εγκαταλειφθείς προ πολλού.
Άρα ελεύθερος!
Στη διάθεσή σας
Χριστός Ανέστη
εγκαταλειφθείς προ πολλού.
Ο κ. Νεκτάριος Θάνος είναι, αν δεν απατώμαι, μέλος του Ψαλτολογίου: http://analogion.com/forum/member.php?u=17
Οπότε θα μπορούσε ίσως να πει για αυτή τη σύνθεση.
Ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτησή της.
Είστε σοβαρός; Δηλαδή μου λέτε ότι επειδή υπάρχει κακό προηγούμενο δικαιολογείται η επανάληψη του σφάλματος; Και αν θέλετε να αποδείξετε ότι τάχα οι μεγάλοι ήταν κοινοί κλέφτες, όπως τους κατηγορείτε, κάντε εσείς ενδελεχή έλεγχο για να το καταδείξτε. Ό,τι είχα να πω το είπα, αν θέλετε να συνεχίσετε να κάνετε το δικηγόρο, μονολογήστε
...άλλοι βγάζουν τις αντιγραφές τους σε βιβλία και τα πουλάνε. Αίσχος και στους άμουσους εκδότες
Όταν γνωρίσεις από κοντά τον Νεκτάριο, θα καταλάβεις σε τι λάθος έπεσες. Είμαι σίγουρος ότι θα τρέξεις να αναιρέσεις αυτά που έγραψες. Ξέρεις, είναι άλλο το ζω στην Αθήνα και απολαμβάνω όλα τα όσα μου παρέχει η πόλη αυτή, (Βιβλιοθήκες, χειρόγραφα, Δασκάλους, χορωδίες....) και άλλο ζω κάπου που είμαι τυχερός αν λειτουργήσει η εκκλησία την Κυριακή...Και όμως ο Νεκτάριος έφτασε εδώ που έφτασε (περνώντας από τον Νεοχωρίτη και από άλλους τεχνίτες) και μας χαρίζει αυτά που μας χαρίζει. Μόνο τη δουλειά του με την παιδική χορωδία να ακούσεις θα καταλάβεις τι κάνει! Όσον αφορά την ψαλτική του τέχνη πετάξου στη Μητρόπολη Νικοπόλεως και απόλαυσε την τέχνη που κατέχει. Τώρα για το Χερουβικό. Έλεγξε σε τι ηλικία το έκανε και πότε εκδόθηκε το βιβλίο. Επίσης, μπράβο του που όλη του η προσπάθεια βασίστηκε σε παράδοση! Ξέρεις, το τελικό αποτέλεσμα εμένα μου αρέσει, διότι έχω δει και άλλους να συνδυάζουν θέσεις και το αποτέλεσμα να βγαίνει πολύ περίεργο. Εδώ δεν έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Αλλά αυτή είναι η κατάντια μας...Κατακρίνουμε χωρίς να γνωρίζουμε....
Υγ Κοίτα λίγο στο youtube για να πάρεις μια ιδέα.....
