V_Zacharis
Παλαιό Μέλος
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μετέφερα αυτό και μερικά επόμενα μηνύματα από τη συζήτηση Makam Acem Kürdi - Πλάγιος του πρώτου σκληρός διατονικός η εναρμόνιος σαν εκτός θέματος εκεί.
Λέει απλά ότι από τον Γα και επάνω δημιουργείται μαλακό χρώμα. (Ήχος πλ.Α' δίφωνος μαλακός χρωματικός)
Ενίοτε δε προχωρά μέχρι και της επταφωνίας και τότε είναι σαν να έχουμε έσω δεύτερο από τον Γα (με βάση δηλαδή τον Γα και τετράχορδα Γα-Ζω Νη'-Γα' και διαζευκτικό τον Ζω'-Νη') και πάνω, και όχι ότι ο νάος είναι ο έσω δεύτερος...
Άλλωστε ο νάος δεν κάνει (στα εκκλησιαστικά τουλάχιστον) συνήθως (εγώ δεν έχω δει ποτέ-αλλά για να το γράφει ο Καράς ίσως κάτι είχε δει) πορεία επταφωνίας και αυτή είναι μια δυνητική κατάσταση.
Στην κλίμακα που έχει στην σελίδα 327 (2 σελίδες πριν) φαίνεται καθαρά το τι εννοεί νομίζω.
Υ.Γ.
Δεν νομίζω ότι το έγραψε ο ίδιος ο Καράς το θεωρητικό του, αλλά πρέπει να ρωτήσω για να είμαι σίγουρος. (νομίζω ότι το έγραψε ο κ.Ν.Κλέντος)
Χρῆστος Πανάγου;19641 said:1. Σύμφωνα μὲ τὸ Θεωρητικὸ τοῦ Καρρᾶ, τὸ Σαμπά (ὁ Νάος) εἶναι ἦχος Δεύτερος χρωματικός ! (ἔσω δεύτερος). Ὅμως ξέρουμε (ὅσοι ἀπὸ ἐμᾶς ξέρουμε) τί ἐννοοῦσε ὁ Καρρᾶς, ὅταν τὸ ἔλεγε (καὶ τὸ ἔγραφε) αὐτό.
Σε αυτή σας την παραμπομπή ο Καράς δεν συγχέει το νάο με τον έσω δεύτερο.μαθητής;19862 said:ΥΓ 2. Για όσους δεν έχουν βρει ακόμα το σημείο οπου ο αείμνηστος μουσικοδιδάσκαλος και μέγας ερευνητής Σ. Καράς λέει το νάο, δηλαδή το σαμπά, ήχο έσω δεύτερο, η παραπομπή ειναι: Θεωρητικό Καρά, τόμος Α, 329, και είναι γραμμένο με τα ίδια τα χεράκια του, για να μη λένε μερικοί μερικοί οτι εκεί υπάρχει ξένος δάχτυλος!
Λέει απλά ότι από τον Γα και επάνω δημιουργείται μαλακό χρώμα. (Ήχος πλ.Α' δίφωνος μαλακός χρωματικός)
Ενίοτε δε προχωρά μέχρι και της επταφωνίας και τότε είναι σαν να έχουμε έσω δεύτερο από τον Γα (με βάση δηλαδή τον Γα και τετράχορδα Γα-Ζω Νη'-Γα' και διαζευκτικό τον Ζω'-Νη') και πάνω, και όχι ότι ο νάος είναι ο έσω δεύτερος...
Άλλωστε ο νάος δεν κάνει (στα εκκλησιαστικά τουλάχιστον) συνήθως (εγώ δεν έχω δει ποτέ-αλλά για να το γράφει ο Καράς ίσως κάτι είχε δει) πορεία επταφωνίας και αυτή είναι μια δυνητική κατάσταση.
Στην κλίμακα που έχει στην σελίδα 327 (2 σελίδες πριν) φαίνεται καθαρά το τι εννοεί νομίζω.
Υ.Γ.
Δεν νομίζω ότι το έγραψε ο ίδιος ο Καράς το θεωρητικό του, αλλά πρέπει να ρωτήσω για να είμαι σίγουρος. (νομίζω ότι το έγραψε ο κ.Ν.Κλέντος)
Last edited by a moderator: