Ποιός ψάλλει στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης;

Status
Not open for further replies.

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω γιατὶ ἀναζητοῦνται πληροφορίες περὶ τοῦ τρόπου πρόσληψης τοῦ κ. Λιάκου στὴν Μητρόπολη ἐδῶ μέσα. Ὅποιος θέλει ντὲ καὶ καλά νὰ μάθει ἄς ὑποβάλλει αἴτηση στὸν ἁρμόδιο φορέα καὶ ἄς ζητήσει τὰ στοιχεία ἐπισήμως καὶ νὰ τὰ πεῖ καὶ σὲ μᾶς.

Ἑκτὸς καὶ ἄν γνωρίζει πὼς ὑπῆρξε κάποιο παρασκήνιο καὶ θέλει νὰ τσιγκλίσει τὰ πράγματα. Δὲν νομίζω πὼς αὐτὸ ὁδηγεῖ κάπου.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα περὶ διαδοχῆς δεξιοῦ μὲ ἀριστερὸ, πάντα ὑπῆρχαν προβλήματα στὸ θέμα, ἀκόμη καὶ στὶς καλὲς ἐποχὲς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ διάφορα παρατράγουδα καὶ «ἀδικίες».

Προσωπικά, δὲν τρελαίνομαι κιόλας. Ακόμη κι ἄν ὑπῆρξε παρασκήνιο, ὁ κ. Λιάκος εἶναι πολὺ καλὴ ἐπιλογὴ καὶ μὲ τὸ χορωδιακὸ του τρόπο θὰ δώσει νέα πνοὴ στὸ συμβολικὸ αὐτὸ ἀναλόγιο. Ἄριστοι οἱ δάσκαλοι τοῦ παρελθόντος στὴν μονωδία μὲ τεράστια προσφορὰ στὴν διάσωση καὶ διάδοση τοῦ παραδοσιακοῦ ὕφους σὲ καιροὺς χαλεποὺς, ἀλλὰ καιρὸς εἶναι πλέον νὰ πάρουμε γεύση καὶ ἀπὸ τὴν ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας.

Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος, ὅπως ἐπίσης ἡ χορωδία τοῦ Στανίτσα ἀνέδειξε πρόσωπα καὶ πράγματα ποὺ στέκουν σήμερα βράχος στὰ ἀντιπαραδοσιακὰ μηνύματα τῆς ἐποχῆς μας.

Συνεπῶς, ἄς ἀφήσουμε τὸν κ. Λιάκο νὰ κάνει τὴ δουλειά του ὅπως αὐτὸς καλὰ ξέρει νὰ κάνει καὶ τὸ ἔχει ἀποδείξει, καὶ ἄς ἀφήσουμε τὰ παρασκήνια στὸ παρασκήνιο, μᾶλλον θόρυβος γίνεται ...


 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Κύριε Κουμπαρούλη (κ.α.),

Καταλαβαίνω ότι το φόρουμ είναι ιδιωτικό, και ως τέτοιο, έχετε το δικαίωμα να λογοκρίνετε όποιον εσείς θέλετε, αν και κάτι τέτοιο δεν αναγράφεται στους κανόνες του φόρουμ.

Επειδή λοιπόν, κινδυνεύω να χαρακτηριστώ εμπαθής, και ειλικρινά δεν είμαι, δεν πρόκειται να ασχοληθώ ξανά με το θέμα. Για την αποκατάσταση όμως της αλήθειας, ούτε για φήμη έκανα λόγο, ούτε για τίποτε άλλο αλλά για γεγονότα.

Και τέλος, οι "ευχαριστίες σιωπής" του κ. Λιάκου προς τα μηνύματα που τον εκθειάζουν (μπορεί να είναι καθ' όλα άξιος ο συνάδελφος, δεν τον γνωρίζω καν), είναι αρκετές για να καταλάβω την απάντηση σε μια ευθύτατη χωρίς κανένα υπονοούμενο ερώτησή μου.

Σας ευχαριστώ και ζητώ συγγνώμη για την αναστάτωση που σας προκάλεσα.

Απόστολος
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κύριε Κουμπαρούλη (κ.α.),

Καταλαβαίνω ότι το φόρουμ είναι ιδιωτικό, και ως τέτοιο, έχετε το δικαίωμα να λογοκρίνετε όποιον εσείς θέλετε, αν και κάτι τέτοιο δεν αναγράφεται στους κανόνες του φόρουμ.

Επειδή λοιπόν, κινδυνεύω να χαρακτηριστώ εμπαθής, και ειλικρινά δεν είμαι, δεν πρόκειται να ασχοληθώ ξανά με το θέμα. Για την αποκατάσταση όμως της αλήθειας, ούτε για φήμη έκανα λόγο, ούτε για τίποτε άλλο αλλά για γεγονότα.

Και τέλος, οι "ευχαριστίες σιωπής" του κ. Λιάκου προς τα μηνύματα που τον εκθειάζουν (μπορεί να είναι καθ' όλα άξιος ο συνάδελφος, δεν τον γνωρίζω καν), είναι αρκετές για να καταλάβω την απάντηση σε μια ευθύτατη χωρίς κανένα υπονοούμενο ερώτησή μου.

Σας ευχαριστώ και ζητώ συγγνώμη για την αναστάτωση που σας προκάλεσα.

