Μελέτη - Κριτική στο Θεωρητικό του Σίμωνος Καρά

P

PANROUST

Guest
Ένα από τα σημεία,που διάλεξε να κάνει αλλαγές στην μουσική ο Σ.Καράς,είναι η πολυηχία,δηλ.ο πολλαπλασιαμός,η μεγιστοποίηση της οκταηχίας.Την μέχρι σήμερα ισχύουσαν οκταηχία, την οκταηχία που παρελήφθη από τους αρχαιοέλληνες,την οκταηχία, που διετήρησαν οι αιώνες,την οκταηχία,με την οποία έχτισαν ένα θαυμαστό σύστημα όλοι οι παλαιοί αλλά και οι τρείς διδάσκαλοι,ο Σ.Καράς την είδε ελλειπή!Την είδε λειψή!Την είδε προβληματική και έκρινε σωστό να την αναμορφώσει!Αλλά με πολλαπλασιασμό.Οι οκτώ ήχοι αυξήθηκαν και έγιναν 48!Και όλα αυτά περί πολυτεμαχισμό των ήχων ίσως να τα στηρίζει από Αραβοπερσικά πρότυπα.Τούτο τεκμαίρεται και απ'όσα αναφέρει στον πρόλογο του περί Αραβοπερσικής μουσικής.
 

andreas

Ανδρέας Πετράκης
Ένα από τα σημεία,που διάλεξε να κάνει αλλαγές στην μουσική ο Σ.Καράς,είναι η πολυηχία,δηλ.ο πολλαπλασιαμός,η μεγιστοποίηση της οκταηχίας.Την μέχρι σήμερα ισχύουσαν οκταηχία, την οκταηχία που παρελήφθη από τους αρχαιοέλληνες,την οκταηχία, που διετήρησαν οι αιώνες,την οκταηχία,με την οποία έχτισαν ένα θαυμαστό σύστημα όλοι οι παλαιοί αλλά και οι τρείς διδάσκαλοι,ο Σ.Καράς την είδε ελλειπή!Την είδε λειψή!Την είδε προβληματική και έκρινε σωστό να την αναμορφώσει!Αλλά με πολλαπλασιασμό.Οι οκτώ ήχοι αυξήθηκαν και έγιναν 48!Και όλα αυτά περί πολυτεμαχισμό των ήχων ίσως να τα στηρίζει από Αραβοπερσικά πρότυπα.Τούτο τεκμαίρεται και απ'όσα αναφέρει στον πρόλογο του περί Αραβοπερσικής μουσικής.

Κατι περίεργο γίνεται τις τελευταίες μέρες με τον Καρά... Μπορείτε να μας πείτε αγαπητέ, από που συμπαιρένετε τα περι 48 ήχων του Καρά!Καλό είναι πριν πούμε το οτιδήποτε να μπορούμε να το τεκμηριώνουμε κιόλας .
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
"Δεν μπορείς να ξυπνήσεις κάποιον ο οποίος κάνει ότι κοιμάται"

Παροιμία της Αμερικανικής φυλής των Απάτσι

Σημ. Για να μη νομίζετε ότι το παίζω έξυπνος, την παροιμία την είδα παίζοντας το πολύ ωραίο παιχνίδι "Medieval 2 Total war Kingdoms.
 

andreas

Ανδρέας Πετράκης
"Δεν μπορείς να ξυπνήσεις κάποιον ο οποίος κάνει ότι κοιμάται"

Παροιμία της Αμερικανικής φυλής των Απάτσι

Σημ. Για να μη νομίζετε ότι το παίζω έξυπνος, την παροιμία την είδα παίζοντας το πολύ ωραίο παιχνίδι "Medieval 2 Total war Kingdoms.

