nikosthe
Νίκος Θεοτοκάτος
ΩΡΑΙΟΣ ..... +2 ΑΠΟ ΜΕΝΑ!!! (Ένα για τα γραφόμενα και ένα για την προσπάθεια!)
Πρωτη φορα παιρνω θετικο βαθμο απο φορουμ και ειναι #ενθαρρυντικο#
Εχω Γαλλικο πληκρολογιο και δυσκολευομαι πολυ
Δι αυτο και δεν προκειται να συνεχισω και πολυ διοτι ειναι κουραστικο απο πολλες αποψεις
Οτι γραφω το εχω ιδη γραψει αγγλικα και γαλλικα
Με κουραζουν ιδιαιτερως τα
ελληνικα #λαργο# τα οποια χρησιμοποιουν οι περισσοτεροι διοτι μου ειναι οσο δυσνοητα οσο ειναι ισως και τα δικα μου κειμενα #δηθεν# επιστημονικα δια ορισμενους
Ελληνικα εμαθα επι το πλειστον εις την Εκκλησιαν επι του αναλογιου και οπως δυναμαι εκφραζομαι
Τα γραπτα μου ισως να πληγωνουν η απλως να εκνευριζουν οχι μονον λογου παρουσιασεως συν διαφορων λαθων αλλα λογου περιεχομενου
Τελεyταιος ειμαι ΠΟΛΥ αμυντικως διοτι, εκ πειρας, απο το 1990 και υστερα, διαλογος ΔΕΝ υπαρχει αλλα μαλλον διεξαγεται πολεμος #μουσικολογουντων# εναντι των παραδοσιακως #ψαλτο παιδαγωγουντων#
Δυστηχως, απο την ομαδαν των #παραδοσιακως ψαλτο παιδαγωγουντων#, οι περισσοτεροι εχουν γερασει και δεν ασχολουνται με το διαδυκτιον
Ουτως, επικρατει η #μουσικολογια# με τετοιαν ισχυειν, ωστε να #φραζει στοματα λεωντων#
Κι επειδη, οπως εδιαβασα σε μιαν γαλλικην βιογραφιαν εκδοθεισα απο εναν οπαδον της ομαδος αυτης, οι #μουσικολογουντες# εχουν εν τη παραταξει αυτων και #τον μεγαλυτερον ειδικον του κοσμου της Βυζαντης μουσικης#
οπως το εκφραςει ο οπαδος συγγραφεας
τουτεστην τον Λυκουργον Αγγελοπουλον,
τα γεροντακια πια δεν τολμουν να πουνε #κιχ# διοτι θεωροουνται υποτιμητικως απο τους νεους θιασωτες αυτης της νεας μουσικης τασεως και ταξεως
Με τους διαφορους διδασκαλους και ψαλτας προ της εποχης του 1990 δεν υπηρχε κανενα προβλημα συννενοησεως και επικοινωνιας οσα και να εδιεφεραν στο υφος ο ενας του αλλου
Στα βασικα χαρακτηριστικα ομως εσυμφωνουσαν ολοι
Με την συγχρονην #επιστημολογιαν# του μονοχορδου και των παπυρων σε πανεπιστημιακο επιπεδο, εχουσιν δημιουργηθει #αλλεργειες# σε πολλους, ιδαιτερως οταν ακουγουν τις συγχρονες εκτελεσεις ΝΕΩΝ τροπων χρησεως και εκτελεσεων διαστηματων
Ευτηχως ομως οπου σε δυο η τρεις εβδομαδες θα βγει η νεα εκδοσης μελωδος
συν ΟΛΟΝ τα αναστασηματαριον του Ιωαννου
συν ΟΛΑ τα διαστηματα επιδιορθωμενα οστα να ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ σωστα
Δια πρωτην φοραν, θα μπορεσει ο καθ ενας να #κουρτισει# =προσδιορισει το ΚΑΘΕ διαστημα χωριστα
Θα περασωμεν και τα βιβλια του Πριγγου ΠΡΟ και ΜΕΤΑ κοκκινογραφησεως δια να τα ακουσωμεν
και βεβαιως να συγκρινομεν τα γραφομενα με οιανδηποτες ψαλτην
Θεωρω οτι δια διαστηματα θα πρεπει να αφοσιωθωμεν εις
τον Ιακωβον
τον Στανιτσαν
τον π Διονυσιον Φυρφ οσο και να μην μου αρεσουν οι νευρικοι λαρυγγισμοι του
τον π Δοσιθεον Κατουν.
