Κυριακή των Μυροφόρων (15/05/2016) Ἱ. Μονή Ζωοδόχου Πηγῆς Βαλουκλῆ

Εξαίρετος, η καλύτερη επιλογή
του Πατριαρχείου.Ευχαριστούμε.
 
Δυσκολεύτηκε λίγο βέβαια στὸ ἶσο του, πολλὰ τζακίσματα καὶ λυγίσματα, ἔχει πολλὰ ἀκόμη νὰ κόψει ἑὰν μείνει στὸ Πατριαρχεῖο.
 
...πολλὰ τζακίσματα καὶ λυγίσματα, ἔχει πολλὰ ἀκόμη νὰ κόψει ἑὰν μείνει στὸ Πατριαρχεῖο.
Γιατι το λες αυτο Δομεστικε? Προσωπικά θεωρώ πως φυσιολογικά το έψαλλε, αλλα να σου "θυμίσω" κ' τον Αρχοντα Στανίτσα -ίσως το χρακτηριστικότερο παράδειγμα- ο οποίος κάθησε δεκαετίες στα αναλόγια του Πατριαρχικού Ναου. Δεν ξέρω να υπήρξε ψάλτης με πιο (το ίδιο εύστροφη μπορεί) εύστροφη φωνή. Κάθε μουσική συλλαβή αυτου του ανθρώπου πρεπει να την ακούσεις πολλές φορές για να συλλάβεις το τι έκανε. Επισης, όσον αφορά τη θεση στο "αναστάντα" είναι -για να το πώ απλά- εντος της παραδόσεως του Πατριαρχείου? Δεν ρωτώ θέλοντας ν'αφήσω υποννοούμενα για τον κ. Νεοχωρίτη, προς Θεού! Απλά επειδή κ' εγώ εκτελω αυτή τη θέση στο συγκεκριμένο Δοξαστικό, είχα πάντα λογισμούς για το κατα πόσο είναι "σωστή" (εννοώ το να "σκουζουμε" πρωί-πρωί) αν κ' νοηματικά αποδίδεται άψογα το κείμενο ιδίως με τη κατάληξη στον Πα που ακολουθεί στο "εκ νεκρών".
 
Last edited:
Γιατι το λες αυτο Δομεστικε? Προσωπικά θεωρώ πως φυσιολογικά το έψαλλε, αλλα να σου "θυμίσω" κ' τον Αρχοντα Στανίτσα -ίσως το χρακτηριστικότερο παράδειγμα- ο οποίος κάθησε δεκαετίες στα αναλόγια του Πατριαρχικού Ναου. Δεν ξέρω να υπήρξε ψάλτης με πιο (το ίδιο εύστροφη μπορεί) εύστροφη φωνή. Κάθε μουσική συλλαβή αυτου του ανθρώπου πρεπει να την ακούσεις πολλές φορές για να συλλάβεις το τι έκανε.
Δὲν διαφωνῶ. Ὅμως λείπει τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ὁπότε ἀντηχεῖ διαφορετικά. Ἴσως προσδιορίζει ξανὰ τὰ ὅρια τῆς ἑρμηνείας, μιᾶς καὶ ἑκτὸς ἀπὸ ψάλτης εἶναι καὶ ἑρμηνευτὴς, οἱ ὑπόλοιποι εἶναι σκέτοι ψάλτες, σὰν τὴ διαφορὰ τοῦ ἑλλαδίτικου καπουτσίνο μὲ τὸν σκέτο ... πολίτικο καφέ στὴ χόβολη.

Επισης, όσον αφορά τι θεση στο "αναστάντα" είναι -για να το πώ απλά- εντος της παραδόσεως του Πατριαρχείου? Δεν ρωτώ θέλοντας ν'αφήσω υποννοούμενα για τον κ. Νεοχωρίτη, προς Θεού! Απλά επειδή κ' εγώ εκτελω αυτή τη θέση στο συγκεκριμένο Δοξαστικό, είχα πάντα λογισμούς για το κατα πόσο είναι "σωστή" (εννοώ το να "σκουζουμε" πρωί-πρωί) αν κ' νοηματικά αποδίδει άψογα το κείμενο ιδίως με τη κατάληξη στον Πα που ακολουθεί στο "εκ νεκρών".

