Καλησπέρα σε όλους και κλό τριώδιο. Ηθελα να ρωτήσω για τον Πολυέλεο Επί τον Ποταμόν ποια Κυριακή ψάλλεται.....Αύριο ή τις επόμενες του Ασώτου και της Κρίσεως???Δεν το βρίσκω σε κάποιο τυπικό γι αυτό ρωτάω...Ευχαριστώ....
Και το ξαναγράψαμε είναι "επί των ποταμών"....
By the rivers of Babylon... που έλεγαν και οι πάλαι ποτέ Boney M(σε Γ' ήχο κι αυτοί), ότε ήμεθα νέοι, ψυχαγωγούμενοι εις τας δισκοθήκας*, αγαπητέ Παναγιώτη (αν και πρέπει να είσαι μικρότερός μου).
* Ψέμματα λέω, 3 φορές με το μέτρο είχα πάει, αναγκασθείς.
και για του λόγου το αληθες.......Ψάλλεται κατά το
Ελληνόφωνο τυπικό: Κυριακή Απόκρεω, και Τυρινής.
Σλαβόφωνο τυπικό: από την αρχή του Τριωδίου.
Δ.
Δεν το βρίσκω σε κάποιο τυπικό γι αυτό ρωτάω...Ευχαριστώ....
Δέν ξέρω ἀπό ποῦ προέρχεται αὐτή ἡ διάταξη. Μοῦ κάνει ἐντύπωση καί ἡ σταθερή «Κυριακή τοῦ Ζακχαίου» πρό τῆς «Κυριακῆς Τελώνου καί Φαρισαίου», ὅπως σαφῶς τήν ὁρίζει καί ὁ μακαριστός π. Ἀ. Σμέμαν στό μνημειῶδες ἔργο του «Μεγάλη Τεσσαρακοστή». Τό εἶχα συζητήσει παλιότερα μέ εἰδήμονες καί μοῦ εἶχαν πεῖ ὅτι πρόκειται γιά ἕνα ἄλλο Κανονάριο, πού δέν ἰσχύει σήμερα, ἀλλά μαρτυρεῖται (δέν θυμᾶμαι περισσότερα καί δέν ψάχνω τώρα).
π. Μάξιμος;102305 said:
Πάντως τό ΤΑΣ προβλέπει Πολυέλεο (ἔτσι ἀόριστα) ἀπό τῆς «Κυριακῆς τοῦ Ἀσώτου».
Τώρα όσο και να το συζητάμε δεν αλλάζει κάτι εφόσον στις ενορίες του Ελλαδικού χώρου οι πολυέλεοι ατύχησαν.....
Το έψαξα στο τυπικό που έχουμε τώρα για το 2011 και δεν το βρήκα.
Ἤλπιζα ὅτι στά Στουδιτικά τυπικά θά ἔβλεπα σαφή τή διάταξη περί τοῦ 136ου ψαλμοῦ καί ἐξ αὐτῶν τήν τῶν Ρώσων γενίκευση. Καί αὐτό, ἐπειδή, ὅπως ἔχουμε ξαναπεῖ, τό ΤΜΕ διασώζει καί στουδιτικές διατάξεις. Στήν προκειμένη περίπτωση ὅμως φαίνεται ὅτι ἡ πηγή (μεταγενέστερη) εἶναι ἐξ ἁγιορειτικῶν τυπικῶν, ὅπου καί ἡ προσθήκη αὐτοῦ τοῦ ψαλμοῦ στό Ἐκλογάριον, πότε μόνον γιά τήν Κυριακή τῆς Τυρινῆς καί πότε καί γιά τήν τῆς Ἀπόκρεω.Στα Στουδιτικά τυπικά ...
Εὐχαριστοῦμε!Καὶ γιὰ τὶς δύο Κυριακὲς τὸ προβλέπει τὸ μουσικὸ χφ. Κουτλουμουσίου 457 β' ἥμισυ ιδ' αἰ. καὶ ἄλλα μεταγενέστερα (Α. Χαλδαιάκη Ὁ πολυέλεος στὴν βυζαντινὴ καὶ μεταβυζαντινὴ μελοποιία σ. 300), ὡς «ἀντίφωνον».
Πάντως τό ΤΑΣ προβλέπει Πολυέλεο (ἔτσι ἀόριστα) ἀπό τῆς «Κυριακῆς τοῦ Ἀσώτου». Γνωρίζει κανείς κάτι ποιό συγκεκριμένο; Τό θέμα βέβαια ὑπάρξεως Πολυελέου καί Ἀμώμου τίς Κυριακές εἶναι περίπλοκο καί διαφορετικά ἀντιμετωπίσιμο.