με την κατάλληλη χρονική αγωγή
)
Η χρονικη αγωγη των ηχογραφησεων ειναι επι το πλειστον αργη δηλαδη παιδαγωγικη και οχι οπως εκτελουσε τα μαθηματα στο Πατριαρχειο
Εκει οπου επιταγχυνει λογου ελλιψης χρονου, ακουγετε κατι πλησιεστερο της εκτελεσεως στο ναο
Μερικές πληροφορίες για τη διδασκαλία του Ιακώβου έρχονται και από το Στυλιανό Τσολακίδη (μαθητή του Ιακώβου) μέσω του μαθητή του Γεωργίου Μιχαλάκη δυστυχώς τα περισσότερα σε ακατανόητη και δύσχρηστη μορφή ώς τώρα.
Σε καποια φαση, θα βγει και βιντεο με ολες τις λεπτομερειες τις διδασκαλιας του Ιακωβου προς τον μαθητην του
Πως μέρικοι μουσικολογοι πιανουν κατι δυσκολα διαστηματα χωρις να καταλαβουν τον ελευθερο χρονο του Ιακωβου και τον συνεπτυγένο ΧΡΟΝΟ του μαθητου του, ειναι δυσκολο να καταλαβει κανεις
Οι δυτικοι μουσικολογοι, παντως, τα καταλαβαινουν αμεσως ολα αυτα τα #δυσνοητα# διοτι δεχονται οτι δεν εχουν ουτε λεξιλογιο ουτε εκκλησιαστικη προφορικη παραδοση :
δεχονται δηλαδη να τους διδαξει κανεις εκ του μηδενος. Παρομοιως ομως με τους Ελληνες #μουσικολογους# ανακατωνουν τα διαστηματα με πολυγραμμες υφεσοδιεσεις
Οι Ελληνες #βυζαντινο#μουσικολογοι, βεβαιως, ειναι ανικανοι να καταλαβουν ολες αυτες τισ λεπτομερειες διοτι ουτε με Ελληνικον χορον ασχολουνται, ουτε με πεπυραμενους ψαλτες
Καποτε ζητησε καποιος γραπτες πληροφοριες περι του Πατριαρχικου υφους
Ευρισκονται εδω,
http://ieropsaltis.com/psalt_Michalakis.htm
Ἰδοὺ διάϕορα συμπεράσματα αὐτοῦ :
- Ὁ τύπος διασώζει τὴν οὐσίαν… πρέπει νὰ ψάλλει τις ὀλόϰληρον γραμμὴν, ὡς μελωδιϰὸν τύπον, ὅπως ϑὰ τὸν ἔχει μάϑει, μὲ τὰς δέϰα ἢ εἴϰοσι “μεταϐολὰς”, παρὰ τῶν διαϕόρων διδασϰάλων: δέϰα ϰαλοί ϰαὶ σωστοὶ δάσϰαλοι ἐπαρϰοῦν πρὸς τὴν διάδωσιν τῆς ψαλτιϰῆς διότι ἐγγυοῦνται τὴν διαχρόνισην τῆς “ϰολυμϐήϑρας τῶν μελωδιϰῶν τύπων”.
- Ὅλα δὲν γράϕονται, ϰαὶ ἐπειδὴ τὸ σύστημα τῶν τριῶν διδασϰάλων εἶναι ἰσοροποιημένον, δὲν χρειάζεται οὐδεμίαν ϐελτίωσιν. Ὄσες γραμμὲς ϕαίνονται παράτονες ἐϰτελοῦνται παρατόνως μόνον ἀπὸ τοὺς μὴ ἔχοντας διδαχϑῆ ὑπὸ γενεαλογιϰῶς, ἐξ ἀπόψεως μεταϐίϐασης ψαλτιϰῆς μνήμης, αὐϑεντιϰοῦ ψάλτου: “μὲ ὄποιον δάσϰαλον ϰαϑήσεις, τέτοια γράμματα ϑὰ μάϑεις”.
- Ὅλα εἶναι γραμμένα, ϰαὶ ἄς μάϑουμε ϰαλὰ τὰ ϰλασσιϰὰ πρὶν ἐρεύνης τῶν “παλαιογραϕιϰῶν” ἢ « ϰαλλοποιήσεως » ἐὼς « ἀλλαξοϕωτιστιϰοῦ » σημεῖου τῆς παραδόσεως.
