Εάν είναι μεγαλειώδες το συνημμένο (ημέτερον), τότε είναι και το αλληλουάριο του Καρά που το χαρακτηρίζει σε ήχο έξω πρώτο αντί του πλαγίου του πρώτου απ΄τον οποίο προέρχονται οι γραμμές.
Το ίδιο μπάχαλο έγινε και με το περίφημο "Αυγούστου μοναρχήσαντος" από δεύτερο το ξεκίνησε, εκφωνήθηκε από το ρ/σ της Εκκλησίας σαν πλ. του Β, να περάσει απ' την ονομασία δεύτερος πλαγιάζων, για να το βαφτίσουν τελικά μέλος Κασσίας μοναχής!!!!!
Θού Κύριε!...
Α...το ξέχασα: Προστεθήτω και η Δοξολογία σε Έξω Α' του Μπερεκέτη, την οποία έψαλε με τη χορωδία του και ο αείμνηστος Άρχων Θρ. Στανίτσας και της οποίας οι καταλήξεις των στίχων είναι στην ουσία ίδιες με την κατάληξη του τρίτου Αλληλούια στο Αλληλουϊάριον του Καρά.
Α...το ξέχασα: Προστεθήτω και η Δοξολογία σε Έξω Α' του Μπερεκέτη, την οποία έψαλε με τη χορωδία του και ο αείμνηστος Άρχων Θρ. Στανίτσας και της οποίας οι καταλήξεις των στίχων είναι στην ουσία ίδιες με την κατάληξη του τρίτου Αλληλούια στο Αλληλουϊάριον του Καρά.
....αλλά μου φαίνεται τα ... γράψατε κι εσείς*.
Φυσικά και όχι: άλλο η εκτίμηση στο πρόσωπο του Καρά για το ότι μας ανακίνησε το ενδιαφέρον για τη μελέτη των παλαιών και άλλο η αναγόρευσή του σε απόλυτο σωτήρα της μουσικής μας και αυθεντία για κάθε απορία. Δεν περιμέναμε από τον Καρά να μας αναλύσει τη σχέση κυρίων και πλαγίων ήχων, το έχει κάνει ο Χρύσανθος καθώς και άλλοι πριν απ' αυτόν. Θα περιμέναμε ίσως να μας πει ότι άλλο πράγμα σήμερα οι βάσεις των ήχων και άλλο η σχέση κυρίου και πλαγίου. Αυτό όμως θα υποβίβαζε τις θεωρίες περί "συνέχειας" της βυζαντινής μουσικής "απ' ευθείας" από την αρχαία ελληνική, στην οποία, ως γνωστόν, ο κανόνας αυτός όντως ίσχυε (όντως δηλ. οι βάσεις των πλαγίων απείχαν τετραφωνία από τους κυρίους τους, χωρίς να υποστούν μεταβολή, όπως στη βυζαντινή). Έτσι, ακόμα και σήμερα οι της σχολής Καρά-Αγγελόπουλου μιλάνε για τις βάσεις των ήχων που απέχουν τετρατονία μεταξύ τους, κανόνας που προφανώς δεν ισχύει, και μπερδεύουν τους μαθητές, όπως μπερδεύτηκες κι εσύ Αντώνη. Ενώ ένας που δεν το ξέρει καν, δεν μπερδεύεται καθόλου! Προτιμότερο λοιπόν να γνωρίζει κανείς λίγη θεωρία και καλή, δηλ. τα στάνταρ που διδάσκονται σήμερα, παρά πολύ και λειψή.Πάντως μια απορία εγώ την είχα παλιά πως ένας πλάγιος έχει βάση τέσσερεις φωνές πάνω από τον κύριο, ή πως πλάγιος και κύριος έχουν την ίδια βάση... Αλλά δεν βαριέσαι αν έλειπε ο Καράς θα ήταν όλα απλά.
[...]
Ή μήπως όχι...
Δεν νομίζω ολόκληρος Γιάννης Αρβανίτης να μην γνωρίζει ότι η επικρατέστερη ορολογία είναι "α' τετράφωνος" και όχι "έξω πρώτος", χωρίς να ισχυριζόμαστε ότι δεν απαντάται ενίοτε και το δεύτερο. Έχω γράψει σχετικά με το θέμα προ πολλού εδώ.... ο α' τετράφωνος, το γενικά παραδεκτό όνομα του οποίου μάλλον το έχετε ... διαγράψει κι εσείς
Προτιμότερο λοιπόν να γνωρίζει κανείς λίγη θεωρία και καλή, δηλ. τα στάνταρ που διδάσκονται σήμερα, παρά πολύ και λειψή.