Απόστολος


Ἐπειδὴ τὸ κ.ἀ. πιάνει καὶ μένα, θέλω νὰ σᾶς πῶ πὼς ἡ ψαλτικὴ ἐργασία τοῦ κ.Λιάκου εἶναι γνωστὴ καὶ ἐπαινετέα στὴ Θεσσαλονίκη τουλάχιστον καὶ δὲν χωρᾶ ἀμφισβήτηση, ὅπως αὐτὸ τὸ «μπορεῖ» τοῦ μηνύματός σας ἀφήνει νὰ διαφανεῖ.

Πέραν αὐτοῦ, ἄλλο ἡ ἀναφορὰ γεγονότων καὶ ἄλλο ἡ ἀπαραίτητη προσθήκη ἀποδείξεων σχετικῶν μὲ τὰ γεγονότα. Τότε καὶ μόνον τότε μποροῦμε νὰ κρίνουμε καὶ μεῖς οἱ ὑπόλοιποι ἀδαεῖς τὴν ἀλήθεια καὶ ἄν χρειάζεται ἀποκατάσταση.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Με ανησύχησαν πολύ αυτά τα δύο που γράφετε:

1) "ἀλλὰ καιρὸς εἶναι πλέον νὰ πάρουμε γεύση καὶ ἀπὸ τὴν ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας."

2) "Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος"


Κατ᾽ αρχάς σωστά αναφέρετε πως οι απαντήσεις για την διαδικασία πρόσληψης του κ. Λιάκου πρέπει να προσκομηθούν απο άλλο φορέα, στην συγκεκριμένη περίπτωση την Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και τον ΙΝ Αγίου Γρηγορίου.

Απο το σημείο (1) αναφέρετε την ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας

ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ; Τον χορωδιακό τρόπο του ψάλλειν γενικώς, ή πως ο χορός του κ. Λιάκου εκπροσοπεί κάποια "ἀρχαία παράδοση". Απο τι γνωρίζουμε, ο Καραμάνης είχε ΑΡΙΣΤΟ χορό και εκτελούσε πολλά χορωδιακὠς στην ακμή του. Μην απαξιώνουμε τον Καραμάνη! Και ο πρώην Πρωτοψάλτης, πολλές φορές, απο τι γνωρίζω, και αυτός έψαλλε χορωδιακώς.

Απο το σημείο (2) αναφέρετε Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος

Άρα, μήπως η επιλογή του κ. Λιάκου έγινε για την διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ δια μέσου του Μητροπολιτικού Ναού;

Και εφ όσον, η επίσημη θέση της Εκκλησίας τησ Ελλάδος είναι η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ και την ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, μήπως η ΙΔΙΑ η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και ο κ.κ. Άνθιμος ΔΕΝ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ στην επίσημη θέση της εκκλησίας;

Δεν απαξιώνω τον κ. Λιάκο. Ο άνθρωπος την δουλειά του κάνει και κοιτάζει πως μπορεί να εξελιχθή.

Άλλα πράγματα με προβλιματίζουν, όπως προβλιματίζουν ΠΟΛΛΟΥΣ στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στο εξωτερικό (οπου κι εδώ και αλλού στον κόσμο υπάρχουν οι διάφοροι νεωτερίζοντες).

ΝΓ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Με ανησύχησαν πολύ αυτά τα δύο που γράφετε:

1) "ἀλλὰ καιρὸς εἶναι πλέον νὰ πάρουμε γεύση καὶ ἀπὸ τὴν ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας."

2) "Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος"


Κατ᾽ αρχάς σωστά αναφέρετε πως οι απαντήσεις για την διαδικασία πρόσληψης του κ. Λιάκου πρέπει να προσκομηθούν απο άλλο φορέα, στην συγκεκριμένη περίπτωση την Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και τον ΙΝ Αγίου Γρηγορίου.

Απο το σημείο (1) αναφέρετε την ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας

ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ; Τον χορωδιακό τρόπο του ψάλλειν γενικώς, ή πως ο χορός του κ. Λιάκου εκπροσοπεί κάποια "ἀρχαία παράδοση". Απο τι γνωρίζουμε, ο Καραμάνης είχε ΑΡΙΣΤΟ χορό και εκτελούσε πολλά χορωδιακὠς στην ακμή του. Μην απαξιώνουμε τον Καραμάνη! Και ο πρώην Πρωτοψάλτης, πολλές φορές, απο τι γνωρίζω, και αυτός έψαλλε χορωδιακώς.

Απο το σημείο (2) αναφέρετε Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος

Άρα, μήπως η επιλογή του κ. Λιάκου έγινε για την διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ δια μέσου του Μητροπολιτικού Ναού;

Και εφ όσον, η επίσημη θέση της Εκκλησίας τησ Ελλάδος είναι η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ και την ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, μήπως η ΙΔΙΑ η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και ο κ.κ. Άνθιμος ΔΕΝ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ στην επίσημη θέση της εκκλησίας;

Δεν απαξιώνω τον κ. Λιάκο. Ο άνθρωπος την δουλειά του κάνει και κοιτάζει πως μπορεί να εξελιχθή.

