Και όταν λέω θεωρία εννοώ και την τέλεια γνώση-εκτέλεση των ήχων,των διαστημάτων,των έλξεων κ.τ.λ.
Και θα το αιτιολογήσω.Όταν έχεις υψηλό επίπεδο θεωρητικής κατάρτισης μπορείς να ανταπεξέλθεις σε κάθε είδους δυσκολίας εκτέλεσης μαθημάτων-διαστημάτων,απορίες μαθητών και επίμονων ερωτήσεων.Οι λεπτομέρειες κρίνουν την διαφορά.Όταν δεν μπορείς να ανταποκριθείς στις θεωρητικές-ψαλτικές απορίες των μαθητών σου ή άλλων ενδιαφερομένων τότε βράστα Χαράλαμπε...Να ανοίξει η γη να σε καταπιεί.Όση καλή εκτελεστική δεινότητα και να έχεις,όσο καλό χαρακτήρα και φωνητική έκταση να διαθέτεις,αν δεν έχεις υψηλό επίπεδο γνώσεων θα είσαι ορφανός.
Μακάρι να μπορούσαμε να τα συνδυάσουμε όλα,αλλά σπάνια συναντάς τέτοια άτομα.Και μη μου πει κανένας ότι οι μεγάλες μορφές του παρελθόντος ή του παρόντος εκμεταλλεύτηκαν μόνο το φωνητικό τάλαντο τους.Αν δεν είχαν λιώσει στο διάβασμα και στην ακοή μελών ή δεν εξασκούνταν ώρες στο σπίτι θα ήταν μία από τα ίδια.Και σε ψαλτικό και σε διδασκαλικό επίπεδο.Η μαγική λέξη είναι μόνο μία για όλα τα πράγματα:Δουλειά...
Εγώ όχι, δε νομίζω ότι είναι το ίδιο. Για αυτό και τα διαχώρισα εξ άλλου (1. Θεωρητική κατάρτηση, 2. Εκτελεστική δεινότητα)
Θα συμφωνήσω Μιχάλη,αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι έννοιες σχετικά αλληλένδετες.Κάποιος με εκτελεστική δεινότητα σίγουρα έχει υψηλή θεωρητική κατάρτιση.Και σίγουρα κάποιος με θεωρητικό υπόβαθρο έχει ευχέρεια στην εκτέλεση των διαστημάτων,των έλξεων κ.τ.λ.Δεινότητα έχουν μόνο οι φωνές που εκ φύσεως,καλλιέργειας και γύμνασης έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να χαρακτηριστούν μεγάλες και τέλειες.
αμ δε, που είναι αλληλένδετες.....
μαθητής: Δάσκαλε γιατί αυτό λέγεται έτσι;;
Δάσκαλος: Πες του όπους ιγώ κ θα καταλάβς, σιγα σιγα.
Δημήτρη τι ψάχνεις να βρείς;;
μέχρι τωρα η μεγαλη πλειοψηφία δε θέλει δάσκαλο που να δίδει εξηγήσεις, αλλά τη Φορμιγγα του Ψάχου. Και μετά οι μαθητές θα μεγαλώσουν και θα τα ξέρουν όλα, διότι ετσι το άκουσαν....
Αυτό που λες είναι αλήθεια. Υπάρχει βέβαια και το αντίθετο παράδειγμα (που είναι εξίσου άσχημο)
Δάσκαλος: "Μπλα μπλα....Θεωρίες επί θεωριών"
Μαθητής: "Δάσκαλε ψάλε μας μια κλίμακα"
Δάσκαλος: ΝΗΗΗΗΗΠΑΑΑΑΒΟΥΥΥΥ
Μαθητής: "Καλά δάσκαλε, δε πειράζει. Μίλα μας περι αυτής και μη ψάλλεις"
η διαφορά είναι ότι το παράδειγμά μου αποτελεί πραγματικότητα.
Το δικό σου, μάλλον κατασκευάστηκε για να αντικρούσει απλοϊκά τα όσα είπα.
Γεμίσαμε από φωνάρες κ αστέρια... Εξηγήσεις στις απορίες ποιος δίνει, Μιχάλη;;;
Ο καλός δάσκαλος της ψαλτικής πρέπει να έχει ένα συνδιασμό από χαρίσματα. Σύμφωνοι, ένα μόνο δε φτάνει. Ωστόσο, από τα παρακάτω, ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το πιο σημαντικό;
Μακάρι να μπορούσαμε να τα συνδυάσουμε όλα,αλλά σπάνια συναντάς τέτοια άτομα
Κι όμως...
Φωτεινό παράδειγμα συνδυασμού όλων των παραπάνω προσόντων ο αείμνηστος Ματθαίος Τσαμκιράνης.
Όσοι τον γνώρισαν μπορούν να καταλάβουν.