Ισος να υπαρχουν και αλλοι με καλα διαστηματα οπως ο π Αλεξιος Χενοφωντινος κτλ
Τα μεγαλα ερωτηματα συν οι πρωσοπικες μου #προφητειες# ειναι τα εξης
κατα ΠΟΣΟΝ ομοιαζουν οι αυτουσιες = τουτεστην χωρις ελξεις == κλιμακες της επιτροπης με τα διαστηματα των παραδοσιακων =
δια την διατονικην; θα ελεγα =αρκετα
κατα ΠΟΣΟΝ ομοιαζουν οι ελξεις της επιτροπης με τις ελξεις των παραδοσιακων ψαλτων; θα ελεγα #οχι πολυ#
κατα ΠΟΣΟΝ ομοιαζουν οι ελξεις της επιτροπης με τις ελξεις των παραδοσιακων μουσικολογουντων=θα ελεγα #σχεδον καθολου#
Το προγραμμα Μελωδος θα εισαγη σιγουρα και ΠΑΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑΝ ψαλτικης=ΟΛΑ τα σημαδωφωνα και οχι μονον τα επιπροσθετα των μουσικολογων
οσον επισης και την Γρηγοριανην παλαιγραφιαν
Ουτως θα γινουμε ολοι μας #μουσικολογοι# μια και καλη
Χαριν εις το Μελωδος, θα γινοθμε ολοι μας #καθηγηταδες# των διαστηματων
Θα εχει και εξαγωγην εις Δυτικην μουσικην και καλλιστα θα ημπορεσωμεν να συγγρινομεν τα γραφομμενα των δυτικων οπως του L. Bourgault-Ducoudray
Γραφη περι αυτου # μεγαλυτερος ειδικος του κοσμου της Βυζαντης μουσικης# οπως τον χαρακτιριζει ο οπαδος του και #Πρωτοψαλτης# = εκ του οποιου ουτε ΕΝΑ αρχειο με #ψαλτικη# δεν ευρισκω εις το διαδικτυο παρ ολον οτι #διδασκει# ψαλτκην εις την Γαλλια
Οπαδος ==
http://www.theologie-orthodoxe.com/article-17333432.html
http://www.scourmont.be/tavernier.pdf
http://rds.yahoo.com/_ylt=A0geu59s_...205030892/**http://philosophie.over-blog.com/
Σε κείμενο του γνωστού Γάλλου μουσικού L. Bourgault-Ducoudray, τη μετάφραση του οποίου θα εκδώσει προσεχώς ο Κ. Μάρκος, αναφέρεται ότι ο Ducoudray, σε επανειλημμένες συναντήσεις και συζητήσεις με τον Αρχιμανδρίτη Γερμανό Αφθονίδη, ερεύνησαν τη δυνατότητα κάποιας συνοδείας της μελωδικής γραμμής. Ο Ducoudray πρότεινε ορισμένες λύσεις, χωρίς αποτέλεσμα όμως, επειδή δεν γίνονταν αποδεκτές από τον Αρχιμανδρίτη Γερμανό. Στο τέλος ο Γάλλος μουσικός πρότεινε στον Αρχιμανδρίτη Γερμανό δύο συνηχήσεις (deux harmonisations), τις οποίες ο Γερμανός αποδέχθηκε και τις ονόμασαν, για την πρωτόγονη απλότητα τους (vu leur simplicite primitive) με το χαρακτηρισμό διπλό ίσον
εις την εξης ιστοσελιδαν διαβαζει κανεις
http://www.resonances-bretagne.org/spip2005/00/article.php3?id_article=273
Ιδου μια προγευσης το τι μας περιμενη = μεταφραζω ο ιδιος
Il avait découvert le chant populaire en Italie mais c’est en se reposant en Grece, en 1874, qu’il a la révélation de la musique grecque et orientale.
En 1875, il y repart avec cette fois une mission officielle de cinq mois. A partir de cette epoque, la musique populaire marquera fortement sa vie et son œuvre.
De Grèce, il rapporte ses Souvenirs d’une mission musicale en Grèce et en Orient, ses Études sur la musique eccllesiastique grecque et publie les Trente mélodies populaires de Grèce et d’Orient. Collecteur, Bourgault-Ducoudray l’a sans doute été de la manière la plus scientifique possible, mais selon les habitudes alors en vigueur. S’il indique avec précision les circonstances de collectage de chaque chant, il n’hésite pas à les publier avec un accompagnement au piano. Ses recherches sur la modalité dans la musique grecque font vite autorité et il en expose les résultats lors d’une conférence présidée par Gounod dans le cadre de l’Exposition universelle de 1879. Il s’en inspirera dans Le Carnaval d’Athènes (1880) et Thamara (1890), un opéra représenté 11 fois à Paris. La Rhapsodie cambodgienne ou le Chant laotien confirment son intérêt pour les musiques extra-européennes.
