29-05-1453...Η Άλωση της Βασιλεύουσας.

Status
Not open for further replies.

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Το οτι κακώς επικρατησε απο ενα σημειο κ μετα Ελλην να σημαινει ειδωλολατρης δεν σημαινει πως σημερα εμεις πρεπει να εξακολουθησουμε να δεχομαστε αυτη την απαραδεκτη αντιστοιχια!! Αληθεια αναρωτηθηκατε ποτε ποιοι και γιατι εκαναν ταυτοσημο το ονομα ημων των Ελληνων με την ειδωλολατρεια?? Γιατι δεν εβαλαν Αιγυπτιος=ειδωλολατρης, ή οποιοδηποτε αλλο εθνος που ηταν καθαρα ειδωλολατρες?? Γιατι συνεδεσαν τους αρχαιους Ελληνες με την ειδωλολατρεια τη στιγμη μαλιστα που γινεται λογος στη φιλοσοφια τους για εναν Θεο?? Υπαρχουν πολλα ερωτηματικα κ οι απαντησεις ισως μας ξαφνιασουν...προσωπικα θα το ψαξω το θεμα αν κ γνωριζω καποια πραγματα και υποψιαζομαι ακομη περισσοτερα.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Λόγω φόρτου εργασίας και κάποιου μικροπροβλήματος υγείας δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ με το φόρουμ όσο έπρεπε. Ωστόσο διάβασα το παρόν θέμα και προς το παρόν συνιστώ ψυχραιμία και επιφυλάσσομαι....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἐν τάξει συνάδελφοι, ἐδῶ σταματᾶ ἡ συζήτηση γιὰ μένα, μπαίνουμε στὴν Ζώνη τοῦ Λυκόφωτος (Twilight Zone).

κ. Συντονιστὰ, περαστικά, μᾶλλον θὰ ξεσκουριάσετε λίγο :)

 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Εκμεταλλευόμενος την μικροασθένεια του Παναγιώτη..:eek:...που του ευχόμαστε, ωστόσο, ολόψυχα περαστικά, θέλω να σας παραθέσω αντί άλλου σχολίου ένα κείμενο σχετικά με τη σημασία της Παλαιάς Διαθήκης για τη χριστιανική πίστη.
Ποιος ο λόγος, θα μου πείτε; Ο λόγος είναι ότι στη συζήτηση παραπάνω κατάλαβα ή νόμισα ότι κατάλαβα ένα ιδεολογικό νήμα σκέψης που με στενοχώρησε αρκετά, υπερβολικά γνώριμο δυστυχώς σε μένα από άλλες συζητήσεις και περιβάλλοντα εκτός φόρουμ, αλλά που δεν θα περίμενα να το δω κι εδώ, στον ιστοχώρο δηλαδή που αναφέρεται στη μουσική διάσταση της ορθόδοξης λατρείας. Αν πάλι έκανα λάθος στην εκτίμησή μου, πράγμα όχι ασύνηθες, συχωρήστε με, και απλά μοιραστείτε μαζί μου αυτό το ωραίο κείμενο που με κόπο έκατσα κι έγραψα:

Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, Παλαιά Διαθήκη (εκδ. Αρμός, Αθήνα, 2008), σελ. 47-49 (υπογραμμίσεις δικές μου):
[...]
Η διάκριση σε Παλαιά και Καινή Διαθήκη δεν είναι ποιοτική, αλλά καθαρά χρονική, δηλαδή τεχνική. Αν είναι αλήθεια ότι η χριστιανική πίστη δεν αποτελεί το προϊόν φιλοσοφικών αναζητήσεων σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο, αλλά στηρίζεται στην αποκάλυψη του Θεού μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, η ενότητα των δύο Διαθηκών είναι αδιαμφισβήτητη.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όλες οι αρχαίες χριστιανικές αιρέσεις που εμφανίζουν πλατωνική επίδραση πολέμησαν με πάθος την Παλαιά Διαθήκη, ακριβώς γιατί σε αυτήν κατά κύριο λόγο φαίνεται η ιστορική διάσταση της αποκάλυψης του Θεού. Η απόρριψη του πρώτου μέρους της χριστιανικής Βίβλου ως ιουδαϊκού έργου και επομένως όχι απαραίτητου για τη χριστιανική πιστη, ισοδυναμεί με σαφή διάκριση ανάμεσα στον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης και σε κείνον που αποκαλύπτεται μέσω του Ιησού Χριστού στην Καινή Διαθήκη. Μια τέτοια διάκριση όμως δεν κλονίζει απλώς τη βασική αρχή που διαφοροποιεί τον χριστιανισμό από όλες τις θρησκείες, το ότι δηλαδή ο Θεός αποκαλύπτεται μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, αλλά οδηγεί και σε μια εντελώς διαφορετική εικόνα του Ιησού Χριστού και καθιστά άνευ αντικειμένου τη σωτηρία που επαγγέλεται.
Αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα, αν επιχειρήσει να αφαιρέσει από την Καινή Διαθήκη τα χωρία εκείνα που αναφέρονται στην Παλαιά (στις περισσότερες εκδόσεις της Κ.Δ. τα συγκεκριμένα χωρία επισημαίνονται με διαφορετικά γράμματα). Θα διαπιστώσει τότε ότι δεν απομένει από το πρόσωπο του Χριστού παρά μόνον η εικόνα ενός θαυματοποιού ή στην καλύτερη περίπτωση ενός δασκάλου φιλοσοφικών αληθειών, ο οποίος κατορθώνει πάντοτε να ανατρέπει με ετοιμότητα τα επίσης φιλοσοφικά επιχειρήματα των συνομλητών του. Αλλά μια τέτοια εικόνα του Ιησού Χριστού είναι ξένη προς την πίστη της Εκκλησίας γι' αυτόν. Έτσι, οι αρχαίοι εκκλησιαστικοί συγγραφείς και Πατέρες δεν κάνουν ποτέ, ούτε στα δογματικά συγγράμματά τους, ποιοτική διάκριση μεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Το ίδιο και οι αποφάσεις των Συνόδων, τοπικών και οικουμενικών, στηρίζονται αδιακρίτως τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη.
Εκεί όμως, όπου η αδιάσπαστη σύνδεση των δύο Διαθηκών καθίσταται με τον παραστατικότερο τρόπο εμφανής, είναι η λατρεία της Εκκλησίας. Δύσκολα μπορεί να βρει κανείς έναν ύμνο που, αν δεν κάνει άμεση αναφορά σε κάποιο πρόσωπο ή γεγονός της Παλαιάς Διαθήκης, να μην είναι επηρεασμένος από τη θεματολογία και τη φρασεολογία της, ενώ σε όλες τις εκκλησιαστικές ακολουθίες διαβάζονται μικρότερα ή μεγαλύτερα παλαιοδιαθηκικά αποσπάσματα.
[...]

Αυτό το τελευταίο είναι και ο λόγος για τον οποίο το θέμα είναι άμεσα σχετικό με τη θεματολογία του φόρουμ (αν και εντελώς άσχετο με την παρούσα ενότητα). Αν είναι δύσκολο να φαντασθούμε την παρουσία του Χριστού και κατά συνέπεια ολόκληρης της εκκλησίας και της λατρείας ανεξάρτητη από την Παλαιά Διαθήκη, άλλο τόσο δύσκολο είναι να φαντασθούμε εκτός αυτής και τον ρόλο του ορθόδοξου ψάλτη. Τι θα του απομένει να ψάλει χωρίς ψαλμούς, στιχολογίες, προκείμενα, ειρμούς κανόνων και ένα σωρό άλλα; Κι αυτά όχι ως απολιθώματα ή κληροδοτήματα μιας παλιάς λατρευτικής τυπολογίας, αλλά ως ζώντα και σημαίνοντα συστατικά της λατρείας της εκκλησίας μας.
Μήπως τελικά ένα βασικό συστατικό της διακονίας μας πάνω στο αναλόγι είναι να είμαστε εντελώς ορθά συνειδητοποιημένοι γύρω από κάποια βασικά πράγματα;

ΥΓ Ξαναλέω:
Αν πάλι έκανα λάθος στην εκτίμησή μου, πράγμα όχι ασύνηθες, συχωρήστε με, και απλά μοιραστείτε μαζί μου αυτό το ωραίο κείμενο ...
 
Ευχαριστώ για το ωραίο κείμενο.
Κάθε Τρίτη στις 12:30, η Πειραϊκή Εκκλησία έχει ομιλία πάνω στην Παλαιά Διαθήκη, ομιλεί ο Μητροπολίτης Ιερεμίας Φούντας. Εξαιρετικός ερμηνευτής της Παλαιάς Διαθήκης (πρώην Καθηγητής Θεολογικής και νυν Καθηγητής Κοινωνικής Θεολογίας).
Είχε αφιερώσει πολλές ομιλίες να μιλάει υπέρ της Παλαιάς Διαθήκης. Μέλι έσταζε όταν μας επαναλάμβανε για πολλοστή φορά τα λόγια του αγαπημένου του πατέρα:
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/explanatory/about_testaments.htm

και πάλι ευχαριστώ αγαπητέ για το όντως όμορφο κείμενο

Υ.Γ. εδώ μιλάει ο ίδιος: http://www.oodegr.com/oode/grafi/pd/foundas_p_d1.htm
 
Last edited:

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Greekψαλτης;75279 said:
Υπαρχει ομως στην Ορθοδοξη Θεολογια χρηση της φιλοσοφιας των Ελληνων προκειμενου να διαμορφωθει το Ορθοδοξο δογμα...κοιταχτε ενα βιβλιο δογματικης Θεολογιας της Θεολογικης σχολης κ θα καταλαβετε.

Η χρηση της φιλοσοφιας εγινε με πολυ προσοχη και οχι αδιακριτα απο τους πατερες. Επισης βασικος λογος που χρησιμοποιηθηκε η φιλοσοφια ηταν για να πολεμησει τις αιρεσεις που αυτη γεννουσε...οι πατερες ποτε δεν εγραφαν χωρις αφορμη και οταν εγραφαν σε φιλοσοφους χρησιμοποιουσαν φιλοσοφικα σχηματα. Δεν ειχε αναγκη η θεολογια απο τη φιλοσοφια...αλλα το αντιθετο. Οσο για τους αρχαιους προγονους μας, δεν ξερω ποσο τιμητικα ειναι τα ''φιλοσοφικα'' συμποσια τους. Κάθε ξένος τόπος πατρίδα και κάθε πατρίδα ξένη (Επιστολή Παυλου , προς Διόγνητον)
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
στη συζήτηση παραπάνω κατάλαβα ή νόμισα ότι κατάλαβα ένα ιδεολογικό νήμα σκέψης που με στενοχώρησε αρκετά, υπερβολικά γνώριμο δυστυχώς σε μένα από άλλες συζητήσεις και περιβάλλοντα εκτός φόρουμ, αλλά που δεν θα περίμενα να το δω κι εδώ, στον ιστοχώρο δηλαδή που αναφέρεται στη μουσική διάσταση της ορθόδοξης λατρείας.
+1000
Ἀπογοήτευση κι ἀπό μένα, γι᾿ αὐτό οὔτε κἄν συμμετέχω. Θλίβομαι ἀφάνταστα!

μοιραστείτε μαζί μου αυτό το ωραίο κείμενο που με κόπο έκατσα κι έγραψα:
Νά εἶσαι καλά καί ὁ Θεός νά στό ἀνταποδώσει!
Πολύ σημαντικό αὐτό τό βιβλίο. Σημαντικότερη ἡ «ρήτρα Ἰω. Χρυσοστόμου», πού ἔπρεπε νά ξέρουμε ἀπ᾿ ἔξω στό Πανεπιστήμιο:
«Προέλαβεν την Καινή η Παλαιά και ηρμήνευσε την Παλαιά η Καινή. Πολλάκις είπαν ότι δύο Διαθήκαι και δύο αδερφαί και δύο παιδίσκαι τον ένα Δεσπότη δορυφορούσι. Κύριος παρά Προφήτες καταγγέλεται, Χριστός εν τη Καινή κηρύσσεται. Ου καινά τά καινά, προέλαβε γαρ τα παλαιά. Ουκ εσβέσθη τα παλαιά ηρμηνεύθη γαρ εν τη καινή».​
Διαβᾶστε κι ἐδῶ.

