dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Διαπιστώνω γράφοντας και διαβάζοντας στο forum ότι υπάρχει έντονη ανησυχία απ.ό αρκετά μέλη - ψάλτες για ποικιλία στην ακολουθία, στους ήχους κλπ...
Θα μου επιτρέψεται να καταθέσω την γνώμη μου ειδικά επί των θεμάτων:
1ον. Ο ν' ψαλμός, ως ψαλμός μετανοίας, ψάλλεται σε ήχο β' και αυτόν στην αρχαιοπρεπή του μορφή.
2ον. Το "Υπερευλογημένη" είναι θεοτοκίον β' ήχου και ψάλλεται πάντα σε β' ήχο.
3ον. Τα αναστάσιμα απολυτίκια (έτσι χαρακτηρίζονται από το ΤΕ) "Σήμερον σωτηρία" και "Αναστάς εκ του μνήματος" ως τροπάρια- απολυτίκια έχουν συγκεκριμένο ήχο Δ' και Β' αντίστοιχα.
Ας αφήσουμε τον κόσμο που γνωρίζει 2-3 ύμνους σε ένα μέλος να τα ακούει όπως πρέπει...
(Σκεφτείτε να λέγαμε - τα καθίσματα του γ' ήχου σε β' ή τα εξαποστειλάρια να άλλαζαν ήχο... ή το απολυτίκιον κάποιου αγίου στον ήχο της Κυριακής...).
Η ποικιλία της ακολουθίας είναι τεράστια ούτως ή άλλως.
Στα μάτια τα δικά μας μπορεί να είναι τα ίδια και τα ίδια. Κάνουμε όμως 8 ολόκληρες εβδομάδες να ψάλλουμε ένα τροπάριο των αίνων και άλλες 11 να πούμε ένα εωθινό.
Αν θέλουμε να αναζητήσουμε ποικιλία μπορούμε να καταφύγουμε στην παράδοσή μας.
Λ.χ.
πόσοι από εμάς λέμε Τυπικά και μακαρισμούς; δεν είναι κάτι διαφορετικό στην ακολουθία;
πόσοι ψάλλουμε αργές καταβασίες- δοξολογίες
πόσοι στιχολογούν τους αίνους; (εδώ "παίζει" οκταηχία...).
Θα μου επιτρέψεται να καταθέσω την γνώμη μου ειδικά επί των θεμάτων:
1ον. Ο ν' ψαλμός, ως ψαλμός μετανοίας, ψάλλεται σε ήχο β' και αυτόν στην αρχαιοπρεπή του μορφή.
2ον. Το "Υπερευλογημένη" είναι θεοτοκίον β' ήχου και ψάλλεται πάντα σε β' ήχο.
3ον. Τα αναστάσιμα απολυτίκια (έτσι χαρακτηρίζονται από το ΤΕ) "Σήμερον σωτηρία" και "Αναστάς εκ του μνήματος" ως τροπάρια- απολυτίκια έχουν συγκεκριμένο ήχο Δ' και Β' αντίστοιχα.
Ας αφήσουμε τον κόσμο που γνωρίζει 2-3 ύμνους σε ένα μέλος να τα ακούει όπως πρέπει...
(Σκεφτείτε να λέγαμε - τα καθίσματα του γ' ήχου σε β' ή τα εξαποστειλάρια να άλλαζαν ήχο... ή το απολυτίκιον κάποιου αγίου στον ήχο της Κυριακής...).
Η ποικιλία της ακολουθίας είναι τεράστια ούτως ή άλλως.
Στα μάτια τα δικά μας μπορεί να είναι τα ίδια και τα ίδια. Κάνουμε όμως 8 ολόκληρες εβδομάδες να ψάλλουμε ένα τροπάριο των αίνων και άλλες 11 να πούμε ένα εωθινό.
Αν θέλουμε να αναζητήσουμε ποικιλία μπορούμε να καταφύγουμε στην παράδοσή μας.
Λ.χ.
πόσοι από εμάς λέμε Τυπικά και μακαρισμούς; δεν είναι κάτι διαφορετικό στην ακολουθία;
πόσοι ψάλλουμε αργές καταβασίες- δοξολογίες
πόσοι στιχολογούν τους αίνους; (εδώ "παίζει" οκταηχία...).
Last edited by a moderator: