1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μελοποιΐας Μάρτιος - Μάιος 2010

sholeionpsaltikis

Παλαιό Μέλος
Χριστός ανέστη!
Σας ανακοινώνουμε ότι δίδεται παράταση μίας εβδομάδος μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών και μουσικών συνθέσεων του Διαγωνισμού Μελοποιίας.
Συγκεκριμένα, τελευταία μέρα θεωρείται η Δευτέρα 19 Απριλίου 2010.
Ευχαριστούμε.
 
Χριστός ανέστη!
Σας ανακοινώνουμε ότι δίδεται παράταση μίας εβδομάδος μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών και μουσικών συνθέσεων του Διαγωνισμού Μελοποιίας.
Συγκεκριμένα, τελευταία μέρα θεωρείται η Δευτέρα 19 Απριλίου 2010.
Ευχαριστούμε.

Μήπως δεν έχετε απαρτία; :confused:
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Διαβάζω για αρκετό καιρό τώρα, τις απόψεις των Μελών του FORUM, σχετικά με τον Διαγωνισμό της Σχολής Ψαλτικής και διαπιστώνω την νοητική στενότητα ορισμένων γι' αυτό το θέμα.
Βλέπω να ανατρέχουν πολλοί σε θέματα Παράδοσης, χρηματισμού κ.λ.π.
Όλ' αυτά, είναι μέρος από την ενότητα "Ψαλτοφιλοσοφίες".
Ξεχνάμε ότι εάν δεν τολμούσαν όλοι οι παλαιοί να παρουσιάσουν κάτι καινούργιο ανάμεσα στα Μέλη της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μελωποιϊας, δεν θα υπήρχαν σήμερα όλοι αυτοί οι θησαυροί που μεταφέρουμε από τα Αναλόγιά μας στο Εκκλησίασμα. Για παράδειγμα, πάρτε τους Φωκαέα, Ιωάννη Πρωτοψάλτη, Βιολάκη, Θεοδ. Γεωργιάδη, Ελοσίτη, Φαρλέκα, Πρίγγο, Στανίτσα, ΝικολαΪδη και πολλούς άλλους. Όοι αυτοί δεν "αντέδρασαν" στην Παράδοση του Πέτρου Λαμπαδαρίου ή και των παλαιοτέρων αυτού ;;;
Σήμερα όμως εμείς, τους έχουμε σαν Παραδοσιακούς και ψάλλουμε τα Μαθήματά τους. Η Σχολή, σκέφτηκε και είναι αξιέπαινη γι' αυτό, να δώσει την ευκαιρία σε όλους, να δοκιμάσουν τις μελοποιητικές τους δινατότητες. Εκτός όμως του γεγονότος αυτού, θα πρέπει να χωνέψουμε ότι ΚΑΘΕ εργασία γύρω από την Μουσική μας, είναι πρός όφελός της. Εάν είναι αξιόλογη, τότε μπαίνει ένα καινούργιο λιθαράκι στο οικοδόμημά της και χρησιμποιήται από τους μεταγενέστερους. Εάν είναι βλακεία, γίνεται παράδειγμα προς όλους τους μεταγενέστερους προς αποφυγήν.
Άλλωστε ΚΑΙ ο Πρίγγος αλλά ΚΑΙ ο Στανίτσας, έχουν πεί ( και ήμουν μπροστά ) ότι κάθε Πρωτοψάλτης, δικαιούται να προσθέσει κάτι παραπάνω στα υπάρχοντα. Κάτι που να εκφράζει τον Συγγραφέα. Άλλωστε μπορεί το "Άξιον Εστίν" του Γρηγορίου να είναι ΚΑΙ είναι αριστούργημα, αλλά θα ήθελα να ξέρω, πόσοι από Σας, το ψάλλετε σε ΚΑΘΕ Λειτουργία. Αυτό δεν ορίζει η Παράδοση ;;;; Εάν το κάνετε, συγχαρητήρια και παίρνω πίσω όλα τα παραπάνω. Εάν όμως έστω και σε μία Λειτουργία, βάλατε κάποιο άλλο "Άξιον Εστίν", τότε κάντε αυτά που λέτε γαργάρα και σταματείστε τα κακόβουλα σχόλια.
Όσο για το θέμα της αμοιβής, γιατί το "δουλεύετε" ;;; Υπάρχει κανείς στη σημερινή εποχή, που να ασχολείται με κάποια δουλειά, λειτούργημα, αγγαρεία ή όποιαδήποτε άλλη εργασία ( ΜΗΔΕ εξαιρουμένων και αυτών των Λειτουργών του Υψίστου ), για την ψυχή της μάνας του ;;;
Η εποχή που ζούμε, είναι εποχή της ύλης και είτε θέλουμε είτε δεν θέλουμε, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, είτε μας σοκάρει είτε όχι, αυτή είναι η ζωή και δεν γνωρίζω, αλλά ούτε και γνώρισα στα 70 χρόνια που ζώ και ζώνομαι, κανέναν αλτρουιστή, ο οποίος να εκτελεί οποιαδήποτε εργασία, χωρίς αμοιβή ή απότερο σκοπό. Στο κάτω - κάτω, διαγωνισμός είναι και υπάρχει έπαθλο. Ή το παίρνεις εάν κερδίσεις ή το καταθέτεις για φιλανθρωπικούς σκοπούς. η επιλογή είναι δική σου.
Και κάτι για τους διοργανωτές Κώστηδες ( Μπουσδέκη και Φωτόπουλο ) :
Ξέρετε και οι δυό την αγάπη μου για Σας και την Σχολή Σας.
Έχετε τα θερμά μου συγχαρητήρια για την μέχρι τούδε δουλειά Σας πάνω στην Μουσική μας Συνεχείστε. Προχωρείστε άφοβα και μην ακούτε τις σύγχρονες Κασσάνδρες του Κλάδου.
Αυτά από μένα. Έναν άνθρωπο που γνώρισε και σπούδασε από πολύ κοντά, ΟΛΟΥΣ τους Μεγάλους Πρωτοψάλτες που πέρασαν από την Αθήνα, που έμαθε πάμπολλα απ' απ' αυτούς, που ψάλλι χωρίς προβλήματα ΟΛΑ τα λεγόμενα Κλασσικ΄'α Μαθήματα, αλλά που έχει το μεγαλύτερο συγγραφικό έργο, που μπορείτε να φανταστείτε. Ένα έργο που και ο Στανίτσας το βρήκε αξιόλογο και με παρότρυνε να το εκδόσω κάποτε.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Υπενθυμίζω ότι σήμερα είναι τελευταία μέρα αποστολής των αιτήσεων για το διαγωνισμό.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
http://www.sholeionpsaltikis.gr/ind...le&id=194:-2009-2010-&catid=51:news&Itemid=95