Εἶδες πὼς δικαιολογοῦνται πολλὰ πράγματα;

 

Δὲν διαφωνῶ. Ὅμως λείπει τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ὁπότε ἀντηχεῖ διαφορετικά
.

Πάντως τσακίσματα πολλά όπως είπες δεν έκανε, κάθε άλλο. Οσον αφορά το ύφος, έχει σχολιαστεί διεξοδικά σε άλλη θεματική ενότητα κ' δεν θ'αναφερθώ.
Εἶδες πὼς δικαιολογοῦνται πολλὰ πράγματα;
Δηλ. δεν?
 
Επισης, όσον αφορά τη θεση στο "αναστάντα" είναι -για να το πώ απλά- εντος της παραδόσεως του Πατριαρχείου? Δεν ρωτώ θέλοντας ν'αφήσω υποννοούμενα για τον κ. Νεοχωρίτη, προς Θεού! Απλά επειδή κ' εγώ εκτελω αυτή τη θέση στο συγκεκριμένο Δοξαστικό, είχα πάντα λογισμούς για το κατα πόσο είναι "σωστή" (εννοώ το να "σκουζουμε" πρωί-πρωί) αν κ' νοηματικά αποδίδεται άψογα το κείμενο ιδίως με τη κατάληξη στον Πα που ακολουθεί στο "εκ νεκρών".

Δεν ξερω τι σημαινει "σωστη" εδω :)

Ο Ιωαννης την θεση την εχει ως εξης

attachment.php


Και ο Νικολαιδης (σαν εναλλακτικη γραμμη)

attachment.php


Ο δε Αστερης το "ανασταντα εκ νεκρων" το ψαλλει ετσι.

Αλλα δες επισης και αυτο

 

Attachments

  • 1.png
    1.png
    70.8 KB · Views: 368
  • 2.png
    2.png
    24.1 KB · Views: 365
Κατά Πρίγγον το παρακάτω συνημμένο (ακούστε το μέχρι τέλους). Σε άλλη ηχογράφηση, αυτή με τους Πολίτες (Φαράσογλου κλπ) το '59, δεν ψάλλει τη θέση αυτή. Στο Αναστασιματάριό του, που κατά την πληροφορία του Παπανδρέου στον Πρόλογο σχετικά με τα Εωθινά «υπήρχαν και αυτά αυτούσια και εις διάφορες παρά του ιδίου εκτελέσεις» (μάλλον από παλαιότερα χειρόγραφα του δασκάλου, ίσως και προ Πατριαρχείου, ή και από καταγραφές διαφόρων), παρατίθενται δύο μέλη, το ένα με τη θέση αυτή στον άνω Νη και το άλλο χωρίς.
Άγνωστο αν έψαλλε τη θέση αυτή μέσα στο Πατριαρχείο, επ' αυτού μόνο τον Παπαμανωλάκη μπορούμε να ρωτήσουμε.

Ο Στανίτσας, στην υπαγόρευση των μαθημάτων μάλλον στο Λυκούργο Πετρίδη κατά την Πατριαρχική παράδοση, δε λέει τη θέση αυτή.

Ο Νικολαΐδης δεν την έχει καθόλου στο πονημά του «Εωθινά», παρ' όλο που παραθέτει πολλές εναλλακτικές.

Ο Γεωργιάδης την ψάλλει σε ηχογράφηση μετά Κανονάρχου (και επομένως μάλλον από το Πατριαρχείο) που ανέβηκε παλιά στο site του Μουσικού Γυμνασίου & Λυκείου Θσσαλονίκης, αλλά δε σημαίνει κάτι απαραίτητα αυτό, υπήρχε αυξημένη ελευθερία στα ψαλλόμενα κατά τα χρόνια εκείνα.

Ο Αστέρης την έλεγε, όπως για παράδειγμα εδώ.

Συνεπώς, δεν είναι τελείως εκτός της πατριαρχικής παραδόσεως, αν και από τη γενική επισκόπηση των ακουσμάτων μας, υιοθετείται προϊόντος του χρόνου και με φειδώ.
 

Attachments

  • 12 Εωθινόν β'.mp3
    6.3 MB · Views: 19
Last edited:
Αλλα δες επισης και αυτο

Δεν μπορώ να μη παρατηρήσω το πόσο πιο επιβλητικό είναι το ακουσμα του Αρχοντα σε συνδυασμο με τη καλή μικροφωνική του Ναου! Φοβερός!
 
Ο δε Αστερης το "ανασταντα εκ νεκρων" το ψαλλει ετσι.

αυτό μάλλον έχει κατά νου κ ο Νεοχωρίτης...

Απορώ γιατί το ξεψειρίζουμε τόσο.....γενικά όλοι...
το κάνει έτσι, ο άλλος το έκανε αλλιώς, κλπ.
Μια χαρά το είπε...
σε όποιον δεν άρεσε, ας το πεί ο ίδιος όπως θέλει στο ναό που υπηρετεί..
(Shota δε γράφω για σένα...)
 
αυτό μάλλον έχει κατά νου κ ο Νεοχωρίτης...

Απορώ γιατί το ξεψειρίζουμε τόσο.....γενικά όλοι...
το κάνει έτσι, ο άλλος το έκανε αλλιώς, κλπ.
Μια χαρά το είπε...
σε όποιον δεν άρεσε, ας το πεί ο ίδιος όπως θέλει στο ναό που υπηρετεί..
(Shota δε γράφω για σένα...)
Επειδή προφανώς "φωτογραφίζετε" εμένα μιας κ' εγω έκανα την ερώτηση κινούμενος απο προσωπικό ενδιαφέρον, δεν καταλαβαίνω το προβλημά σας? Διαβάστε τι έγραψα κ' μη βάζετε λόγια στο στόμα μας για δήθεν ενοχλησή μας με την εκτέλεση του κ. Νεοχωρίτη. Πραγματικά έχει καταντήσει υπερβολικά κουραστική η επανάληψη τέτοιου είδους απαντήσεων σε αυτό το φόρουμ!
 
Επειδή προφανώς "φωτογραφίζετε" εμένα μιας κ' εγω έκανα την ερώτηση κινούμενος απο προσωπικό ενδιαφέρον, δεν καταλαβαίνω το προβλημά σας? Διαβάστε τι έγραψα κ' μη βάζετε λόγια στο στόμα μας για δήθεν ενοχλησή μας με την εκτέλεση του κ. Νεοχωρίτη. Πραγματικά έχει καταντήσει υπερβολικά κουραστική η επανάληψη τέτοιου είδους απαντήσεων σε αυτό το φόρουμ!

τί λέτε;;
ποιός σας φωτογραφίζει;;;;;
ουτε καν αναφέρομαι σε σας....

παρακαλώ να το πάρετε πίσω.

η τοποθέτησή μου ήταν γενική, καθότι 15 μερες τωρα βάλλεται πανταχόθεν ένας άνθρωπος-ψαλτης, ΜΟΝΟ Κ ΜΟΝΟ επειδή επελέγη για τη θέση του Πρωτοψάλτη.......
 
Last edited:
τί λέτε;;
ποιός σας φωτογραφίζει;;;;;
ουτε καν αναφέρομαι σε σας....
παρακαλώ να το πάρετε πίσω.
Το θέμα της θέσης "Αναστάντα" στην οποία αναφερθήκατε εγω το ξεκίνησα κ' έγραψαν γι'αυτο άλλα 3 μελη, ενα εκ των οποίων εξαιρέσατε απο το μνμ σας, επομένως μένουμε εμείς οι υπόλοιποι 3. Σε ότι αφορά εμένα λοιπόν σας έδωσα τη παραπάνω απάντηση. Μου αρέσει που λέτε να το πάρω κ' πίσω... Τεσπαντων... Δεν υπάρχει προσωπικό ζήτημα, αλλά να προσέχουμε κ' τι γράφουμε.
 
Δεν υπάρχει προσωπικό ζήτημα, αλλά να προσέχουμε κ' τι γράφουμε.