Μεταφρασις... ανακαλυψε το δημοτικον τραγούδι εις την Ιταλίαν αλλά οταν επανεπαυετω εις την Ελλάδαν, το 1874, του αποκαλυφθη η ελληνική και η ανατολικη μουσική.
Το 1875, επιστρεφει εκ νεου εις την Ελλαδαν, με επίσημον αποστολήν πέντε μηνών αυτήν την φοράν. Από αυτην την εποχην, η δημοτικη μουσική εσημείωσε έντονα την ζωήν του και το έργον του.
Επι της επιστροφης του απο την Ελλάδαν, επαναφέρει τις Αναμνήσεις του της μουσικής αποστολής του εις την Ελλάδαν και την Ανατολήν, τις μελέτες του στην ελληνική εκκλησιαστικη μουσικη και εκδίδει τις les Trente mélodies populaires de Grèce et d’Orient == τριάντα δημοτικες μελωδίες
Ως συλλέκτης, ο Bourgault-Ducoudray ητο το κατα δυναμην επιστημονικος, αλλα σύμφωνως με τις τότε ισχύουσες συνήθειες. Εάν δείχνει μετα ακριβειας τις περιστάσεις συλλογής καθενός τραγουδιού, δεν διστάζει να τις εκδώσει μετα συνηχητικης γραμμης πιάνου accompagnement au piano . Οι έρευνές του γυρω απο τους ηχους = modalité της ελληλνικης μουσικης τον αποκαθστουν συντομως ως αυθεντια autorité και παρουσιασε τα αποτελεσματα του κατα μιαν ομιλιαν οπου προηδρευσε ο Gounod κατα την διεθνους Exposition universelle του 1879. Εμπνευσθη της εργασιας αυτης εν τω Καρναβαλι Αθηνων Carnaval d’Athènes (1880) και εις την Thamara (1890), οπεραν η οποια επαρουσιασθει 11 φορες εν τοις Παρισιοις< Η Ραψωδια Καμβογγιας και το Λαιτκον ασμα επιβεβαιωνουν το ενδιαφερον του δια την μουσικην εκτος ευρωπης
Η
Ιδου ενας Δυτικος #ειδικος# ο οποιος #εμυηθη# την ψαλτικην μας τεχνην εντος χρονικου διαστηματως ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ του ενος ετους, και ο οποιος κατεγραψεν τα Ελληνικα ασματα με καποιαν #ειδικην# γραφην της δυτικης μουσικης και κατα τον οποιον θελουσιν να μας #αποδειξουν" ακομη μιαν φοραν #επιστημωνικως τε και πανηγυρικως#
=ουτως χαρακτιριζει την εργασιαν του Καρα ο # μεγαλυτερος ειδικος του κοσμου της Βυζαντης μουσικης#
τριτη παραγραφος προ του τελους του αρθρου
http://users.fth.sch.gr/sekyritsis/simon_karas_1.htm
Η συγκριτική μελέτη των εξηγήσεων μεταξύ τους και με την προφορική παράδοση, επιβεβαιώνει επιστημονικά αλλά, θα έλεγα, και πανηγυρικά τη συνολική πρόταση του Σίμωνος Καρά για επαναφορά ορισμένων χειρονομικών σημαδιών αλλά και της ήδη εν χρήσει (στις εκδόσεις του Πέτρου Εφεσίου) οξείας.
εις το εξης αρθρον αλλος οπαδος της σχολης Καρα
#Εξ Εσπερίας η δικαίωση του Σίμωνος Καρά#
....έρχονται να πιστοποιήσουν για μια ακόμη φορά την ορθότητα των γραφομένων του Καρά,...