Σωστή και περιεκτική απάντηση! Το άσχημο όμως στην υπόθεση αυτη είναι ότι τα βάζουν με έναν άνθρωπο, ο οποίος δεν είναι εδώ για να μας απαντήσει. Και ακόμα χειρότερα,ότι συνήθως δεν μπορούν να τεκμηριώσουν αυτά που λένε άλλά συκοφαντούν δίχως όρια!
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Θα παρακαλούσα να μην λέμε πράγματα που δεν είναι ακριβώς έτσι...το έχω ξαναγράψει σε πολλά σημεία του forum, όταν λέμε ότι ο τάδε η ο δείνα είπε αυτό η το άλλο, καλό είναι να ισχύει, να είναι τεκμηριωμένο και προπαντός να έχουμε καταλάβει τα λεγόμενα αυτού που το λέει και όχι η διτύπωση μας να στηρίζεται σε ένα απλό ξεφύλλισμα κάποιων σελίδων...
Άλλο 8 ΗΧΟΙ και άλλο "και οι κλάδοι αυτών"...ο Σίμων Καράς (με αναγκάζετε να αναφερθώ σε συγκεκριμένους ανθρώπους χωρίς να το θέλω) έχει δώσει μάχες στα διάφορα διεθνή συνέδρια για την οκταηχία (σε περιόδους δύσκολους μάλιστα που κάποιοι από εμάς δεν είχαμε γεννηθεί ίσως) και έχει γράψει αρκετά...πιστεύω λοιπόν πως είναι πολύ άδικο (μιας που δεν ζει πλέον) να αδικούμε κάποιον για κάτι το οποίο υπερασπίστηκε κιόλας...πάει πολύ νομίζω...
Κανείς δεν είπε ότι δεν υφίσταται η οκταηχία...τώρα το αν μας "σκανδαλίζει" η διατύπωση των κλάδων των 8 ήχων δεν φταίει αυτός που τα έχει γράψει στο χαρτί (ακολουθώντας τους παλαιούς), αλλά η δική μας ίσως μερική γνώση των πραγμάτων...
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Σωστή και περιεκτική απάντηση! Το άσχημο όμως στην υπόθεση αυτη είναι ότι τα βάζουν με έναν άνθρωπο, ο οποίος δεν είναι εδώ για να μας απαντήσει. Και ακόμα χειρότερα,ότι συνήθως δεν μπορούν να τεκμηριώσουν αυτά που λένε άλλά συκοφαντούν δίχως όρια!

Πολύ σωστά συνάδερφε όταν ζούσε ο αείμνηστος κανείς δεν μιλούσε τώρα όλοι κάτι έχουν να πουν
Γιατί εκεί που είναι με αυτά που ακούει θα τρίζουν τα κόκαλα του
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Ένα από τα σημεία,που διάλεξε να κάνει αλλαγές στην μουσική ο Σ.Καράς,είναι η πολυηχία,δηλ.ο πολλαπλασιαμός,η μεγιστοποίηση της οκταηχίας.Την μέχρι σήμερα ισχύουσαν οκταηχία, την οκταηχία που παρελήφθη από τους αρχαιοέλληνες,την οκταηχία, που διετήρησαν οι αιώνες,την οκταηχία,με την οποία έχτισαν ένα θαυμαστό σύστημα όλοι οι παλαιοί αλλά και οι τρείς διδάσκαλοι,ο Σ.Καράς την είδε ελλειπή!Την είδε λειψή!Την είδε προβληματική και έκρινε σωστό να την αναμορφώσει!Αλλά με πολλαπλασιασμό.Οι οκτώ ήχοι αυξήθηκαν και έγιναν 48!Και όλα αυτά περί πολυτεμαχισμό των ήχων ίσως να τα στηρίζει από Αραβοπερσικά πρότυπα.Τούτο τεκμαίρεται και απ'όσα αναφέρει στον πρόλογο του περί Αραβοπερσικής μουσικής.
Είχα λίγο ελεύθερο χρόνο και μάζεψα ότι σχετικό βρήκα μπροστά μου σχετικά με τους κλάδους των ήχων, τα οποία καλύπτουν μια χρονική περίοδος από τον 12 μέχρι και 20 αιώνα...σημαντικά τα του Γαβριήλ ιερομονάχου καθώς και του Αποστόλου Κώνστα...τελευταίο άφησα τον Σίμωνα Καρά για να φανεί (όσο αυτό είναι δυνατόν) το αν ακολουθεί τους παλαιούς η αν αυθαιρετεί όπως ισχυρίζονται κάποιοι...
Υ.Γ.θα ήθελα να είχα περισσότερο χρόνο, ούτως ώστε να ψάξω περισσότερα να τα συγκεντρώσω και έτσι να είναι πιο πλήρες, αλλά δυστυχώς δεν έχω πολύ χρόνο...συγχωρέστε λοιπόν για "το πρόχειρον" και "βιαστικόν"...
 

