apostoloskalpakidis
.......
Στις καταβασίες της σταυροπροσκυνήσεως ο π.Κων/νος Παπαγιάννης στο μουσικό του Τριώδιο (σελ.133) σημειώνει κάποιες παρατηρήσεις .
Στον ειρμό της πρώτης ωδής διορθώνει την δοτική "τω σταυρώ" με αιτιατική "τον Σταυρόν" , διότι : "..είναι εσφαλμένη συντακτικώς και ιστορικώς. Συντακτικώς μεν διότι αφήνει χωρίς αντικείμενο το ρήμα "προετύπωσεν" ,ενώ προσθέτει και δευτέραν δοτικήν οργανικήν εις την μετοχήν "τεμών" , ιστορικώς δε διότι ο Μωυσής δεν έτεμε την θάλασσαν "τω Σταυρώ" αλλά "τη ράβδω" , προετύπωσε δε δια των κινήσεων της ράβδου τον Σταυρόν ...."
και στον ειρμό της ογδόης ωδής "Χείρας εν τω λάκω βληθείς των λεόντων .." το "ποτέ" , περισσεύει και παραλείπεται , διότι δεν βγαίνει ποιητικώς , διότι ο ειρμός είναι ως προς το "Αύτη η κλητη "
Στον ειρμό της πρώτης ωδής διορθώνει την δοτική "τω σταυρώ" με αιτιατική "τον Σταυρόν" , διότι : "..είναι εσφαλμένη συντακτικώς και ιστορικώς. Συντακτικώς μεν διότι αφήνει χωρίς αντικείμενο το ρήμα "προετύπωσεν" ,ενώ προσθέτει και δευτέραν δοτικήν οργανικήν εις την μετοχήν "τεμών" , ιστορικώς δε διότι ο Μωυσής δεν έτεμε την θάλασσαν "τω Σταυρώ" αλλά "τη ράβδω" , προετύπωσε δε δια των κινήσεων της ράβδου τον Σταυρόν ...."
και στον ειρμό της ογδόης ωδής "Χείρας εν τω λάκω βληθείς των λεόντων .." το "ποτέ" , περισσεύει και παραλείπεται , διότι δεν βγαίνει ποιητικώς , διότι ο ειρμός είναι ως προς το "Αύτη η κλητη "
Last edited: