Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
(Θα μπλέξω, αλλά τέλος πάντων).

Τελικά ο Βουδούρης δεν άκουγε έλξεις, αφού δεν τις έγραψε στα κείμενά του.

Οταν θα ακουσωμεν σε ολιγον καιρον το ΤΙ θα λεγει ο Μελωδος με την εκδοσην σας και την 72 μοριον κλιμακαν εν συγγρισει με το ΤΙ λεγει ο Πριγγος, ΤΟΤΕΣ θα ειναι καιρος να ομιλησωμεν και δια τον Βουδουρη και εαν

τις ΑΚΟΥΓΕ η οχι

και εαν, περαν αυτου, το ΘΕΩΡΟΥΣΕ στατιτιστικως χρησιμον να τις γραψει

Προς το παρον γραφω το ΤΙ ΛΕΓΕΙ η παραδοσις και το ΠΩΣ ο ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ

ισοροποιησε ΜΕΛΩΔΙΕΣ οι οποιες να ΔΕΣΜΕΥΟΥΝ στατιστικως το καθε λεος

Τωρα, εαν θελεται να μας πεισετε περι της ΟΞΕΑΣ ικανοτητος σας να συγγρινεται διαστηματα,

ακουσατε εαν θελετε το εξης και να μας πειτε

Ερωτησις 1
ΤΙ ψαλλουν οι Αγιορειτες κα οι παραδοσιακοι ψαλτες :

Νη ΠΑ της 72 μοριακης κλιμακος της επιτροπης τουτεστην διαστηματα του πιανου = 12 δια 72

Η

Νη ΠΑ συγκερασμενης κλιμακος Χρυσανθου, τουτεστηεν ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ
12,7 μόρια δια 72 == 12 δια 68;


Ερωτησις Β

ΟΤΑΝ θα εχετε απαντησει εις το ως ανωθι πρωτον και ΕΥΚΟΛΟΝ ερωτημα

υστερον θσ επρεπε να μας ειπητε εαν καθιε φορα οπου καμνει Νη Πα εις το απηχημα ο Πριγγος και οταν ΨαΛΛΕΙ Νη Πα εαν ψαλλει Νη Πα του Πιανου η του ΧρυσανθουB]

Ερωτησις 3
τελος αναλογως τις απαντησεις σας εις τα προηγουμενα θα ητα καλο να γνωριζομεν ==


ΤΙ ειδους Νη ΠΑ θα πρεπει να εφαρμοζωμεν;


πρεπει δηλαδη να ψαλλομεν Νη Πα των ΗΓΟΥΜΕΝΩΝ εν τω Αγιω ΟΡΕΙ

Η

Νη ΠΑ του ΠΙΑΝΟΥ == 72 μορικης κλιμακος της Επιτροπης

Ας ΛΥΣΩΜΕΝ ΠΡΩΤΟΝ το ζητημα το Νη ΠΑ και υστερον, βλεπωμεν και δια τιε ελξεις και εαν ο Βουδουρης τι #ακουγε# η οχι



Επιπροσθετα λινκς δια να ειναι πιο κατανοητες οι ερωτησεις μου


Περι Βαρεως ηχου διατονικου και ειδικων διαστηματων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4586&postcount=1

Αναστασημες και Δυτικες αντιληψεις τε και απαγγηλειες των 12 μορίων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4575&postcount=1

Περι Εργασιας Δρ Παν Παπαδημιτριου =Συγκερσμος κλιμακων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4078&postcount=142
και εδω
http://music.analogion.net/Klimakes/index.html




Περι ενιαιας ψαλτικης
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4446&postcount=92


Περι ηγουμενων Αγιοριτων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4648&postcount=24

Επαναληψεις καποιων στιχειων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4843&postcount=16

Κριτηρια
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=3893&postcount=59

Τεχνικες Χορωδιες
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4784&postcount=64