Attachments

  • Κλάδοι ήχων μικρό δείγμα.rar
    6.2 MB · Views: 442

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Για την παράθεση των κάποιων πηγών ευχαριστώ και από εδώ τον αγαπητό συν-συντονιστή Μάρκελλο...:)
 
P

PANROUST

Guest
Κατι περίεργο γίνεται τις τελευταίες μέρες με τον Καρά... Μπορείτε να μας πείτε αγαπητέ, από που συμπαιρένετε τα περι 48 ήχων του Καρά!Καλό είναι πριν πούμε το οτιδήποτε να μπορούμε να το τεκμηριώνουμε κιόλας .
Αγαπητέ Ανδρέα και Χρόνια πολλά!!!Τα συμπαιρένω από το θεωρητικό του.Π.χ. στο Α' ήχο τον πργματέυεται ως έσω πρώτον από ΠΑ.Ως έξω πρώτον από τον ΚΕ.Ως πρώτον τετράφωνον από τον ΚΕ,ψαλλόμενον με την κλίμακα του δευτέρου ήχου και ως πρώτον τετράφωνον σκληρό διατονικό.Για τον δεύτερο ήχο ο Σ.Καράς τον διασπά ως πρώτον ήχο από τον ΚΕ δίφωνο χρωματικό.Ως δεύτερον ήχο μαλακό χρωματικό.Ως ήχο δεύτερο μέσο χρωματικό.Ως ήχο μέσον του τετάρτου η λέγετον μαλακόν χρωματικόν.Ως ήχο έσω δεύτερο,πλάγιο του δεύτερου μαλακό χρωματικό ΝΗ.Ως ήχο έσω δεύτερο χρωματικό ειρμολογικό από τον ΒΟΥ.Ως ήχο έσω δεύτερο πλάγιο του δεύτερου μαλακό.Ως ήχο τετράφωνο ΚΕ ψαλλόμενο κατά την κλίμακα του Β' ήχου.Ως ήχο Β' παραμεσάζοντα διατονικός.Κ.τ.λ. στους άλλους ήχους.Μέχρι εκεί ωραία?''Τον τάφον σου Σωτήρ'', το οποίον επικαλείται, δεν είναι αυτοτελής ήχος,καθώς τον θέλει ο Σ. Καράς,αλλά ένα μέλος,που ανήκει μεν στον Α'ήχο,που όμως δέχεται μοριακή μεταβολή όχι γι'άλλο λόγο,αλλά διότι παρεμβαίνει η φθορά του Β''ηχου και ψάλλεται πλέον σύμφωνα με την θεωρητική άποψη ότι οι φθορές καθορίζουν τα διαστίματα.Δηλ. καταργεί τον όρον επείσακτον μέλος,παρότι ο όρος αυτός αποδίδει την πραγματικότητα,δηλ. την είσοδο ενός ήχου σε έναν άλλον,και προσπαθεί να θεμελιώσει έναν νέον ήχο.
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
καταργεί τον όρον επείσακτον μέλος,παρότι ο όρος αυτός αποδίδει την πραγματικότητα,δηλ. την είσοδο ενός ήχου σε έναν άλλον,και προσπαθεί να θεμελιώσει έναν νέον ήχο.