οταν αναφερόμαστε προσωπικά, καλό είναι να προσέχουμε..............

κοιτάξτε τη σημείωση που έβαλα.
 
Κατά Πρίγγον το παρακάτω συνημμένο (ακούστε το μέχρι τέλους). Σε άλλη ηχογράφηση, αυτή με τους Πολίτες (Φαράσογλου κλπ) το '59, δεν ψάλλει τη θέση αυτή. Στο Αναστασιματάριό του, που κατά την πληροφορία του Παπανδρέου στον Πρόλογο σχετικά με τα Εωθινά «υπήρχαν και αυτά αυτούσια και εις διάφορες παρά του ιδίου εκτελέσεις» (μάλλον από παλαιότερα χειρόγραφα του δασκάλου, ίσως και προ Πατριαρχείου, ή και από καταγραφές διαφόρων), παρατίθενται δύο μέλη, το ένα με τη θέση αυτή στον άνω Νη και το άλλο χωρίς.
Άγνωστο αν έψαλλε τη θέση αυτή μέσα στο Πατριαρχείο, επ' αυτού μόνο τον Παπαμανωλάκη μπορούμε να ρωτήσουμε.

Ο Στανίτσας, στην υπαγόρευση των μαθημάτων μάλλον στο Λυκούργο Πετρίδη κατά την Πατριαρχική παράδοση, δε λέει τη θέση αυτή.

Ο Νικολαΐδης δεν την έχει καθόλου στο πονημά του «Εωθινά», παρ' όλο που παραθέτει πολλές εναλλακτικές.

Ο Γεωργιάδης την ψάλλει σε ηχογράφηση μετά Κανονάρχου (και επομένως μάλλον από το Πατριαρχείο) που ανέβηκε παλιά στο site του Μουσικού Γυμνασίου & Λυκείου Θσσαλονίκης, αλλά δε σημαίνει κάτι απαραίτητα αυτό, υπήρχε αυξημένη ελευθερία στα ψαλλόμενα κατά τα χρόνια εκείνα.

Ο Αστέρης την έλεγε, όπως για παράδειγμα εδώ.

Συνεπώς, δεν είναι τελείως εκτός της πατριαρχικής παραδόσεως, αν και από τη γενική επισκόπηση των ακουσμάτων μας, υιοθετείται προϊόντος του χρόνου και με φειδώ.
Από ΓΚΜ
Στυλιανὸς Τσολακίδης κατὰ "θέσιν τοῦ Βινάκη"

(http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=37080&d=1291647467)
 
Από ΓΚΜ
Στυλιανὸς Τσολακίδης κατὰ "θέσιν τοῦ Βινάκη"

(http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=37080&d=1291647467)
Εχει αλλοιωθει η ηχογράφηση? Στο τέλος φτάνει να έχει ανέβει η βάση 1 με 2 φωνές αν δεν κανω λάθος κ' ειναι παράξενο διότι δεν πρόκειται για κάποιο δύσκολο ή μεγάλο μάθημα.:confused:
 
οταν αναφερόμαστε προσωπικά, καλό είναι να προσέχουμε..............
Συμφωνώ κ' επαυξάνω!

κοιτάξτε τη σημείωση που έβαλα.
Τη σημείωση τη βάλατε εκ των υστέρων, αλλά ακόμη κ' έτσι η αναφορά σας ήταν για συγκεκριμένη (υπο) συζήτηση την οποία εγω ξεκίνησα κ' σας έδωσα την απάντησή μου. Τα περι γενικών τοποθετήσεων τα καταλαβαίνω απόλυτα οταν οι αναφορές μας είναι όντως γενικές, ας μη δώσουμε συνεχεια όμως γιατί δεν πιστεύω οτι έχει ενδιαφέρον.
 
Αυτό είναι παράνοια : να εξετάζεται τοσο σχολαστικά τό οτιδήποτε ανεβαίνει απο Π.Ν. Ελεος.Μερικοί σε λίγο θα υποστηρίξουν οτι ο Π.Ν. όταν βήχει και όταν κλ.... είναι εκτός παράδοσης ,είναι συγκριτιστης κτλ κτλ.
 
Last edited:
Back
Top