http://www.analogion.com/SotiriosDespotis.html
Η ανάλυση των 29 εκκλησιαστικών μελών καθώς και οι πληροφορίες πoυ σχετίζονται με μουσικοθεωρητικά ζητήματα περί οκταηχίας και έλξεων που καταγράφονται στη συγκεκριμμένη μελέτη, μας παρέχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε σημαντικότατα στοιχεία που συνδέονται άμεσα: α) με ενέργειες - αναλύσεις σημαδοφώνων της ελληνικής ψαλτικής τέχνης (περισσότερα βλέπε στο: Sotiris K. Despotis, Bemerkungen zu den Aufzeichnungen griechischer kirchlicher Melodien von Louis Albert Bourgault Ducoudray, ανακοίνωση στο διεθνές μουσικολογικό συνέδριο με τίτλο: Theorie und Geschichte der Monodie, 7-10/9/2006 στη Βιέννη, υπό έκδοση), β) το ρόλο που διαδραματίζουν οι έλξεις σε κάθε ήχο της βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής παράδοσης (περισσότερα βλέπε στο: Σωτήριος Κ. Δεσπότης, Μορφολογικές παρατηρήσεις περί οκταηχίας και έλξεων σε καταγραφές εκκλησιαστικών μελών του Louis Albert Bourgault Ducoudray, ανακοίνωση στο Γ΄ διεθνές μουσικολογικό και ψαλτικό συνέδριο με τίτλο: Η Οκταηχία, 17-21/10/2006, στην Αθήνα, υπό έκδοση) και γ) τη χρονική αγωγή βάσει της οποίας εψάλησαν τα εκκλησιαστικά μέλη που περιλαμβάνει ο Ducoudray στη μελέτη του.
….
Ειδικότερα, το θεωρητικό ζήτημα που σχετίζεται με την ύπαρξη ή μη των μελωδικών έλξεων στα εκκλησιαστικά μέλη, φαίνεται να βρίσκει απάντηση μέσα από τις καταγραφές του Γάλλου μουσικολόγου, ο οποίος σε κάθε μέλος καταγράφει με ειδικά σύμβολα τις έλξεις, πιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό την ύπαρξή τους στα εκκλησιαστικά μέλη της ελληνικής ψαλτικής τέχνης. Το αξιοσημείωτο βέβαια του γεγονότος είναι ότι οι έλξεις που καταγράφονται σε κάθε ήχο από τον Ducoudray περιλαμβάνονται με συνέπεια και ακρίβεια και στο θεωρητικό έργο του Σίμωνoς Καρά, ο οποίος απ ό,τι φαίνεται κατάφερε να προσεγγίσει ένα τόσο δύσκολο θεωρητικό ζήτημα με μεγάλη ακρίβεια. Και ας μη λησμονούμε ότι ο πρόεδρος της Μουσικής Επιτροπής του 1881, ο αρχιμανδρίτης Γερμανός Αφθονίδης, ήταν κυρίως εκείνος που έδωσε τις θεωρητικές πληροφορίες περί έλξεων στον Ducoudray.
Αναλυωμεν το
ο οποίος σε κάθε μέλος καταγράφει με ειδικά σύμβολα τις έλξεις, πιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό την ύπαρξή τους στα εκκλησιαστικά μέλη της ελληνικής ψαλτικής τέχνης.
Λοιπον, περιμενω αντιγραφον του εργου του Ducoudray το οποιον ελπιζω να λαβω τον Μαιον μηνα
Μολις το λαβω, εχομεν να κανομεν την εξης εργασιαν οσον αφορα τις ελξεις, και ας αφωσινωθωμεν εν πρωτοις εις την ανιουσαν ελξην τουτεστην την διεσην
==ΠΟΣΑ
διαφορετικα σημαδια υψωσεως της φωνης χρησιμοποιει ο Ducoudray;
ενα, δυο, τρια τεσσερα ,
===εαν ειναι περαν του ενος, γραφει καπου οτι το καθε του ειδικο σημαδι αντιστιχει εις ΜΙΑΝ και ιδιαν ποσοτηταν αναβασεως =
===τουτεστην ΜΟΝΙΜΩΣ ΣΤΑΘΕΡΑΝ
η μηπως το ιδιον σημαδι αντιστοιχει σε ΠΟΛΛΕΣ και διαφορετικες ανυψωσεις
=εις ην τελευταιαν περιπτωσιν, άς δινει κανονες ωστε να γνωριζομεν σε ΠΟΙΟ σημειο ανεβαινει περισσοτερο και σε ποιο ολιγοτερον;