Άλλα πράγματα με προβλιματίζουν, όπως προβλιματίζουν ΠΟΛΛΟΥΣ στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στο εξωτερικό (οπου κι εδώ και αλλού στον κόσμο υπάρχουν οι διάφοροι νεωτερίζοντες).

ΝΓ

Ἀναφερόμουν γενικὰ στὴν χορωδιακὴ παράδοση ποὺ εἶναι ἡ ἀρχαιότερη μορφὴ ψαλμωδίας. Ἡ ἀξία τῶν παλαιῶν δασκάλων εἶναι ἐγνωσμένη καὶ δὲν χρειάζεται καμία ὑπεράσπιση.

Ὅσον ἀφορᾶ τὶς χορωδίες Καρᾶ καὶ ἐπιγόνων μπορεῖτε νὰ παραγνωρίσετε τὸ γεγονὸς πὼς ἀποτελοῦν μὲ ἐπιτυχία φυτώρια μαθητῶν καὶ μέσο διαδόσεις τῶν ἀπόψεών τους; Γιατὶ νὰ μὴν υἱοθετηθεῖ τὸ ἴδιο σχῆμα καὶ ἀπὸ τοὺς παραδοσιακὰ φρονοῦντες καὶ ψάλλοντες διαδίδοντας τὸ παραδοσιακὸ ὕφος σὲ νέους μαθητὲς; Ἄν τὸ βρίσκετε μεμπτὸ, δικό σας θέμα.

Ἐπίσης, ὅταν κάποιος ξεκινάει ὑποθετικὸ συλλογισμὸ καλὸ εἶναι νὰ μὴν καταλήγει σὲ βεβαιότητα παρὰ μόνο ἄν μεσολαβεῖ ἀποδεικτικὴ διαδικασία, τὴν ὁποία ἀδυνατῶ νὰ διακρίνω στὰ γραφόμενά σας. Καὶ χρειάζεται πολλὴ προσοχὴ ὅταν ἀπευθύνετε κατηγορίες πρὸς τὴν ἐπίσημη ἐκκλησία χωρὶς ἀποδείξεις. Διαφορετικὰ ἐλλοχεύει ὁ κίνδυνος τοῦ ζηλωτισμοῦ καὶ τῆς συνωμοσιολογίας. Μπορεῖ ἡ τελευταία στὶς ΗΠΑ νὰ ἀποτελεῖ ἐθνικὸ σπόρ, στὴν Ἑλλάδα ὄμως εἶναι λίγο διαφορετικὰ τὰ πράγματα

Γιὰ τὴν σχέση τῆς ψαλτικῆς τοῦ κ. Λιάκου μὲ τὶς θεωρίες Καρᾶ ἄν ἐσεῖς ἤ κάποιος ἄλλος ἔχετε ἠχητικὲς καὶ θεωρητικὲς ἀποδείξεις, καταθέστε τις καὶ μετὰ συζητᾶμε. Ἄλλιῶς ἄς μὴν βλέπουμε παντοῦ σκιὲς οὕτε ὁ ψαλτικὸς κόσμος μπορεῖ νὰ γίνει Salem MA.

Προσοχὴ λοιπόν!
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Εγώ είπα και εμμένω στην άποψή μου ότι δεν θα ξαναασχοληθώ με το θέμα. Σε σχέση όμως με τα της χορωδίας που λέει ο domesticus, ποτέ η χορωδία δεν ήταν παράδοση στην εκκλησία μας. Μόνο στην Αγ. Σοφία, και εκείνο λόγω χώρου και ειδικών καταστάσεων. Στο δε Οικουμενικό Πατριαρχείο πότε είχε χορούς πάνω από τρία άτομα; ΠΟΤΕ!

Απόστολος
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εγώ είπα και εμμένω στην άποψή μου ότι δεν θα ξαναασχοληθώ με το θέμα. Σε σχέση όμως με τα της χορωδίας που λέει ο domesticus, ποτέ η χορωδία δεν ήταν παράδοση στην εκκλησία μας. Μόνο στην Αγ. Σοφία, και εκείνο λόγω χώρου και ειδικών καταστάσεων. Στο δε Οικουμενικό Πατριαρχείο πότε είχε χορούς πάνω από τρία άτομα; ΠΟΤΕ!

Απόστολος

Tὸ ποτὲ εἶναι βαριὰ κουβέντα.

Ἐξαρτᾶται βέβαια γιὰ ποιὰ ἐποχὴ μιλᾶτε καὶ ποιὰ ἐποχὴ θαυμάζετε ... Νὰ σᾶς θυμίσω μόνο ὅτι ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία ἦταν τὸ πρότυπο ποὺ ὅλοι ΠΑΝΤΑ ἤθελαν νὰ μιμηθοῦν.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα βρεῖτε μου ἐσεῖς πρωτοψάλτη σήμερα ποὺ δὲν θἀ 'θελε νὰ εἶχε τὰ μέσα ὥστε νὰ ἐκπαιδεύσει χορωδία στὸ ψαλτήρι του, ὅσο γίνεται πιὸ μεγάλη καὶ μετὰ συζητᾶμε. Οἱ χορωδίες δὲν γίνονται γιὰ τὴν ἐπίδειξη τῆς συναυλίας ἀλλὰ γιὰ τὸ ψαλτήρι πρώτα.

