Η εκτος του ΠΠΝ είσοδος κάποιου ,θα μπορούσε να ξεπερασθεί (και να αποδειχθεί επιτυχής εν τελεί)εάν δεν ίσχυε (και στην περίπτωση του τοποτηρητου )το κάτωθι:Συμφωνω με domesticus. Παναξιος εκτος του πατριαρχικου ναου χωρις αμφιβολια, ομως για εντος δεν ενδεικνυται(για τον οποιονδηποτε) δεν εχει ανατραφει μεσα στον χωρο που αποτελει, συν τοις αλλοις, βασικο στοιχειο του εκαστοτε Πρωτοψαλτη.
Νομίζω είναι σαφές αυτό που γράφω, κάτι ανάλογο προαναφέρθηκε και από άλλους. Ο κ. Νεοχωρήτης είναι εκφραστής μιας παράδοσης αλλά όχι της αυστηρής πατριαρχικής παράδοσης. Θα σας δώσω ένα μαγειρικό ανάλογο παράδειγμα: Υπάρχουν πολλές συνταγές για γεμιστά. Σε ένα πολίτικο εστιατόριο αν πάει κάποιος περιμένει να του σερβίρουν αυτά τα γεμιστά κι όχι αυτά τα γεμιστά τα οποία είναι επίσης κλασικά και παραδοσιακά αλλά όχι η ζητούμενη συνταγή.
Άξιος ο νέος Άρχων Πρωτοψάλτης της Μ.τ.Χ.Ε.!
Είθε ο Θεός να του τελειοποιεί το χάρισμα και να το κατευθύνει εκεί που ο ίδιος θέλει. Και η εν γένει στάση του νέου Άρχοντος να είναι πάντα τέτοια, ώστε το ψάλσιμό του να εκφράζει όλο και περισσότερο το θέλημα του Θεού.
ΥΓ Οι ενστάσεις έχουν καταγραφεί σε πάμπολλα θέματα. Μακάρι να έμενε το θέμα αυτό μόνο για συγχαρητήρια και ευχές (για όσους το επιθυμούν φυσικά) κατά το «χαίρειν μετὰ χαιρόντων». (Και μακάρι και οι ευχές να μην περιέχουν στάση «αυτοδικαίωσης», που δικαίως προκαλεί αντιδράσεις).
Μπαίνει λοιπόν και οριστικά η ταφόπλακα στην πατριαρχική παράδοση, η οποία θα γίνεται πλέον προσιτή μόνο από παλαιές ηχογραφήσεις. Η θητεία στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, που ήταν βασικό κριτήριο επιλογής των μέχρι τώρα Πρωτοψαλτών, παύει να υφίσταται ως κριτήριο, και όχι μόνον αυτό, αφού ούτε καν ουσιαστική και εκτενής μαθητεία σε πατριαρχικό δάσκαλο υπάρχει εν προκειμένω. Οι ατέρμονες συζητήσεις δεν ίδρωσαν το αυτί κανενός, και μάλιστα βιάστηκαν να χειροθετήσουν τον τοποτηρητή ζώντος του Πρωτοψάλτου. (Γιατί άραγε; ) Και πολιτισμικά πλέον, εάλω η Πόλις...
ΥΓ: Όσο για τα περί σκασιμάτων και λοιπών κακιών, δείχνουν σαφώς για τους συντάκτες τους, εκτός από το επίπεδό τους, και πόσα καταλαβαίνουν από τις ρητώς και τεκμηριωμένως εκπεφρασμένες ανησυχίες των αντιφρονούντων περί συνεχείας της παραδόσεως, καθώς κανείς δεν κακοχαρακτήρισε σαν ψάλτη τον κ. Νεοχωρίτη, όλοι εστίασαν στη συνέχεια της πατριαρχικής παραδόσεως...
Ευαγγελε...που χαθηκες????Αφησες τις διφωνιες και επιασες τις συνταγες???
κανονισε να πιουμε κανα κρασακι ..Και σεις αγαπητε Αθηναιε ποιο ειναι το επωνυμο της γιαγιας σας στις Ερυθρες??μπορει να ειμαστε και συγγενεις!!!ειμαι απο κει και εχω ολο το χωριο..ονοματα επωνυμα αναλυτικα απο τον καιρο που εψαχνα απο που ειμαι.Μετα τον διωγμο οι Ερυθρες διασκορπισθησαν Αλλοι πηγαν Χιο Σαμο και Ικαρια και αλλοι στην Πολη στο Περαν και στο Μεγα Ρευμα.Αχχχ!!!.Αλησμονητες πατριδες!!!!
Δεν υπάρχει ούτε θεολογική επίφαση, ούτε σχόλιο. Υπάρχει ευχή, η οποία δείχνει τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα (και μιλώντας για ευχή, μόνο προσωπικός μπορεί να είναι).
Ὁ Θεὸς τελειοποιεῖ τὸ χάρισμα ἢ ὁ ἄνθρωπος; Ὁ Θεὸς μᾶς χάρισε πάνω ἀπ' ὄλα τὴν ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Δὲν μᾶς κατευθύνει λὲς κι εἴμαστε πιτσιρίκια, ἀλλὰ μᾶς ἔχει προσφέρει τὴν ΟΔΟ, νὰ τὴν ἀκολουθήσουμε -ἅμα γουστάρουμε.
Ὁ καθεὶς -καὶ στὴν ψαλτικὴ- κάνει τὶς ἐπιλογές του, πορεύεται μὲ αὐτές καὶ συνεχίζει.
Τὸ θέλημα τοῦ θεοῦ δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸ ὕφος τοῦ κ. Νεοχωρίτη, ἀλλὰ μὲ τὴν πίστη του καὶ ἀποτελεῖ καθαρὰ προσωπικό του θέμα καὶ φυσικὰ δὲν μᾶς ἀφορᾶ.-
Γι' αὐτὸ καὶ μὴν ἐπικαλεῖσαι θεολογικὴ ἐπίφαση στὸ σχόλιό σου.
Δεν υπάρχει ούτε θεολογική επίφαση, ούτε σχόλιο. Υπάρχει ευχή, η οποία δείχνει τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα (και μιλώντας για ευχή, μόνο προσωπικός μπορεί να είναι).
Όσο για τα περί ελευθερίας: το ότι μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε δεν εξαντλεί το περιεχόμενό της. Αλλιώς η εκκλησία δεν θα ευχόταν συνεχώς «δίδαξόν με τοῦ ποιεῖν τὸ θέλημά Σου». Και ασφαλώς το θέλημά του Θεού συνδέεται και με το πώς ψάλλουμε, όπως συνδέεται και με όλα τα υπόλοιπα πράγματα.
Αυτό εκφράζει η ευχή μου για τον νέο Άρχοντα (η οποία μάλιστα γράφτηκε αντιστικτικά προς άλλη ευχή, στην οποία κι εσύ αντέδρασες).
ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΙΕΣ;;; Υπέρ τίνος; Έκανα το λάθος στο παρελθόν να προτείνω δύο ονόματα που θεωρώ κατάλληλα ΟΤΑΝ ΕΡΩΤΗΘΗΚΑ ΕΠ' ΑΥΤΟΥ, αλλά έχω στο μυαλό μου και πολλά περισσότερα που εμφορούνται από το ύφος αυτό ή αρκετά κοντινό προς αυτό. Όσοι με ρώτησαν, ξέρουν τις απόψεις μου. Αυτή η τακτική, το να κολλάτε ταμπέλες επειδή σας βολεύει, όχι σε μένα. Εγώ έχω εκθέσει άπειρες φορές την άποψή μου με συγκεκριμένα παραδείγματα αποκλίσεων και δε σας τιμά η προκατάληψη αυτή. Όσο περί πνευματικής καταστάσεως, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΕΣΕΙΣ, Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΚΡΙΝΕΤΕ; Πού με είδατε να βγάζω κακία για τον άνθρωπο σαν ψάλτη ώστε να δικαιολογείται τέτοιο θράσος; Και τι είστε για να κάνετε τέτοια διάγνωση, ο πνευματικός μου; Απαράδεκτο από κάθε άποψη το σχόλιό σας και απαιτώ να ανακαλέσετε άμεσα.Κατανοητές οι προσωπολατρείες αλλά εκτός εκκλησιαστικού πνεύματος. Ταφοπλακες μπαίνουν δια αυτούς που το πνεύμα τους και η προσωπική πνευματική κατάσταση δεν τους επιτρέπει να παραδεχτεί την αλήθεια. Καλή μετάνοια λοιπόν!
Ξεπερνῶ τὴν εὐχὴ λοιπὸν.
«το ότι μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε» εἶναι ἀκριβῶς το ἀκριβότερο δῶρο τοῦ Θεοῦ στὸν ἄνθρωπο μετὰ τὴ ζωή. Ἡ ἐκκλησία στὰ εὐλογητάρια ΕΥΧΕΤΑΙ καὶ μόνο παρακαλεῖ, ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΛΕΙ τὴν διδαχὴ. Πάντα παραμένει ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ὁ ἄνθρωπος νὰ ἐπιλέξει.
Ἡ ψαλτική μας ΔΕΝ συνδέεται μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, εἶναι προϊὸν τοῦ πολιτισμοῦ μας, γι' αὐτὸ καὶ σὲ διαφορετικὰ πολιτισμικὰ περιβάλλοντα τὰ λένε διαφορετικά.