ΥΓ: τα αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά τηλεφωνικώς στους συμμετέχοντες μέσα στην επόμενη εβδομαδα

από τα μέλη της κριτικής επιτροπής θα παρευρεθούν ο γέροντας των Θωμάδων, π. Θωμάς και ο Άρχων Δομέστιχος κ. Παϊκόπουλος ο οποίος θα απευθύνει και ένα σύντομο χαιρετισμό.
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
http://www.sholeionpsaltikis.gr/ind...le&id=194:-2009-2010-&catid=51:news&Itemid=95

από τα μέλη της κριτικής επιτροπής θα παρευρεθούν ο γέροντας των Θωμάδων, π. Θωμάς και ο Άρχων Δομέστιχος κ. Παϊκόπουλος ο οποίος θα απευθύνει και ένα σύντομο χαιρετισμό.

και ο κ. Γιάννου τελικά θα μας τιμήσει με την παρουσία του αφού θα βρίσκεται τελικά στην Αθήνα.
 
Last edited:
Δ

Διεγραμμένο μέλος 895

Guest
Τελικά ποιός πήρε το βραβείο;;;
 
Τελικά ποιός πήρε το βραβείο;;;

Ιωάννης Παπαδόπουλος .
Περιμένουμε την ανάρτηση του "βραβευθέντος " "άξιον εστίν "
Δυστυχώς επαγγελματικές υποχρεώσεις δεν μου επέτρεψαν να παραβρεθώ αν και θα το ήθελα πολύ .
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Κώστα,
Πόσες συμμετοχές ὑποβλήθηκαν;
Ἄν δέν εἶναι ἀνακοινώσιμο, τό σέβομαι. Ἁπλᾶ ἤθελα νά δῶ πόση προθυμία, ἐνδιαφέρον καί ἔμπνευση ὑπάρχει.

Καί πάλι συγχαρητήρια καί τοῦ χρόνου!
Νά γίνει θεσμός καί θά περιμένουμε νά ἀκούσουμε τί θά ἐπιλέξετε γιά μελοποίηση τοῦ χρόνου.

Νά εἶστε καλά!


 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας

Κώστα,
Πόσες συμμετοχές ὑποβλήθηκαν;
Ἄν δέν εἶναι ἀνακοινώσιμο, τό σέβομαι. Ἁπλᾶ ἤθελα νά δῶ πόση προθυμία, ἐνδιαφέρον καί ἔμπνευση ὑπάρχει.

