Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Τώρα αρχίσαμε να κατηγορούμε τον θεσμό, τον θεματοφύλακα
που λέγεται Α.Θ.Π. Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ.Βαρθολομαίο;
Βέβαια όπου μας συμφέρει (Πατριαρχική Επιτροπή- "εμμένομεν...
κ.τ.λ.) το Φανάρι στυλοβάτης,Παράδοση,κολώνα κ τα σχετικά.
Όταν όμως κάνει το δογματικό λάθος να επαινέσει την κορυφαία
(σύμφωνα κ με δικές μας ψήφους) χορώδια στο χώρο της
Βυζαντινής Μουσικής, διπλωματία-βιτρίνα κ τα σχετικά.

Αποφασίστε ιεροψάλτες παραδοσιακοί.Ακούμε, λαμβάνουμε
υπ' όψην μας το Οκουμενικό Πατριαρχείο ή όχι;:rolleyes:

Ε,πεστο ντε!....
Εσυ ανηκεις στη ''κορυφαια'' χορωδια της Β.Μ.και ολοι οι αλλοι,ειναι οι παραδοσιακοι!!:wink:
Επιτελους το παραδεχτηκες!....:D Κουραστηκε το ''τσιγκελι'' μου...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ε,πεστο ντε!....
Εσυ ανηκεις στη ''κορυφαια'' χορωδια της Β.Μ.και ολοι οι αλλοι,ειναι οι παραδοσιακοι!!:wink:
Επιτελους το παραδεχτηκες!....:D Κουραστηκε το ''τσιγκελι'' μου...



Τσιγκέλι ή "γκαζάκι";:p
Μην ανάβεις φωτιές μπορεί να καείς.
Να ξεκαθαρίσω πως αν διαβάσεις τα μνμ ΟΛΑ μου
(δεν στο συνιστώ δεν θα το άντεχα:p)
του παρελθόντος δεν χρειάζεται να "ψάχνεσαι".
Το έχω δηλώσει κ το ξαναγράφω.



Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (από την ίδρυσή της)
παραμένει η κορυφαία χορωδία Βυζαντινής Μουσικής
στο Πλανήτη.Αυτό συμπεριλαμβάνει κ το αφεντικό της.




(Δεν ξέρω πότε θα θυμηθεί τις σπουδές του στη Νομική
κ παρά το ότι είμαι μαθητής του θα με κυνηγά για πρόκληση
κ σύσταση συμμορίας:D).
 

greek487

Tasos N.
Προς τους αγαπητούς φίλους που έχουν ή είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν την μουσική με τον κ. Αγγελόπουλο και με την χορωδία. . .

Έχετε ακούσει τον ΛΑ να θέλει τον τονισμό, τις έλξεις, τις αναλύσεις κ.α. να γίνονται "εσωτερικά"?

Τι εννοεί ακριβώς?

Να γίνονται όλα με φυσικό τρόπο και όχι με τρόπο που να φέρνει όλοι την προσοχή του ακροατή στο συγκεκριμένο στοιχείο?

Έλεγε π.χ. ο κ. Αγγ για τον Φιρφιρή ότι είναι πηγαίος και ότι όλα αυτά που έκανε τα έκανε εσωτερικά. . . 'σαν να βγαίνει η μουσική από μέσα του'.

Σίγουρα η μουσική διδάσκεται δίπλα στο δάσκαλο και με πολλές διαδηλώσεις.

Αλλά θα μπορούσαμε να μιλήσουμε λίγο για την 'εσωτερικότητα' που επιδιώκει η χορωδία?

Πως μπορεί κανείς να το πετύχη αυτό?

Διακρίνεται η μουσική που έχει αυτή την εσωτερικότητα με αυτή που δεν την έχει?

Εύχομαι να έχω γράψει καθαρά.


. . .
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Οι .... ταμπέλες μου έκλεισαν στα 173 μηνύματα και καλώς έπραξε ο διαχειριστής που έβαλε λουκέτο!
Αυτό το λιβανιστήρι της ΕΛΒΥΧ και του χοράρχη της πότε θα κλείσει; Αμάν πιά! Μας φλόμωσε!!!
Μας πρήξατε με (c/p)....την κορυφαία (σύμφωνα κ με δικές μας ψήφους) χορώδια στο χώρο της Βυζαντινής Μουσικής...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Οι .... ταμπέλες μου έκλεισαν στα 173 μηνύματα και καλώς έπραξε ο διαχειριστής που έβαλε λουκέτο!
Αυτό το λιβανιστήρι της ΕΛΒΥΧ και του χοράρχη της πότε θα κλείσει; Αμάν πιά! Μας φλόμωσε!!!
Μας πρήξατε με (c/p)....την κορυφαία (σύμφωνα κ με δικές μας ψήφους) χορώδια στο χώρο της Βυζαντινής Μουσικής...



Πάντα σεβαστές οι απόψεις όλων...
Διακρίνω μια ελαφρά ενόχληση από μέλη ενώ δεν
θα έπρεπε (νομίζω δηλαδή). Λουκέτο πότε μπήκε στο
συγκεκριμένο θέμα; Μάλλον ευχή εκφράζετε αλλά είναι
κρίμα να κλείσει ένα θέμα από το οποίο μπορούμε
να ωφεληθούμε ΟΛΟΙ.
Τεχνικά κ ποιοτητικά χαρακτηριστικά μιας τόσο
καταξιωμένης όπως η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχουν δημιουργήσει
μια τόσο ξεχωριστή "σχολή" που αποτελούν πρότυπο
κ για άλλες χορωδίες.Αξίζει να το προσεγγίσουμε,
φυσικά... όπως μπορεί ο καθένας.:)
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Πάντα σεβαστές οι απόψεις όλων...
Διακρίνω μια ελαφρά ενόχληση από μέλη ενώ δεν
θα έπρεπε (νομίζω δηλαδή). Λουκέτο πότε μπήκε στο
συγκεκριμένο θέμα; Μάλλον ευχή εκφράζετε αλλά είναι
κρίμα να κλείσει ένα θέμα από το οποίο μπορούμε
να ωφεληθούμε ΟΛΟΙ.
Τεχνικά κ ποιοτητικά χαρακτηριστικά μιας τόσο
καταξιωμένης όπως η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχουν δημιουργήσει
μια τόσο ξεχωριστή "σχολή" που αποτελούν πρότυπο
κ για άλλες χορωδίες.Αξίζει να το προσεγγίσουμε,
φυσικά... όπως μπορεί ο καθένας.:)

Κοιτα....δεν θα φταιω,αν στο τελος,δεν αντεξουν και μου σπασουν(τα αυγα,ετσι;...:D) απο το πολυ πριξιμο!...:wink:

Ξεκολλα επιτελους απο αυτο το συνεχες λιβανιστηρι....Ελεος!:rolleyes:
Και αλλοι θαυμαζουμε,αλλα οχι κι ετσι!...
Παρωπιδες σου εχουν βαλει;....

Λυσε,αν μπορεις τις αποριες του συναδελφου greek487 και να εισαι ετοιμος,ανα πασα στιγμη, να δεχθεις την αντιπολιτευση....:wink:
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Όταν κ. Κουρή μου (και οι άλλοι προερχόμενοι απο την τέλεια ΕΛΒΥΧ) απαντήσετε στις ερωτήσεις εδώ...

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80259&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79964&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=100121&postcount=39

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80147&postcount=45

τὀτε θα υποκλιθούμε πως αξίζει η ΕΛΒΥΧ την ιστορικώς αυθεντική ερμηνευτική ταυτότητα και πως ο Χοράρχης και Δάσκαλός της εκφράζει και διδάσκει ιστορικώς αυθεντική ερμηνευτική ψαλτική τέχνη και ιστορικώς αυθεντική παράδοση..

Μέχρι τότε, η ΕΛΒΥΧ, στο πλαίσιο της ισορροποιημένης και νηφάλιας σκέψης, δεν είναι τίποτα αλλο παρα μια άριστη στην τεχνοτροπία του είδους της χορωδία. Και μόνο.

(κ. Βαγενά, συγχωρέστε με, ο διάλογός μας ήταν νηφάλιος και εποικοδομητικός. Δυστυχώς, εκτροχιάστηκε ......)


Μέχρι να απαντηθούν οι ερωτήσεις εδώ (και πάλι)

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80259&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79964&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=100121&postcount=39

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80147&postcount=45

Καθώς και ότι ελέγχθηκε (επι της μουσικολογικής ουσίας και μόνο) στην κριτική του Βασιλείου Κατσιφή, μέχρι δοθούν απαντήσεις,

Ο ΕΛΒΥΧτικός θυσαυρός παραμένει για πολλούς τέλειος (και τελείως) πυρίτης με ισάξια τέλεια και τελείως πυριτική θεωρητική δομή.....

Μοναδικό και ιδιόρρυθμο άκουσμα, σίγουρα.

Παραδοσιακό; Επ ουδενί λόγο.

Σαφής αποκλεισμός απο τον συντριπτικό αριθμό ακουσμάτων και ηχογραφημένων χορωδιών, ψαλτών και τεχνοτροπιών των τελευταίων 60 ετών; Σαφώς!

ΝΓ.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Προς τους φίλους που δεν τους ενδιαφέρει το συγκεκριμένο θέμα αλλά το παρασύρουν και το παρεξηγούν.

Όταν διαφωνούμε με κάποιους, δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητο να εμπλεκόμαστε μαζί τους συνέχεια.

Εχέτε δει ποτέ Ορθόδοξη θεολόγοι π.χ. να συμμετέχουν σε σεμινάρια και οργανώσεις των αθέων για να τους δείξουν ότι ολα τα θέματα τους ειναι λάθος και ότι όταν ομιλούν μεταξύ τους είναι απλώς αιτία για να δημιουργήσουν διαμάχη?

Ή και το αντίθετο? Δηλαδη, έχετε δει άθεους να εμπλέκονται σε θεολογικά συμπόσια και να τους χαλάνε το διαλογο λέγοντας οτι το θέμα είναι άκυρω κτλ.?

Έαν γινόταν αυτό, τότε δεν θα υπήρχε καν επεκταμένος διάλογος σε σχεδόν κανένα θεμα, γιατί σε κάθε θέμα κάποιοι θα διαφωνούσαν.

Τώρα εδώ, το θεμα ήταν και είναι εντελώς μουσικό και τεχνικό.

Αυτοί που το παρεξηγούν ή το μετατρέπουν με συκοφαντίες και κουτσομπολιά είναι υπεύθυνοι για τα λόγια τους και τη συμπεριφορά τους. Εγώ ένα θέμα ανοιξα, μπα και μάθω κάτι χρήσιμο για τις μουσικές μου αντιλήψεις και πρακτικές.

Σας αρέσει το θέμα? Καλώς. Σας ευχαριστώ για την συμμετοχή σας και για τις πολύτιμες ιδέες σας. Δεν σας αρέσει το θέμα? Και πάλι καλώς. Σεβαστείτε μόνο και τα δικαιώματα μας να μιλήσουμε σε ήρεμο και φιλικό κλίμα.

Ευχαριστώ!

. . .
Να ανοίξετε, λοιπόν, αφού το θέλετε έτσι, ένα forum αυστηρά οι μαθητές αυτής της σχολής και να μη δέχεστε συμμετοχές μελών διαφόρων της σχολής σας. Εδώ είμαστε από όλες τις σχολές και έχουμε δικαίωμα να διατυπώσουμε την άποψή μας.


Υ.Γ.

Το 1994 η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης
κ.κ. Βαρθολομαίος του απένειμε το οφφίκιο του
Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως.
Έχει επίσης τιμηθεί από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων,
από την Εκκλήσία της Φιλανδίας, ενώ η σεπτή Ιερά Σύνοδος
της Εκκλησίας της Ελλάδος του έχει απονείμει την ευαρέσκειά της
και τον Χρυσούν Σταυρόν του Αποστόλου Παύλου (2006).
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος
του απένειμε το 2004
την τιμητική διάκριση του Αργυρού Σταυρού του τάγματος του Φοίνικος.
Το ότι οι τίτλοι δε λένε κάτι το κατανοείτε ή θέλει επεξήγηση; Διότι μπορώ να αναφέρω διάφορα ονόματα οφφικιάλων που χαίρουν αποδοχής μόνο από τους μαθητές τους και έναν ελαφρώς ευρύτερο κύκλο, τους οποίους δε νομίζω να χρησιμοποιούσατε ποτέ για να βγάλετε συμπεράσματα ως προς την έννοια του χρόνου, τις ενέργειες των σημαδιών κλπ.

Πάντως, αν θέλετε να έχετε πολιτισμένο επίπεδο στην κουβέντα, περιορίστε τις πομπώδεις εκφράσεις, όπως:

Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (από την ίδρυσή της)
παραμένει η κορυφαία χορωδία Βυζαντινής Μουσικής
στο Πλανήτη.Αυτό συμπεριλαμβάνει κ το αφεντικό της.
Αν μη τι άλλο, προκαλούν διαμάχες, αφού για πολλούς αποτελούν κόκκινο πανί.
 