Μολις ξεκαθαρισθουν αυτα τα ερωτηματα και προσδιορισθουν κανονες ωστε να καταλαβωμεν ΤΙ ακριβως εννοουσε ο συνθετης με τα #ειδικα σημαδια ελξεων#, τοτες θα κανομεν το εξης
==Θα εισαγωμεν την γραπτην μελωδιαν του Ducoudray εις τον Μελωδον
==Θα την δωσομεν
======σε μιαν χορωδιαν ΔΥΤΙΚΗΝ
======και εις μιαν χορωδιαν της σχολης του Καρα
====και θα τα γραψωμεν και με ψαλτικην ΧΟΡΙΣ ελξεις δια να τα ψαλλουν ενα παππους κι ενας νεοσ οι οποιοι ειναι ΕΝΑΝΤΙΟΙ της σχολης Καρα
και ολα αυτα, βεβαια, θα τα συγγρινομεν με τον φασματογραφον
Εαν η συγγρισης Καρα Ducoudray ειναι ΙΔΙΑ τοτες υπαρχουν τουλαχιστον δυο πιθανοτητες
==1 Ο Ducoudray ακουσε και εγραψε ΚΑΤΙ και ο Καρας #ευρηκε# τα ΙΔΙΑ
==2 Ο Ducoudray ακουσε και εγραψε ΚΑΤΙ και ο Καρας ΔΕΝ #ευρηκε# τα ΙΔΙΑ
Θα συγγρινομεν και τις διαφορες των αλλων εκ των οποιων
==3 Ο Ducoudray και ψαλτης Αντι καρας
Εαν υπαρχουν διαφορες ιδιου βαθμου εις το 2 και το εις το 3, τοτες ο Ducoudray δεν αποδυκνειει τιποτες υπερ του Καρα
Εαν, αντιθετως συνφωνει απολυτα ο Ducoudray με εναν απο τους δυο
τοτε
=η παραδεχομασθε οτι ο Ducoudray ακουσε σωστα και δικαιωναι καποιους απο τους δυο
η
=η παραδεχομασθε οτι ο Ducoudray
====ΔΕΝ ακουσε σωστα=
==== η δεν κατεγραψε σωστα
====η και οτι αυτος οπου του μοιαζει εχει ΙΔΙΟ δυτικο μυαολο
Στις δυο τελευταιες περιπττωσεις, χρειαζεται παρεταιρω ερευναν δια να διαφοροποιησωμεν το ΑΙΤΙΟΝ συμφωνιας
Πιστευω οτι θε ευρεθωμεν εις την πρωτην περιπτωσιν = το κειμενον του Ducoudray εντος του Μελωδου ΔΕΝ θα συμφωνει ΟΥΤΕ με τον εναν αλλ ΟΥΤΕ με τον αλλον
Συμφωνώ γενικά με την θεώρηση του κ. Μιχαλάκη (μία μόνο μικρή επιφύλαξη για τη μικρή σημασία που αποδίδει στην οργανική μουσική: σίγουρα είναι άλλο πράγμα από τη φωνητική, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο Πέτρος ο Πελοποννήσιος π.χ. έπαιζε νέυ -καλά δεν το λέω ρε σεις;;; - και τόσα άλλα παραδείγματα).
Βλεπω που διαφωνουμεν
Εδω γινεται θεμα δια να μεγαλο προβλημα εις την αναλυσιν της ανθρωπινης λογου της ψυχοακουστικης
Πρωτον πρεπει να διαφοροποιησωμεν
==καποια
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ φαινομενα τα οποια καταμετρουν σημερον καποια επιστημονικοτατα μηχανηματα οπως
======την
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΝ (frequency) και
======τις
εναρμωνιες της Βασικης συχνοτητος (fundamental frequency)
====οι οποιες αποτελουσιν το #
χρωμα# = « timbre » μιας φωνης η ενος οργανου
απο καποια
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ φαινομενα τα οποια προσπαθει να εξηγησει η ψυχοακουστικη χρησιμοποιωντας
τα ως ανωθι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ στοιχεια εν συνδιαμω με αλλους παραγωντες οπως πχ την ορασην και την οσφρησιν οπου αναφερα αλλου=
ενα τετοιο ειδους
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ φαινομενου ειναι το λεγομενον
ΥΨΟΣ (pitch)
Γνωριζουν οι Δυτικοι, πχ οτι εαν κουρτησει κανεις το πιανο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΣ τουτεστην διπλασιαζοντας επι δυο καθε επταφωνιαν,
