με το οκτάωρο; Ποιος εργοδότης θα σε αφήσει στη δουλειά του και θα ανεχτεί να ψάλλεις μια καθημερινή λειτουργία μέχρι τις 10 το πρωί μια ή δυό φορές τη βδομάδα, ή μια κηδεία στις 12 το μεσημέρι... Όποιος διαβάσει την εγκύκλιο υποχρεώσεων της Ιεράς Συνόδου που ισχύει θα καταλάβει ότι πρόκειται για ένα μνημείο φαρισαϊσμού και κρυψίνοιας. Ποιος τηρεί αυτή την εγκύκλιο; ΚΑΝΕΙΣ! Τότε γιατί υπάρχει; Ας πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Προσφέρουμε έργο και αξίζουμε καλύτερη μεταχείριση. Δεν είναι προκλητική καμμιά αμοιβή. Προκλητική είναι η ψευδο-ευσεβιστική προσέγγιση που καλύπτει την αλήθεια και διαστρευλώνει την πραγματικότητα.
Αγαπητοί μου, ο καιρός των μεγάλων αλλαγών είναι πάντα ΤΩΡΑΑΑΑ!
Εισαι εφοριακος ελεος!!!Μαλλον εχεις μπερδευτει αλλο δουλεια και αλλο η τεχνη της μουσικης .Ας πληρωσουν πρωτα οι δικογοροι , οι μηχανικοι,μεγαλοεργολαβοι ,οι πολιτικοι και μετα θα δωσουμε εμεις ευλογια στην εφορια.Οταν παμε μια Κυριακη στην εκκλησια να ψαλουμε δεν σημενη οτι δεν κανουμε καποια προετοιμασια,δεν μας πληρωνουνε με την ωρα αλλα με τα προσοντα του καθενος ,φωνιτικα,μουσικα κλπ.
Ποια είναι η πραγματικότητα θα το μάθουμε κάποτε... Δεν αναφέρθηκε όμως πουθένα η έννοια του Θεού...και το σημείο αναφοράς του ιεροψάλτου είναι η δοξολογία του Θεού. Εάν η συζήτηση μεταφερθεί σε καθαρώς επαγγελματικό επίπεδο, επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν συμμετέχω για λόγους προσωπικούς. Επιθυμώ να σας ρωτήσω όμως κάτι και απευθύνομαι σε κάθε φίλο της παρέας μας. Υπάρχουν κανόνες από την Εκκλησία μας οι οποίοι να ρυθμίζουν τα του ιεροψάλτου; Αναφέρομαι σε Οικουμενικές Συνόδους. Είμαι περίεργος να μάθω εάν για κάποιο λόγο ή λόγους δεν επιτρέπεται σε ιεροψάλτη να ψάλλει για ένα χρονικό διάστημα.
Ποια είναι η πραγματικότητα θα το μάθουμε κάποτε... Δεν αναφέρθηκε όμως πουθένα η έννοια του Θεού...και το σημείο αναφοράς του ιεροψάλτου είναι η δοξολογία του Θεού. Εάν η συζήτηση μεταφερθεί σε καθαρώς επαγγελματικό επίπεδο, επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν συμμετέχω για λόγους προσωπικούς. Επιθυμώ να σας ρωτήσω όμως κάτι και απευθύνομαι σε κάθε φίλο της παρέας μας. Υπάρχουν κανόνες από την Εκκλησία μας οι οποίοι να ρυθμίζουν τα του ιεροψάλτου; Αναφέρομαι σε Οικουμενικές Συνόδους. Είμαι περίεργος να μάθω εάν για κάποιο λόγο ή λόγους δεν επιτρέπεται σε ιεροψάλτη να ψάλλει για ένα χρονικό διάστημα.
Αηδόνης;104162 said:κ. Ιωαννίδη, δεν μπήκατε καθόλου στο πνεύμα του "ipur27". Ο άνθρωπος υποστήριξε το εξής απλό και για 'μένα αυτονόητο: ο καθένας πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας ψάλτης δεν έχει κάποιο χαρτί, αλλά παρά ταύτα γνωρίζει να ψάλλει άριστα, προκρίνεται εκείνου που έχει δίπλωμα, αλλά δεν γνωρίζει καλά να ψάλλει παρά το δίπλωμά του. Τι το μεμπτόν στην συλλογιστική αυτή; Και νομίζω ότι αυτό εννοούσε ο "ipur27" (ίσως να μην ήταν αρκετά σαφής, αλλά δεν μίλησε κινέζικα)...
...Επίσης εάν ζούσε ο Στανίτσας, ο οποίος δεν είχε απολυτήριο Γυμνασίου και φυσικά, ούτε Διπλώματα και Πτυχία, σε ποιά κατηγορία θα μας χρεώνατε;....
...Βέβαια από την μία πλευρά, υπήρχε ΚΑΠΟΙΑ λογική. Από την άλλη όμως, ποιός θα γνωστοποιούσε στον Στανίτσα ή στην ταπεινότητά μου, ότι εντάσσεται στην Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία;
ο Άγιος Γεώργιος Κυνοσάργους
να σας ενημερώσω ότι οι θέσεις καλύφθηκαν ήδη και αυτό έγινε... "NYXTA με φεγγάρι..."
Σας αρέσει αυτή η πρακτική;
Γιὰ τὸν Ἅγιο Γεώργιο ὑπῆρξε ἀνακοίνωση.
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=96807&postcount=1
Πολύ σωστά το επισημαίνεις.
Εκεί, ο π. Αμφιλόχιος, λειτούργησε πολύ καλά.
Η επιτροπή ακροάσεως όμως θα έρθει να νομιμοποιήσει την επιλογή του εκ των υστέρων.
Έτσι, δεν σχηματίστηκε, ώς προβλέπεται αιτιολογικός πίνακας προσόντων των υποψηφίων από την Επιτροπή Ακροάσεων. Δεν συνάχθηκε σχετικό πρακτικό από το εκκλησιαστικό συμβούλιο με τους υποψηφίους και την κατάταξή τους.
Μπορεί ο συνάδελφος που επελέγη να είναι από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του και να είναι πρώτος σε προσόντα, αλλά εδώ συζητούμε το τυπικό σκέλος του ζητήματος ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ.
Σέ μεγάλη σύγχυση φαίνεται ὅτι βρίσκεσαι, ὅπως ἔχει φανεῖ κι ἐδῶ, πού καλοῦσες μάλιστα σέ «συλλαλητήριο»!!!Πολύ σωστά το επισημαίνεις.
Εκεί, ο π. Αμφιλόχιος, λειτούργησε πολύ καλά.
Η επιτροπή ακροάσεως όμως θα έρθει να νομιμοποιήσει την επιλογή του εκ των υστέρων.
Έτσι, δεν σχηματίστηκε, ώς προβλέπεται αιτιολογικός πίνακας προσόντων των υποψηφίων από την Επιτροπή Ακροάσεων. Δεν συνάχθηκε σχετικό πρακτικό από το εκκλησιαστικό συμβούλιο με τους υποψηφίους και την κατάταξή τους.
Μπορεί ο συνάδελφος που επελέγη να είναι από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του και να είναι πρώτος σε προσόντα, αλλά εδώ συζητούμε το τυπικό σκέλος του ζητήματος ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ.