greek487

Tasos N.
Αγαπητοί φίλοι, πριν μιλήσουμε και χαρακτηρίσουμε μία χορωδία για το ερμηνευτικό της προφίλ, θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας ότι ο οποιοσδήποτε χαρακτηρισμός που θα χρησιμοποιήσουμε έχει ρίζες (και) στα μέχρι σήμερα ακούσματά μας. Είναι απολύτως λογικό για κάποιον που μέχρι σήμερα άκουγε Στανίτσα, μόλις ακούσει Αγγελόπουλο να του δημιουργηθούν κάποιες απορίες. Το θέμα λοιπόν των προσωπικών επιλογών όσον αφορά το ποια ακούσματα μου αρέσουν είναι γεγονός.
Προσωπικά βρίσκω τη χορωδία του Στανίτσα πολύ καλή, αλλά δεν μου αρέσει ο τρόπος που <<φραζάρουν>> το μέλος. Διακόπτουν απότομα το μέλος κόβοντας τη μελωδική ροή του έργου πράγμα που με ενοχλεί. Δεν μου αρέσουν οι ισοκρατηματικές επιλογές διότι πολλές φορές χάνεται μέσω αυτών η ταυτότητα του μέλους. (Π.χ. Τα λειτουργικά σε πλ.α πεντάφωνο με τη χρήση του ζω ύφεση ως ισοκράτημα). Κάποιος άλλος μπορεί να καταλογήσει κάτι διαφορετικό σε οποιαδήποτε χορωδία. Το γεγονός όμως το οποίο θέλω να καταλήξω είναι ότι πριν από 35 χρόνια περίπου όταν ξεκινούσε η προσπάθεια του κ. Αγγελόπουλου ποιος έλεγε απηχήματα; σήμερα πόσες χορωδίες λένε; Πριν 35 χρόνια πόσες χορωδίες είχαν τη διάταξη της ΕΛΛ. ΒΥ.Χ σε συναυλίες; σήμερα; Πόσες χορωδίες σήμερα προσπαθούν να μιμηθούν τη συγκεκριμένη χορωδία; Όλα τα παραπάνω είναι δείκτες ότι η συγκεκριμένη χορωδία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στα γεγονότα του σήμερα και στην ιστορία του αύριο. Θεωρώ εντελώς άστοχο να γίνονται χαρακτηρισμοί ποια είναι η καλύτερη χορωδία! λες και μιλάμε για ομάδες! κάνουμε λόγο για έργα τέχνης στα οποία ο κάθε μουσικός-χοράρχης καταθέτει το τάλαντό του! Το ερώτημα προσωπικά που θα έθετα είναι: ποιες προϋποθέσεις πρέπει να έχει ένα ερμηνευτικό σύνολο για να χαρακτηρισθεί το αποτέλεσμα του καλό;
[Β]Περισσότερα καταθέτω στο άρθρο που, θέλω να πιστεύω, θα εκδοθεί σύντομα και το οποίο έχει τίτλο: Αισθητικές προσεγγίσεις στο μουσικό υλικό της ελληνικής ψαλτικής τέχνης.[/B] Έχω βλέπετε την υποστήριξη της διδ. διατριβής σύντομα και ο χρόνος μου είναι ανύπαρκτος...

Ευχαριστούμε φίλτατε κ. Δεσπότη για το σχετικό σας μήνυμα.

Όντως, τα στοιχεία που αναφέρατε παίζουν τεράστιο ρόλο στην επιδίωξη της ερμηνευτικής τελειότητας.

το σωστό <<φραζάρισμα>>
τα σωστά ισοκρατήματα
η διάταξη της ΕΛΛ. ΒΥ.Χ σε συναυλίες
τα παλαιά απηχήματα (σε μονωδία ώστε να μπει καλά-καλά η χορωδία στον ήχο)

Περιμένουμε με ενδιαφέρον το άρθρο σας!

. . .
 

greek487

Tasos N.
Το πρόβλημα δεν είναι εαν είναι τεχνικώς άρτια, ή άριστη η ΕΛΒΥΧ. Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε πως είναι τεχνικώς άριστη.
ΝΓ

Ορίστε! Ανάμεσα σε όοοολα τα εκτός θέματος . . .

Συμφωνούμε? Wow! Και νόμιζα πως ούτε σε αυτό συμφωνούμε.


. . .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Συμφωνούμε στο συγκεκριμένο, αγαπημένε μου κ. Νάσση.

Και εφ όσον συμφωνήσαμε στο συγκεκριμένο, πιστεύω πως θα συμφωνήσετε (εφ όσον διακρίνω την νηφαλιότητα σας εδω) πως η ιδιορρυθμία της ΕΛΒΥΧ και της θεωρίας στην οποία πειθαρχεί την αποκλείουν απο τον συντριπτικό αριθμό ακουσμάτων και ηχογραφημένων χορωδιών, ψαλτών και τεχνοτροπιών των τελευταίων 60 ετών.

Καθ εαυτού μην το παίρνετε αρνητικό. Σας κάνω μια αντικειμενική περιγραφή της πραγματικότητας που λέγεται ΕΛΒΥΧ την οποία ακόμα και ο κ. Αγγελόπουλος θα υιοθετούσε.

Διαφήμηση σας κάνω.

ΝΓ
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Όταν κ. Κουρή μου (και οι άλλοι προερχόμενοι απο την τέλεια ΕΛΒΥΧ) απαντήσετε στις ερωτήσεις εδώ...

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80259&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79964&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=100121&postcount=39

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80147&postcount=45

τὀτε θα υποκλιθούμε πως αξίζει η ΕΛΒΥΧ την ιστορικώς αυθεντική ερμηνευτική ταυτότητα και πως ο Χοράρχης και Δάσκαλός της εκφράζει και διδάσκει ιστορικώς αυθεντική ερμηνευτική ψαλτική τέχνη και ιστορικώς αυθεντική παράδοση..

Μέχρι τότε, η ΕΛΒΥΧ, στο πλαίσιο της ισορροποιημένης και νηφάλιας σκέψης, δεν είναι τίποτα αλλο παρα μια άριστη στην τεχνοτροπία του είδους της χορωδία. Και μόνο.

(κ. Βαγενά, συγχωρέστε με, ο διάλογός μας ήταν νηφάλιος και εποικοδομητικός. Δυστυχώς, εκτροχιάστηκε ......)


Μέχρι να απαντηθούν οι ερωτήσεις εδώ (και πάλι)

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80259&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79964&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=100121&postcount=39

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80147&postcount=45

Καθώς και ότι ελέγχθηκε (επι της μουσικολογικής ουσίας και μόνο) στην κριτική του Βασιλείου Κατσιφή, μέχρι δοθούν απαντήσεις,

Ο ΕΛΒΥΧτικός θυσαυρός παραμένει για πολλούς τέλειος (και τελείως) πυρίτης με ισάξια τέλεια και τελείως πυριτική θεωρητική δομή.....

Μοναδικό και ιδιόρρυθμο άκουσμα, σίγουρα.

Παραδοσιακό; Επ ουδενί λόγο.

Σαφής αποκλεισμός απο τον συντριπτικό αριθμό ακουσμάτων και ηχογραφημένων χορωδιών, ψαλτών και τεχνοτροπιών των τελευταίων 60 ετών; Σαφώς!

ΝΓ.



Να ανοίξω 8 παράθυρα όχι καλέ μου άνθρωπε,
φτιάξε 1 λίστα κάνε παράθεση σωστά κ θα απαντήσω
σε σοβαρές ερωτήσεις αν κ δεν καταλαβαίνω τι
"κόλλημα" έχετε με την πάρτη μου κ τις πομπώδης
εκφράσεις μου. Δεν είμαι μέγας μουσικολόγος
(άλλοι έχουν τις γνώσεις ή τα πρωτεία αλλά
αφου σας ενδιαφέρει τόσο πολύ η υποκειμενική
κ μεροληπτική μου άποψη θα συνεχίσω να την λέω
όπως κ όποτε θέλω (σεβόμενος κ τους κανόνες
του ιστοχώρου που με φιλοξενεί φυσικά,
αα βρε Κουμπαρούλη μου βάζεις χαλινάρια
τι να κάνω που είσαι φίλος μου:D)


Στην ερώτηση για το Πατριαρχείο μούγκα
φίλοι κ φίλες του Ψαλτολογίου; Να θυμίσω την ερώτηση;

Τώρα αρχίσαμε να κατηγορούμε τον θεσμό, τον θεματοφύλακα
που λέγεται Α.Θ.Π. Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ.Βαρθολομαίο;
Βέβαια όπου μας συμφέρει (Πατριαρχική Επιτροπή- "εμμένομεν...
κ.τ.λ.) το Φανάρι στυλοβάτης,Παράδοση,κολώνα κ τα σχετικά.
Όταν όμως κάνει το δογματικό λάθος να επαινέσει την κορυφαία
(σύμφωνα κ με δικές μας ψήφους) χορώδια στο χώρο της
Βυζαντινής Μουσικής, διπλωματία-βιτρίνα κ τα σχετικά.

Αποφασίστε ιεροψάλτες παραδοσιακοί.Ακούμε, λαμβάνουμε
υπ' όψην μας το Οκουμενικό Πατριαρχείο ή όχι;:rolleyes:
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Τσιγκέλι ή "γκαζάκι";:p
Μην ανάβεις φωτιές......



Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (από την ίδρυσή της)
παραμένει η κορυφαία χορωδία Βυζαντινής Μουσικής
στο Πλανήτη.Αυτό συμπεριλαμβάνει κ το αφεντικό της.

:)D).

....Ε!!!!! ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ;;;;;;;;
ποιος αναβει τις φωτιες ......
φτιαχτε ενα φορουμ δικο σας και λιβανηστε ο ενας τον άλλον.....
γιαννης κερνα γιαννης πίνει

ΕΛΕΟΣ!!!!!!
ΟΙ διαχειρηστε που είναι;;;;;
η σβυνουν μηνυματα επιλεκτικα;;;;
απλως αναρωτιεμαι;;;;;;;
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπημένε μου κ. Κουρή,

Επειδή δεν θέλω να σας βάλω σε μπελάδες να ανοίγετε 8 παράθυρα (ενα και οι ερωτήσεις είναι αρκετά απλές), θα σας τις κάνω μια μια.

Συμφωνούμε;

Λοιπόν, επειδή ο Χοράρχης και Δάσκαλος της ΕΛΒΥΧ διδάσκει επι της Μεθόδου Καρά, άρα οι συμμετέχοντες στην ΕΛΒΥΧ κάτι θα γνωρίζουν για τα Θεωρητικά του Καρά. Τουλάχιστον στα τονικά διαστήματα όπως παρουσιάζονται στο δίτομο Θεωρητικό του και όπως τους τα διδάσκει ο ΛΑ.

Ο επόμενος πίνακας είναι μια επιτομή των τονικών διαστημάτων όπως παρουσιάζονται στο Θεωρητικό του Καρά. Υπάρχουν κενά όπως θα διαπιστώσετε. Προσπαθήσαμε (απο το 1982 και πέρα) να βρούμε απαντήσεις. Μέχρι στιγμής κανένας δεν είχε την καλοσύνη να συμπληρώση τον πίνακα.