Τὰ μεγάλα μυστιϰὰ:
- χρόνος ϰαὶ λήψης χρόνου… ϑεμελιῶδες νόμος τῆς σωστῆς ψαλτικῆς ἐκτελέσεως.
- λαρυγγισμοί ἐντὸς τοῦ χρόνου ἄνευ ϐλάϐης τῆς λήψεως.του επωμενου χρόνου
- πατήματα σταϑερὰ, διαπιστωμένα διὰ τοῦ “ϰουρτίσματος τοῦ λάρυγγος”, τὸ ὀποῖον εἰναι ἡ παραλλαγή.
- ἔναρξις τῆς ϰάϑε ϑέσεως ὡς ϰρούσις ϰαμπάνας, ἄνευ ϰαϑυστέρησις.
- λαρυγγισμοὶ συμπυϰνομένοι ϰαὶ μετὰ παρεστιγμένων.
- ἡ ἐξομάληνσις τῶν ὡς ἄνω γίνεται αἴτιον « ἐϰϑυλήϰευσις » τῆς ψαλτιϰῆς, ὀδηγόντας την οὗτως εἰς ὀδούς « Δυτιϰοποίησις » ϰαὶ ἀντι-ὀρϑοδόξου ϑεολογίας, ἡ ὀποῖα ϰυρήτει ϑετιϰισμόν διὰ μέσου τῆς ϰαϑημερινῆς ὑπενϑύμησις τοῦ μηνύματος τῆς Ἁναστάσεως.
- ἀϰινησία, δέος, εὐλάϐεια ϰαὶ ϑεοσέϐεια.
- τὰ ϕωνητιϰὰ διαστήματα δὲν ὅλα σταϑερὰ, ὡς τὰ ἐνόργανα : ὅλα ἐξαρτώνται ἐϰ τοῦ μελωδιϰοῦ τύπου ϰαὶ τῆς κάϑε μεταϐολῆς του. Οὖτως, αἱ ἔλξεις ϰαὶ αἱ ἀναλύσεις οὐ γράϕονται ἀλλὰ μετὰ μόχϑου μανϑάνονται.
- πολλοὶ ϰαὶ διάϕοροι οἱ τρόποι τοῦ μετρᾶν τὸν χρόνον (ἁπλοῦς, διπλοῦς, συνεπτιγμένος…
, ϰαὶ δὲν ἁρμόζει νὰ ψάλλονται ὅλα τὰ μαϑήματα εἱς τὸν ὀμαλώτερον ὡς πρὸς τὴν πρόσληψιν χρόνου, τουτέστιν τὸν « ϰαλλοϕωνιϰόν » χρόνον, ὡς εἴϑηστε τῶν ἡμερῶν μας.
- « Ἕνα εἷναι τὸ ἴσον »… αὐτὸ ϰαὶ τὸ ἴδιον.
- Ὁ μὴ γνοῦς ἀναγινώσϰειν συντόμως ϰαὶ εὐϰρινῶς, οὐδέποτε ϑὰ διεπρέψει ὡς ψάλτης.
Πως θα τα καταλάβει κανεις ολα αυτα;
Με τον φασματογραφο του ΜΕΛΟΔΟΣ
http://www.melodos.com/metrofonia.htm
Να περασει τον Ιακωβον και να φροντισει να καταλαβει ΤΙ γινεται σέ το καθε Συμφωνο και τι σε το καθε φωνηεντο και σε ποιο σημειο γινεται η κρουση και πια η ενταση της και που γινεται ο καθε λαρυγγισμος και σε πια αποσταση απο την επωμενη κρουση
Να περασει και τους #μουσικολογους# δηλαδη αυτους που εχουν #εξηγησεις# και #αποψεις#ακομη και δια το υφος του Ιακωβου και να συνκρινει
και να συνγρινει εαν ο Ιακωβος κανει διγραμμες και τριγραμμες ελξεις εκει που τις ακουγουν οι #μουσικολογοι# η μηπως τις κανει κι αλλου η και καθολου
η μηπως οι ελξεις του Ιακωβου ΔΕΝ ειναι τοσο μεγαλες οπως τις ακουνε και τις εκτελουνε; Διοτι το ενα μοριο τις κλιμακας των 72 μοριων ειναι αρκετα αντιληπτω φωνητικως αλλα με μονοχορδα και μηχανηματα ακουγεται αλλοιωμενο λογου εναρμονιων συχνοτητων (timbre, harmonics)
Δι αυτο πρεπει να ανοιξει θεμα εδω#Θετικες επιστημες, παραμετρηση και κατανοηση της φωνητικης (και οχι οργανικης) ψαλτικης τεχνης#
Εδω ειναι ενα παρδειγμα φαματογραφου με τη φωνη του Ιακωβου
http://graeca.canto.ru/upload/Montr...i_Apsotrepsis_VIDEO_VOCAL_TRANSITIONS_001.wmv