Τσακιτζής;104227 said:Κε Αηδόνη, Σας δικαιολογώγια τα λεγόμενά Σας, αλλά είστε εκτός πραγματικότητας. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε επί Χριστοδούλου ο Κανονισμός Ιεροψαλτών, όριζε ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ, ότι ανάλογα με τις σπουδές του ο καθένας,
θα εντάσσετο σε μία κατηγορία μισθοδοσίας. Οι Καθηγηταί με Πτυχία Πανεπιστημίων στην Α΄. κατηγορία, οι Διπλωματούχοι στην Β΄. κλπ. ενώ ταυτόχρονα, θα υπολγίζονταν ΚΑΙ οι Γραμματικές γνώσεις του καθενός. Έτυχα λοιπόν σε μία συζήτηση στην ΟΜΣΙΕ πάνω σ' αυτό το θέμα και έγινε το σώσαι. Όταν άκουσα ότι όλοι υποστήριζαν τις θέσεις του Κανονισμού, ρώτησα : Ρε παιδιά, εγώ δεν έχω ούτε Πτυχίο Ιεροψάλτου και στερούμαι άλλων γραμματικών διακρίσεων. Σύμφωνα με τον Κανονισμό, θα πρέπει να ενταχθώ στη Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία. Επίσης εάν ζούσε ο Στανίτσας, ο οποίος δεν είχε απολυτήριο Γυμνασίου και φυσικά, ούτε Διπλώματα και Πτυχία, σε ποιά κατηγορία θα μας χρεώνατε ; Κάπου δαγκώθηκαν, αλλά ορισμένοι τά' ριξαν στον Κανονισμό, λέγοντας ότι καλό θα είναι να ισχύσει με όλες τις αδικίες που θα υπήρχαν και αργότερα, θα φρόντιζαν να τις άρουν.
Βέβαια από την μία πλευρά, υπήρχε ΚΑΠΟΙΑ λογική. Από την άλλη όμως, ποιός θα γνωστοποιούσε στον Στανίτσα ή στην ταπεινότητά μου, ότι εντάσσεται στην Δ΄. ή Ε΄. Κατηγορία ;; Τι προσόντα θα είχε αυτός που θα έπαιρνε μιά τέτοια απόφαση ;; Και οπωσδήποτε, τι προσόντα θα είχαν αυτοί που θα σχημάτιζαν τις Επιτροπές Κρίσεως ; Μήπως τα Διπλώματα και τα Παπλώματα ; Έχουν περάσει από τον πάγκο μου τουλάχιστον 10 τέτοιοι, οι οποίοι εδίδασκαν σε Ωδεία και τότε, αλλά εξακολουθούν να διδάσκουν και σήμερα. Όλοι τους λένε και μάλιστα το διατυμπανίζουν, ότι με τα Μαθήματα που έκαναν κοντά μου, κατάλαβαν τι σημαίνει Βυζαντινή Μουσική. Αυτοί λοιπόν θα κρίνουν έναν Στανίτσ ή έστω ( κι εδώ θέλω να βεβαιώσω τους πάντες, ότι δεν υπάρχει ίχνος εγωισμού ) έναν Ιωαννίδη ; Ίσως Κε Αηδόνη, να μην μπήκα εγώ στο πνεύμα του Συναδέλφου, αλλά κι εσείς, ΔΕΝ μπήκατε στο δικό μου. Μπορεί κάτι να είναι αυτονόητο για Σας, αλλά για κάποιους άλλους, είναι τρομερά δυσνόητο, λόγω μπουνταλωσύνης.
ΑΥΤΑ !!!!
Σέ μεγάλη σύγχυση φαίνεται ὅτι βρίσκεσαι, ὅπως ἔχει φανεῖ κι ἐδῶ, πού καλοῦσες μάλιστα σέ «συλλαλητήριο»!!!
Δέν θά ἔγραφα, ἀφοῦ σοῦ ἔχουν ἀπαντήσει καί ἔχεις ἐκτεθεῖ τόσο, ἀλλά τό κάνω ἀφενός γιά νά δώσω ὁλοκληρωμένο τόν σύνδεσμο πού ἔδωσε ὁ Δομέστικος (βλ. ἐδῶ) καί ἀφετέρου γιά νά σοῦ πῶ ὅτι συγχέεις τόν κατάλογο μιᾶς ἡμερήσιας διάταξης συγκλήσεως τῆς Ἐπιτροπῆς μέ τόν ἀνύπαρκτο καί μή προβλεπόμενο κατάλογο ὑποψηφίων ἑνός Ναοῦ. Διάβασε καλά τόν Κανονισμό!!!