21 Απολυτίκιο αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης - θεοτοκίο

athanasio

Νέο μέλος
Χριστός ανέστη!

Όταν ένα απολυτίκιο κάνει αναφορά στο πρόσωπο της Θεοτόκου, έστω και έμμεση, τότε δεν ακολουθεί θεοτοκίο του ίδιου ήχου στον Εσπερινό και στον Όρθρο. (Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα που δεν τα αναφέρω τώρα).

Όμως παρατηρώ ότι αυτόν τον κανόνα δεν τον ακολουθεί το απολυτίκιο του αγ. Κωνσταντίνου, παρόλο που κάνει αναφορά στο πρόσωπο της Θεοτόκου στο τέλος του τροπαρίου:
"πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, μόνε Φιλάνθρωπε".

Εδώ τα Τυπικά (πχ πρωτ/ρου Κων/νου Παπαγιάννη) λένε ότι ακολουθεί θεοτοκίο. Για ποιον λόγο;
 
Last edited:
Δὲν ἐπισφραγίζονται μὲ θεοτοκίο τὰ ἀπολυτίκια τῶν ἡμερῶν 26/10, 9/12, Κυριακῆς προπατόρων, 7/5 (τυπικὸν Μεθοδίου ἱερομονάχου τοῦ ἔτους 1890 ἔκδ. Ι. Μ. Σίμωνος Πέτρας 2016 σ. 242), 11/5, 21/5 (τυπικὸν Μονῆς Εὐεργέτιδος, χφ. ΕΒΕ 788 μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1098-1118 σ. 456, χφ. Μ. Μετεώρου 83 τυπικὸ τοῦ ἔτους 1580 φ. 151r), 25/7 (τυπικὸν Μεθοδίου ἱερομονάχου τοῦ ἔτους 1890 ἔκδ. Ι. Μ. Σίμωνος Πέτρας 2016 σ. 287), 1/8 καὶ Κυριακῆς τῶν Μυροφόρων, διότι εἶναι «ἅμα καὶ θεοτοκία».
 

Attachments

  • Pages from DMITRIEVSKIJ I +153.pdf
    71 KB · Views: 9
  • Pages from ΤΥΠΙΚΟΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΤΕΩΡΟΥ.pdf
    197.5 KB · Views: 9
Back
Top