ΥΓ. Ὅπως λέει καὶ ὁ James Bond, Never Say Never!
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Με ανησύχησαν πολύ αυτά τα δύο που γράφετε:

1) "ἀλλὰ καιρὸς εἶναι πλέον νὰ πάρουμε γεύση καὶ ἀπὸ τὴν ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας."

2) "Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος"


Κατ᾽ αρχάς σωστά αναφέρετε πως οι απαντήσεις για την διαδικασία πρόσληψης του κ. Λιάκου πρέπει να προσκομηθούν απο άλλο φορέα, στην συγκεκριμένη περίπτωση την Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και τον ΙΝ Αγίου Γρηγορίου.

Απο το σημείο (1) αναφέρετε την ἀρχαία παράδοση τῆς χορωδίας

ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ; Τον χορωδιακό τρόπο του ψάλλειν γενικώς, ή πως ο χορός του κ. Λιάκου εκπροσοπεί κάποια "ἀρχαία παράδοση". Απο τι γνωρίζουμε, ο Καραμάνης είχε ΑΡΙΣΤΟ χορό και εκτελούσε πολλά χορωδιακὠς στην ακμή του. Μην απαξιώνουμε τον Καραμάνη! Και ο πρώην Πρωτοψάλτης, πολλές φορές, απο τι γνωρίζω, και αυτός έψαλλε χορωδιακώς.

Απο το σημείο (2) αναφέρετε Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος

Άρα, μήπως η επιλογή του κ. Λιάκου έγινε για την διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ δια μέσου του Μητροπολιτικού Ναού;

Και εφ όσον, η επίσημη θέση της Εκκλησίας τησ Ελλάδος είναι η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ και την ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ,
μήπως η ΙΔΙΑ η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και ο κ.κ. Άνθιμος ΔΕΝ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ στην επίσημη θέση της εκκλησίας;
Δεν απαξιώνω τον κ. Λιάκο. Ο άνθρωπος την δουλειά του κάνει και κοιτάζει πως μπορεί να εξελιχθή.

Άλλα πράγματα με προβλιματίζουν, όπως προβλιματίζουν ΠΟΛΛΟΥΣ στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στο εξωτερικό (οπου κι εδώ και αλλού στον κόσμο υπάρχουν οι διάφοροι νεωτερίζοντες).

ΝΓ


Και οχι μονο ο κ.Ανθιμος......! Υπαρχουν και αλλοι αμουσοι :(και απειθαρχοι Μητροπολιτες ........:wink: !
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Την περασμένη Πέμπτη βρισκόμουν στην Αθήνα και επισκέφτηκα τον κ. Μαφίδη. Μου έλεγε συν τοις άλλοις πως το Πατριαρχικό ψάλσιμο είναι μονωδιακό ψάλσιμο. Κάτι ήξερε σαν κανοναρχάκι του Ναυπλιώτη. Ουδέποτε άκουσε τον α' δομέστιχο να συμψάλλει με τον Πρωτοψάλτη. Μόνο όταν σταματούσε ο Άρχων έψαλλε ο δομέστιχος. Μάλιστα, σε άλλο σημείο της κουβέντας μας μου είπε ποτέ να μην αφήνω να συμψάλλουν μαζί μου στο Κοινωνικό και σε άλλα παρόμοια μέλη, ιδιαιτέρως δε αν δεν έχει προηγηθεί από κοινού μελέτη. Είναι μαθήματα που ψάλλονται πιο ελεύθερα και αναδεικνύουν την πείρα και τις ικανότητες του ψάλλοντα. Επίσης, σε παλαιότερη κουβέντα μας και σε σχετικό απόσπασμα που ανέβασα την προηγούμενη εβδομάδα μου έλεγε πως ο χορός στο αναλόγιο έχει το σχήμα πυραμίδας με πρώτο τον βασικό ψάλτη. Οι άλλοι ακολουθούνε. Αυτά ενδεικτικά για το πώς είναι το παραδοσιακό ψάλσιμο στον κόσμο (γιατί τα μοναστήρια έχουν άλλη παράδοση).

Βέβαια, σαν μαθητής του Γεωργιάδη έχω βιώσει χορωδιακό ψάλσιμο στο αναλόγιο. Σας βεβαιώνω, όμως, πως το άκουσμα του άρχοντα ήταν πολύ ανώτερο στα μαθήματα που κάναμε, καθώς στη χορωδία η εκτέλεση ήταν αναγκαστικά πιο ξερή προς μεγαλύτερο βαθμό ομοφωνίας.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Γράφετε


Ὅσον ἀφορᾶ τὶς χορωδίες Καρᾶ καὶ ἐπιγόνων μπορεῖτε νὰ παραγνωρίσετε τὸ γεγονὸς πὼς ἀποτελοῦν μὲ ἐπιτυχία φυτώρια μαθητῶν καὶ μέσο διαδόσεις τῶν ἀπόψεών τους;

Δέν το παραγνωρίζω και η επιτυχία διάδοσης των απόψεών τους είναι πασιφανές. Η αίρεση (πάντοτε με την έννοια των αρχαίων Ελλήνων) περνά κυρίως στους νέους δια μέσω τον σοφιστειών που έχει εκπονήσει το κίνημα...


Γιατὶ νὰ μὴν υἱοθετηθεῖ τὸ ἴδιο σχῆμα καὶ ἀπὸ τοὺς παραδοσιακὰ φρονοῦντες καὶ ψάλλοντες διαδίδοντας τὸ παραδοσιακὸ ὕφος σὲ νέους μαθητὲς;

Τί εννοείτε ΠΑΡΑΔΟΣΗ Δομέστικέ μου; Σείς είστε μάρτυρας εκατοντάδων σελίδων στο Φόρουμ οπού πολλά στοιχεία αποδομούν την αίρεση (πάντοτε με την έννοια των αρχαίων Ελλήνων) Καρά. Τί άλλο θέλετε; Ν αναστηθούν ο Χρυσάφης και ο Κουκουζέλης να σας τα πούν;

Ἄν τὸ βρίσκετε μεμπτὸ, δικό σας θέμα.

Δεν είναι δικό μου θέμα αλλα θέμα της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που έχει ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙ. Το ότι η γνωμάτευση ρίχνεται στο καλάθι των αποβλήτων απο τα μέλη της αίρεσης (πάντοτε με την έννοια των αρχαίων Ελλήνων) Καρά λέγει ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.


Ἐπίσης, ὅταν κάποιος ξεκινάει ὑποθετικὸ συλλογισμὸ καλὸ εἶναι νὰ μὴν καταλήγει σὲ βεβαιότητα παρὰ μόνο ἄν μεσολαβεῖ ἀποδεικτικὴ διαδικασία, τὴν ὁποία ἀδυνατῶ νὰ διακρίνω στὰ γραφόμενά σας.

Ο υποθετικός συλλογισμός γενικά έχει παρουσιαστεί αρκετά πολλές φορές στο Φόρουμ, και Σείς το ξέρετα καλά. Δεν ήμουν απόλυτος στον συλλογισμό μου. Χρησιμοποίησα την λέξη ΜΗΠΩΣ. Δεν το είδατε; Ερωτηματικό ήταν.

Καὶ χρειάζεται πολλὴ προσοχὴ ὅταν ἀπευθύνετε κατηγορίες πρὸς τὴν ἐπίσημη ἐκκλησία χωρὶς ἀποδείξεις.

κ. Δομέστικέ μου σεβαστέ, πού κατηγόρησα την Εκκλησία; Ερώτηση έκανα με την λέξη ΜΗΠΩΣ. Διαβάσατε πιο προσεκτικά παρακαλώ.


Διαφορετικὰ ἐλλοχεύει ὁ κίνδυνος τοῦ ζηλωτισμοῦ καὶ τῆς συνωμοσιολογίας.

Ο ζηλωτισμός ανήκει ΑΛΛΟΥ. ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Με το σκεπτικό σας, ΟΛΑ πρέπει να γίνουν σχετικά. Το σέβας και η πειθαρχία στους βασικούς κανόνες ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ; Η πειθαρχία σε ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ; Για πέστε μας, σεβαστέ μου Δομέστικε, ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ; Ότι μας συμφέρει είναι ευλογημένο και τα αλλα ειναι.....ζηλωτισμός;

Καυμένη Ορθοδοξία, τί τραβάς.......


Μπορεῖ ἡ τελευταία στὶς ΗΠΑ νὰ ἀποτελεῖ ἐθνικὸ σπόρ, στὴν Ἑλλάδα ὄμως εἶναι λίγο διαφορετικὰ τὰ πράγματα

Δόξα τω Θεώ, απο συνομωτισμό, στην Ελλάδα υπάρχουν και κανάλια και πάνω απο 100 εφημερίδες (απο τι γνωρίζω) που γράφουν ο,τι ευτράπελο φανταστεί κανείς. Για το συνομωτικλο κόμπλεξ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΝ Μην απαξιώνετε μια χώρα. Αυτό είναι εκτώς θέματος και με θίγει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ. Ανακαλέσατε παρακαλώ.

Γιὰ τὴν σχέση τῆς ψαλτικῆς τοῦ κ. Λιάκου μὲ τὶς θεωρίες Καρᾶ ἄν ἐσεῖς ἤ κάποιος ἄλλος ἔχετε ἠχητικὲς καὶ θεωρητικὲς ἀποδείξεις, καταθέστε τις καὶ μετὰ συζητᾶμε.

Μα, ΣΕΙΣ ΤΟ ΓΡΑΨΑΤΕ! (Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος.

Επαναλαμβάνω αυτά που ΣΕΙΣ γράψατε και έμφαση στο

αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος



Ἄλλιῶς ἄς μὴν βλέπουμε παντοῦ σκιὲς οὕτε ὁ ψαλτικὸς κόσμος μπορεῖ νὰ γίνει Salem MA.

Δόξα τω Θεώ μάγισσες δεν έχουμε εδώ ούτε και χαρτορίχτρες......

Προσοχὴ λοιπόν!

......θα επιβληθούν ασφαλιστικά μέτρα; (υποθετικός συλλογισμός, πάντοτε)...

NG
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

....

NG

Συνάδελφε,

Ἀπὸ μιὰ προσεκτικότερη ἀνάγνωση τῶν μηνυμάτων μας νομίζω ὅτι καὶ οἱ δυὸ μας μᾶλλον δὲν καταλάβαμε καλὰ τὶ ἐννοεῖ ὁ καθένας μας καὶ προέκυψε σύγχυση.