Καλησπέρα. Καλό θα είναι καποια στιγμή να δούμε τι είναι τα επείσακτα μέλη.
Δήλαδή ένα τροπάριο που είναι γραμμένο σε έναν ήχο ψάλλεται σε άλλον
επειδή τίθεται μια φθορά του άλλου ήχου;
Μήπως η φθορά έχει άλλο ρόλο;(π.χ. στα μέλη του Β΄ΚΑΙ ΤΟΥ πλ. β΄ήχου)
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Αγαπητέ Ανδρέα και Χρόνια πολλά!!!Τα συμπαιρένω από το θεωρητικό του.Π.χ. στο Α' ήχο τον πργματέυεται ως έσω πρώτον από ΠΑ.Ως έξω πρώτον από τον ΚΕ.Ως πρώτον τετράφωνον από τον ΚΕ,ψαλλόμενον με την κλίμακα του δευτέρου ήχου και ως πρώτον τετράφωνον σκληρό διατονικό.Για τον δεύτερο ήχο ο Σ.Καράς τον διασπά ως πρώτον ήχο από τον ΚΕ δίφωνο χρωματικό.Ως δεύτερον ήχο μαλακό χρωματικό.Ως ήχο δεύτερο μέσο χρωματικό.Ως ήχο μέσον του τετάρτου η λέγετον μαλακόν χρωματικόν.Ως ήχο έσω δεύτερο,πλάγιο του δεύτερου μαλακό χρωματικό ΝΗ.Ως ήχο έσω δεύτερο χρωματικό ειρμολογικό από τον ΒΟΥ.Ως ήχο έσω δεύτερο πλάγιο του δεύτερου μαλακό.Ως ήχο τετράφωνο ΚΕ ψαλλόμενο κατά την κλίμακα του Β' ήχου.Ως ήχο Β' παραμεσάζοντα διατονικός.Κ.τ.λ. στους άλλους ήχους.Μέχρι εκεί ωραία?''Τον τάφον σου Σωτήρ'', το οποίον επικαλείται, δεν είναι αυτοτελής ήχος,καθώς τον θέλει ο Σ. Καράς,αλλά ένα μέλος,που ανήκει μεν στον Α'ήχο,που όμως δέχεται μοριακή μεταβολή όχι γι'άλλο λόγο,αλλά διότι παρεμβαίνει η φθορά του Β''ηχου και ψάλλεται πλέον σύμφωνα με την θεωρητική άποψη ότι οι φθορές καθορίζουν τα διαστίματα.Δηλ. καταργεί τον όρον επείσακτον μέλος,παρότι ο όρος αυτός αποδίδει την πραγματικότητα,δηλ. την είσοδο ενός ήχου σε έναν άλλον,και προσπαθεί να θεμελιώσει έναν νέον ήχο.

Για τους κλάδους του α' ήχου κοίτα παρακαλώ την επισύναψη που ανέβασα τι αναφέρει ο Γαβριήλ ιερομόναχος τον 14ο αιώνα...μόχθησα για να τα ανεβάσω...
Για τους κλάδους του δευτέρου δεν αναφέρει πολλούς δεύτερους ήχους όπως αφήνετε να εννοηθεί, απλά αναφέρει τον έσω β' ήχο από διαφορετικές βάσεις που τον συναντούμε στην πρακτική της ψαλτικής.Δηλαδή έσω β' από ΝΗ (βλ.δοξολογία του Θ.Φωκαέως), έσω β' από ΠΑ (βλ.δοξολογία του Ιακώβου) έσω β' από ΒΟΥ (σύντομα μέλη αναστασιματαρίου)...εδώ λοιπόν δεν αναφέρει τρεις δευτέρους ήχους(sic)! αλλά έναν που είναι ο έσω β' ήχος απλά μας παραδόθηκε από τους εξηγητές από τρεις διαφορετικές βάσεις...εύκολα μπορεί να παρερμηνευθούν τα γραφόμενά του αν δεν συνδιαστούν με μια πληρέστερη γνώση των ήχων και των κλάδων της ψαλτικής τέχνης...
Υ.Γ.για τα "επείσακτα" μέλη έχουν γραφτεί πολλά στα οικεία θέματα, ας μην χαλάσουμε το εδώ θέμα...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Καταρχήν αυτό το θέμα δε νομίζω ότι πάει στη "Σημειογραφία και Παλαιογραφία", αφού έχει να κάνει με θεωρία και ήχους.

Συνάδελφε Κουκάκι, έχε υπόψη σου ότι η θεωρία που διδασκόμαστε στα ωδεία είναι καθαρά στοιχειώδης και καλύπτει μαθητικές ανάγκες και όχι επιστημονική. Το να φαίνεται περίπλοκο σε κάποιον με γνώσεις Γυμνασίου ένα πανεπιστημιακό σύγγραμα είναι απολύτως λογικό. Για να κάνει όμως κριτική σε αυτό, χρειάζεται πανεπιστημιακή προσέγγιση. Σαφώς και μπορεί ο κάθε σοβαρός μελετητής να κάνει κριτική στο έργο του Σίμωνα Καρά και τις υπερβολές του (έχει γίνει άλλωστε) αλλά όχι με τα επιχειρήματα που αναφέρεις και ούτε στον τομέα που αναφέρεις: πρώτο και δεύτερο ήχο λες κι εσύ με χίλιους δυο τρόπους όταν ψάλεις. Ε, αυτούς τους τρόπους έκατσε και τους συστηματοποίησε ο άνθρωπος με βάση μάλιστα παλαιά θεωρητικά. Ας τον ευγνωμονούμε γι' αυτό, αφού μας έμαθε θεωρητικά τι είναι αυτό που ψάλουμε.

Από τη στιγμή βέβαια που δεν αρκέστηκε στους παραδοσιακούς ψάλτες της εποχής του αλλά πήγε ο ίδιος να εφαρμόσει τη θεωρία του με τις υπερβολές της (σε άλλους όμως τομείς και όχι στον συγκεκριμένο) στην πράξη, άρχισαν τα προβλήματα, αφού εκεί δεν έλαβε υπόψη την υπάρχουσα ψαλτική παράδοση και εισήγαγε έναν καινοφανές ψαλτικό ύφος, το οποίο όντως δεν αντέχεται ακουστικά από γνώστες του παραδοσιακού ύφους (προσωπική μου άποψη αυτό).

Άλλο όμως αυτό και άλλο να γενικεύουμε την κριτική, εξαπολύοντας κατηγορίες εναντίον του ακόμα και σε τομείς της θεωρίας όπου ήταν απαράμιλλος (όπως η διάκριση των ήχων) και η προσφορά του ήταν τεράστια, από τις μεγαλύτερες του αιώνα κατά τη γνώμη μου.
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
Πολύ σωστά συνάδερφε όταν ζούσε ο αείμνηστος κανείς δεν μιλούσε τώρα όλοι κάτι έχουν να πουν
Γιατί εκεί που είναι με αυτά που ακούει θα τρίζουν τα κόκαλα του
Και αν ζούσε τη θα μας έλεγε?Ότι όλοι οι ψάλτες ψάλλουν λάθος,ενώ αυτός κατέχει την πρό του 1814 παράδοση της μουσικής μας και την επανέφερε το 1973.Αυτό ελέχθη και κατεγράφη από μαθητή του σε Κρατίκο Ραδιόφωνο.Η παράδοση "δίδεται παρά",πλησίον,δίπλα,κοντά πρόσωπο με πρόσωπο.Δεν ανακαλύπτεται δεν ειναι αποτέλεσμα ιστορίκης έρευνας,είναι βίωμα που ρέει και ύπαρχει.Βεβαίως διαφοροποιείται η παράδοση.Επαναφέρει ορισμένα παλαιά σημαδόφωνα,τα οποία ως πνεύματα της μουσική μας πρέπει να τα ακούσει κανείς και να έχει χάρισμα φωνητικό για να τα αποδώσει.Η έρευνα του Σ.Καρά είναι σεβαστή.Η τέχνη του όμως αποτελεί διακόρευση της παραδοσης,είναι κατασκεύασμα.Δεν είναι η ακουστική παράδοση της Ανατολίκης Ορθοδόξου Εκκλησίας.Και τελειώνω για όσους δεν ξέρουν,τον Μαρτιο του 1999 στο περιοδικό "ΗΧΟΣ"Νο312 σε μια συνέντευξη του μαθητού και φίλο του κ. Μάρκου Δραγούμη αναφέρει οτί "ο Σ.Καράς ήταν μιά αντιφατική προσωπικότητα.Ήταν άνθρωπος των άκρων.Ακόμα ήταν ένα δείγμα ιδεαλιστή που τα δίνει όλα,και ακρίου εγωϊστη,που δεν παραδέχεται κανέναν εκτός από τον εαυτό του.Ακραία αυταρχικός και ήταν υπέρ της ανα βιώσεως της Βυζ.αυτοκρατορίας.Από τότες μιλάνε αλλά δεν γίνεται τίποτα.
 