Περι Φαλτσων της σχολης Καρα
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4226&postcount=8

http://graeca.mrezha.net/upload/MontrealPsaltiki/Pathological_Sissiy_Singing/GKM_Laryngismos_001.PNG

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...nitsas_6_yr_old_Canonarch_001_2008_edit_2.mp3


Ηχητικες Συγγρισεις διαστηματων Νη Πα και παραδειγματα #εκτεταμμενων# Πενταχορδων

Ηχητικο
http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...O_Cddic_vs_Psaltic_Approx_Comparisons_001.mp3

Κειμενον

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4363&postcount=57


http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4359&postcount=53
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4362&postcount=56





88888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
88888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
Το εξης λινκ περιεχει το ΑΚΡΙΒΕΣ ιδιον κειμενον με το επισυναπτομενον δια οσους ΔΕΝ ειναι μελοι του φορουμ

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...tiseis_GKM_pros_Psaltologion_Dialogos_003.pdf
 
Last edited by a moderator:
Κοντός ψαλμός, Αλληλούια. Να δούμε που θα κρυφτούν ολοι οι ψάλτες που δεν κάνουν Νη-Πα και Δι-Κε=12 (κατά τα παραδεδομένα)!!!!!
Βέβαια και ο Βουδούρης έχει στα βιβλία του τα ιδια διαστήματα (Νη-Πα και Δι-Κε=12). Αναμένομεν απαντήσεις εις ερωτήσεις που έγιναν παλαιότερα και οι οποίες σίγουρα θέλουν χρόνο. Η σιωπή μέχρι τότε είναι χρυσός και αυτή η ρήση δεν ακολουθείται.

Περί έλξεων λέει πολλά ο Βουδούρης και όχι όπως τα παρουσιάζουν ορισμένοι. Αυτά όμως αργότερα. Προέχουν άλλες απαντήσεις τώρα (παρότι υπάρχει μια έντονη επιθετικότητα επι παντός θέματος που τείνει να γίνει αποπροσανατολισμός).
Όπως πάρα πολλά λέει ο Βουδούρης και για χρήση σημαδιών της παλαιάς γραφής και έχει και προτάσεις. Αλλά αυτά είναι ένα άλλο πάλι θέμα που θα πρέπει να εξηγηθεί από τους "επαΐοντες" όταν κοπάσει ο κουρνιαχτός και θαφτεί το τσεκούρι του πολέμου. Ουγκ.
 
Κοντός ψαλμός, Αλληλούια. Να δούμε που θα κρυφτούν ολοι οι ψάλτες που δεν κάνουν Νη-Πα και Δι-Κε=12 (κατά τα παραδεδομένα)!!!!!.

ΕΠΙΤΗΔΕΣ δηλσδη το ΓΥΡIZETE Κυκλικως το ΘΕΜΑ;

ΠΟΙΟ παραδεδομενο == την κλιμακαν οπου ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ ολοι στο χαρτι η, αντιθετως, την Κλιμακαν οπου εκτελοθσιν ολοι με ΤΗΝ ΦΩΝΗΝ;

Ιδου τι γραφει ο Στανιτσας στο Χαρτι =12 προς 72 =ιδατε 3 η 4 σελιδαν
http://analogion.com/paivanas-presentation-parousiasi.pdf

Ιδου πως τα ψαλλει αυτα τα 12 προς 72 μορια ααλα και πως τα ψαλλουν αλλοι παραδοσιακοι ψαλτες εν συγκρισει με τους Σιμωνοκαραιτες οπου ακοοθγωμεν εις την αρχην =συγγκρισεις με βασει πιανου 12 δια 72 versus εναντι 13 προς 72 τουστη 12 δια 66 της #διορθοωμενης#Χρυσανθικηα συγκερασμένης κλιμακος#
http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...O_Cddic_vs_Psaltic_Approx_Comparisons_001.mp3