πχ LA = 55, 110, 220, 440, 880 Ηz κτλ
τα ακρα του πιανου θα ακουγονται ΦΑΛΤΣΑ και δι αυτο ΟYΔΕΝ μηχανημα ειναι ικανον να ΚΟΥΡΤΗΣΕΙ πιανο, παρα ΜΟΝΟ<το ανθρωπινον αυτι, και ιδιαιτερως των τυφλων
Περι της ως ανωθεν ορολογιας, ιδε εδω
http://www.colorado.edu/music/Courses/musc4111/4111w1.2.html
http://www.zainea.com/pitchtimbre.htm
http://www.answers.com/topic/frequency?cat=technology
http://www.psbspeakers.com/audioTopics.php?fpId=8&page_num=2&start=8
αλλα ιδιαιτερως εδω
http://www.zainea.com/raschperception.htm
κ
Ο καθε φασματογραφος ειναι ικανος να μας προσδιορισει ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΣ καποιες ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ πραγμα το οποιον ητο ΑΔΥΝΑΤΟΝ την εποχην της καθε επιτροπης
Περι φαματογραφου, ιδε εδω
http://www.ncvs.org/ncvs/tutorials/voiceprod/tutorial/spectral.html
http://www-gewi.uni-graz.at/staff/parncutt/guests/2006/traube/Slides_CTraube_timbre.pdf
http://www.zainea.com/pitchtimbre.htm
Αλλο θεμα εινα αυτο του μονοχορδου, οπου την ΔΙΑΔΟΧΗΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ φαινομενων την αναπαραστανωμεν σε ΟΠΤΙΚΟ επιπεδο
Υπαρχουν
ΔΥΟ κατευθηνσεις =
======απο την #
φωνην προς την χορδην# οπου ΑΚΟΥΓΕΙ τις ηχον και τον #σημειωνη εις την χορδην#
και
======απο την #
χορδην προς την φωνην # δια να #διδαξει# μαθητην
Εις την πρωτην περιπτωσιν, απο την #φωνην προς την χορδην#, παραγωνται διαχωρισμοι οι οποιοι δυνανται να σημειωθουν μαθηματικως ως κλασματα
ιδε εδω
http://www.chrysalis-foundation.org/origins_of_length_ratios.htm
Με τα κλασματα ομως ΔΕΝ γινεται να δημιουργησει κανεις ΕΥΚΟΛΑ καποιο ΕΥΧΡΗΣΤΟΝ μονοχορδον με υποδιαρεσεις
Δι αυτο, περναμε εις #λογαριθμικην# η και #γεωμετικην# προδιορισην, τα λεγομενα κομματα η και #cents# των δυτικων και τα λεγομενα ΜΟΡΙΑ δια εμας ==
Ο ΙΣΟΔΙΑΣΤΑΤΟΣ διαχωρισμος καποιας χορδης και η προσδιορησις διαστηματων επι μοχορδου γινεται
======ητε¨ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΣ με τροπον λυσεως #γεωμετικης προοδου# οπως εξηγει ο Αρχ Παγκρατιος = 24 τεταρτημορια η 36 εκτομόρια η 46 ογδομορια = κατ αθτον, τοθτεστην τον Παγκρατιον, τα δυο τελευταια εινα μεγαλης ακριβειας και δυσκολευουσιν την μαθησιν διο και απερυφθησαν εν τη Δυσει και επικαρατησαν τα 12 ημιτονια #!!!!!!# Ο ιδος εκρατησε κλιμακαν των 24 τεταρτημοριων
======ητε #ΕΜΠΕΙΡΙΚΩΣ# πχ =με 22, 36, 53, 68, 72, κτλ ΜΟΡΙΑ δια μιαν επταφωνιαν =
(ειδε κατωθι περι εργασιαs Παν Παπαδημιτριου =Συγρισης ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ και ΕΜΠΕΙΡΙΚΗΣ τουτεστη συγκερασμενης κλιμακας)
Οι #λογαριθμικη# η#γεωμετικη# η και #εμπειρικη# προδιορισις των διατηματων δινουν η καθε μια ελαφρως ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ διαστηματα τουτεστην διαφορετικες ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ δαι τον καθε φθογγων οι οποιεσ διαφερουσιν επισης και απο την δια ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ προδιορισθεισα κλιμακα