P

PANROUST

Guest
Καταρχήν αυτό το θέμα δε νομίζω ότι πάει στη "Σημειογραφία και Παλαιογραφία", αφού έχει να κάνει με θεωρία και ήχους.

Συνάδελφε Κουκάκι, έχε υπόψη σου ότι η θεωρία που διδασκόμαστε στα ωδεία είναι καθαρά στοιχειώδης και καλύπτει μαθητικές ανάγκες και όχι επιστημονική. Το να φαίνεται περίπλοκο σε κάποιον με γνώσεις Γυμνασίου ένα πανεπιστημιακό σύγγραμα είναι απολύτως λογικό. Για να κάνει όμως κριτική σε αυτό, χρειάζεται πανεπιστημιακή προσέγγιση. Σαφώς και μπορεί ο κάθε σοβαρός μελετητής να κάνει κριτική στο έργο του Σίμωνα Καρά και τις υπερβολές του (έχει γίνει άλλωστε) αλλά όχι με τα επιχειρήματα που αναφέρεις και ούτε στον τομέα που αναφέρεις: πρώτο και δεύτερο ήχο λες κι εσύ με χίλιους δυο τρόπους όταν ψάλεις. Ε, αυτούς τους τρόπους έκατσε και τους συστηματοποίησε ο άνθρωπος με βάση μάλιστα παλαιά θεωρητικά. Ας τον ευγνωμονούμε γι' αυτό, αφού μας έμαθε θεωρητικά τι είναι αυτό που ψάλουμε.

Από τη στιγμή βέβαια που δεν αρκέστηκε στους παραδοσιακούς ψάλτες της εποχής του αλλά πήγε ο ίδιος να εφαρμόσει τη θεωρία του με τις υπερβολές της (σε άλλους όμως τομείς και όχι στον συγκεκριμένο) στην πράξη, άρχισαν τα προβλήματα, αφού εκεί δεν έλαβε υπόψη την υπάρχουσα ψαλτική παράδοση και εισήγαγε έναν καινοφανές ψαλτικό ύφος, το οποίο όντως δεν αντέχεται ακουστικά από γνώστες του παραδοσιακού ύφους (προσωπική μου άποψη αυτό).