ΟΥΔΕΙΣ ΨΑΛΤΗΣ ΠΑΡΑΔΑΟΣΙΑΚΟΣ, ΕΣΤΩ και να ΚΥΣΡΙΣΣΕΙ 12 προς 72 μόρια ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΙ 12 προς 72 όρια αλλα μάλλον 12 προς 68

Ποιους θελετε ΝΑ κρυψωμεν ==τους Αγιορειτας ηγουμενους, τον Ιακωβον κτλ οι οποιοι ΟΛΟΙ τους ψαλλουν 12 προς 68 και οχι οπως εσεις 12 προς 72

Τους ΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ θα κρυψωμεν δηλαδη== δια να κουγωμεν ΕΣΑΣ και τους Βατοπαιδινους;






Βέβαια και ο Βουδούρης έχει στα βιβλία του τα ιδια διαστήματα (Νη-Πα και Δι-Κε=12). Αναμένομεν απαντήσεις εις ερωτήσεις που έγιναν παλαιότερα και οι οποίες σίγουρα θέλουν χρόνο. Η σιωπή μέχρι τότε είναι χρυσός και αυτή η ρήση δεν ακολουθείται.

Αναμένομεν απαντήσεις εις ερωτήσεις που έγιναν παλαιότερα
ΠΟΙΕΣ ερωτησεις == περι ΠΟΙΟΥ θεματος

Η σιωπή μέχρι τότε είναι χρυσός και αυτή η ρήση δεν ακολουθείται.
ΠΟΙΑ σιωπην == εδω διαταραττεται το ΣΥΜΠΑΝ με ηχητικα παραδιεγματα οπου εχω αναθεσει



ΕΔΩ ειναι ΟΛΕΣ οι απαντησεις αλλα και ερωτησεις




Αναστασημες και Δυτικες αντιληψεις τε και απαγγηλειες των 12 μορίων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4575&postcount=1

Περι Εργασιας Δρ Παν Παπαδημιτριου =Συγκερσμος κλιμακων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4078&postcount=142
και εδω
http://music.analogion.net/Klimakes/index.html




Περι ηγουμενων Αγιοριτων
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4648&postcount=24



Ηχητικες Συγγρισεις διαστηματων Νη Πα και παραδειγματα #εκτεταμμενων# Πενταχορδων

Ηχητικο
http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...O_Cddic_vs_Psaltic_Approx_Comparisons_001.mp3

Κειμενον

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4363&postcount=57


http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4359&postcount=53
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4362&postcount=56





88888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
88888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
Το εξης λινκ περιεχει το ΑΚΡΙΒΕΣ ιδιον κειμενον με το επισυναπτομενον δια οσους ΔΕΝ ειναι μελοι του φορουμ

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...tiseis_GKM_pros_Psaltologion_Dialogos_003.pdf


8888888888
8888888888

Περί έλξεων λέει πολλά ο Βουδούρης και όχι όπως τα παρουσιάζουν ορισμένοι. Αυτά όμως αργότερα. Προέχουν άλλες απαντήσεις τώρα (παρότι υπάρχει μια έντονη επιθετικότητα επι παντός θέματος που τείνει να γίνει αποπροσανατολισμός).
Σε ΤΙΠΟΤΕΣ δεν προσφερεται κατι το ΟΥΣΙΩΔΕΣ έ τα μυστηριωδες μυνηματα σας== ΟΥΤΕ γραπτως, ΟΥΤΕ εικονικως, ουτε ΗΧΗΤΙΚΩΣ


Ο ακαδηάικος ισως να ευαρεστηται με καποια γραπτα

Ο ψαλτης ομως χρειασετε ΗΧΗΤΙΚΑ

Ουτως σας ζηταω ΓΝΩΜΗΝ περ γραπτων τε και ηχητικων και περιμενω και τα ΔΙΚΑ ΣΑΣ


Αλλ ως συνηθως, απαντατε Κυκλικως, απο το ενα θεμα εισ το αλλοωμ κα πεπει να σας κυνηγαμε





Όπως πάρα πολλά λέει ο Βουδούρης και για χρήση σημαδιών της παλαιάς γραφής και έχει και προτάσεις.