Για τη δοξολογία του Π. Μπερεκέτη δεν έχει φάει κόκκινη καρτα ο α' τετράφωνος, το γενικά παραδεκτό όνομα του οποίου μάλλον το έχετε ... διαγράψει κι εσείς. Ευχαριστώ για τη συμπλήρωση του παζλ, ... έψαχνα το τρίτο κομμάτι....
*Ότι είναι άχρηστο στην εποχή που ζούμε πάει ... στον κάδο ανακύκλωσης. Υπάρχει περίπτωση να βάλω στο αναλόγιό μου αυτό το ..... πράμμα;
"Αλλού" είσαι κι εσύ, Νίκο.Φυσικά και όχι: άλλο η εκτίμηση στο πρόσωπο του Καρά για το ότι μας ανακίνησε το ενδιαφέρον για τη μελέτη των παλαιών και άλλο η αναγόρευσή του σε απόλυτο σωτήρα της μουσικής μας και αυθεντία για κάθε απορία. Δεν περιμέναμε από τον Καρά να μας αναλύσει τη σχέση κυρίων και πλαγίων ήχων, το έχει κάνει ο Χρύσανθος καθώς και άλλοι πριν απ' αυτόν. Θα περιμέναμε ίσως να μας πει ότι άλλο πράγμα σήμερα οι βάσεις των ήχων και άλλο η σχέση κυρίου και πλαγίου. Αυτό όμως θα υποβίβαζε τις θεωρίες περί "συνέχειας" της βυζαντινής μουσικής "απ' ευθείας" από την αρχαία ελληνική, στην οποία, ως γνωστόν, ο κανόνας αυτός όντως ίσχυε (όντως δηλ. οι βάσεις των πλαγίων απείχαν τετραφωνία από τους κυρίους τους, χωρίς να υποστούν μεταβολή, όπως στη βυζαντινή). Έτσι, ακόμα και σήμερα οι της σχολής Καρά-Αγγελόπουλου μιλάνε για τις βάσεις των ήχων που απέχουν τετρατονία μεταξύ τους, κανόνας που προφανώς δεν ισχύει, και μπερδεύουν τους μαθητές, όπως μπερδεύτηκες κι εσύ Αντώνη. Ενώ ένας που δεν το ξέρει καν, δεν μπερδεύεται καθόλου! Προτιμότερο λοιπόν να γνωρίζει κανείς λίγη θεωρία και καλή, δηλ. τα στάνταρ που διδάσκονται σήμερα, παρά πολύ και λειψή.
Δεν νομίζω ολόκληρος Γιάννης Αρβανίτης να μην γνωρίζει ότι η επικρατέστερη ορολογία είναι "α' τετράφωνος" και όχι "έξω πρώτος", χωρίς να ισχυριζόμαστε ότι δεν απαντάται ενίοτε και το δεύτερο. Έχω γράψει σχετικά με το θέμα προ πολλού εδώ.
Φυσικά και όχι: άλλο η εκτίμηση στο πρόσωπο του Καρά για το ότι μας ανακίνησε το ενδιαφέρον για τη μελέτη των παλαιών και άλλο η αναγόρευσή του σε απόλυτο σωτήρα της μουσικής μας και αυθεντία για κάθε απορία. Δεν περιμέναμε από τον Καρά να μας αναλύσει τη σχέση κυρίων και πλαγίων ήχων, το έχει κάνει ο Χρύσανθος καθώς και άλλοι πριν απ' αυτόν. Θα περιμέναμε ίσως να μας πει ότι άλλο πράγμα σήμερα οι βάσεις των ήχων και άλλο η σχέση κυρίου και πλαγίου. Αυτό όμως θα υποβίβαζε τις θεωρίες περί "συνέχειας" της βυζαντινής μουσικής "απ' ευθείας" από την αρχαία ελληνική, στην οποία, ως γνωστόν, ο κανόνας αυτός όντως ίσχυε (όντως δηλ. οι βάσεις των πλαγίων απείχαν τετραφωνία από τους κυρίους τους, χωρίς να υποστούν μεταβολή, όπως στη βυζαντινή). Έτσι, ακόμα και σήμερα οι της σχολής Καρά-Αγγελόπουλου μιλάνε για τις βάσεις των ήχων που απέχουν τετρατονία μεταξύ τους, κανόνας που προφανώς δεν ισχύει, και μπερδεύουν τους μαθητές, όπως μπερδεύτηκες κι εσύ Αντώνη. Ενώ ένας που δεν το ξέρει καν, δεν μπερδεύεται καθόλου! Προτιμότερο λοιπόν να γνωρίζει κανείς λίγη θεωρία και καλή, δηλ. τα στάνταρ που διδάσκονται σήμερα, παρά πολύ και λειψή.