Ρωτώ εσάς

1) Συμφωνείτε με τις αξίες των κλασμάτων και των αντίστοιχων CENTS;
2) Μπορείτε να συμπληρώσετε τα κενά, έτσι να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα;

Πολὐ απλή ερώτηση κ. Κουρή. Εφ όσον βεβαίως γνωρίζετε την Μέθοδό στην οποία πειθαρχήτε.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΝΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ Σ. ΚΑΡΑ

"μόρια" -------------κλάσματα

3.25 ------------- (άγνωστον)
4 ------------ 28/ 27
5.5 ------------ 256/ 243
6 -------------- 256/243
6.5 ------------ 2187/2048
7.5 ------------ 15/ 14
8 ------------ 15/14
9.5 ------------ 12/ 11
10 ------------ 54/ 49
11.5 ------------ 10/ 9
12 ------------ 9/ 8
14 ------------ 8/ 7
16 ------------ 7/ 6
18 ------------ 32/ 27
19 ------------ 135/ 112
21.5 ------------- (άγνωστον)
22 ------------ 243/ 196
23 ------------- 5/ 4
23.5 ------------- (άγνωστον)
24 ------------- 81/ 64
26 -------------- 9/ 7
30 -------------- 4/ 3

Και μην προσπαθήσετε υπεκφυγές διοτι απο αυτόν τον πίνακα, θα παρουσιαστούν κλίμακες δια μέσου του προγράμματος ΜΕΛΩΔΟΥ και θα συγκριθεί κατα πόσο πειθαρχεί η ΕΛΒΥΧ και ο Δάσκαλός της στην......Θεωρία του Καρά.

Εκεί έχουμε ΠΟΛΛΑ να πουμε περι ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ και ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ τότε....

Και όχι μόνο.

ΝΓ
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Αγαπημένε μου κ. Κουρή,

Επειδή δεν θέλω να σας βάλω σε μπελάδες να ανοίγετε 8 παράθυρα (ενα και οι ερωτήσεις είναι αρκετά απλές), θα σας τις κάνω μια μια.

Συμφωνούμε;

Λοιπόν, επειδή ο Χοράρχης και Δάσκαλος της ΕΛΒΥΧ διδάσκει επι της Μεθόδου Καρά, άρα οι συμμετέχοντες στην ΕΛΒΥΧ κάτι θα γνωρίζουν για τα Θεωρητικά του Καρά. Τουλάχιστον στα τονικά διαστήματα όπως παρουσιάζονται στο δίτομο Θεωρητικό του και όπως τους τα διδάσκει ο ΛΑ.

Ο επόμενος πίνακας είναι μια επιτομή των τονικών διαστημάτων όπως παρουσιάζονται στο Θεωρητικό του Καρά. Υπάρχουν κενά όπως θα διαπιστώσετε. Προσπαθήσαμε (απο το 1982 και πέρα) να βρούμε απαντήσεις. Μέχρι στιγμής κανένας δεν είχε την καλοσύνη να συμπληρώση τον πίνακα.

Ρωτώ εσάς

1) Συμφωνείτε με τις αξίες των κλασμάτων και των αντίστοιχων CENTS;
2) Μπορείτε να συμπληρώσετε τα κενά, έτσι να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα;

Πολὐ απλή ερώτηση κ. Κουρή. Εφ όσον βεβαίως γνωρίζετε την Μέθοδό στην οποία πειθαρχήτε.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΝΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ Σ. ΚΑΡΑ

"μόρια" -------------κλάσματα

3.25 ------------- (άγνωστον)
4 ------------ 28/ 27
5.5 ------------ 256/ 243
6 -------------- 256/243
6.5 ------------ 2187/2048
7.5 ------------ 15/ 14
8 ------------ 15/14
9.5 ------------ 12/ 11
10 ------------ 54/ 49
11.5 ------------ 10/ 9
12 ------------ 9/ 8
14 ------------ 8/ 7
16 ------------ 7/ 6
18 ------------ 32/ 27
19 ------------ 135/ 112
21.5 ------------- (άγνωστον)
22 ------------ 243/ 196
23 ------------- 5/ 4
23.5 ------------- (άγνωστον)
24 ------------- 81/ 64
26 -------------- 9/ 7
30 -------------- 4/ 3

Και μην προσπαθήσετε υπεκφυγές διοτι απο αυτόν τον πίνακα, θα παρουσιαστούν κλίμακες δια μέσου του προγράμματος ΜΕΛΩΔΟΥ και θα συγκριθεί κατα πόσο πειθαρχεί η ΕΛΒΥΧ και ο Δάσκαλός της στην......Θεωρία του Καρά.

Εκεί έχουμε ΠΟΛΛΑ να πουμε περι ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ και ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ τότε....

