Shota
Παλαιό Μέλος
Και μια άλλη ερώτηση• από την σημερινή οπτική που έπρεπε ο Πέτρος να κάνει τελικές καταλήξεις στα Τριαδικά του; Στον Βου η στον Δι;
Τὸ κεκραγάριο τοῦ Πέτρου τελειώνει σὲ Πα (ἐπισύναψη)
Αυτά της Μουσικής Βιβλιοθήκης είναι είτε του Πέτρου Βυζαντίου, είτε προέρχονται από άγνωστες πηγές.
Ενδιαφέρουσα πληροφορία και σας ευχαριστώ και σας. Είναι σίγουρο αυτό;
Τα Εωθινά που έχει στο τέλος, ούτε αυτά είναι του Π. Λαμπαδαρίου;
Σχετικά με τα τριαδικά, να επισημάνω ότι το τρέχον θέμα δεν είναι η διαφορά παλαιάς και σύγχρονης οπτικής, αλλά η ταυτόχρονη εμφάνιση δύο αντιφατικών "οπτικών" μέσα στο ίδιο βιβλίο. Και με τη σημερινή οπτική πάντως, πάλι στο Βου θα έπρεπε να κάνει τις καταλήξεις, όπως και τα εξαποστειλάρια εξακολουθούν να καταλήγουν στο Βου.
Ἐκεῖ βρίσκονται. Ψᾶξτε τὸν κώδικα καλύτερα.Θα μπορούσατε να μου στείλετε το λινκ που έχει την εικόνα που επισυνάψατε και γενικώς τα "κύριε εκέκραξα" και "κατευθυνθήτω" των ήχων; Η διαδρομή που ακολούθησα με οδήγησε στο αρχείο duke_greek_ms_26.pdf αλλά έχει μόνο τα στιχηρά.
Πολλὰ ἀνακατεύουμεΚαι μια άλλη ερώτηση• από την σημερινή οπτική που έπρεπε ο Πέτρος να κάνει τελικές καταλήξεις στα Τριαδικά του; Στον Βου η στον Δι;
Τὸ θέμα εἶναι ἂν ὄντως τὰ τριαδικὰ ἀνήκουν στὸν β΄ ἦχο ἢ ...
Δεν είναι ένα τριαδικό έτσι, ένα αλλιώς!
Ὅταν πάρουμε ὑπ' ὄψιν μας ὅτι μιλᾶμε γιὰ πλ. β΄, ὅπως μαρτυρεῖ παραπάνω ὁ Ἀπόστολος Κῶνστας, ὁ οἰκεῖος κανόνας τηρεῖται. Οἱ ὁριστικὲς καταλήξεις πρὶν ἀπὸ ἐκφώνηση στὸν πλ. β΄ εἶναι στὸν Δι (π.χ. δεῖτε σὲ ὅποιοδήποτε ἀναστασιματάριο τὸ «Ἀγγελικαῖ δυνάμεις» καὶ μετὰ τὸ Θεοτοκίον του εἰκ. 02). Τοῦ κανόνος αὐτοῦ δὲν ξεφεύγουν οὔτε οἱ ὁριστικὲς καταλήξεις τῶν καταβασιῶν, ὅπου στὴν Η΄ ᾨδὴ γίνονται στὸν Βου, διότι προφανῶς δὲν ἔχει ἀκόμη ὁλοκληρωθεῖ ἡ ἐν λόγῳ ψαλτικῆ ἑνότητα, κάτι ποὺ γίνεται στὴν Θ΄ ᾨδή, καὶ τὸ μέλος ὁλοκληρώνεται στὸν Δι (εἰκ. 01).Γιατί άραγε όλα τα Τριαδικά καταλήγουν στον Βου εκτός του τελευταίου τροπάριου οπου η κατάληξη γίνεται στον Δι; Αλλά και το μέλος τους δεν είναι σχεδόν ακριβώς ίδιο;
Λάβε υπόψη ότι το ένα τροπάριο είναι ενδιάμεσο και το άλλο καταληκτικό. Δες και #31.
Ὅταν πάρουμε ὑπ' ὄψιν μας ὅτι μιλᾶμε γιὰ πλ. β΄, ὅπως μαρτυρεῖ παραπάνω ὁ Ἀπόστολος Κῶνστας, ὁ οἰκεῖος κανόνας τηρεῖται. Οἱ ὁριστικὲς καταλήξεις πρὶν ἀπὸ ἐκφώνηση στὸν πλ. β΄ εἶναι στὸν Δι (π.χ. δεῖτε σὲ ὅποιοδήποτε ἀναστασιματάριο τὸ «Ἀγγελικαῖ δυνάμεις» καὶ μετὰ τὸ Θεοτοκίον του εἰκ. 02). Τοῦ κανόνος αὐτοῦ δὲν ξεφεύγουν οὔτε οἱ ὁριστικὲς καταλήξεις τῶν καταβασιῶν, ὅπου στὴν Η΄ ᾨδὴ γίνονται στὸν Βου, διότι προφανῶς δὲν ἔχει ἀκόμη ὁλοκληρωθεῖ ἡ ἐν λόγῳ ψαλτικῆ ἑνότητα, κάτι ποὺ γίνεται στὴν Θ΄ ᾨδή, καὶ τὸ μέλος ὁλοκληρώνεται στὸν Δι (εἰκ. 01).
Κάνε τὴν παραλλαγὴ τῶν παραδειγμάτων σου. Ὅλες οἱ καταλήξεις εἶναι στὸν Βου (δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἦταν διαφορετικά). Τὸ Δι μπαίνει ἀναφερόμενο στὸ ἀπὸ ποῦ θὰ ξεκινήσει τὸ ἑπόμενο μέλος. Καὶ στὸ Ἀναστασιματάριο τὸ ἴδιο γίνεται.Όμως στον κανόνα του Μ. Σαββάτου του Πέτρου ακόμη μέσα της μιας ωδής οι καταλήξεις είναι στον Δι η στον Βου χωρίς καμμία σύστημα, τουλάχιστον απ´ ότι βλέπω έγω. 2 σελίδες ενδεικτικά.
Κάνε τὴν παραλλαγὴ τῶν παραδειγμάτων σου.
Άρα λοιπόν ισχύει αυτό που λέω εδώ;
ναι, ισχύει αυτό που λες εκεί αρκεί να μην υπήρχαν οι στίχοι! σε όλους τους άλλους ήχους τα στιχηρά έχουν διακριτή τελική κατάληξη.
ναι, ισχύει αυτό που λες εκεί αρκεί να μην υπήρχαν οι στίχοι!