Χαιρετώ την παρέα.
Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα πρόβλημα που έχω όσον αφορά τη φωνητική μου απόδοση και το οποίο πιθανώς να το έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι συνάδελφοι.Δυστυχώς,δε νομίζω ότι μπορώ να κάνω και πολλά πράγματα ώστε να δώσω λύση...
Έχω αναλάβει εδώ και 4 μήνες το δεξιό αναλόγιο ενός Μητροπολιτικού Ναού στην επαρχία.Επελέγην επειδή ο ήδη υπάρχων ψάλτης δε γνώριζε καθόλου μουσική και,ως Μητροπολιτικός Ναός,υπήρχαν απαιτήσεις.Έτσι ανέβηκα εγώ δεξιά και αυτός πήγε αριστερά.
Το πρόβλημα είναι το εξής: Ενώ γνωρίζω αρκετά καλά τα μουσικά και μπορώ και ψάλλω μαθήματα ακόμη και prima vista εύκολα,εν τούτοις η φωνή μου δεν με βοηθά καθόλου όσον αφορά την έκταση.Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι με φυσικό Πα μπορώ και χτυπάω εύκολα κάτω Πα και,μερικές φορές, και μισή φωνή χαμηλότερα(κάτω Νη δίεση).Αν μάλιστα είμαι από ύπνο,μπορώ να χτυπήσω και κάτω Νη!Στην άλλη άκρη όμως,φτάνω με το ζόρι μέχρι το άνω Βου,αλλά όσο περνάει η ώρα περιορίζεται κι άλλο το πάνω όριο και φτάνω μόνο μέχρι το άνω Πα.Δυστυχώς είναι λυπηρό,γιατί για να πω τα μαθήματα άνετα,κανονικά πρέπει να πιάσω τη βάση μιάμιση και δυο φωνές κάτω από το φυσικό,αλλά δε γίνεται,γιατί ο απέναντι πάει πιο ψηλά από εμένα και πνίγεται.Όταν μάλιστα ανεβαίνει η βάση από το Ιερό,τότε τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα...Το αποτέλεσμα είναι να φτιάχνω θέσεις δικές μου προκειμένου να αποφύγω τα ψηλά και,σε γνωστούς και δημοφιλείς ύμνους,ουσιαστικά να εκτίθεμαι αφού δε μπορώ να χτυπήσω τις ψηλές νότες που όλοι γνωρίζουν.Θα αναφέρω 3 χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1)Χριστούγεννα και Φώτα.Ξεκινάω το "Όσοι εις Χριστόν..." μισή φωνή πάνω από το φυσικό(Πα δίεση).Κι όμως!Δεν μπορώ να βγάλω τη θέση στο άνω Πα στο "ενεδύσασθε"!
2)Αγιασμός Φώτων.Ο Ιερέας ξεκινάει το ''Εν Ιορδάνη" στο Γα δίεση.Στο "...Χριστέ ο Θεός" δεν έκανα ποτέ τη θέση στο άνω Νη...
3)Κατανυκτικός εσπερινός.Λέω το "Πάντων προστατεύεις..." από Καραμάνη.Όταν φτάνω στο "...πάσης περιστάσεως..." κι ενώ η βάση είναι μια φωνή κάτω από το φυσικό(Γα δηλαδή) ήταν αδύνατο να φτάσω το άνω Γα του μαθήματος...
Η μόνη λύση που μπορώ να σκεφτώ είναι,πέρα από τις χαμηλές βάσεις,να λέω μόνο κλασικά μαθήματα που δεν έχουν ιδιαίτερες φωνητικές απαιτήσεις.
Εσείς τι θα μου προτείνατε;
Υ.Γ. Παρ'όλο που τα λεφτά είναι αρκετά καλά για επαρχία,σκέφτομαι πολύ σοβαρά μετά το Πάσχα να παραιτηθώ...Καθαρά για λόγους ευθιξίας και γιατί ντρέπομαι να είμαι δεξιός και να μην μπορώ να ανταπεξέλθω στις περιστάσεις που απαιτούνται και να εκτίθεμαι συνεχώς...
Κάποιες στιγμές λέω στον εαυτό μου ότι,αυτή τη φωνή μου έδωσε ο Θεός,με αυτή θα πορευτώ,αλλά η συνείδησή μου λέει ότι δεν έχω τα προσόντα να συνεχίσω...
Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα πρόβλημα που έχω όσον αφορά τη φωνητική μου απόδοση και το οποίο πιθανώς να το έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι συνάδελφοι.Δυστυχώς,δε νομίζω ότι μπορώ να κάνω και πολλά πράγματα ώστε να δώσω λύση...
Έχω αναλάβει εδώ και 4 μήνες το δεξιό αναλόγιο ενός Μητροπολιτικού Ναού στην επαρχία.Επελέγην επειδή ο ήδη υπάρχων ψάλτης δε γνώριζε καθόλου μουσική και,ως Μητροπολιτικός Ναός,υπήρχαν απαιτήσεις.Έτσι ανέβηκα εγώ δεξιά και αυτός πήγε αριστερά.
Το πρόβλημα είναι το εξής: Ενώ γνωρίζω αρκετά καλά τα μουσικά και μπορώ και ψάλλω μαθήματα ακόμη και prima vista εύκολα,εν τούτοις η φωνή μου δεν με βοηθά καθόλου όσον αφορά την έκταση.Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι με φυσικό Πα μπορώ και χτυπάω εύκολα κάτω Πα και,μερικές φορές, και μισή φωνή χαμηλότερα(κάτω Νη δίεση).Αν μάλιστα είμαι από ύπνο,μπορώ να χτυπήσω και κάτω Νη!Στην άλλη άκρη όμως,φτάνω με το ζόρι μέχρι το άνω Βου,αλλά όσο περνάει η ώρα περιορίζεται κι άλλο το πάνω όριο και φτάνω μόνο μέχρι το άνω Πα.Δυστυχώς είναι λυπηρό,γιατί για να πω τα μαθήματα άνετα,κανονικά πρέπει να πιάσω τη βάση μιάμιση και δυο φωνές κάτω από το φυσικό,αλλά δε γίνεται,γιατί ο απέναντι πάει πιο ψηλά από εμένα και πνίγεται.Όταν μάλιστα ανεβαίνει η βάση από το Ιερό,τότε τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα...Το αποτέλεσμα είναι να φτιάχνω θέσεις δικές μου προκειμένου να αποφύγω τα ψηλά και,σε γνωστούς και δημοφιλείς ύμνους,ουσιαστικά να εκτίθεμαι αφού δε μπορώ να χτυπήσω τις ψηλές νότες που όλοι γνωρίζουν.Θα αναφέρω 3 χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1)Χριστούγεννα και Φώτα.Ξεκινάω το "Όσοι εις Χριστόν..." μισή φωνή πάνω από το φυσικό(Πα δίεση).Κι όμως!Δεν μπορώ να βγάλω τη θέση στο άνω Πα στο "ενεδύσασθε"!
2)Αγιασμός Φώτων.Ο Ιερέας ξεκινάει το ''Εν Ιορδάνη" στο Γα δίεση.Στο "...Χριστέ ο Θεός" δεν έκανα ποτέ τη θέση στο άνω Νη...
3)Κατανυκτικός εσπερινός.Λέω το "Πάντων προστατεύεις..." από Καραμάνη.Όταν φτάνω στο "...πάσης περιστάσεως..." κι ενώ η βάση είναι μια φωνή κάτω από το φυσικό(Γα δηλαδή) ήταν αδύνατο να φτάσω το άνω Γα του μαθήματος...
Η μόνη λύση που μπορώ να σκεφτώ είναι,πέρα από τις χαμηλές βάσεις,να λέω μόνο κλασικά μαθήματα που δεν έχουν ιδιαίτερες φωνητικές απαιτήσεις.
Εσείς τι θα μου προτείνατε;
Υ.Γ. Παρ'όλο που τα λεφτά είναι αρκετά καλά για επαρχία,σκέφτομαι πολύ σοβαρά μετά το Πάσχα να παραιτηθώ...Καθαρά για λόγους ευθιξίας και γιατί ντρέπομαι να είμαι δεξιός και να μην μπορώ να ανταπεξέλθω στις περιστάσεις που απαιτούνται και να εκτίθεμαι συνεχώς...
Κάποιες στιγμές λέω στον εαυτό μου ότι,αυτή τη φωνή μου έδωσε ο Θεός,με αυτή θα πορευτώ,αλλά η συνείδησή μου λέει ότι δεν έχω τα προσόντα να συνεχίσω...