http://www.sengpielaudio.com/calculator-centsratio.htm
http://www.phy.mtu.edu/~suits/Cents.html
Εμπειρικως, διαφοροι λαοι εδημιουργησαν διαφορους διαχωρισμους ενος επταφωνου συστηματος
Αλλοι δια ΟΡΓΑΝΟΠΑΙΞΙΑΝ
και αλλοι δια ψαλτικην
πχ
αλλοι 36
αλλο 22 =Ρουμανος Popescu 1939
κτλ
Ολα αυτα τα αναλυει επιτυχως ο Παναγιωτης Παπαδημητριου
http://music.analogion.net/Klimakes/index.html
ΕΔΩ
http://music.analogion.net/Klimakes/diatonikh_sugkrash1881.html
Μας δειχνη οτι
==εαν θελει καποιος να ευρει ποσες ΙΣΕΣ #απο αποψην ΑΠΟΣΤΑΣΙΣ ΧΟΡΔΗΣ# διαιρεσεις, (δια να ΜΙΜΙΘΗ την κλιμακα κατα τα ΚΛΑΣΜΑΤΑ =η οποια ειναι το ΠΟΡΗΣΜΑ της εμπειρικης η μαθηματκης εργασιας του καθε συγγραφεως) ;
==χωρις ομως να θελει να ξεπερασει τις 99 υποδιαιρεσης αναμεταξυ τα δυο ακρα, τουτεστην τα 100 μορια ;
==τοτες η ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΗ κλιμακα ειναι αυτη οπου χρησιμοποιει 53 μορια
http://music.analogion.net/Klimakes/005a_catalogue_of_all_diatonicsigkerasmoi_upto1200_09132005.pdf
κατα σειραν ερχονται
1 ==53
2 == 65
3== 99
4 == 94
5 == 87
6 == 77
7 == 84
8 == 72
9 == 96
10 =89
11 ==75
12 ==41
Η κλιμαξ του Χρυσανθου των 68 μοριων ευρισκεται εις την 24ην θεσιν
και η κλιμαξ των 22 μοριων του Ρουμανου Popescu του 1939 εις την 60ην θεσιν
http://music.analogion.net/Klimakes/005a_catalogue_of_all_diatonicsigkerasmoi_upto1200_09132005.pdf
Τελος, εαν και ο Παν Παπαδημητριου απεδειξε οτι ψαλλω διαστηματα του Διδυμου
Νη = 232 Hz.
μετρησεις συχνοτητος με ολικον αποδεκτον λαθος = περιπου 2Hz
Note
(Φθογγος)====GKM============Διδυμος
Di============350==============348
Ga===========310,5============309,3
Bou===========290,5===========290,0
Pa============260============261,0
Ni============232============232,0
δηλαδη οτι η
απο την #
φωνην προς την χορδην# κατευθηνσιν, οπου ΑΚΟΥΓΕΙ τις ηχον και τον #σημειωνη εις την χορδην#
υπαρχει σχεδον τελεια ΑΝΤΙΣΤΙΧΕΙΑ αναμεταξυ εμου και των θεωριτικων διαστηματων
δεν παραδεχομαι οτι το ηλεκρονικον μονοχορδο ειανι ικανονο να μου διδαξει τα διαστηματα οπου ψαλλω
ΔΙΟΤΙ, οταν ακουγω το ελεκρονικον μονοχορδον να παιζει με την σειραν του τα διαστηματα, μου ακουγονται ΦΑΛΤΣΑ
http://music.analogion.net/Klimakes/diatonikh_sugkrish2.html
http://music.analogion.net/Klimakes/diatonikh_sugkrish1.html
http://music.analogion.net/Klimakes/diatonikh_sugkrishEuro.html
Κι εδω ειναι το ΟΛΟΝ θεμα
ΟΠΩΣ το ΠΙΑΝΟ οπου ΜΟΝΟΝ το πεπευδεμενον ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΝ αυτι ΔΥΝΑΤΑΙ να το κουρτισει = εστω δια Δυτικα διαστηματα=,
ΟΥΤΟΣ και εν τη ψαλτικη
ΜΟΝΟΝ ανθρωπινη φωνη δυναται να ΚΟΥΡΤΙΣΕΙ καποιο οργανον
Αντιθετως ομως απο την Δυτικην Μουσικην, η οποια ΔΕΝ χρησιμοποιει τα πολυ λεπτα και δυσκολομαθητα διαστηματα και ελξεις και η οποια χρησιμοποιει το ΠΙΑΝΟ δια να διδαξη την φωνην,
η ψαλτικη τεχνη η οποια ειναι ΜΟΝΟΡΓΑΝΟΣ τουτεστην ΦΩΝΗΤΙΚΗ, ΔΕΝ δυναται να υποταχθει εις ΑΛΛΟΝ οργανον το οποιον να της ειναι ΚΑΤΩΤΕΡΟΝ
Μερικοι λογοι εναι οι εξης .