Ας αναλυσωμεν Ενα ενα τα θεματα

Ας μαθωμεν ΠΡΩΤΟΝ να ακουγωμεν το ΤΙ ακριβως καμνουν ο Ιακωβος και ο Πριγγος και υστερον βλεπωμεν και δια τα παλαιογραφικα



[Σημείωμα συντονιστή] Εκτός θέματος σχόλια αφαιρέθηκαν

== εχω καταθεσει συγγριτικα ηχητικα παραδειγματα και εχω δειξει οτι και ο Στανιτσας


ΓΡΑΦΕΙ
12 προς 72 =πιανο αλλα

ΑΛΛΑ ΨΑΛΛΕΙ
12 προις 68 = τουτεστη ΧΡΥΣΑΝΘΟ


ΠΟΣΕΣ φορες θα λεμε τα ΙΔΙΑ και τα ιδια==



Τι μας ενδιαφερει τους εν τω Ναω ψαλλοντας το πως καταλαβαινετε τον ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΝ αριθμον 12 εσεις και ΟΛΟΙ οι #ερευνηται# της Ελλαδος;

Αυτο οπου μας ενδιαφερει ειναι

====το πως το ΕΚΤΕΛΕΙ η ΦΩΝΗ του καθε αγιοριτη ηγουμενου και ο Ιακωβος == δια να τους ΜΙΜΗΘΩΜΕΝ,


και οχι οπως το εκτελη το ΜΟΝΟΧΟΡΔΟΝ =πιανο, βασει του οποιυ θελετε να #κουρδισετε# την οικουμενην ωστε να ψαλλει ΦΑΛΤΣΑ οπως εις το Βατοπαιδειον
 
Last edited by a moderator:
Μήπως αυτό ενοεί ο κύριος Μιχαλάκης...;
 

Attachments

  • theoritikon_mega_chapter_228.JPG
    575.8 KB · Views: 234
Last edited:
Εδώ (δείτε συνημμένο αρχείο jpg) ό Χρύσανθος (παράγραφος 228 του Μεγάλου Θεωρητικού) συγκρίνοντας την δυτική κλίμακα με την δική μας διατονική μας δείχνει λόγο για τον τόνο σολ:λα 10/9 και τον αντίστοιχο της δικής μας νη:πα 9/8 αν συγκρίνουμε τους δύο λόγους ο λόγος νη:πα είναι κατά τι μεγαλύτερος!
Ο χρύσανθος δηλαδή συμφωνεί με τα λεγόμενα του κυρίου Μιχαλάκη

Άκουσα τα παραδείγματα που ψάλουν οι παραδοσιακοί και όντως είναι μεγαλύτερο το νη:πα από αυτό που εκτελούμε συνήθως εμείς και η διαφορά δεν οφείλεται στις έλξεις (το λέω να μην μπερδευτούμε...)
 
Last edited:
Εδώ (δείτε συνημμένο αρχείο jpg) ό Χρύσανθος (παράγραφος 228 του Μεγάλου Θεωρητικού) συγκρίνοντας την δυτική κλίμακα με την δική μας διατονική μας δείχνει λόγο για τον τόνο σολ:λα 10/9 και τον αντίστοιχο της δικής μας νη:πα 9/8 αν συγκρίνουμε τους δύο λόγους ο λόγος νη:πα είναι κατά τι μεγαλύτερος!
Ο χρύσανθος δηλαδή συμφωνεί με τα λεγόμενα του κυρίου Μιχαλάκη

Άκουσα τα παραδείγματα που ψάλουν οι παραδοσιακοί και όντως είναι μεγαλύτερο το νη:πα από αυτό που εκτελούμε συνήθως εμείς και η διαφορά δεν οφείλεται στις έλξεις (το λέω να μην μπερδευτούμε...)