Καί ὁμολογοῦν:
Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ κατὰ τὰς Γραφάς.
Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ..., τὸ λαλῆσαν διά τῶν Προφητῶν.​

Αἰδώς!!!

Καμμία σχέση οἱ Ἑβραῖοι μέ τήν Π.Δ.. Ἡ Π.Δ. εἶναι ἡ Βίβλος τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ Ἑβραῖοι δέν τήν κατέχουν, ἀφοῦ δέν μποροῦν νά τήν ἑρμηνεύσουν, καί τό κείμενο πού χρησιμοποιοῦν δέν εἶναι Ὀρθόδοξο! Δέν εἶναι δική τους! Εἶναι ἀδιάσπαστο τμῆμα τῆς Βίβλου τῆς Ἐκκλησίας, τῆς Ἁγίας Γραφῆς!

Αυτό το τελευταίο είναι και ο λόγος για τον οποίο το θέμα είναι άμεσα σχετικό με τη θεματολογία του φόρουμ (αν και εντελώς άσχετο με την παρούσα ενότητα).
Αν είναι δύσκολο να φαντασθούμε την παρουσία του Χριστού και κατά συνέπεια ολόκληρης της εκκλησίας και της λατρείας ανεξάρτητη από την Παλαιά Διαθήκη, άλλο τόσο δύσκολο είναι να φαντασθούμε εκτός αυτής και τον ρόλο του ορθόδοξου ψάλτη.
Τι θα του απομένει να ψάλει χωρίς ψαλμούς, στιχολογίες, προκείμενα, ειρμούς κανόνων και ένα σωρό άλλα; Κι αυτά όχι ως απολιθώματα ή κληροδοτήματα μιας παλιάς λατρευτικής τυπολογίας, αλλά ως ζώντα και σημαίνοντα συστατικά της λατρείας της εκκλησίας μας.
Μήπως τελικά ένα βασικό συστατικό της διακονίας μας πάνω στο αναλόγι είναι να είμαστε εντελώς ορθά συνειδητοποιημένοι γύρω από κάποια βασικά πράγματα;

+1.000.000.000!!!!!!!!!!!!!!


 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ευχαριστώ πολύ, πάτερ. Αν παρεξήγησα τα λεγόμενα κάποιων φίλων ας με συγχωρέσουν, :eek:....αλλά είναι θέμα που βλέπω συνέχεια μπροστά μου, ακόμα και μέσα στον χώρο της εκκλησίας, δυστυχώς, γι' αυτό βρήκα την ευκαιρία να το σημειώσω.

ΥΓ Ήσασταν ο πιο αρμόδιος να γράψετε, αλλά και μόνη η επιδοκιμασία είναι σημαντική. Να είστε καλά!
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Βλεπω να μας κλεινει ο διαχειριστης αλλα αξιζει το κοπο να παρουμε αυτο το ρισκο μιας κ η κουβεντα ειναι σημαντικη:D:D κ. διαχειριστα παρτε ολιγοημερες διακοπες απο το φορουμ μεχρι να τελειωσουμε τη κουβεντα:p:p:D:D
Ειπε καποιος πως οι Ελληνες ειχαν ως κριτηριο οχι το αιμα αλλα τη παιδεια του αλλου...που το ειδατε γραμμενο αυτο?? Γιατι στα κειμενα φαινεται ποση μεγαλη βαρυτητα -κ καλα εκαναν- εδιναν εκτων των αλλων πρωτιστως στη καταγωη-αιμα! Ανεφερα ενα παραδειγμα πιο πανω για τα κριτηρια τους. Αυτες οι θεωριες οπου θελουν καποιοι να ειναι Ελληνες ολος ο πλανητης εφοσον μετεχει στο πολιτισμο ημων των Ελληνων, δεν ευσταθει οπως κ αν το ''πιασεις''. Δηλ. το ιδιο ισχυει κ για καθε αλλο εθνος?? Επομενως δεν υπαρχουν εθνη παρα μονο ηθη και εθιμα κατα τοπους. Συγχωρεστε με αλλα αυτα εχω διαβασει να διαδιδονται απο ατομα με πολυ σκοτεινα κινητρα.
Ως προς τη φιλοσοφια των προγονων μας ειναι γνωστο τοις πασιν κ πολλες φορες εχει επισημανθει κ απο λαμπρους ιεραρχες του παρελθοντος πως η φιλοσοφια εχει συνεισφερει τα μεγιστα στην Θεολογια!! Τα μεγιστα!! Εχουν δανειστει οι Πατερες παρα πολλα στοιχεια κ ας μην μας σκανδαλιζει αυτο! Διοτι η αληθεια για το πνευμα των φιλοσοφων δεν ειναι αυτο που καποιοι ''αρχαιολατρες'' διαδιδουν!! Εχουμε δανειστει τοσο εσωτερικα αλλα κ εξωτερικα στοιχεια στη λατρεια μας! Το επιχειρημα οτι χρησιμοποιηθηκε επειδη αυτη γεννουσε αιρεσεις δεν ευσταθει! Δηλ. χρησιμοποιησαν οι Πατερες τη θεωρια του Αριστοτελη ''περι διακρισης ουσιας κ υποστασης του Θειου'' προκειμενου να διατυπωσουν το τριαδολογικο δογμα επειδη φοβηθηκαν μηπως αυτο προκαλεσει αιρεση?? Για ονομα του Θεου...
Χρησιμοποιησαν τη φιλοσοφια κ δανειστηκαμε παμπολλα στοιχεια στη λατρεια μας επειδη αυτοι οι ανθρωποι τοτε ειχαν προσεγγισει την αληθεια και το Θειο σε τρομερο βαθμο και οι Πατερες βοηθηκαν τα μεγιστα απο τη διδασκαλια αυτη στη διαμορφωση του Χριστιανικου δογματος. Διαβαστε για παραδειγμα το λογο του Αριστοτελη περι αρετης κ θα νομισετε πως διαβαζετε Μ.Βασιλειο ή Ιερο Χρυσοστομο:wink: Αυτη ειναι η φιλοσοφια που δημιουργει αιρεσεις?? Ας απαγκιστρωθουμε επιτελους απο λανθασμενες αντιληψεις κ ας δωσουμε την αξια που πρεπει στο πνευμα των προγονων μας κατι το οποιο πρωτοι εκαναν οι ιδιοι οι Πατερες!:cool:
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Φίλε, όσο πιο διακριτικά μπορούσα έγραψα κάτι λέγοντας "αν έκανα λάθος συγχωρήστε με". Αν δεν αφορούν εσένα τα λεγόμενά μου, απλά πες το και θα ζητήσω δημόσια συγνώμη. Και η κουβέντα, άλλωστε, που έγινε καλό ήταν. Το ότι θίχτηκες όμως από τα λόγια του πατρός Μαξίμου δείχνει ότι σε αφορούν.

Θα πρέπει να ξέρεις ότι η αποδοχή της Παλαιάς Διαθήκης δεν είναι στην διακριτική μας ευχέρεια, ούτε αποτέλεσμα "ελεύθερης κριτικής θεώρησης", όπως εννοείς κάπου, αλλά βασικό συστατικό της πίστης μας. Σε άλλα θέματα (π.χ. γυναίκες στο αναλόγιο) είσαι τόσο ζηλωτής για την ακρίβεια ως και το γράμμα του νόμου θα έλεγα της ορθόδοξης παράδοσης. Εδώ;