Καί πάλι συγχαρητήρια καί τοῦ χρόνου!
Νά γίνει θεσμός καί θά περιμένουμε νά ἀκούσουμε τί θά ἐπιλέξετε γιά μελοποίηση τοῦ χρόνου.

Νά εἶστε καλά!



Βαθμολογήθηκαν 60 συνθέσεις. Σε λίγες ημέρες οι υπόλοιπες λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα μας, μαζί με την ανάρτηση των δέκα καλυτέρων συνθέσεων
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Συγχαρητήρια στους συντελεστές και σε όλους που συμμετείχαν!
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Κώστα, Πόσες συμμετοχές ὑποβλήθηκαν;
Ἄν δέν εἶναι ἀνακοινώσιμο, τό σέβομαι. Ἁπλᾶ ἤθελα νά δῶ πόση προθυμία, ἐνδιαφέρον καί ἔμπνευση ὑπάρχει.

Πάτερ, λάβετε ὑπόψιν ὅτι πολλοί δέν μπορέσαμε γιά λόγους ἀνωτέρας βίας νά καταθέσουμε συμμετοχή.
Προσωπικά 3-4 φορές προσπάθησα νά μελοποιήσω Ἄξιον ἐστίν, ἀλλά δέν κατάφερα νά φτιάξω κάτι ἀξιοπρεπές κι ἐγκατέλειψα τήν προσπάθεια. :mad: Μετά τό Πάσχα ἔμπλεξα καί μ' ἄλλες δουλειές, ὁπότε "πέταξε τό πουλάκι".
 
Προσωπικά 3-4 φορές προσπάθησα νά μελοποιήσω Ἄξιον ἐστίν, ἀλλά δέν κατάφερα νά φτιάξω κάτι ἀξιοπρεπές κι ἐγκατέλειψα τήν προσπάθεια.

Με αφορμή αυτή τη φράση του μυνήματος του κ. Λεωνίδα θα ήθελα να πώ δύο απλές σκέψεις μου στο θέμα της μελοποιΐας. Έχω δει πολλά κομμάτια (Δύναμις, Λειτουργικά, Άξιον Εστίν..) είτε σε βιβλία είτε μεμονωμένα απο διάφορους ανθρώπους, αλλά και εδώ στο φόρουμ. Συγχωρέστε με που θα το πω έτσι αλλά μερικά δεν κάνουν ούτε για να τα πούμε στο σπίτι, όχι να τα πούμε και στην εκκλησία. Αναφέρομαι σε διάφορες άτσαλες θέσεις που έχουν πολλά κομματιά και που η έλλειψη έμπνευσης είναι εμφανής. Όταν πρόκειται για παράδειγμα να γράψουμε Λειτουργικά ή Άξιον Εστίν δε θα σηκωθούμε ενα πρωι και θα πούμε "Τι να γράψω τι να γράψω; Δε γράφω ενα Άξιον Εστίν; Σε τι ήχο να το γράψω;..." (α μπεμπα μπλομ δηλαδή) Αν κάτσουμε και γράψουμε ενα Αξιον Εστιν με αυτό το σκεπτικό τζάμπα κόπο κάνουμε..
Πρέπει να μας "έρθει" η έμπνευση, να ξέρουμε τι θα γράψουμε προτού το γράψουμε. Και αυτό δε γίνεται απο τη μία μέρα στην άλλη. ...θα τύχει να μας έρθει μια ωραία θέση, θα την επεξεργαστούμε ασυναίσθητα στο μυαλό μας και μετά απο καιρό μπορεί να συνειδητοποιήσουμε ότι "βγάλαμε" κάτι καλό... Τότε θα κάτσουμε κάτω και έχοντας τη βασική ιδέα θα το "φτιάξουμε". Δεν αναφέρομαι βεβαίως στον κ. Λεωνίδα που μπράβο του που παραδέχθηκε πως δεν του "εκατσε" η προσπάθεια του και το κατάλαβε και έτσι το άφησε για άλλη φορά
(τα διατυπωσα λίγο μπερδεμένα, ελπιζω να καταλάβατε τι θέλω να πώ)
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Κωνσταντινου Αλεξανδρος;77647 said:
Με αφορμή αυτή τη φράση του μυνήματος του κ. Λεωνίδα θα ήθελα να πώ δύο απλές σκέψεις μου στο θέμα της μελοποιΐας. Έχω δει πολλά κομμάτια (Δύναμις, Λειτουργικά, Άξιον Εστίν..) είτε σε βιβλία είτε μεμονωμένα απο διάφορους ανθρώπους, αλλά και εδώ στο φόρουμ. Συγχωρέστε με που θα το πω έτσι αλλά μερικά δεν κάνουν ούτε για να τα πούμε στο σπίτι, όχι να τα πούμε και στην εκκλησία. Αναφέρομαι σε διάφορες άτσαλες θέσεις που έχουν πολλά κομματιά και που η έλλειψη έμπνευσης είναι εμφανής. Όταν πρόκειται για παράδειγμα να γράψουμε Λειτουργικά ή Άξιον Εστίν δε θα σηκωθούμε ενα πρωι και θα πούμε "Τι να γράψω τι να γράψω; Δε γράφω ενα Άξιον Εστίν; Σε τι ήχο να το γράψω;..." (α μπεμπα μπλομ δηλαδή) Αν κάτσουμε και γράψουμε ενα Αξιον Εστιν με αυτό το σκεπτικό τζάμπα κόπο κάνουμε..
Πρέπει να μας "έρθει" η έμπνευση, να ξέρουμε τι θα γράψουμε προτού το γράψουμε. Και αυτό δε γίνεται απο τη μία μέρα στην άλλη. ...θα τύχει να μας έρθει μια ωραία θέση, θα την επεξεργαστούμε ασυναίσθητα στο μυαλό μας και μετά απο καιρό μπορεί να συνειδητοποιήσουμε ότι "βγάλαμε" κάτι καλό... Τότε θα κάτσουμε κάτω και έχοντας τη βασική ιδέα θα το "φτιάξουμε". Δεν αναφέρομαι βεβαίως στον κ. Λεωνίδα που μπράβο του που παραδέχθηκε πως δεν του "εκατσε" η προσπάθεια του και το κατάλαβε και έτσι το άφησε για άλλη φορά
(τα διατυπωσα λίγο μπερδεμένα, ελπιζω να καταλάβατε τι θέλω να πώ)

