Χερουβικά και Κοινωνικά στην εποχή του Ναυπλιώτου

Γαβριηλ

Γαβριήλ
Κυριακάτικη Χερουβικά και Κοινωνικά στην εποχή του Ναυπλιώτου στο Πατριαρχικό Ναό (πηγή: η <<Οκτώηχος>> του Βουδούρη)

Ηχος Α΄

Χερ. του Αντωνίου Λαμπαδάριου
Κοιν. του Ιωάννου Πρωτοψάλτου

Ηχος Β΄

Χερ. του Αντωνίου Λαμπαδάριου ή του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου (από Πα!!!)
Κοιν. του Πέτρου Λαμπαδάριου ή του Ιωάννου Πρωτοψάλτου

Ηχος Γ΄

Χερ. του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου
Κοιν. του Ιωάννου Πρωτοψάλτου

Ηχος Δ΄

Χερ. του Πέτρου Λαμπαδάριου
Κοιν. του Ιωάννου Πρωτοψάλτου

Ηχος Πλ. Α΄

Χερ. του Πέτρου Λαμπαδάριου
Κοιν. του Πέτρου Λαμπαδάριου

Ηχος Πλ. Β΄

Χερ. του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου
Κοιν. του Ιωάννου Πρωτοψάλτου

Ηχος Βαρύς

Χερ. του Αντωνίου Λαμπαδάριου
Κοιν. του Ιωάννου Πρωτοψάλτου

Ηχος Πλ. Δ΄

Χερ. του Ιακώβου Πρωτοψάλτου (επιλογή)
Κοιν. του Ιωάννου Πρωτοψάλτου


Στην Αρχιερατική Θ. Λειτ.: συνήθως τα αυτά με κλασσικό προοίμιο (τον έγραψε μου ο Αρχων Α΄ Δομέστικος κ. Μιλτιάδης Παππάς).
 

Attachments

  • Xer_Koin_Boud.zip
    4.3 MB · Views: 1,063
Κυριακάτικη Χερουβικά και Κοινωνικά στην εποχή του Ναυπλιώτου στο Πατριαρχικό Ναό (πηγή: η <<Οκτώηχος>> του Βουδούρη)

Πολυ καλη εργασια . Συγχαρητηρια και παντα τετοια .
 
Όπου Αντωνίου Λαμπαδαρίου βλέπε...Θ.Φωκαέως... :cool:
 
Όπου Αντωνίου Λαμπαδαρίου βλέπε...Θ.Φωκαέως... :cool:

Όπου Φωκαέως, βλέπε Αντωνίου.
Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο αείμνηστος εκδότης (τα ΜΜΕ ήταν πάντα εξουσία) παρουσίασε ως δικά του μαθήματα άλλων. Ετοιμάζω άρθρο για τα ψευδεπίγραφα (και είναι πολλά).
 
Όπου Φωκαέως, βλέπε Αντωνίου.
Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο αείμνηστος εκδότης (τα ΜΜΕ ήταν πάντα εξουσία) παρουσίασε ως δικά του μαθήματα άλλων. Ετοιμάζω άρθρο για τα ψευδεπίγραφα (και είναι πολλά).

Υπάρχουν αποδείξεις;
Εγώ έχω μια υπόνοια. Χωρίς να έχω αποδείξεις.
Θεωρώ ότι παρουσιάζονται ως Αντωνίου για να ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό. :D

[Όπως και να 'χει, δεν είναι "άσχημα" τα εν λόγω Χερουβικά]
 
Κυριακάτικη Χερουβικά και Κοινωνικά στην εποχή του Ναυπλιώτου στο Πατριαρχικό Ναό (πηγή: η <<Οκτώηχος>> του Βουδούρη)

Ηχος Β΄

Χερ. του Αντωνίου Λαμπαδάριου ή του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου (από Πα!!!)

Ερωτηση προς Βουδουρολογους:

Γιατί ο Βουδούρης δεν έχει μεταφέρει τον χερουβικό του Αντωνίου σε δεύτερο ήχο, αν και βάζει και το φθογγόσημο και την αναγραφή του μελοποιού; (ελπίζω να μην το ξεχασε:()

σελ. 236 της Οκτωήχου
 
Ηχος Πλ. Α΄

Χερ. του Πέτρου Λαμπαδάριου
Κοιν. του Πέτρου Λαμπαδάριου
Τότε γιατί ψάλλουν του Ιωάννου το Κοινωνικό στον δίσκο;
 
Ερωτηση προς Βουδουρολογους:

Γιατί ο Βουδούρης δεν έχει μεταφέρει τον χερουβικό του Αντωνίου σε δεύτερο ήχο, αν και βάζει και το φθογγόσημο και την αναγραφή του μελοποιού; (ελπίζω να μην το ξεχασε:()

σελ. 236 της Οκτωήχου

Ίσως δεν είναι λάθος του Βουδούρη. Το έργο του όπως ξέρετε ήταν άδετο, και με πρωτοβουλία των παιδιών του, ανατέθηκε στον κ.Χατζημάρκο η επιμέλεια της έκδοσής του. Κάποια φύλλα έχουν τυπωθεί ανάποδα, κάποια σε λάθος σειρά, ίσως και κάποια να λείπουν. Σε μία έκδοση (μην ξεχνάμε είναι και 18 τόμοι) αυτά τα λάθη είναι ανθρώπινα. Φυσικά λέγοντας Αντωνίου σε β΄ ήχο εκ του Δι, εννοεί το του "Φωκαέως" επιγραφόμενο.
 