Τι θα περίμενες λοιπόν από έναν ορθόδοξο ιερέα άλλο από το να την ορθοτομήσει με τον τρόπο που ποιμαντικά θεωρεί σωστό, ακόμα κι αν αυτό πονέσει; Μακάρι να ανακαλούσες...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Φιλε Γιωργο σου ειπα και σε πμ πως δεν καταλαβες τη κουβεντα που εγινε, αν και εκτος θεματος!Παρερμηνευτηκαν τα γραφομενα μου! Αυτο που κανω ειναι να τηρω ως προς τα κειμενα τη προτροπη του ιδιου του Θεανθρωπου ''ερευνάτε τας γραφάς''...η εκκλησια θελει ελευθερα μυαλα που ερευνουν, ψαχνονται και συνειδητοποιημενα πιστευουν. Αν τωρα καποιοι θελουν να δεχονται χωρις ερευνα το οτιδηποτε διαβαζουν τοτε δικο τους θεμα! Ας σταματησουμε ομως εδω σας παρακαλω τη κουβεντα αυτη γιατι αυριο ειναι 29-05 κ το θεμα αυτο εχει να κανει με την αυριανη επετειο. Οποιος θελει μπορουμε να τα πουμε σε πμ ή ας φτιαχτει αναλογο θεμα. Ο διαλογος δεν βλαπτει αλλα η απαξιωση δηλωνει αλλαζονεια κ ειναι εκτος εκκλησιαστικου φρονηματος.
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Φιλε Γιωργο σου ειπα και σε πμ πως δεν καταλαβες τη κουβεντα που εγινε, αν και εκτος θεματος! Αναφερθηκα στα λεγομενα του Πατρος Μαξιμου διοτι ειμαι ενας απο τους συζητητες και καταλαβα πως με παρερμηνευσε οπως και εσυ! Επισης ειμαι κ εγω Ορθοδοξος Θεολογος και αυτο που κανω ειναι να τηρω ως προς τα κειμενα τη προτροπη του ιδιου του Θεανθρωπου ''ερευνάτε τας γραφάς''...η εκκλησια θελει ελευθερα μυαλα που ερευνουν, ψαχνονται και συνειδητοποιημενα πιστευουν. ....
Σαφώς και μας θέλει ελεύθερους ο Θεός και θέλει να "ερευνάμε τας γραφάς" ακόμα και να διερωτώμαστε, αρκεί αυτό να γίνεται σύμφωνα με το πνεύμα της εκκλησίας και με σεβασμό στην ουσία της όπως την παρέδωσε η Ιερά Παράδοση, κι όχι σύμφωνα με την προσωπική μας μεταπτωτική κρίση. Αλλιώς μοιάζουμε με τους προτεστάντες που τόσο κατηγορείς.
Αν ισχύουν αυτές οι βασικές προϋποθέσεις, τότε καλώς κάλλιστα ερευνάς και είθε να μην πάψεις ποτέ να το κάνεις!

Κι αφού λες ότι παρερμήνευσα τα λεγόμενά σου και συμπαρέσυρα κι άλλους, τότε ζητώ δημόσια συγγνώμη, συμβαίνουν αυτά σε ένα φόρουμ, αλλά περισσότερο χαίρομαι που έκανα λάθος.

ΥΓ Όσο για τις αιτιάσεις μου στο θέμα του σεβασμού προς τον ιερέα, αυτή είναι η μόνη εκκρεμότητα για να κλείσει αυτό το σύνθετο θέμα εν όψει και της αυριανής μέρας, όπως λες σωστά.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Δεκτη η συγγνωμη σου φιλε γιατι οντως βιαστηκες να ερμηνευσεις τα λεγομενα μου!:D:D Ας επικεντρωθουμε ομως στην αυριανη επετειο.:)

ΥΓ. Συνηθιζω να γραφω την αποψη μου χωρις να κρυβομαι πισω απο εμμεσες προσβολες προς τους αλλους και το αυτο περιμενω απο τον οιονδηποτε.:wink:
 

christos_v

Παλαιό Μέλος
του Αρχιμανδρίτη Ιωακείμ Οικονομίκου, Κατερίνη(απόσπασμα δανεισμένο από δημοσίευμα http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2476)


Η Πόλη έπεσε, και μαζί της τελείωσε και ένας ολόκληρος κόσμος. Η Ανατολική Ρωμαϊκή - Ρωμαίϊκη
Αυτοκρατορία, ήταν το πρώτο Ευρωπαϊκό Κράτος. Ήταν το κράτος πού στάθηκε ο κυματοθραύστης
σε όλους τους εξ ανατολών επιδρομείς.