Φυσικά και θα σας μιλάμε στον πληθυντικό. Είχα την εντύπωση ότι είχαμε μιλήσει παλαιότερα και είχαμε πει να μιλάμε στον ενικό. Μάλλον μπέρδεψα τα πρόσωπα. Οι λέξεις που χρησιμοποιήσατε είναι απαράδεκτες. Ούτε κλέφτης είναι ούτε η εκδοτική αρχή πρέπει να κατηγορείται έτσι που εσείς νομίζετε. Δεν μου αρέσει να βλέπω κομματιασμένα ένα μέλος. Δείτε το μέλος στην ολότητά του. Μετά εάν θέλετε να το παίζετε ο Πουαρώ των μελοποιών δείτε τι γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις όπου ολόκληρα μέλη παρουσιάζονται ως μελοποιήσεις συγχρόνων μελοποιών μόνο και μόνο επειδή ανέλυσαν κάποιες θέσεις των αρχικών μελών. Δείτε μετά και τα θεωρητικά που αποτελούν αντιγραφές άλλων θεωρητικών και όταν σχηματίστε εικόνα ίσως κρίνετε το χερουβικό κάπως διαφορετικά. Βάλτε όλο το χερουβικό λοιπόν και δείτε το με αρχοντιά και όχι με τη διάθεση του να βρω κλοπιμαία... Φυσικά και όλα τα μέλη που ακολουθούν τον παραδοσιακό τρόπο γραφής ακολουθούν την ίδια λογική. Γράψατε όμως κάτι περί της ίδιας σχολής. Η γνωστή καραμέλα. Ε, όχι δεν ανήκω στην ίδια ερμηνευτική σχολή με τον Θάνο . Κοινώς, την ΠΑΤΗΣΑΤΕ!!! και δείξατε τα κίνητρά σας!!!. Σας είπα επισκεφθείτε το youtube και θα δείτε περί τίνος πρόκειται. Με αφορμή το μήνυμα αυτό καταθέτω δημόσια ότι κάποιοι κύριοι θέλουν να έχουν τον ψαλτολόγιο σε μία διαρκή αναστάτωση, με μέσα φράσεις όπως τη γνωστή σχολή, ο ΛΑ, κ.λπ.. Εις μάτην...Κάποιοι κατηγορούν και κάποιοι εργάζονται! αυτή είναι η διαφορά. Στο τέλος η ιστορία θα δείξει.Παρακαλώ να μου μιλάτε στον πληθυντικό.
Ανεβάζω ξανά την εικόνα που παραβλέψατε και ΠΑΡΑΚΑΛΩ να σχολιάσετε.
Δεν έχω καμμία αμφιβολία ότι ο κ. Θάνος είναι άξιος, εργατικός και ό,τι άλλο υπονοείται. Και για να σας το αποδείξω, σας λέω ότι το ίδιο θα έλεγα αν στον τίτλο του χερουβικού αντί για "Νεκτάριος Θάνος" έγραφε "Θρασύβουλος Στανίτσας". Δεν έχω κάτι προσωπικό, επομένως το μήνυμά σας είναι εκτός θέματος, παραπλανητικό και εντελώς παράλογο. Το δε εξωφρενικό "έλεγξε σε τι ηλικία το έκανε και πότε εκδόθηκε το βιβλίο" δικαιολογεί αλλά δεν αναιρεί:
α) την πράξη της κλοπής,
β) την πράξη της εμπορικής εκμετάλλευσης από τους εκδότες οι οποίοι δεν προστάτευσαν ένα μικρό παιδί
Το δε ευτράπελο και λυπηρό συνάμα, που σας εκθέτει ανεπανόρθωτα, είναι ότι σπεύσατε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα, μόνο και μόνο επειδή ανήκετε στην ίδια "σχολή", ενώ αν έπιπτε στο ίδιο σφάλμα ένας εκ των υπεναντίων, θα του είχατε βγάλει τα μάτια.
Όσο λοιπόν υπάρχουν κολημένοι, είτε από εδώ, είτε από κει, όχι απλά δεν θα υπάρξει πρόοδος, αλλά ο καθένας θα δικαιολογεί και τα στραβά.
Ντροπή
Φυσικά και θα σας μιλάμε στον πληθυντικό. Είχα την εντύπωση ότι είχαμε μιλήσει παλαιότερα και είχαμε πει να μιλάμε στον ενικό. Μάλλον μπέρδεψα τα πρόσωπα. Οι λέξεις που χρησιμοποιήσατε είναι απαράδεκτες. Ούτε κλέφτης είναι ούτε η εκδοτική αρχή πρέπει να κατηγορείται έτσι που εσείς νομίζετε. Δεν μου αρέσει να βλέπω κομματιασμένα ένα μέλος. Δείτε το μέλος στην ολότητά του. Μετά εάν θέλετε να το παίζετε ο Πουαρώ των μελοποιών δείτε τι γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις όπου ολόκληρα μέλη παρουσιάζονται ως μελοποιήσεις συγχρόνων μελοποιών μόνο και μόνο επειδή ανέλυσαν κάποιες θέσεις των αρχικών μελών. Δείτε μετά και τα θεωρητικά που αποτελούν αντιγραφές άλλων θεωρητικών και όταν σχηματίστε εικόνα ίσως κρίνετε το χερουβικό κάπως διαφορετικά. Βάλτε όλο το χερουβικό λοιπόν και δείτε το με αρχοντιά και όχι με τη διάθεση του να βρω κλοπιμαία... Φυσικά και όλα τα μέλη που ακολουθούν τον παραδοσιακό τρόπο γραφής ακολουθούν την ίδια λογική. Γράψατε όμως κάτι περί της ίδιας σχολής. Η γνωστή καραμέλα. Ε, όχι δεν ανήκω στην ίδια ερμηνευτική σχολή με τον Θάνο . Κοινώς, την ΠΑΤΗΣΑΤΕ!!! και δείξατε τα κίνητρά σας!!!. Σας είπα επισκεφθείτε το youtube και θα δείτε περί τίνος πρόκειται. Με αφορμή το μήνυμα αυτό καταθέτω δημόσια ότι κάποιοι κύριοι θέλουν να έχουν τον ψαλτολόγιο σε μία διαρκή αναστάτωση, με μέσα φράσεις όπως τη γνωστή σχολή, ο ΛΑ, κ.λπ.. Εις μάτην...Κάποιοι κατηγορούν και κάποιοι εργάζονται! αυτή είναι η διαφορά. Στο τέλος η ιστορία θα δείξει.
Σεβαστέ κύριε, ο μεγάλος σύγχρονος μελοποιός Ιωάννης Αρβανίτης, προσφάτως, μας ανάλυσε από μόνος του από που πήρε θέσεις και εν συνεχεία τις χρησιμοποίησε στη δική του μελοποιητική δραστηριότητα. Τι να κάνουμε, κατά τον Μανουήλ έτσι λειτουργούμε, με συλλογή θέσεων. Μπράβο στον Νεκτάριο, και καλή του συνέχεια. Όσο πιο ψηλά πετάμε τόσο πιο μικροί φαινόμαστε στα μάτια αυτών που μας κοιτάνε...
Το έσπευσα να δικαιολογήσω τον Νεκτάριο επειδή ΄όπως είπατε ανήκω στην ίδια σχολή, κάτι που δεν ισχύει, έρχεται να καταδείξει την κακία σας και μόνο. Εκτός και αν εσείς ακούτε ίδιες ερμηνευτικές προτάσεις, οπότε έχουμε ένα θεματάκι με το πως αντιλαμβανόμαστε τον ήχο!
Θεωρώ ότι ο Δημήτρης ο Κουμπαρούλης θα πρέπει να αναλάβει κάποια στιγμή το ρόλο του. Δεν μπορεί να αφήνει τέτοιους χαρακτηρισμούς (κλοπή, γνωστή σχολή, αίρεση, κ.λπ.) έτσι ασχολίαστους, μόνο και μόνο επειδή το καταστατικό γράφει ότι ο καθένας είναι υπεύθυνος για τα γραφόμενά του...
ΥΓ Θα σας παρακαλέσω να είστε προσεκτικότερος στις εκφράσεις σας, όταν αναφέρεστε σε εμένα. Ο πληθυντικός που μου ζητάτε δηλώνει και συγκεκριμένη φρασεολογία εκ μέρους σας...
Μια παρένθεση μόνο με την ιδιότητα του λεξικογράφου (και ας ισχύσει και αναδρομικά αυτό το σχόλιο): ο όρος που χρησιμοποιήθηκε, έστω και με εισσαγωγικά, (όπως και όλα τα σύνθετα σε -λαγνεία) έχει εξαιρετικά αρνητικά υποδήλωση, και ένα βήμα παραπάνω, καθίσταται εξαιρετικά προβληματικός τόσο για τα δεδομένα του φόρουμ, όσο και για τα εκκλησιαστικά.Η όλη προβληματική σχετικά με το ότι ο αγαπητός μας Νεκτάριος[....] παραθέτει φράσεις του κυρ Πέτρου (εκεί μάλλον εστιάζεται η όλη ιστορία) και όχι μόνο, με παραπέμπει σε μία συζήτηση που είχα δει, περί "Πετρολαγνείας"
Ειρυκ (αφού σε ευχαριστήσω για την καλή σου καρδιά, που για μένα είναι οδηγός ανάγνωσης των μηνυμάτων σου, ακόμα κι αυτών με τα οποία διαφωνώ):Με όλα αυτά βέβαια γίνεται φανερό το πόσο πολύ είναι σημαντικό το γεγονός, ότι υπάρχουν εδώ στην κοινότητα άνθρωποι όπως οι προαναφερόμενοι, Sotres και Γιώργος Μ. διότι μας εξηγούν αναλυτικά κάποια πράγματα και έτσι μας βοηθούν να αντιληφθούμε την αλήθεια, να δούμε τη λάθος στάση μας και να κατανοήσουμε το πόσο εύκολα θα μπορούσαμε να παρεξηγήσουμε κάποιες καταστάσεις.
εντάξει βρε Πέτρο, διάλογος γίνεται.Αν κάποιοι τώρα ενοχλούνται, ξίδι.
εντάξει βρε Πέτρο, διάλογος γίνεται.
Αφού πιστεύεις, Πέτρο, ότι δεν κάνουμε διάλογο επί της ουσίας, σου κάνω τρεις ερωτήσεις (που βέβαια δεν υποχρεούσαι να απαντήσεις):
α) πιστεύεις ότι είναι λογικό κάποιος να αντιγράφει ατόφυο το "Οι τα Χερουβειμ μυστικώς εικονίζοντες" του Πέτρου, για να το πλασάρει ως δικό του χωρίς να γίνει αντιληπτός; (Για χερουβικό του Πέτρου μιλάμε, όχι του κυρ Μανουήλ Αγαλλιανού).
β) είσαι σίγουρος ότι η έκδοση έγινε εν γνώσει του κ. Θάνου; (Εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι έγινε εν αγνοία του, αλλά τήρησα τις αναγκαίες αποστάσεις απο τη βεβαιότητα).
γ) αν, όπως πιστεύω εγώ, έχουμε απλώς μια περίπτωση ατυχούς γεγονότος χωρίς δόλο κανενός, θα αρκούσε σε επόμενη έκδοση να απαλειφθεί ο τίτλος (όπως προτείνεις και εσύ) και όλα καλά;
Από τη στιγμή που ο ίδιος δέχεται μέχρι και σήμερα να υπάρχει το όνομά του στο Χερουβικό, εγκαλείται για αυτό.
Τι ακριβώς εννοείς: "δέχεται μέχρι και σήμερα να υπάρχει το όνομά του στο Χερουβικό"; Τι θα μπορούσε να κάνει; Να ζητήσει ακύρωση της έκδοσης; Να βγάλει δελτίο τύπου στο οποίο αποποιείται την ευθύνη; Τι ακριβώς;
Ή να το θέσω αλλιώς: εσύ τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του; (Μη μου πεις, "εγώ δεν θα είχα αφήσει να φτάσουν τα πράγματα εκεί", εννοώ τώρα που έχει γίνει η έκδοση).
Δεν μίλησα για δόλο με τη δικανική έννοια. Δεν ψάχνω αν υπάρχει δόλος ή όχι για να προσδιορίσω το κατηγορητήριο.Άλλωστε εμείς δεν είμαστε δικαστήριο για να αποδώσουμε την ύπαρξη ή μη δόλου ή έστω «ενδεχόμενου δόλου». Εμείς βλέπουμε και κρίνουμε αυτό που βλέπουμε.
Για μένα τα πράγματα δείχνουν ότι δεν υπάρχει, χωρίς αυτό να αναιρεί ότι έγιναν λάθη στη συνολική διαδρομή.Το παρόν χερούβικο, φερόμενο ως Νεκταρίου Θάνου, είναι κολάζ συνθέσεων (γεγονός που δεν θα ήταν καθόλου κακό αν υπήρχε η ευαισθησία να δηλωθεί)
Εμμέσως δέχεσαι ότι αν δεν υπάρξει επανέκδοση δεν μπορεί να κάνει τίποτα (εντάξει, λες ότι θα πρέπει να ζητήσει τη γνώμη κάποιου ειδικού), επομένως δεν μπορεί να τον εγκαλείς επειδή "δέχεται μέχρι και σήμερα να υπάρχει το όνομά του στο Χερουβικό".Πραγματικά, δεν ξέρω τί ακριβώς μπορεί να κάνει. Σίγουρα πάντως, αν συμβουλευθεί κάποιον ειδικό επί αυτών των ζητημάτων, θα του πει τί πρέπει να κάνει. Αν είχα φθάσει εγώ στο σημείο αυτό, θα ερωτούσα κάποιον να με καθοδηγήσει στο τί θα πρέπει να κάνω ώστε και να αναγνωρίσω το λάθος μου αλλά και να εξασφαλίσω τον εαυτό μου ώστε να μην έχω τυχόν προβλήματα νομικά ή μη στο μέλλον από μία τέτοια πράξη. Ας μην πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό.
Αγαπητοί,
σαφώς και δεν υπάρχει παρθενογένεση στην ψαλτική. Έγραψα αυτό το χερουβικό προσπαθώντας να φτιάξω ἐνα σύντομο χερουβικό με γνωστές και συνηθισμένες μελωδικές γραμμές. Πρακτικοί λόγοι το υπαγόρευσαν. Όχι έμπνευση. Για να το μάθει και να το ψάλλει μια παιδική Χορωδία. Τελικά, αποδείχτηκε δύσκολο... Έπειτα από διάφορες προσπάθειες η Χορωδία έμαθε ένα άλλο χερουβικό, πιο απλό, κλασσικό, σε μελωδικές γραμμές που επαναλαμβάνονται προκειμένου να απομνημονευτούν εύκολα. Όταν βρω χρόνο θα το καθαρογράψω και θα το ανεβάσω. Ίσως είναι ιδανική σύνθεση για κάποιον αρχάριο στην Ψαλτική, που είναι αναγκασμένος να ψάλλει μόνος του σε Θ. Λειτουργία. Ευχαριστώ για την ηλεκτρονική (καθαρό)γραφή και για όσα εποικοδομητικά σχόλια...
Έρρωσθε
Μια παρένθεση μόνο με την ιδιότητα του λεξικογράφου (και ας ισχύσει και αναδρομικά αυτό το σχόλιο): ο όρος που χρησιμοποιήθηκε, έστω και με εισσαγωγικά, (όπως και όλα τα σύνθετα σε -λαγνεία) έχει εξαιρετικά αρνητικά υποδήλωση, και ένα βήμα παραπάνω, καθίσταται εξαιρετικά προβληματικός τόσο για τα δεδομένα του φόρουμ, όσο και για τα εκκλησιαστικά.
Το λέω μόνο, γιατί από το συνολικό σας μετριοπαθές ύφος, αισθάνθηκα ότι κάτιάλλο θέλετε να πείτε και ότι δεν συμμερίζεστε (ή πιθανώς αγνοείτε) όλη αυτη την αρνητική υποδήλωση.