Πέρα από την όποια εμπάθεια που είναι τουλάχιστον οφθαλμοφανείς (και πιστεύω ότι ούτως ή άλλως δεν αφορά το forum), δεν υφίσταται ο όρος καραδόφωνα που επικαλείστε. Λέγονται σημαδόφωνα και αν και ανήκουν στο παρελθόν, ωφείλετε να γνωρίζετε έστω την ορθή τους ονομασία ως σύνολο και ίσως (αυτό είναι προσωπικό σας θέμα, αλλά προσωπικά προτρέπω τους αναγνώστες της κοινότητας να το κάνουν) θα έπρεπε να σέβεστε την ύπαρξή τους, όπως όλοι οι φιλολόγοι της νέας ελληνικής γλώσσας, σέβονται, ευλαβούνται (και γνωρίζουν την ύπαρξη έστω ως ρίζας), την αρχαία ελληνική.Εχουν ενταχθει τα Καραδοφωνα στην επισημη διδακτεα υλη , αναγνωρισμενων Ωδειων και Μουσικων σχολων και απο ποτε ;
Συμφωνώ απόλυτα και με τις δύο παραπάνω τοποθετήσεις.
Να προσθέσω μια επιπλέον παράμετρο για το θέμα "σημαδόφωνα και εξετάσεις" (κρατώντας ως δεδομένο πάντα ότι κάποιος πρέπει να εξετάζεται μόνο μέσα από συγκεκριμένη και γνωστή εξεταστέα ύλη): Είναι άλλο πράγμα η απαίτηση να τα γνωρίζει κάποιος για να τα διαβάζει και να τα εκτελεί και άλλο η απαίτηση να γνωρίζει κάποιος την ενέργειά τους στα πλαίσια ενός μαθήματος ιστορίας της ψαλτικής.Όσο λάθος μου φαίνεται το να τα χρησιμοποιείς στην τρέχουσα παρασημαντική ενώ δεν είναι εν χρήσει,άλλο τόσο λάθος μου φαίνεται ο αποκλεισμός τους από τον γνωστικό χώρο ενός ψάλτη επιπέδου διπλώματος.
Μια διευκρινηση . Δεν διεκδικω την "πατροτητα" του ορου "Καραδοφωνα" . Ανηκει σε αλλον . Αυτη τη στιγμη δεν θυμαμαι σε ποιον , παντως ειναι μελος του forum ! Eγω απλα τον "υιοθετω" και γι'αυτο τον χρησιμοποιησα !Να μου επιτρέψετε μία διόρθωση, πραγματικά χωρίς διάθεση διένεξης.
Πέρα από την όποιαπου είναι τουλάχιστον οφθαλμοφανείς (και πιστεύω ότι ούτως ή άλλως δεν αφορά το forum), δεν υφίσταται ο όρος καραδόφωνα που επικαλείστε. Λέγονται σημαδόφωνα και αν και ανήκουν στο παρελθόν, ωφείλετε να γνωρίζετε έστω την ορθή τους ονομασία ως σύνολο και ίσως (αυτό είναι προσωπικό σας θέμα, αλλά προσωπικά προτρέπω τους αναγνώστες της κοινότητας να το κάνουν) θα έπρεπε να σέβεστε την ύπαρξή τους, όπως όλοι οι φιλολόγοι της νέας ελληνικής γλώσσας, σέβονται, ευλαβούνται (και γνωρίζουν την ύπαρξη έστω ως ρίζας), την αρχαία ελληνική.εμπάθεια
Για την ουσία του ερωτήματός σας, το οποίο προσωπικά θεωρώ λογικό και εύστοχο, απάντησε ικανοποιητικά ο διαχειριστής. Θα σας πρότεινα λοιπόν να ακολουθείτε τα προβλεπόμενα από το νόμο και να είστε βέβαιος ότι κανείς δεν μπορεί να σας πει τίποτα, διότι άνετα μπορείτε να τον παραπέμψετε στην επίσημη ύλη των σχολών και των ωδείων και εάν δεν του αρέσουν, να προτείνει ο ίδιος επίσημα την αλλαγή του νόμου στους υπεύθυνους. Το να είναι κάποιος "στραβόξυλο", είναι ούτως ή άλλως ένα ρίσκο που πρέπει να πάρετε, εφόσον αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην ψαλτική, αλλά και στις ανώτατες σχολές, όπου καλώς ή κακώς, ο καθηγητής έχει εξουσία (που πολλές φορές χρησιμοποιεί) πάνω στον φοιτητή.