Και όχι μόνο.

ΝΓ



Διακρίνω ελαφρά σύγχυση.
Το θέμα είναι άλλο εδώ, αν έχετε κάποια
ερώτηση για την ΕΛ.ΒΥ.Χ. κ πως επιτυγχάνει
την πρωτοκαθεδρία της το συζητάμε. Για ηχομόρια
κ τα σχετικά στο αντίστοιχο θέμα.
Ευχαριστώ τα μἀλα.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Υπεκφυγές, όπως πάντοτε.......

Δεν αλλάζετε.

Εφ όσον η Μέθοδος στην οποία πειθαρχείτε είναι πυρίτης, τότε τι συμπέρασμα να βγάλουμε και για την αυθεντία σας;

Συμφωνήσαμε επι της άριστης εκτέλεσης του είδους. Αλλά εαν το είδος είναι πυρίτης;;;;

Να σας το πω κάποιος πιο γραφικά. Φανταστείτε έναν ιδιόρρυθμο τεχνουργό εγχόρδων μουσικών οργάνων. Ο τεχνουργός φτιάχνει όμορφα σχήματα, ελκυστικά στην παρουσίαση, πολύχρομα, επενδύει χρόνια να φτιάξει ένα και μοναδικό έγχορδο όργανο το οποίο το παρουσιάζει ως καμάρι του.

Καλεί και παλιούς οργανοτεχνουργούς να ακούσουν το μοναδικό του καμάρι. Κρούει τις χορδές.

Οι ομύγυρις γκριματσάρει, και του λέει το εξής

"Αγαπητέ μου, η σκάφη όμορφη στην όραση, τα τσελίγκια ώραία στην αφή, αλλά τι σόϊ πράγμα είναι αυτό που ακούμε;;; Τι σχέση έχει αυτή η δυσαρμονία με την 200ετή τέχνη που όλοι οι άλλοι πήραμε απο τους δασκάλους μας; Δεν ήξερες. Δεν ρωτούσες;"

ΝΓ
 
Last edited:
1) Συμφωνείτε με τις αξίες των κλασμάτων και των αντίστοιχων CENTS;
2) Μπορείτε να συμπληρώσετε τα κενά, έτσι να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα;

Πολὐ απλή ερώτηση κ. Κουρή. Εφ όσον βεβαίως γνωρίζετε την Μέθοδό στην οποία πειθαρχήτε.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΝΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ Σ. ΚΑΡΑ

"μόρια" -------------κλάσματα

3.25 ------------- (άγνωστον)
4 ------------ 28/ 27
5.5 ------------ 256/ 243
6 -------------- 256/243
6.5 ------------ 2187/2048
7.5 ------------ 15/ 14
8 ------------ 15/14
9.5 ------------ 12/ 11
10 ------------ 54/ 49
11.5 ------------ 10/ 9
12 ------------ 9/ 8
14 ------------ 8/ 7
16 ------------ 7/ 6
18 ------------ 32/ 27
19 ------------ 135/ 112
21.5 ------------- (άγνωστον)
22 ------------ 243/ 196
23 ------------- 5/ 4
23.5 ------------- (άγνωστον)
24 ------------- 81/ 64
26 -------------- 9/ 7
30 -------------- 4/ 3

Και μην προσπαθήσετε υπεκφυγές διοτι απο αυτόν τον πίνακα, θα παρουσιαστούν κλίμακες δια μέσου του προγράμματος ΜΕΛΩΔΟΥ και θα συγκριθεί κατα πόσο πειθαρχεί η ΕΛΒΥΧ και ο Δάσκαλός της στην......Θεωρία του Καρά.

Εκεί έχουμε ΠΟΛΛΑ να πουμε περι ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ και ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ τότε....

Και όχι μόνο.