Τότε γιατί ψάλλουν του Ιωάννου το Κοινωνικό στον δίσκο;

Στο Πατριαρχείο λέγαν και του Πέτρου και του Ιωάννου. Απλά του Πέτρου τα λέγαν περισσότερες φορές, ειδικά τις απλές Κυριακές.
 
Υπάρχουν αποδείξεις;
Εγώ έχω μια υπόνοια. Χωρίς να έχω αποδείξεις.
Θεωρώ ότι παρουσιάζονται ως Αντωνίου για να ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό. :D

[Όπως και να 'χει, δεν είναι "άσχημα" τα εν λόγω Χερουβικά]


Και εγώ μέχρι τώρα αυτό ξέρω...
 
Και εγώ μέχρι τώρα αυτό ξέρω...


Κυκλοφορεί προφορικά η άποψη ότι τα χερουβικά του Θ.Π. Φωκαέως σπάνια ή ποτέ δεν ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό, θαρρώ. Ο Μ. Χατζηγιακουμής αναφέρει σχετικά, νομίζω, αλλά μπορεί να κάνω λάθος. Το γεγονός όμως ότι ο Βουδούρης καταγράφει έστω ένα-δύο ίσως οφείλει να μας κάνει προσεκτικότερους για το αν εν τέλει εφαρμόζει περιγραφική ή (όπως φοβούνται κάποιοι) ενίοτε και ρυθμιστική κανονιστική καταγραφή των ψαλλομένων.


Δ.
 
Στις μέρες μας τί χερουβικά και κοινωνικά ψάλλονται γενικά στο Πατριαρχείο; Θα το μεταφέρω σε νέο θέμα εάν χρειαστεί.
 
Κυκλοφορεί προφορικά η άποψη ότι τα χερουβικά του Θ.Π. Φωκαέως σπάνια ή ποτέ δεν ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό, θαρρώ. ...

Σύμφωνα με την μαρτυρία του Σταμάτη Παπαμανωλάκη, στον Πατριαρχικό Nαό ψάλλονταν αποκλειστικά μαθήματα-συνθέσεις πατριαρχικών ψαλτών. Εξαίρεση αποτελούσαν το Λόγον αγαθόν και το Δύναμις του Γ.Κρητός.

...Το γεγονός όμως ότι ο Βουδούρης καταγράφει έστω ένα-δύο ίσως οφείλει να μας κάνει προσεκτικότερους για το αν εν τέλει εφαρμόζει περιγραφική ή (όπως φοβούνται κάποιοι) ενίοτε και ρυθμιστική κανονιστική καταγραφή των ψαλλομένων.

Βλ. και εδώ.
 
Last edited:
Σύμφωνα με την μαρτυρία του Σταμάτη Παπαμανωλάκη, στον Πατριαρχικό ψάλλονταν αποκλειστικά μαθήματα-συνθέσεις πατριαρχικών ψαλτών. Εξαίρεση αποτελούσαν το Λόγον αγαθόν και το Δύναμις του Γ.Κρητός.

Αυτό λέει και ο Βουδούρης γενικά. Στις εξαιρέσεις επίσης τα λειτουργικά του Μάρκου Βασιλείου. Επίσης ο Πρίγγος και ο Στανίτσας έψαλλαν καλοφωνικούς του Μπερεκέτη κατά τη διανομή του Αντιδώρου. Τα εγκώμια του Μ. Σαββάτου μάλλον είχαν εξωτερική επίδραση επίσης. Καθώς και το «Εξέδυσάν με» του Νικολάου (σαν επίδραση έναντι του κλασσικού). Το «Λόγον Αγαθόν» του Κρητός πότε ψάλλεται/ψαλλόταν;
 
Last edited:
Ὡς τί;​

Είμαστε σίγουροι πως παλαιότερα στις Θεομητορικές (αλλά και στις εορτές μεγάλων αγίων) δεν εψάλετο ο Πολυέλεος κανονικά στη θέση του;
Ωστόσο και σήμερα στον Όρθρο, αν έχει γίνει η εκφώνηση «Σύ γὰρ εἶ ὁ Βασιλεύς...» (πριν τον ανάγνωση του Κοντακίου και του Οίκου) κι εφόσον δεν έχει προσέλθει ο Πατριάρχης (ή αλλού ο Αρχιερέας) συνηθίζεται να ψάλλεται Πολυέλεος. Πολλές φορές λέγονται αρκετοί στίχοι.
 
Είμαστε σίγουροι πως παλαιότερα στις Θεομητορικές (αλλά και στις εορτές μεγάλων αγίων) δεν εψάλετο ο Πολυέλεος κανονικά στη θέση του;

Προβλεπεται καπου απο το τυπικο του Βιολακη;
 
Back
Top