Οσον αφορα τα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ στοιχεια, ουδεν οργανον δυναται να να αλλαξει ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΝ και TIMBRE οπως η ανθρωπινη φωνη
Οσαν αφορα τα ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ στοιχεια, ΑΛΛΟΙΩΣ θα ακουσει την κλιμακαν του Διδυμου και την καθε μελωδιαν το αυτι αναλογως εαν την παιζει το ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΟΝ μονοχορδον η εαν την την παιζει το ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΟΝ κλαρινο η καποια ηλεκρονικη χορωδια λεγοντα #αααα# η #οοο#
Στην προκειμενη περιπτωση, πρεπει να επενεβη ο ΕΜΠΕΙΡΟΣ ψαλτης και να ΚΟΥΡΤΗΣΕΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ τουτεστην κατα την Ψυχοακουστικην του ικανοτηταν αλλα και ΜΑΘΗΣΙΝ
Δια τουτο και εις το ΜΕΛΟΔΟΣ, δια να ακουσθουν οι ΕΛΞΕΙΣ ΟΠΩΣ τις ψαλλει ο καθε παραδοσιακως ψαλτης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΕΒΕΙ ο χρηστις
Οι προσδιορισεις των ελξεων της επιτροπης και του Καρα οχι μονον δεν ομιαζουν με τις ελξεις των ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ψαλτων, αλλα και ουτε αναμεταξυ των
Δυστυχως, δεν εχομεν ηχητικα αρχεια αυτων οπου ακουσε και #κατεγραψε# με ελξεις ο Καρας, δια να ειδωμεν κατα ποσο #προσεγγυζει# την πραγματικοτηταν
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Οι
πατερες της εκκλησιας, παντοτες με
Θειαν φωτησιν ΑΛΛΑ και με
ιστορικην #στατιστικην πειραν# εχουσιν προσδιωρηση
ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
Ενας απ αυτους ΑΠΟΓΟΡΕΥΕΙ τη χρησιν οργανων εν τη ψαλτικη
Αλλως κανονας
απαγορευει την πολλην κρεοφαγειαν και προσδιοριζει
ΝΗΣΤΕΙΕΣ (αλλ κατ οικονομιαν, επιτραπει την μη τηρησιν της νηστειας εισ διαφορους περιστασεις-=οπωα βαρειαν ασθενειαν κτλ=
Η
σημερινη επιστημη ΑΠΟΔΕΙΧΝΗ οτι
ΟΥΔΕΝ οργανον ιδοσυναμει της φωνης, και οτι η ΑΝΘΡΗΠΙΝΗ φωνη ΔΕΝ δυναται να υποταχθη εις την ΕΛΛΕΙΠΟΥΣΑΝ οργανικην
Απο
θεολογικης αποψεως, το
Ανθρωπινον ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΔΕΝ πρεπει να
ΜΗΧΑΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ωστε να μιμειται ΑΨΥΧΑ Robot
Ο Μελωδος παντως θα ΔΕΙΞΕΙ διαφορες ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ παραμετρων οπως Συχνοτητων βασικων τε και εναρμονιων ωστε να ΣΥΓΓΡΙΝΟΜΕΝ επιτυχως ψαλτες και θεωριες
Επειδη ομως η διατονικη κλιμακα ειναι κουρτισμενη με τα ΚΛΑΣΜΑΤΑ =την ΑΥΤΟΥΣΙΑΝ κλιμακαν της επιτροπης και ΟΧΙ τα ΜΟΡΙΑ της επιτροπης
πχ αντι Νη Πα = 12 μορια, εχομεν Νη Πα 12,2χχχχχ μορια,
δι αυτο και ακουγοντα αρκετα πραγματα σωστα
ΟΜΩΣ, οσον αφορα τις ελξεις ΠΡΕΠΕΙ να επεμβει ΠΕΠΕΔΕΥΜΕΝΟΝ ανθρωπινον αυτι να τις προσδιορισει
Η
τεχνολογια και η επιστημεη εχει τα ΟΡΙΑ της εμπροσθεν της
ΠΕΙΡΑΣ των Πατερων
Σημερα πχ γνωριζωμεν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ οτι
ΚΡΕΟΦΑΓΕΙΑ = υψωμενη πιθανοτητα ΚΑΡΚΙΝΟΥ
κι λεγω εγω
μονοχορδα και νουμερολογιες = Καταστρογη και ΤΕΡΑΤΟΠΟΙΗΣΙΣ της ψαλτικης τεχνης ιδαιτερως απο οσους ΔΕΝ εχουν ΒΑΣΙΚΕΣ γνωσεις θετικων επιστημων, ανρθωπινης φυσιολογιας, ψυχολογιας αλλα, προ παντων, ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΣΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
Ο Ιακωβος ουτε εμαθε ουτε εδιδαξε με κλαπατσιμπανα και νουμερολογιες
ΚΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