Ἁπλῶς νὰ ξεκαθαρίσω ὅτι παράδοση ἐννοῶ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος ὅπως τὸ ἀκούμε ἀπὸ τοὺς πατριαρχικοὺς ψάλτες μὲ κορυφαῖο τὸν Ἰάκωβο Ναυπλιώτη. Κατὰ τὸ αὐτὸ ὕφος μπορεῖ νὰ ἐκπαιδευθεῖ χορωδία ποὺ θὰ ἐπανδρώσει ἀναλόγιο.

Γιὰ τὴν συνωμοσιολογία ἀνακαλῶ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Την περασμένη Πέμπτη βρισκόμουν στην Αθήνα και επισκέφτηκα τον κ. Μαφίδη. Μου έλεγε συν τοις άλλοις πως το Πατριαρχικό ψάλσιμο είναι μονωδιακό ψάλσιμο. Κάτι ήξερε σαν κανοναρχάκι του Ναυπλιώτη. Ουδέποτε άκουσε τον α' δομέστιχο να συμψάλλει με τον Πρωτοψάλτη. Μόνο όταν σταματούσε ο Άρχων έψαλλε ο δομέστιχος. Μάλιστα, σε άλλο σημείο της κουβέντας μας μου είπε ποτέ να μην αφήνω να συμψάλλουν μαζί μου στο Κοινωνικό και σε άλλα παρόμοια μέλη, ιδιαιτέρως δε αν δεν έχει προηγηθεί από κοινού μελέτη. Είναι μαθήματα που ψάλλονται πιο ελεύθερα και αναδεικνύουν την πείρα και τις ικανότητες του ψάλλοντα. Επίσης, σε παλαιότερη κουβέντα μας και σε σχετικό απόσπασμα που ανέβασα την προηγούμενη εβδομάδα μου έλεγε πως ο χορός στο αναλόγιο έχει το σχήμα πυραμίδας με πρώτο τον βασικό ψάλτη. Οι άλλοι ακολουθούνε. Αυτά ενδεικτικά για το πώς είναι το παραδοσιακό ψάλσιμο στον κόσμο (γιατί τα μοναστήρια έχουν άλλη παράδοση).

Βέβαια, σαν μαθητής του Γεωργιάδη έχω βιώσει χορωδιακό ψάλσιμο στο αναλόγιο. Σας βεβαιώνω, όμως, πως το άκουσμα του άρχοντα ήταν πολύ ανώτερο στα μαθήματα που κάναμε, καθώς στη χορωδία η εκτέλεση ήταν αναγκαστικά πιο ξερή προς μεγαλύτερο βαθμό ομοφωνίας.

Μὲ συγχωρεῖς, ἀλλὰ τὰ ηχητικὰ ντοκουμέντα τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας φθάνουν πάνω κάτω 100 χρόνια πρίν. Ἡ ψαλτικὴ παράδοση ὄμως έκτείνεται πολλοὺς αἰῶνες πίσω καὶ ἔχουμε σαφεῖς πληροφορίες τουλάχιστον γιὰ τὴν τάξη τῶν χορῶν. Τὰ διαγράφουμε αὐτά;

Ὑπάρχει ἄλλωστε καὶ αὐτὸ γιὰ περισσότερα στοιχεία σὰν διδακτορικὴ διατριβή.
 
Last edited:

Αgis

Μέλος
Μήπως ξέρει κάποιος να μάς πει ποιός ειναί αυτή τη στιγμή πρωτοψάλτης στον Ι.Ν. Γρηγορίου Παλαμά Θεσσαλονίκης???

Με τον προηγούμενο Πρωτοψάλτη κ.Ζαίμη γνωρίζουμε τι έγινε;
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Γράφετε


Ὅσον ἀφορᾶ τὶς χορωδίες Καρᾶ καὶ ἐπιγόνων μπορεῖτε νὰ παραγνωρίσετε τὸ γεγονὸς πὼς ἀποτελοῦν μὲ ἐπιτυχία φυτώρια μαθητῶν καὶ μέσο διαδόσεις τῶν ἀπόψεών τους;

Δέν το παραγνωρίζω και η επιτυχία διάδοσης των απόψεών τους είναι πασιφανές. Η αίρεση (πάντοτε με την έννοια των αρχαίων Ελλήνων) περνά κυρίως στους νέους δια μέσω τον σοφιστειών που έχει εκπονήσει το κίνημα...


Γιατὶ νὰ μὴν υἱοθετηθεῖ τὸ ἴδιο σχῆμα καὶ ἀπὸ τοὺς παραδοσιακὰ φρονοῦντες καὶ ψάλλοντες διαδίδοντας τὸ παραδοσιακὸ ὕφος σὲ νέους μαθητὲς;

Τί εννοείτε ΠΑΡΑΔΟΣΗ Δομέστικέ μου; Σείς είστε μάρτυρας εκατοντάδων σελίδων στο Φόρουμ οπού πολλά στοιχεία αποδομούν την αίρεση (πάντοτε με την έννοια των αρχαίων Ελλήνων) Καρά. Τί άλλο θέλετε; Ν αναστηθούν ο Χρυσάφης και ο Κουκουζέλης να σας τα πούν;

Ἄν τὸ βρίσκετε μεμπτὸ, δικό σας θέμα.