Η Πόλη μπορεί να έπεσε, το πνεύμα όμως της Ρωμηοσύνης, συνεχίστηκε στα δύσκολα χρόνια πού ακολούθησαν.

Και το πνεύμα αυτό το συνέχισε η Εκκλησία.
Η Εκκλησία με κύριο εκφραστή και συντονιστή το Σεπτό της Ορθοδοξίας Κέντρο, το Σεπτό και αιματοβαμμένο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο. Αυτό ήταν πού κράτησε το Γένος μας ενωμένο, διατηρώντας όμως ως κόρη οφθαλμού όλα εκείνα τα ιδανικά και τις αξίες, πού το κατέστησαν Οικουμενικό και Παγκόσμιο.

Αυτή η Εκκλησία που πολλές φορές συκοφαντήθηκε, αυτή όμως έμεινε όρθια δίπλα στο σκλαβωμένο Γένος. Η Άλωση της Πόλης είναι μια ευκαιρία για όλους μας, να σκύψουμε στην ιστορία. Να μελετήσουμε και να θυμηθούμε. Να μιλήσουμε για όλα εκείνα που έκαναν τον Αυτοκράτορά μας Κωνσταντίνο ΙΑ' Παλαιολόγο - Δραγάση και όλους τους συναγωνιστές του αθανάτους και αιώνια σύμβολα του Γένους.

Η 29η Μαΐου, είναι μια ευκαιρία να αγωνιστούμε και να αποτινάξουμε όλους τους σύγχρονους «εχθρούς και κατακτητές» που δέσμευσαν την Ελλάδα. Να αγωνιστούμε γι' αυτά που αναφέρει ο ποιητής της Ρωμηοσύνης Γιάννης Ρίτσος: «Κάτω από τα χώματα, μες στα σταυρωμένα χέρια τους, κρατάνε της καμπάνας το σχοινί, προσμένουνε την ώρα, προσμένουνε να σημάνουν την Ανάσταση. Τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας, δεν μπορεί να μας το πάρει κανείς».
 

christos_v

Παλαιό Μέλος
Greekψαλτης;75342 said:
Πατερα Μαξιμε πειτε μας σας παρακαλω το λογο που θλιβεστε?? Αν παλι δεν θελετε να συμμετασχετε τοτε να μην γραφετε κορωνες κ πετατε προσβολες αφου προφανως δεν εχετε καταλαβει τι κουβεντιαζουμε! Πειτε τη γνωμη σας οπως ολοι μας! Μην τορπιλιζετε θεματα...δεν ειναι σωστο!:cool:

Αδελφέ Ιωάννη νομίζω πως η αγανάκτηση και τοποθέτηση του πατρός Μαξίμου, ήταν συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη με θεολογικά επιχειρήματα και παραπομπές, αρκεί να προσέξει κανείς πάλιν και πολλάκις (;) - δε νομίζω να χρειάζεται- το συνταχθέν υπ΄αυτού μήνυμα.

Μάλλον βιάστηκες να ερμηνεύσεις τα λεγόμενά του, ας επικεντρωθούμε στην αυριανή επέτειο,όπως λες, στο υπ αριθμόν 56 μήνυμα.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Αδελφέ Ιωάννη νομίζω πως η αγανάκτηση και τοποθέτηση του πατρός Μαξίμου, ήταν συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη με θεολογικά επιχειρήματα και παραπομπές, αρκεί να προσέξει κανείς πάλιν και πολλάκις (;) - δε νομίζω να χρειάζεται- το συνταχθέν υπ΄αυτού μήνυμα.