Δηλαδή, βρε Ευάγγελε, στα του Πρώτου ήχου, το απήχημα στο "Την παγκόσμιον δόξαν" από του Πα, θα είναι διαφορετικό, διαστηματικά, από αυτό του "Την γαρ σην μήτραν" από του Κε;
 
Last edited:
Μήπως αυτό ενοεί ο κύριος Μιχαλάκης...;

Ευάγγελέ μου, εσύ είσαι η φωνή του κ. Μιχαλάκη (κατά τα γραφόμενά του), αναρωτιέσαι αν εννοεί αυτό ο κ. Μιχαλάκης και μου ζητάς να απαντήσω;

Κάτι δεν καταλαβαίνω, φαίνεται.
 
Ευάγγελέ μου, εσύ είσαι η φωνή του κ. Μιχαλάκη (κατά τα γραφόμενά του), αναρωτιέσαι αν εννοεί αυτό ο κ. Μιχαλάκης και μου ζητάς να απαντήσω;

Κάτι δεν καταλαβαίνω, φαίνεται.

Είμαι η φωνή του Βαγγέλη Σολδάτου, και λέω: μηπως μερικά πράγματα πρέπει να τα επανεξετάσουμε ...; Στο συγκεκριμένο πίνακα ο Χρύσανθος δείχνει μια διαφορά των συγκερασμένων τόνων από των φυσικών με λόγους χορδής, όχι μόρια που μπορεί να ερμηνευτούν ποικιλοτρόπως...
Ακούω και τις ηχογραφήσεις και είναι έτσι. Ερωτώ λοιπόν(εγώ...:D) μήπως δεν είναι ο πα υψωμένος λόγω έλξης αλλά η θέση του είναι σταθερή (μεγύτερο νη-πα 12/68 αντί 12/72) στην φυσική κλίμακα;;;


Δηλαδή, βρε Ευάγγελε, στα του Πρώτου ήχου, το απήχημα στο "Την παγκόσμιον δόξαν" από του Πα, θα είναι διαφορετικό, διαστηματικά, από αυτό του "Την γαρ σην μήτραν" από του Κε;

Ο Χρύσανθος λέει ότι οι δύο τόνοι αυτοί (νη-πα δι-κε) είναι όμοιοι (όμοια τετράχορδα):rolleyes: τωρα άν έχουμε στην πράξη κάποιο άλλο φαινόμενο να το εξετάσουμε κι αυτό...
 
Last edited:
Ο Χρύσανθος λέει ότι οι δύο τόνοι αυτοί (νη-πα δι-κε) είναι όμοιοι (όμοια τετράχορδα):rolleyes: τωρα άν έχουμε στην πράξη κάποιο άλλο φαινόμενο να το εξετάσουμε κι αυτό...

Δηλαδή Ευάγγελε, ακούς άλλα απηχήματα;
 
Στην τοποθέτηση του Ευάγγελου, είναι σημαντικότατη η παρατήρηση που κάνω περι της σχέσεως των απηχημάτων και των βάσεων των ήχων.
 
Last edited by a moderator:
Ναι, κατά κανόνα-επιδιόκουν να κάνουν μεγάλο τον τόνο νη-πα

Μπορείς να ανεβάσεις δύο τέτοια απηχήματα (με Νε) από παλιούς ψάλτες που το κάνουν να ακούσουμε κι εμείς τη διαφορά του απηχήματος από του Πα και από του Κε;

Ευχαριστώ.
 
Ναι, κατά κανόνα-επιδιόκουν να κάνουν μεγάλο τον τόνο νη-πα

Ευάγγελε,

μπορείς να ανεβάσεις δύο τέτοια απηχήματα (με Νε, με ό,τι να είναι) από παλαιότερους ψάλτες που το κάνουν να ακούσουμε κι εμείς τη διαφορά των διαστημάτων (Νη-Πα) και (Δι-Κε) στον Πρώτο από τον Πα και στον Πρώτο από τον Κε;

Ευχαριστώ.
 
