[Ψάχνω] ᾿Απολυτίκιον προφήτου Ζαχαρίου (5 Σεπτεμβρίου)

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Πῶς ψάλλεται τό ἀπολυτίκιον τοῦ προφήτου Ζαχαρίου, πού φέτος μάλιστα συμπίπτει Κυριακή; Ὑπάρχει καταγεγραμμένο ὡς ἀπολυτίκιον καί ὄχι ὡς κάθισμα Κατεπλάγη Ἰωσὴφ; Θά μ᾿ ἐνδιέφερε μιά μελοποίηση, καθ᾿ ὅσον καί ὡς κάθισμα ξεφεύγει πολύ τοῦ νοήματος.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ'. Κατεπλάγη Ἰωσὴφ.
ερωσύνης στολισμόν
περιβαλλόμενος σοφέ,
κατὰ τὸν νόμον τοῦ Θεοῦ
ὁλοκαυτώματα, δεκτά
ἱεροπρεπῶς προσενήνοχας Ζαχαρία·
καὶ γέγονας φωστήρ καὶ θεατὴς μυστικῶν,
τὰ σύμβολα ἐν σοί τὰ τῆς χάριτος
φέρων ἐκδήλως, πάνσοφε· καὶ ξίφει
ἀναιρεθεὶς ἐν τῷ ναῷ τοῦ Θεοῦ,
Χριστοῦ Προφῆτα, σὺν τῷ Προδρόμῳ,
πρέσβευε σωθῆναι τάς ψυχὰς ἡμῶν.​

 
Αν και υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα (αν υπάρχει πρόβλημα το αποσύρω), νομίζω η ανάρτηση αποτελεί και προτροπή να προμηθευτούν το έργο του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη όσοι δεν το έχουν κάνει ήδη.
Από το Μουσικόν Μηνολόγιον "Σεπτεμβρίου"
 

Attachments

  • Προφήτου_Ζαχαρίου.pdf
    76.1 KB · Views: 156

Πῶς ψάλλεται τό ἀπολυτίκιον τοῦ προφήτου Ζαχαρίου, πού φέτος μάλιστα συμπίπτει Κυριακή; Ὑπάρχει καταγεγραμμένο ὡς ἀπολυτίκιον καί ὄχι ὡς κάθισμα Κατεπλάγη Ἰωσὴφ; Θά μ᾿ ἐνδιέφερε μιά μελοποίηση, καθ᾿ ὅσον καί ὡς κάθισμα ξεφεύγει πολύ τοῦ νοήματος.




Σας ευχαριστῶ Πάτερ Μάξιμε, διότι με το ερώτημά σας ο κ. Δημήτρης Καλπακίδης μας το δώρησε και αυτό.
Και συμπληρώνω, πως σύμφωνα και με τον κ. Αστέριο Κ. Δεβρελή, το κατεπλάγη Ἰωσήφ τιθέμενον ως Πρόλογος εἰς Ἀπολυτίκια και εις Κοντάκια, ψάλλεται όπως Ἑτοιμάζου Βηθλεέμ, Ετοιμάζου Ζαβουλών, απεγρἀφετο ποτέ, απεστρέφετο ποτέ, η αμνάς σου Ἰησοῦ κλπ
 
Σας ευχαριστῶ Πάτερ Μάξιμε, διότι με το ερώτημά σας ο κ. Δημήτρης Καλπακίδης μας το δώρησε και αυτό.
Και συμπληρώνω, πως σύμφωνα και με τον κ. Αστέριο Κ. Δεβρελή, το κατεπλάγη Ἰωσήφ τιθέμενον ως Πρόλογος εἰς Ἀπολυτίκια και εις Κοντάκια, ψάλλεται όπως Ἑτοιμάζου Βηθλεέμ, Ετοιμάζου Ζαβουλών, απεγρἀφετο ποτέ, απεστρέφετο ποτέ, η αμνάς σου Ἰησοῦ κλπ
Κι ἐγώ εὐχαριστῶ κ. Βασίλη!

Νά σημειώσω, ὅτι ἡ ἀλλαγή πού ἔχει κάνει ὁ π. Κωνσταντῖνος τοῦ πάνσοφε σέ ὅσιε, πρέπει νά εἶναι ἐσκεμμένη, καθ᾿ ὅσον προηγουμένως ὑπάρχει τό σοφέ, πού εἶναι τό ἴδιο. Δηλαδή ἀποφεύγει τήν ἐπανάληψη. Ὅστις βούλεται ὅμως τό ψάλλει ὅπως τό κείμενο. Δέν ἐπηρεάζεται ἡ μουσική ἀπό αὐτή τήν ἀντικατάσταση, κρίνεται δέ ἐπιτυχής.


 
Κι ἐγώ εὐχαριστῶ κ. Βασίλη!
Νά σημειώσω, ὅτι ἡ ἀλλαγή πού ἔχει κάνει ὁ π. Κωνσταντῖνος τοῦ πάνσοφε σέ ὅσιε, πρέπει νά εἶναι ἐσκεμμένη, καθ᾿ ὅσον προηγουμένως ὑπάρχει τό σοφέ, πού εἶναι τό ἴδιο. Δηλαδή ἀποφεύγει τήν ἐπανάληψη. Ὅστις βούλεται ὅμως τό ψάλλει ὅπως τό κείμενο. Δέν ἐπηρεάζεται ἡ μουσική ἀπό αὐτή τήν ἀντικατάσταση, κρίνεται δέ ἐπιτυχής.

Στο Τ.Μ. και στο Τ.Ε. υπάρχουν τέτοιες διαφορές.
Ανεβάζω ένα αρχείο με τις διαφορές στο επίμαχο σημείο σημειωμένες.
Υπάρχουν κι άλλες διαφορές στο κείμενο:
 

Attachments

  • Προφήτου_Ζαχαρίου_Διαφορές.pdf
    54.3 KB · Views: 83
Back
Top