Δεν είναι δικό μου θέμα αλλα θέμα της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που έχει ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙ. Το ότι η γνωμάτευση ρίχνεται στο καλάθι των αποβλήτων απο τα μέλη της αίρεσης (πάντοτε με την έννοια των αρχαίων Ελλήνων) Καρά λέγει ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.


Ἐπίσης, ὅταν κάποιος ξεκινάει ὑποθετικὸ συλλογισμὸ καλὸ εἶναι νὰ μὴν καταλήγει σὲ βεβαιότητα παρὰ μόνο ἄν μεσολαβεῖ ἀποδεικτικὴ διαδικασία, τὴν ὁποία ἀδυνατῶ νὰ διακρίνω στὰ γραφόμενά σας.

Ο υποθετικός συλλογισμός γενικά έχει παρουσιαστεί αρκετά πολλές φορές στο Φόρουμ, και Σείς το ξέρετα καλά. Δεν ήμουν απόλυτος στον συλλογισμό μου. Χρησιμοποίησα την λέξη ΜΗΠΩΣ. Δεν το είδατε; Ερωτηματικό ήταν.

Καὶ χρειάζεται πολλὴ προσοχὴ ὅταν ἀπευθύνετε κατηγορίες πρὸς τὴν ἐπίσημη ἐκκλησία χωρὶς ἀποδείξεις.

κ. Δομέστικέ μου σεβαστέ, πού κατηγόρησα την Εκκλησία; Ερώτηση έκανα με την λέξη ΜΗΠΩΣ. Διαβάσατε πιο προσεκτικά παρακαλώ.


Διαφορετικὰ ἐλλοχεύει ὁ κίνδυνος τοῦ ζηλωτισμοῦ καὶ τῆς συνωμοσιολογίας.

Ο ζηλωτισμός ανήκει ΑΛΛΟΥ. ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Με το σκεπτικό σας, ΟΛΑ πρέπει να γίνουν σχετικά. Το σέβας και η πειθαρχία στους βασικούς κανόνες ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ; Η πειθαρχία σε ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ; Για πέστε μας, σεβαστέ μου Δομέστικε, ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ; Ότι μας συμφέρει είναι ευλογημένο και τα αλλα ειναι.....ζηλωτισμός;

Καυμένη Ορθοδοξία, τί τραβάς.......


Μπορεῖ ἡ τελευταία στὶς ΗΠΑ νὰ ἀποτελεῖ ἐθνικὸ σπόρ, στὴν Ἑλλάδα ὄμως εἶναι λίγο διαφορετικὰ τὰ πράγματα

Δόξα τω Θεώ, απο συνομωτισμό, στην Ελλάδα υπάρχουν και κανάλια και πάνω απο 100 εφημερίδες (απο τι γνωρίζω) που γράφουν ο,τι ευτράπελο φανταστεί κανείς. Για το συνομωτικλο κόμπλεξ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΝ Μην απαξιώνετε μια χώρα. Αυτό είναι εκτώς θέματος και με θίγει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ. Ανακαλέσατε παρακαλώ.

Γιὰ τὴν σχέση τῆς ψαλτικῆς τοῦ κ. Λιάκου μὲ τὶς θεωρίες Καρᾶ ἄν ἐσεῖς ἤ κάποιος ἄλλος ἔχετε ἠχητικὲς καὶ θεωρητικὲς ἀποδείξεις, καταθέστε τις καὶ μετὰ συζητᾶμε.

Μα, ΣΕΙΣ ΤΟ ΓΡΑΨΑΤΕ! (Μὴν ξεχνᾶμε πὼς βασικὸ ρόλο στὴν διάδοση τῶν ἀπόψεων τοῦ Σ. Καρᾶ ἔπαιξαν καὶ παίζουν οἱ χορωδίες αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος.

Επαναλαμβάνω αυτά που ΣΕΙΣ γράψατε και έμφαση στο

αὐτοῦ τοῦ μουσικοῦ ρεύματος



Ἄλλιῶς ἄς μὴν βλέπουμε παντοῦ σκιὲς οὕτε ὁ ψαλτικὸς κόσμος μπορεῖ νὰ γίνει Salem MA.

Δόξα τω Θεώ μάγισσες δεν έχουμε εδώ ούτε και χαρτορίχτρες......

Προσοχὴ λοιπόν!

......θα επιβληθούν ασφαλιστικά μέτρα; (υποθετικός συλλογισμός, πάντοτε)...