Υ.Γ. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, να αναφέρω άλλη μία φορά ότι ούτε μαθητής, ούτε θιασώτης είμαι της σχολής του μακαρίτη Καρά, ούτε έχω μελετήσει τις θεωρητικές του προσεγγίσεις.
Νομίζετε;;; Θα μιλήσω για το Ναυπλιώτη, διότι για τους υπόλοιπους δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα. Ακούστε τον (κάπου θα υπάρχει και στο forum) να λέει τις αργές καταβασίες των Χριστουγέννων. Τις ψάλλει από το ειρμολόγιο του Πέτρου (τι άλλο θα έψαλλε. Αυτά τα παραπάνω, που εκτελεί, θεωρείτε ότι είναι έμπνευση της στιγμής;;; Ο άνθρωπος ερμηνεύει, δεν διαβάζει σολφέζ, αλλά ούτε και αυτοσχεδιάζει, πράγμα που φαίνεται, διότι κάνει συγκεκριμένες αναλύσεις σε συγκεκριμένα σημεία. Απλά, χρειάζεται πολύ ψάξιμο στα σκούσματα αυτά, για να καταλάβει κανείς τι ερμηνεύει. Αντίθετα θεωρώ, ότι το να πιστεύουμε ότι τα υπόλοιπα που εκτελεί είναι "φωνητικοί χρωματισμοί" είναι εκούσιος μουσικός σκοταδισμός.Φιλε Γιωργο , στα της πρωτης παραθεσης συμφωνουμε ! Τωρα ερμηνευοντας τη δευτερη (παραθεση) , δεν ειναι δυνατον να μην αισθανθω θλιψη και αυτο γιατι ο Ναυπλιωτης , ο Πριγγος, ο Στανιτσας , ο Νικολαιδης , ο Δανιηλιδης και τοσοι αλλοι , εφυγαν απο τουτη τη ζωη μουσικα .......αμορφωτοι !
Και είπες γι' αυτό:Όσο λάθος μου φαίνεται το να τα χρησιμοποιείς στην τρέχουσα παρασημαντική ενώ δεν είναι εν χρήσει, άλλο τόσο λάθος μου φαίνεται ο αποκλεισμός τους από τον γνωστικό χώρο ενός ψάλτη επιπέδου διπλώματος.
Εγώ μίλησα για θεωρητική γνώση σε επίπεδο ιστορικής μελέτης της ψαλτικής....ερμηνευοντας τη δευτερη (παραθεση) , δεν ειναι δυνατον να μην αισθανθω θλιψη και αυτο γιατι ο Ναυπλιωτης , ο Πριγγος, ο Στανιτσας , ο Νικολαιδης , ο Δανιηλιδης και τοσοι αλλοι , εφυγαν απο τουτη τη ζωη μουσικα .......αμορφωτοι !
δεν ειναι δυνατον να μην αισθανθω θλιψη και αυτο γιατι ο Ναυπλιωτης , ο Πριγγος, ο Στανιτσας , ο Νικολαιδης , ο Δανιηλιδης και τοσοι αλλοι , εφυγαν απο τουτη τη ζωη μουσικα .......αμορφωτοι !
Νομίζετε;;; Θα μιλήσω για το Ναυπλιώτη, διότι για τους υπόλοιπους δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα. Ακούστε τον (κάπου θα υπάρχει και στο forum) να λέει τις αργές καταβασίες των Χριστουγέννων. Τις ψάλλει από το ειρμολόγιο του Πέτρου (τι άλλο θα έψαλλε. Αυτά τα παραπάνω, που εκτελεί, θεωρείτε ότι είναι έμπνευση της στιγμής;;; Ο άνθρωπος ερμηνεύει, δεν διαβάζει σολφέζ, αλλά ούτε και αυτοσχεδιάζει, πράγμα που φαίνεται, διότι κάνει συγκεκριμένες αναλύσεις σε συγκεκριμένα σημεία. Απλά, χρειάζεται πολύ ψάξιμο στα σκούσματα αυτά, για να καταλάβει κανείς τι ερμηνεύει. Αντίθετα θεωρώ, ότι το να πιστεύουμε ότι τα υπόλοιπα που εκτελεί είναι "φωνητικοί χρωματισμοί" είναι εκούσιος μουσικός σκοταδισμός.
Μια και αναφερόμαστε στα σημαδόφωνα - καραδόφωνα (παρεπιπτώντος, όποιος κι αν πρωτοχρησιμοποίησε τον όρο, δεν δικαιολογεί την δική σας αναφορά και κατά την γνώμη μου, ούτε αυτός δεν γνωρίζει ότι αυτά ήταν κάποτε το αλφάβητο της ψαλτικής ερμηνείας, που δεν εκσυγχρονίστηκε, αλλά χάθηκε εντελώς από την θεωρία της μουσικής με τη νέα μέθοδο) θα ήθελα να μου εξηγήσετε, τον ρόλο (το πως εκτελείται δηλαδή) κάποιου μη "καραδόφωνου" χαρακτήρα στα μουσικά μας κείμενα.. Διότι στα σημερινά θεωρητικά, βλέπω εξηγήσεις του στυλ: προφέρει με βάρος τον επόμενο ή τον προηγούμενο χαρακτήρα και άλλα εξίσου κατατοπιστικά... Ας μου εξηγήσει κάποιος τι εκτέλεση να κάνω βλέποντας μία βαρεία (και γιατί εννοείται) και μετά ίσως παραδεχτώ και τον αδόκιμο όρο που χρησιμοποιείτε συνεχίζοντας την εμπάθεια του πρώτου διδάξαντα.Της βαρείας
Φιλικά.
Αν έχετε την καλοσύνη, ανεβάστε μας την παράγραφο που αναφέρεται στην βαρεία εφόσον δεν έχουμε όλοι πρόσβαση στο βιβλίο. Θα με ενδιέφερε η προσέγγισή του.Βασιλειου Κατσιφη Αρχοντος Μουσικοδιδασκαλου :"Mελετη-κριτικη στο θεωρητικο του Σιμωνος Καρα ", σελιδα 61 ........
Είναι δυνατόν να ανεβάσετε ολόκληρη τη "Μελέτη-κριτική στο θεωρητικό του Καρά"; Αλλά κι από το ίδιο το θεωρητικό Καρά να ανεβούν οι αντίστοιχες σελίδες κι από όπου αλλού. Ελπίζω να μην αντιταχθούν οι υπερευαίσθητοι στα πνευματικά και εμπορικά δικαιώματα. Χάριν ερεύνης θα γίνει κι όχι για να σαμποτάρουμε τους εκδότες. Έτσι μπορεί να αρχίσει ευρύς και γόνιμος διάλογος επί της ουσίας. Πιστεύω ότι όλοι όσοι γράφουν κι όσοι διαβάζουν αυτές τις γραμμές είμαστε το ίδιο αναζητητές. Κάθε διαφωνία ας γίνεται αφορμή για νέα εμβάθυνση. Τίποτα δεν είναι δεδομένο και προεξοφλημένο. Υπό την έννοια αυτή ευχαριστώ όσους συνέβαλαν και συμβάλλουν σε αυτή τη γωνιά του Ψαλτολογίου κι ας μην παρεξηγεί κανένας κανέναν. Ρωτώντας πάς στην πόλη.Βασιλειου Κατσιφη Αρχοντος Μουσικοδιδασκαλου :"Mελετη-κριτικη στο θεωρητικο του Σιμωνος Καρα ", σελιδα 61 ........
Είναι δυνατόν να ανεβάσετε ολόκληρη τη "Μελέτη-κριτική στο θεωρητικό του Καρά"; Αλλά κι από το ίδιο το θεωρητικό Καρά να ανεβούν οι αντίστοιχες σελίδες κι από όπου αλλού. Ελπίζω να μην αντιταχθούν οι υπερευαίσθητοι στα πνευματικά και εμπορικά δικαιώματα. Χάριν ερεύνης θα γίνει κι όχι για να σαμποτάρουμε τους εκδότες. Έτσι μπορεί να αρχίσει ευρύς και γόνιμος διάλογος επί της ουσίας. Πιστεύω ότι όλοι όσοι γράφουν κι όσοι διαβάζουν αυτές τις γραμμές είμαστε το ίδιο αναζητητές. Κάθε διαφωνία ας γίνεται αφορμή για νέα εμβάθυνση. Τίποτα δεν είναι δεδομένο και προεξοφλημένο. Υπό την έννοια αυτή ευχαριστώ όσους συνέβαλαν και συμβάλλουν σε αυτή τη γωνιά του Ψαλτολογίου κι ας μην παρεξηγεί κανένας κανέναν. Ρωτώντας πάς στην πόλη.
Θα το εκανα ευχαριστως αλλα προσκρουει στα Π.Δ . Μπορω μονο καποια αποσπασματα . Κυκλοφορει απο τις εκδοσεις "Τερτιος" , εχει 300 σελιδες και κοστιζει γυρω στα 20 ευρω . Οι αναζητητες σιγουρα το χρειαζονται !