Άλλο όμως αυτό και άλλο να γενικεύουμε την κριτική, εξαπολύοντας κατηγορίες εναντίον του ακόμα και σε τομείς της θεωρίας όπου ήταν απαράμιλλος (όπως η διάκριση των ήχων) και η προσφορά του ήταν τεράστια, από τις μεγαλύτερες του αιώνα κατά τη γνώμη μου.
Φίλε Νίκο.Τον Σ.Καρά τον σέβομαι ως δάσκάλος ενός ωρισμένου σημείου.Εγώ έναν Β' ήχο ξέρω και ψέλνω.Το θεωρητικό του είναι σεβαστό.Αλλά όταν έλεγε ότι όλοι οι ψάλτες ψάλλουν λάθος,ενώ αυτός κατέχει την πρό του 1814 παράδοση της μουσική μας και την επανέφερε το 1973,τι έχεις να πεις για αυτό?
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Από τότες μιλάνε αλλά δεν γίνεται τίποτα.
Και εγώ σήμερα έχω γράψει αρκετά αλλά δεν τα διαβάζετε μάλλον...αν είναι να προσπερνάμε τις πηγές χωρίς να τις λαμβάνουμε υπ όψιν τι να πω...έχω και άλλες δουλειές ξέρετε, αλλά κάθομαι και σκανάρω και ανεβάζω διάφορες πηγές προς όφελος των καλών (πιστεύω) προβληματισμών σας...
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Φίλε Νίκο.Τον Σ.Καρά τον σέβομαι ως δάσκάλος ενός ωρισμένου σημείου.Εγώ έναν Β' ήχο ξέρω και ψέλνω.Το θεωρητικό του είναι σεβαστό.Αλλά όταν έλεγε ότι όλοι οι ψάλτες ψάλλουν λάθος,ενώ αυτός κατέχει την πρό του 1814 παράδοση της μουσική μας και την επανέφερε το 1973,τι έχεις να πεις για αυτό?
Μπορείτε να ανεβάσετε αυτήν την μαρτυρία να την δούμε και εμείς που την ακούμε για πρώτη φορά?
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Και αν ζούσε τη θα μας έλεγε?Ότι όλοι οι ψάλτες ψάλλουν λάθος,ενώ αυτός κατέχει την πρό του 1814 παράδοση της μουσικής μας και την επανέφερε το 1973.Αυτό ελέχθη και κατεγράφη από μαθητή του σε Κρατίκο Ραδιόφωνο.
Επειδή αυτά έχουν ξαναειπωθεί αλλά ποτέ κανείς δεν μας έδειξε αυτή την περίφημη ηχογράφηση, αντί να πετάτε φωτοβολίδες, φέρτε μας την ηχογράφηση.

Όποιος και να το έχει πει αυτό έτσι όπως το διατυπώνετε, απλά είναι λάθος.
 
P

PANROUST

Guest
Μπορείτε να ανεβάσετε αυτήν την μαρτυρία να την δούμε και εμείς που την ακούμε για πρώτη φορά?
Αυτό ελέχθη και κατεγράφη από μαθητή του σε Κρατικό Ραδιόφωνο.Το αρχείο δεν το έχω προσωπικά αλλά θα το βρώ.Και υπάρχει μία συνέντευξη το Μάρτιο του 1999 στο περιοδικό ΗΧΟΣ(Νο312) όπος είπα παραπάνω θα τη βρώ και αυτή αν έχω χρόνο.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Και αν ζούσε τη θα μας έλεγε?Ότι όλοι οι ψάλτες ψάλλουν λάθος,ενώ αυτός κατέχει την πρό του 1814 παράδοση της μουσικής μας και την επανέφερε το 1973

Αλλά όταν έλεγε ότι όλοι οι ψάλτες ψάλλουν λάθος,ενώ αυτός κατέχει την πρό του 1814 παράδοση της μουσική μας και την επανέφερε το 1973,τι έχεις να πεις για αυτό?

Εγώ κ.Κουκάκη γνωρίζω και από επίσημη πηγή του Οικουμενικού πατριαρχείου ότι ο Σίμων Καράς "έφαγε" πολλές ώρες και μέρες ακούγοντας τους πρωτοψάλτες και τους λαμπαδαρίους του πατριαρχικού ναού...έζησε και κάποιους μήνες στην Πόλη απ όσο γνωρίζω...και μάλιστα σε μια εποχή από την οποία απέχουμε αρκετά εμείς οι νεώτεροι...ακούγονται και διάφορα άλλα τα οποία δεν τα αναφέρω διότι δεν γνωρίζω αν είναι αλήθειες η ανήκουν σε φαντασίες...
 
Top