Ὁ κ. Νεοχωρίτης λοιπὸν γνωρίζουμε σὲ ποιὸ ψαλτικὸ περιβἀλλον μαθήτευσε καὶ γιὰ πόσο καιρὸ κι ἔτσι φαίνεται καθαρὰ ἡ διαφορά του ἀπὸ τοὺς προκατόχους του τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου, στοὺς ὁποίους ΔΕΝ μαθήτευσε. Αὐτὸ ἀκριβῶς δὲν ἀρέσει σὲ ἀρκετοὺς ἀπὸ μᾶς καὶ μᾶς προκαλεῖ ἔκπληξη ἡ ἐπιλογή του. Φυσικὰ ἀπ' ὅτι φάνηκε ἡ ἐπιλογή του μάλλον σηματοδοτεῖ πλήρη στροφὴ τοῦ πατριαρχικοῦ περιβάλλοντος σὲ ἄλλη ψαλτικὴ κατάσταση.
Καὶ κάτι σημαντικό. Ἀφοῦ πλέον δὲν ἰσχύει ἡ μαθητεία στὰ πατριαρχικὰ ἀναλόγια μὲ τὴν ἐπιλογὴ Νεοχωρίτη, καθίσταται πλέον ἀνοικτὸς ὁ δρόμος γιὰ τὸν διορισμὸ στὸ πατριαρχεῖο ὁποιουδήποτε ψάλτη, ἀσχέτως ὕφους, ἀκόμη καὶ τῆς σχολῆς Καρᾶ-Ἀγγελόπουλου.
Ὑπάρχουν ἀξιόλογοι ψάλτες τῆς συγκεκριμένης σχολῆς μὲ γνώσεις, εὐσέβεια, ποὺ ἔχουν μάλιστα σχέση μὲ τὸ πολίτικο περιβάλλον, μέσω τῆς συναναστροφῆς μὲ τὸν Μαφίδη. Καὶ επιπλέον ἐμφανίζουν ἀξεπέραστη ἔφεση ὄχι ἁπλὰ σὲ παλαιὰ καὶ ἀρχαία μαθήματα, ἀλλὰ καὶ σὲ ἀρχαιότατα. Γιατὶ ὄχι λοιπόν;
Δὲν ἀστειεύομαι, μιλῶ πολὺ σοβαρά.
Συνεπῶς, συνάδελφοι, ὁ δρόμος πλέον εἶναι ἀνοιχτὸς γιὰ ὅλους, κανένα ἐμπόδιο δὲν ὑπάρχει γιὰ τὰ ἀναλόγια τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, νηστεύσαντες καὶ μὴ νηστεύσαντες ...
ανακαλώ άμεσα δια να μη θικτεί παραπάνω ο άμετρος εγωισμός σου φίλε μου με την κατανοητη επωνυμία σε όλους "ybulbu". Άκου όνομα!!!!! Το δικό μου σε πείραξε. Καλή δύναμη αδελφέ!ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΙΕΣ;;; Υπέρ τίνος; Έκανα το λάθος στο παρελθόν να προτείνω δύο ονόματα που θεωρώ κατάλληλα ΟΤΑΝ ΕΡΩΤΗΘΗΚΑ ΕΠ' ΑΥΤΟΥ, αλλά έχω στο μυαλό μου και πολλά περισσότερα που εμφορούνται από το ύφος αυτό ή αρκετά κοντινό προς αυτό. Όσοι με ρώτησαν, ξέρουν τις απόψεις μου. Αυτή η τακτική, το να κολλάτε ταμπέλες επειδή σας βολεύει, όχι σε μένα. Εγώ έχω εκθέσει άπειρες φορές την άποψή μου με συγκεκριμένα παραδείγματα αποκλίσεων και δε σας τιμά η προκατάληψη αυτή. Όσο περί πνευματικής καταστάσεως, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΕΣΕΙΣ, Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΚΡΙΝΕΤΕ; Πού με είδατε να βγάζω κακία για τον άνθρωπο σαν ψάλτη ώστε να δικαιολογείται τέτοιο θράσος; Και τι είστε για να κάνετε τέτοια διάγνωση, ο πνευματικός μου; Απαράδεκτο από κάθε άποψη το σχόλιό σας και απαιτώ να ανακαλέσετε άμεσα.
ανακαλώ άμεσα δια να μη θικτεί παραπάνω ο άμετρος εγωισμός σου φίλε μου με την κατανοητη επωνυμία σε όλους "ybulbu". Άκου όνομα!!!!! Το δικό μου σε πείραξε. Καλή δύναμη αδελφέ!
ανακαλώ άμεσα δια να μη θικτεί παραπάνω ο άμετρος εγωισμός σου φίλε μου με την κατανοητη επωνυμία σε όλους "ybulbu". Άκου όνομα!!!!! Το δικό μου σε πείραξε. Καλή δύναμη αδελφέ!