ΝΓ

Κατ' αρχάς από το 1982 έως ότου απεδήμησε εις Κύριον ο Σ.Κ. μπορούσατε να τον ρωτήσετε για τις απορίες σας αντί να προσπαθείτε να συμπληρώσετε από μόνοι σας τον Πίνακα και τελικά να ζητάτε από τον κ. Κουρή να σας τον συμπληρώσει.
Εγώ θα ήθελα να σας ρωτήσω αν αποδέχεσθε τα διαστηματικά του Χρυσάνθου. Επειδή η Επιτροπή της Ι.Σ. απεφάνθη ότι :" Εμμένομεν....κτλ".
Αν ναι, τότε πολύ ευχαρίστως να σχίσουμε τον παραπάνω Πίνακα και να χρησιμοποιήσουμε τα διαστήματα του Χρυσάνθου. Και πολύ θα ήθελα να κάνετε τον κόπο να ηχογραφήσετε τις κλίμακες του Χρυσάνθου και να τις ανεβάσετε προς κοινήν ωφέλειαν.
Αν πάλι δεν πειθαρχείτε στην απόφαση της Επιτροπής της Ι.Σ. και προτιμάτε την εργασία της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881, τότε μπορούμε να κάνουμε ίσως μία πολύ όμορφη συζήτηση περί διαστηματικών (ίσως και σε κάποιο άλλο θέμα του φόρουμ). Έτσι όπως το παρουσιάζετε φαίνεται σαν να μην καταλαβαίνετε π.χ. γιατί το 256/243 μπορεί να αντιστοιχεί σε 6 ή σε 5 1/2 μόρια.
Πάντως στο παρελθόν προσπάθησα να αρμόσω τον Ταμπουρά με τους δεσμους του Σ.Κ. και κατεσκεύασα τα συνημμένα. Ο Ταμπουράς ακούγεται μια χαρά. Δεν έχω τον μελωδό οπότε αν κάποιος μπορεί να τα δημιουργήσει, αλλά όχι όπως τα παρουσιάζετε εσείς, αλλά λίγο πιο κομψά και τακτοποιημένα (κατ' αρχάς στο μυαλό μας και μετά στο χαρτί).
Στην φώτο φαίνεται και το μπράτσο του Ταμπουρά με τους δεσμούς κατά Σίμωνα Καρά. Αν έχετε κάποια άλλη πρόταση πολύ ευχαρίστως να την συζητήσουμε.
 

Attachments

  • Tampouras2.JPG
    Tampouras2.JPG
    57.5 KB · Views: 16
  • tampouras3.jpg
    tampouras3.jpg
    89.5 KB · Views: 16

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Οι .... ταμπέλες μου έκλεισαν στα 173 μηνύματα και καλώς έπραξε ο διαχειριστής που έβαλε λουκέτο!
Αυτό το λιβανιστήρι της ΕΛΒΥΧ και του χοράρχη της πότε θα κλείσει; Αμάν πιά! Μας φλόμωσε!!!
Μας πρήξατε με (c/p)....την κορυφαία (σύμφωνα κ με δικές μας ψήφους) χορώδια στο χώρο της Βυζαντινής Μουσικής...

κε Γιάννου, στο θέμα με τις ταμπέλες που είχατε ανοίξει, προσπαθήσατε να το κλείσετε κάποια στιγμή κάνοντας κ λογοπαιγνιο με τη φωτιά ή κάτι τέτοιο, αν θυμάμαι καλά. τότε σας εστειλα ΠΜ με το οποίο σας παρακαλούσα να μη ρίχνετε λάδι στη φωτιά κ ότι θα περίμενα διαφορετική αντίδραση απέναντι σε διάφορες άλλες χορωδίες από έναν μέντορα πλέον της μουσικής μας.

το μήνυμά σας δείχνει ότι οι εκκλήσεις μου πήγαν στα βρόνταλα!!!
μάλλον έκανα λάθος εκτίμηση.
χαίρετε.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε,

Εγώ θα ήθελα να σας ρωτήσω αν αποδέχεσθε τα διαστηματικά του Χρυσάνθου. Επειδή η Επιτροπή της Ι.Σ. απεφάνθη ότι :" Εμμένομεν....κτλ".
Αν ναι, τότε πολύ ευχαρίστως να σχίσουμε τον παραπάνω Πίνακα και να χρησιμοποιήσουμε τα διαστήματα του Χρυσάνθου. Και πολύ θα ήθελα να κάνετε τον κόπο να ηχογραφήσετε τις κλίμακες του Χρυσάνθου και να τις ανεβάσετε προς κοινήν ωφέλειαν.

Σας παραπέμπω στις εξής εργασίες

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79964&postcount=1

ΚΑΙ

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80147&postcount=45

Ακούστε παρακαλώ τις εκτελέσεις (δια του λογισμικού ΜΕΛΩΔΟΣ) των συγκεκριμένων κειμένων με τα διαστήματα τα Χρυσανθινά, της Επιτροπής, και του Καρά.

Με γνώμονα τα 60 και πλέον χρόνια ηχητικής μαρτυρίας, ποιές εκτελέσεις εκπροσοπούν ακούσματα παραδοσιακά, και ποιές κάπως ξεφεύγουν;

Απο κεί και πέρα έχουμε πολλά άλλα να εξετάσουμε (και τα 5.5, 7.5 και τα άγνωστα).....

Σας ευχαριστώ για τον πίνακα σχετικά με τον ταμπουρά που προσφέρετε. Θα μπορούσατε να ηχογραφήσετε π.χ. (επι ταμπουρά σας) το Τρισάγιον Δύναμις (το Συνηθεισμένον π.χ.) με τα διαστήματα του Καρά και να αναρτήσετε το ηχητικό;

Την εποχή που ζούσε ο Καράς, κατ αρχάς εαν δεν ήσουν της παρέας του και δεν τον προσκυνούσες, δεν σου μιλούσε.....να λυθούν οι απορίες, έτσι χάριν της ιστορίας.

ΝΓ
 
Status
Not open for further replies.
Top