Στην τοποθέτηση του Ευάγγελου, είναι σημαντικότατη η παρατήρηση που κάνω περι της σχέσεως των απηχημάτων και των βάσεων των ήχων.... .

Τι παρατήρησες Γιώργω :confused:; έγω ερώτηση είδα ότι μου έκανες.. αν ακούω το ίδιο και στα απηχήματα. Σου απάντησα ότι κατα κανόνα έτσι παρατηρώ ότι κάνουν.
 
Θα ψάξω να βρώ... δωστε μου όμως λίγο χρόνο γιατί είμαι και εργαζόμενο νιάτο... :)
 
Τι παρατήρησες Γιώργω :confused:; έγω ερώτηση είδα ότι μου έκανες.. αν ακούω το ίδιο και στα απηχήματα. Σου απάντησα ότι κατα κανόνα έτσι παρατηρώ ότι κάνουν.

Ευάγγελε,

εσύ είσαι των αποδείξεων. Εάν πιστεύεις ότι μπορούμε να συνεχίσουμε την κουβέντα φέρε και σε μας τα ακούσματα που το διαπίστωσες. Εάν σε πείραξε το "παρατήρηση" κάν΄το "επισήμανση": Το απήχημα Πρώτου ήχου (ως διάστημα) είναι ίδιο είτε γίνεται από του Πα είτε γίνεται από του Κε.

Ευχαριστώ.
 
Ευάγγελε,

εσύ είσαι των αποδείξεων. Εάν πιστεύεις ότι μπορούμε να συνεχίσουμε την κουβέντα φέρε και σε μας τα ακούσματα που το διαπίστωσες. Εάν σε πείραξε το "παρατήρηση" κάν΄το "επισήμανση": Το απήχημα Πρώτου ήχου (ως διάστημα) είναι ίδιο είτε γίνεται από του Πα είτε γίνεται από του Κε.
Ευχαριστώ.
΄
Είναι ίδιο το απήχημα του Πρώτου ήχου ως διάστημα και από Κε και από Πα. Και αυτό είναι μεγάλος τόνος κατά τι μεγαλύτερος από του πιάνου.

Κεκραγάριο πρώτου ήχου από τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη

Γιώργο άυτό που παρατηρώ είναι οι μεγάλοι καθαροί μείζωνες τόνοι με ιδιαίτερη βαρύτητα στον νη-πα (η δι-κε αν χρησιμοποιούμε το έξω πεντάχορδο)
 
Στη 267 παράγραφο του θεωρητικού του ο Χρύσανθος εξηγεί αναλυτικά την διάταξη των φιαστημάτων στο τετράχορδο το οποίο θεωρεί με 60 τμήματα και μεταξύ άλλων λέει:
Μαλακό διάτονο 12+18+30=60
Σύντονο διάτονο 12+24+24=60
Βλέπουμε ότι ο μείζων τόνος στο μαλακό διάτονο είναι μεγαλύτερος από τον μείζονα τόνο στο σύντονο (σκληρό) διάτονο. Σε κλίμακα 72 τμημάτων αυτό μεταφράζεται σε
Μαλακό διάτονο 6+9+15=30
Σύντονο διάτονο 6+12+12=30
Βλέπουμε εδώ ξεκάθαρα πόσο πιο μεγάλος είναι ο μείζων τόνος του μαλακού διατόνου, ΝΗ-ΠΑ. Το λάθος της τρέχουσας διδασκαλίας είναι ότι αντί να λέμε 15/72, τόνο μείζονα δηλαδή του μαλακού διατόνου, λέμε 12/72, τόνο δηλαδή μείζονα του συντόνου διατόνου και του πιάνου! Να λοιπόν άλλο ένα σημείο στο θεωρητικό που αποδεικνύει ότι είμαστε φάλτσοι ...
 
Back
Top