Ως θεολόγος, που λές πως είσαι, θα έπρεπε να έχεις τοποθετηθεί και εσυ ετσι.
Μάλλον βιάστηκες να ερμηνεύσεις τα λεγόμενά του, ας επικεντρωθούμε στην αυριανή επέτειο,όπως λες, στο υπ αριθμόν 56 μήνυμα.

Τα δικα μου λεγομενα παρεξηγηθηκαν χωρις να δωθουν απαντησεις σε συγκεκριμενα σημεια οπου αναφερθηκα παρα μονο εγινε αναφορα σε γενικοτητες με υποννοουμενα λες κ ειμαστε τιποτα αιρετικοι που απορριπτουμε τη Π.Διαθηκη!Για ονομα του Θεου!
Δεν βλεπω ομως σημερα απο τη πλειοψηφια του κληρου κ.α. την ιδια ευασθησια σε θεματα οπως αυτα των σχεσεων μας με τους παπικους οπου εκει περιφρονουμε ολους τους Πατερες και αυτα που κυρηξαν, χαριν μιας ''αγαπης'' χωρις αληθεια, κατι που τη καθιστα πραγματικα αιρεση!!:wink: Τεσπαντων, αυτες οι κουβεντες μονο δια ζωσης πρεπει να γινονται κ ζητω συγγνωμη που κ εγω απο τη μερια μου παρεκλινα απο το θεμα!!
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Greekψαλτης;75368 said:
Τα δικα μου λεγομενα παρεξηγηθηκαν χωρις να δωθουν απαντησεις σε συγκεκριμενα σημεια οπου αναφερθηκα παρα μονο εγινε αναφορα σε γενικοτητες με υποννοουμενα λες κ ειμαστε τιποτα αιρετικοι που απορριπτουμε τη Π.Διαθηκη!Για ονομα του Θεου!
(από το διαδίκτυο: )

Σ' ένα βιβλίο της Ορθοδοξίας μας, το Γεροντικό, βρίσκεται τούτο το γεγονός, που αναφέρεται στον αββά Αγάθωνα.

Μερικοί ασκητές, που άκουσαν τη φήμη του και τη μεγάλη διάκριση που είχε, πήγαν να τον επισκεφθούν. Θέλοντας να τον δοκιμάσουν αν οργίζεται, τον ρώτησαν:
«Εσύ είσαι ο Αγάθων, που λένε πως είσαι πόρνος και υπερήφανος;»
«Nαι, αδελφοί μου, εγώ είμαι».
«Εσύ είσαι o Αγάθων ο φλύαρος και κατάλαλος;»
«Nαι, αδελφοί μου, εγώ είμαι».
«Εάν είσαι ο Αγάθων ο αιρετικός;»
Τότε ο Αγάθων αποκρίθηκε: «Όχι, δεν είμαι αιρετικός!»

Οι ασκητές τον ρώτησαν να τους πει, γιατί όσα του έλεγαν πρώτα τα παραδέχονταν για τον εαυτό του, ενώ το λόγο τούτο, με την κατηγορία του αιρετικού, δεν τον βάσταξε; Κ' εκείνος, ο γέροντας ο άγιος και διακριτικός, τους απάντησε:
«Τα πρώτα, εμαυτώ επιγράφω· όφελος γαρ έστι τη ψυχή μου. Το δε αιρετικός, χωρισμός εστι από του Θεού, και ου θέλω χωρισθήναι από Θεού».

Οι ασκητές θαύμασαν την πνευματική σοφία της διακρίσεως του γέροντα και έφυγαν πνευματικά οικοδομημένοι.​

Βαριά κουβέντα λοιπόν το αιρετικός. Κανείς δεν το είπε, ούτε το υπονόησε, ούτε το σκέφτηκε. Να σε μαλώνουν όμως οι γέροντες δέξου το, γιατί δεν το κάνουν για το κακό σου. Κι αφού λες ότι δεν εννοούσες κάτι κακό, αστο να το ακούνε αυτοί που πιθανόν να το εννοούν. Κι έτσι χρήσιμο είναι.:)

Άντε, χρόνια πολλά για αύριο κι ο Θεός να αναπαύει τις ψυχές τους!​
 
Status
Not open for further replies.
Top