Να περασει οποιος θελει και τον Πριγγον οπου περασαν οι Ελληνες #επιστημονες# της Πατρας ωστε να διαπιστωσει οτι ο Πριγγος αλλαζει βαση δυο φορες αναμεταξυ το #Νε# και το #δη# στο #ηδη βαπτεται# ωστε να καταλαβει οτι ο Πριγγος ητο φαλτσος ακομη και νεαρος και εαν ο Ιακωβος δεν εκανε ελξη στο #Η# του #Ηδη# τοτε ελξη οπως την ακουνε και την εκτελουνε δεν υπαρχει
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Kyr_PRINGOS_Konstantin
os/KP_GKM_Idi_baptetai_original_non_corrected.mp3
Επιδιορθωμενο
http://graeca.canto.ru/upload/Montr...Idi_baptetai_GKM_Correction_2007_boost_01.mp3
Συμερασματα #ερευνητων#
http://www.oet.gr/erevna_mainFrame.htm
http://www.oet.gr/SpectralAnalysis_EN.pdf
Το ιδιο και με την τελευταια ηχογραφηση του Πριγγου
συγγρινατε το αυτουσιο με το διορθωμενο
(
http://graeca.canto.ru/upload/Montr...tantinos/Priggos_Last_Recording_GKM_edit.mp3)
Οταν αλλαζει η βαση μεσα σε δυο τρεις μουσικους φθογγους, κανενας επιστημονας με συνειδηση δεν δυναται να κανει την απολογια των ελξεων
Και δι αυτο, θα ητο προτιμωτερο να γινει ο καθενας #επιστημονας# οπως εγιναν και πολλοι #μουσικολογοι#
Οι #αυτοδιδακτοι επιστημονες# ομως θα βγαλουν καλυτερα συμπερασματα με τον ΗΥ παρα οτι μας εχουν φορτωσει οι μουσικολογοι οι οποιοι ΔΕΝ εχουν γνωση της παιδειας του Ιακωβου
Δι αυτο πρεπει να γινει κανεις επιστημον απο μονος του διοτι οι μουσικολογοι οτι θελουν #σερβιρουν #
Εφοσον ηθελαν ελξιν στο #Η# του #Ηδη# εβρηκαν τον Πριγγον οπου αλλαζει βασιν δυο φορες ωστε να θεμελειωσουν το δογμα τους
Ναι διοτι και οι Ελληνες #επιστημονες# των διαστηματων αποδειχνουν σωνει και καλα οτι θελουν οι μουσικολογοι
Λοιπον να κατεβασει οποιος θελει δωρεαν τον εξης φασματογραφο
http://www.sonicvisualiser.org/download.html
http://www.sonicvisualiser.org/
αλλα και τα εξης plugins
http://www.vamp-plugins.org/download.html
και να περασει το Χριστος γενναται, το Μη αποστρεψης και το Αινειτε του Ιακωβου δια να καταλαβει τι ειναι ληψις χρονου, προσληψις συμφωνων, ελευθερος χρονος κτλ
Περι χρονου τα σχεδιαγραμματα ειναι εδω
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/GKM_Chronos_001.PNG
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/Prostachthen_Chronos_GKM_002.JPG
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/GKM_chronos_001_Anoixo_2.PNG
Περι Γρηγοριανης παλαιγραφιας, η οποια προσφερει αναλυτικως τους καθιερωμενους λαρυγγισμους οπου εκτελει ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ο Ιακωβος
Δια τους λαρυγγισμους των #μουσικολογων# δεν θα ειδειτε σχεσιν ΟΥΤΕ με παλαιους ψαλτες ΟΥΤΕ με παλαιογραφιαν Γρηγοριανη = ο φασματογραφος θα σας τα δειξει αυτα δηλαδη οπου εφαρμοζει ο Ιακωβος και οχι αυτους των συγχρονων μουσικολογων ας κοιταξει εδω
http://graeca.canto.ru/upload/Montr..._Psaltiki_bridge_RHYTHMIC_ EMPHASIS_v_001.htm
Κι επειδη ο Ιακωβος ΔΕΝ εδηνε εμπιστοσυνη στις ΠΤΩΧΕΣ επιστημονικες γνωσεις περι ψαλτικης της εποχης του δι αυτο και εδιδασκε τον μαθητη του ΧΡΟΝΟ και ΚΙΝΕΙΣΕΙΣ ΜΕΛΟΝ 5δηλαδη χεριων και ποδιων) και οχι ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ με πληξεις ΧΟΡΔΟΝ
Κανενα αλλο ΟΡΓΑΝΟ εκτος της φωνης δεν ειναι ικανο να διδαξει ψαλτικη και διαυτο κατακρινει ο Βοθδουρης την χρησιν του αυλου απο τον Χρυαανθο<
Η επειρια των ΜΕΓΑΛΩΝ παραδοσιακων ψαλτων ητο ανωτερα των μανιοδων ερευνων των ΜΚΡΩΝ #ψαλτων# οι οποιοι οπως και σημερα #εκρυβοντο# πισω απο #επιστημονικες# ερευνες και #διπλωματα#= δια λεπτομερειες = διαβασε Βουδουρη
Ο Βιολακης ητο ΜΙΚΡΟΣ ψαλτης μπροστα στον Ιακωβο οπως και η συμμορια του Παπαδοπουλου και των αλλων
Σημερα η Επιστημη διαθετει οντως το υλικο δια να αποδειξει το γιατι το καθε οργανο της καθε Επιτροπης και του καθε Ψαχου εχει αξια ΜΗΔΕΝ εμπροσθεν της ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ παραδοσεως του #ακουε και μανθανε#
Οσο και επιστημονικη αναλυση να εζητουσε ο Βουδουρης ΟΥΔΕΠΟΤΕΣ εκανε #ερευνεσ και θεωριες# του κεφαλιου του παρα ΠΡΩΤΑ προσπαθοθσε να ΜΙΜΗΘΕΙ και υστερον μονον να #αναλυσει /εξηγεσει /παραμετρησει# δηλαδη #επιστημονολογησει# το θεμα
Το πως χρησιμοποιουνται οι μουσικοι τυποι και το πως διαφερουν οι γραμμες του Ιακωβου με τις κλασσικες εκδοσεις, διαβασε περι Τονικου και Μελωδικου ΤΥΠΟΥ
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Psaltopedia/Prosarmosis_ArialUnicode_2006.htm
Οποιος ψαχνει δια μηχανισμον ENIGMA, επειδη ισως ειναι #δυσνοητες# οι αυτουσιες επιστημονικες καταρτησεις και προσδιορισμοι του θεματος ας ασχοληθη με το εξης
http://www.nongnu.org/enigma/
Αυτό σε συνδυασμό με την εκτός ακολουθίας διδασκαλία (δίδασκε στη σχολή του Μουσικού Συλλόγου).
Εδιδασκε και εν οικω καθε Τριτη και Πεμπτη
οπου και να ευρισκετο, ο ψαλτης αυτος εδιδασκε διδικα τα νεα παιδια
http://ieropsaltis.com/psalt_Tsolakidis.htm
Δε φαίνεται να δίδασκε χορωδία και να εκτελούσε χορωδιακά έργα.#
Εφοσον τα ειχαν μαθει εκ στηθους ολα τα μαθηματα, ποια χορωδιακη αποσχοληση χρειαζοταν ο Ιακωβος;
Μονον οι Κοπτες συνεχιζουν αυτην την παιδαγωγησιν
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/OrientalChristians/007_Coptic_ChristmasAgios.rm
Ολα αυτα θα γινουν #φως φαναρι# με το Μελωδος
Οποιος ενδιαφερεται δια σοβαρην, επιστημονικην ερευναν της ψαλτικης τεχνης σε επιπεδο μεταπτυχειακων σπουδων ευχαριστως να τον/την συστησω σε καποιες σοβαρες επιστημονικες ομαδες εκτος Ελλαδος
Ιακωβου ΜΙΜΗΣΙΣ με βοηθημα τον φασματογραφο του ΜΕΛΩΔΟΣ = Αυτο θα σωσει την ψαλτικην τεχνην