Δεν νομίζω ολόκληρος Γιάννης Αρβανίτης να μην γνωρίζει ότι η επικρατέστερη ορολογία είναι "α' τετράφωνος" και όχι "έξω πρώτος", χωρίς να ισχυριζόμαστε ότι δεν απαντάται ενίοτε και το δεύτερο. Έχω γράψει σχετικά με το θέμα προ πολλού εδώ.
Άλλωστε είναι γνωστό πως από τότε που γράφηκε το τροπάριο της Κασσιανής ΠΑΝΤΟΥ και ΠΑΝΤΑ λένε αυτονόητα πως είναι δεύτερος, και δεν μπορεί να έχει αυτές τις γραμμές...
Ή μήπως όχι...
Δεν είπε κανείς ότι ο όρος "έξω πρώτος" είναι εφεύρεση του μακαρίτη. Η "νεκρανάσταση" ενός όρου όμως, ο οποίος έχει εκλείψει προ πολλού, αυτό ναι, είναι εφεύρεσή του! Δεν ξέρω τι νόημα έχει από τη στιγμή που συνεννοούμασταν μια χαρά με τον όρο "πρώτος τετράφωνος", από τη στιγμή που ο όρος αυτός είναι ορθότερος (όπως έχω δείξει εδώ κι ακόμα καλύτερα και πιο εμπεριστατωμένα ο π. Νικόλαος Μέζης εδώ), ξαφνικά να εμφανίζεται μια ομάδα ψαλτών που να θέλουν να "διαφοροποιηθούν" από τους υπολοίπους και να μιλάνε αλλιώς, απλώς για να λένε ότι ακολουθούν τον Καρά, ακόμα κι αν η διδασκαλία του δεν είναι αυτή που απαντάται περισσότερο στην παράδοση, όπως συμβαίνει εδώ, ή, σε άλλες περιπτώσεις, δεν απαντάται και καθόλου (για την ιστορία να θυμίσω από το δικό μου post το γραφόμενο στην Προθεωρία της Παπαδικής ότι "'Εχουσι (σημ: οι ήχοι) και τετραφώνους ούτως: ο μεν πλάγιος του πρώτου τον πρώτο, ος και κύριος αυτού καλείται. Ούτος εστίν ο καλούμενος των άλλων κυρίως τετράφωνος" και από τα γραφόμενα του π. Νικολάου Μέζη ότι στην Παπαδική "Σπάνια σε αυτές τις περιπτώσεις χρησιμοποιείται αντί του αρμόδιου όρου «δ'φωνος» ο τεχνικός όρος «έξω»").Μαρτυρίες για τον "έξω" και "έσω" τελείως ενδεικτικά μόνο από ένα βιβλίο...
Φυσικά τώρα που θα δούνε κάποιοι ότι δεν είναι εφεύρεση του μακαρίτη (γιατί κάτι τέτοιο λέγαν) ξέρω ποιο θα είναι το επόμενο επιχείρημα τους...
Δεν ξέρω αν κατάλαβες ότι σε υπερασπίστηκα: μ' αυτό που είπα εννοούσα ότι σαφώς γνωρίζεις καλύτερα από μένα τα παραπάνω κι ότι εν γνώσει σου κάνεις χρήση του όρου "έξω" και, σε αντίθεση με άλλους τυφλούς ακολούθους του Καρά, εσύ ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις και αν απαντάται συνηθέστερα ο όρος αυτός από τον όρο "τετράφωνος" κι ότι δεν έπρεπε να κατηγορηθείς γι' αυτό. Δεν ξέρω γιατί το πήρες στραβά κι έδωσες κι έναυσμα για τα γνωστά χαιρέκακα thanks..."Αλλού" είσαι κι εσύ, Νίκο.
Δεκτή η πρόσκληση φίλε Αντώνη, αν και μερικοί θα πουν ότι τέτοιοι "καφέδες" δεν μου κάνουν καλό... Εγώ όμως διαπίστωσα και στο Δ' συνέδριο ΙΒΜ ότι είσαι πολύ εντάξει και θα χαρώ να τα π(ι)ούμε!Όχι Νίκο μου δεν μπερδεύτηκα καθόλου. Μα καθόλου. Τουλάχιστον όχι σ' αυτό. Πάμε για καφέ ή για μπύρες να το διαπιστώσεις κι εσύ. :wink:
Δεν ξέρω αν κατάλαβες ότι σε υπερασπίστηκα: μ' αυτό που είπα εννοούσα ότι σαφώς γνωρίζεις καλύτερα από μένα τα παραπάνω κι ότι εν γνώσει σου κάνεις χρήση του όρου "έξω" και, σε αντίθεση με άλλους τυφλούς ακολούθους του Καρά, εσύ ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις και αν απαντάται συνηθέστερα ο όρος αυτός από τον όρο "τετράφωνος" κι ότι δεν έπρεπε να κατηγορηθείς γι' αυτό. Δεν ξέρω γιατί το πήρες στραβά κι έδωσες κι έναυσμα για τα γνωστά χαιρέκακα thanks...
Δεκτή η πρόσκληση φίλε Αντώνη, αν και μερικοί θα πουν ότι τέτοιοι "καφέδες" δεν μου κάνουν καλό... Εγώ όμως διαπίστωσα και στο Δ' συνέδριο ΙΒΜ ότι είσαι πολύ εντάξει και θα χαρώ να τα π(ι)ούμε!
Αμ,να ειχε και κανενας το θαρρος να το πει...
Προσωπικα εγω,τοτε θα τον παραδεχομουνα,γιατι βρισκεται στην ''αντιπερα'' οχθη,δεν ντρεπεται να το πει και μαχεται για αυτα που εχει διδαχθει...
Οι δε υπολοιποι,οταν τους αποκαλεσουν ''Καρα'ι'κους'',κατι παθαινουν....
''Εγω;...''σου λενε''δεν ειμαι καραικος και δεν ξερω τιποτα γι'αυτον....αλλα αυτα που λεει,ειναι αλανθαστα''!!...
Μου θυμιζει τον Πετρο που αρνηθηκε τον Χριστο....
Καλοοοοοοοοοο!!!....:wink:
Δεν ειναι θεμα θαρρους. Ουτε Χριστος ειναι για μενα ο Καρας. Σε παρακαλω.
Εστω και μια επιφανειακη γνωριμια με το εργο του Καρα δειχνει οτι ο στοχος του Καρα δεν ηταν να δημιουργησει Καραικους, αλλα σωστους ψαλτες. Οποτε εαν καποιος λεει για τον εαυτο του οτι ειναι Στανιτσαικος (ή ο,τι αλλο), καλος. Ας βαλει και φωτογραφια του για αβαταρ να το βλεπουμε με καθε μηνυμα. Εγω παντως ποτε δεν θα ονομασω τον εαυτο μου Καραικο. Απλως ψαλτης ειμαι.
TN
. . .
Mα,ουτως ή αλλως,αρκετοι συναδελφοι μας δεν εχουν για αβαταρ ψαλτες της προτιμησης τους;
Τον μονο που δεν εχω δει,σε αβαταρ τουλαχιστον,ειναι ο Καρας...Γιατι ομως αραγε;....Συγγνωμη παντως αν σε εθειξα....
Ομως δεν μπορω να βλεπω υπερμαχους του Καρα που στα δυσκολα,να λενε πως δεν τον γνωριζουν....
Δεν ειναι το ιδιο αν το πω π.χ. εγω πως δειχνω συμπαθεια σε καποιον θεωρητικο ή ψαλτη και στα δυσκολα,να δηλωνω,πως δεν τους γνωριζω;...
Αντιθετως,θα πρεπει να κατσω να τον υπερασπιστω και αυτο δειχνει και η λογικη,κατα την ταπεινη μου αποψη...
Αυτο ηθελα να πω...