Έχετε δίκιο αλλά εν μέρει και λίγο άδικο. :)

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μια σύνθεση μπορεί φυσικά να προέρχεται από στιγμιαία πηγαία έμπνευση, αλλά μπορεί ωραιότατα και να προέρχεται από "παραγγελία", είτε άλλου, είτε του εαυτού μας. Μπορεί δηλ. θεωρητικά να σηκωθούμε ένα πρωί και να πούμε θέλω να μελοποιήσω αυτό σε τάδε ήχο. Προσωπικά, προβαίνω σε μια τέτοια προσπάθεια αν πιστεύω ότι έχω κάτι παραπάνω να δώσω, δεν θα κάτσω π.χ. να γράψω Χερουβικό, υπάρχουν άπειρα Χερουβικά, σε όλους τους ήχους και σίγουρα ή θα βασιστώ σ' αυτά και στην ουσία θα αντιγράψω - επικολλήσω θέσεις, ή θα κάνω μια τρύπα στο νερό. Όταν όμως ήθελα ένα πανηγυρικό δοξαστικό για την εορτή του Αγίου Κων/νου, δεν βρήκα κάτι να με εκφράζει απόλυτα, οπότε είπα θα μελοποιήσω το δοξστικό αυτό σε πλ. δ΄ φυσικά. Και η μουσική μας μας βοηθά διότι οι θέσεις είναι εν πολλοίς (για να μην πούμε ολοκληρωτικά) προ-καθορισμένες. Δεν χρειάζεται να τα βγάλουμε απ' το μυαλό μας. Περισσότερο μετρά, νομίζω, η επιτυχημένη συρραφή τους, και οι όποιες ευχάριστες και ξαφνικές αποκλίσεις, μέσα στα πλαίσια, όμως.

Από κει και πέρα, η διαφορά της έμπνευσης με την "παραγγελία" είναι ότι στη 2η περίπτωση χρειάζεται πολλή και εγκεφαλική δουλειά. Νομίζω ότι αν πάμε να λειτουργήσουμε με το συναίσθημα θα γράψουμε βλακείες. Εκτός αν έρθει η ουρανοκατέβατη έμπνευση. Αυτό το χάρισμα το έχουν λίγοι. Αλλιώς θέλει να στήσεις εργαστήριο και να έχεις μεγάλο κάδο ανακύκλωσης χάρτου! :D

Ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τί δημοσιεύουμε εξυπακούεται.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Άστο Κωνσταντίνε, δεν το σώζεις, είναι ηλίου φαεινότερον ότι ο φίλος μας αναφερόταν στα χθεσινά λειτουργικά σε νενανώ....:D:p
 
Top