NG
Κε Γιαννουκάκη
θα σας παρακαλούσα να ανακαλέσετε και να απαλείψετε αμέσως τους χαρακτηρισμούς "αίρεση". "αιρετικοί", "κίνημα" κτό, καθώς και τους χαρακτηρισμούς "ψευτοεπιστήμονες" κτό που έχετε αναφέρει σε άλλα μυνήματά σας, γιατί προσβάλουν βάναυσα και εμένα και άλλους ανθρώπους (και όχι μόνο της "σχολής" που θεωρείτε ότι ανήκω). Δεν θεωρώ ότι ανήκω σε καμία αίρεση (με αρχαιοελληνική ή οπιασδήποτε άλλης γλώσσας έννοια), όπως και αυτοί που αποκαλείτε "ψευτεπιστήμονες", αλλά ότι κι εγώ και αυτοί εργαζόμαστε για το καλό της μουσικής μας. Και αν θέλετε να λέγεστε κι εσείς επιστήμων (αν και βλέπω ότι μόνο τον εαυτό σας και όσους συμφωνούν μαζί σας θεωρείτε επιστήμονες), δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό κακοποιώντας έτσι βάναυσα το όνομα και το έργο όσων νομίζετε εσείς. Ο πραγματικός επιστήμων δεν χρησιμοποιεί τέτοιους όρους, νομίζω, και δεν βάζει εξαρχής απέναντί του στο εκτελεστικό απόσπασμα αυτούς με τους οποίους διαφωνεί. Και αν όλοι αυτοί είναι "ψευτοεπιστήμονες", γιατί τους καλείτε στα συνέδρια που εσείς οργανώνετε και αποκαλείτε "επιστημονικά"; Ένα συνέδριο με ψευτοεπιστήμονες μάλλον "ψευτοεπιστημονικό" θα πρέπει να χαρακτηριστεί. Και πάψτε επιτέλους την μία να επικαλείσθε τις αποφάσεις τις Εκκλησίας και την άλλη να την κατηγορείτε ότι παρεκκλίνει.
Ως εδώ!!!
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Εστε παντως εκτος θεματος διοτι ο κ. Λιακος και ο χορος του δεν εχουν καμια σχεση με τη σχολη και τη θεωρια του Σ. Καρα και του Λ. Αγγελοπουλου.

Δ.Π.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Εστε παντως εκτος θεματος διοτι ο κ. Λιακος και ο χορος του δεν εχουν καμια σχεση με τη σχολη και τη θεωρια του Σ. Καρα και του Λ. Αγγελοπουλου.

Δ.Π.

Ποιός είναι εκτός θέματος; Εγώ ή ο κ. Γιαννουκάκης που, δοθείσης ευκαιρίας, είδε άλλη μια συνωμοσία των "Καραϊκών", παρόλο που, όπως λέτε, ο κ. Λιάκος δεν έχει σχέση με τον Καρά; Άν δεν γνωρίζει το κ. Λιάκο (τον οποίο συγχαίρω και για τις δύο νέες θέσεις του), πώς τον κρίνει; Ούτε "επιστημονικό" είναι αυτό, αλλά ούτε και απλά ανθρώπινο. Όμως το θέμα Καράς "πουλάει" φαίνεται και είναι σαν το ανέκδοτο με τον ελέφαντα (ή τον φασίολο, κατ' άλλους)
 
Last edited:

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου κ. Λαοσυνάκτη,

Γράφετε


θα σας παρακαλούσα να ανακαλέσετε και να απαλείψετε αμέσως τους χαρακτηρισμούς "αίρεση". "αιρετικοί", "κίνημα" κτό, καθώς και τους χαρακτηρισμούς "ψευτοεπιστήμονες" κτό που έχετε αναφέρει σε άλλα μυνήματά σας, γιατί προσβάλουν βάναυσα και εμένα και άλλους ανθρώπους (και όχι μόνο της "σχολής" που θεωρείτε ότι ανήκω). Δεν θεωρώ ότι ανήκω σε καμία αίρεση (με αρχαιοελληνική ή οπιασδήποτε άλλης γλώσσας έννοια), όπως και αυτοί που αποκαλείτε "ψευτεπιστήμονες", αλλά ότι κι εγώ και αυτοί εργαζόμαστε για το καλό της μουσικής μας.


Μάλλον δεν καταλάβατε. Επειδή δεν θέλω να παραξηγηθεί η χρήση του όρου ΑΙΡΕΣΗ (μάλλον την παρεξηγήσατε Σείς), ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΩ (οταν την χρησιμοποιώ) πως την εννοώ με την εξής έννοια (η οποία δεν είναι απαξιωτική):

"Ως αίρεσις στην Ελληνική γλώσσα, απόδίδεται η έννοια της κατάκτησης και της κατάληψης, εφόσον η λέξη ετυμολογείται από το ρήμα αιρέω. Αν ετυμολογείται από το αιρέομαι, τότε στα πλαίσια της αρχαίας ελληνικής γραμματείας σημαίνει το εκλέγειν, το δικαίωμα εκλογής, την ελέυθερη σκέψη, την ελεύθερη βούληση την ελεύθερη επιλογή, τη φιλοσοφική και τη θρησκευτική αίρεση. Ως αιρετικός νοείται εκείνος που είναι ικανός να εκλέγει, που δεν υιοθετεί τις παρεδομένες αντιλήψεις και ιδέες".


Και αν θέλετε να λέγεστε κι εσείς επιστήμων (αν και βλέπω ότι μόνο τον εαυτό σας και όσους συμφωνούν μαζί σας θεωρείτε επιστήμονες), δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό κακοποιώντας έτσι βάναυσα το όνομα και το έργο όσων νομίζετε εσείς.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ απόψεων και θεωριών κ. αγαπητέ μου Λαοσυνάκτη δεν είναι κακοποίηση. Δηλαδή για Σας, δεν πρέπει ν ασκείται κριτική σε ο,τι δεν έγκειται στο ΜΕΣΟ ΟΡΟ και στο consensus; Η επιστήμη ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ μάλιστα ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές ΑΠΟ ΜΕΝΑ. ΕΧΩ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να τις εξετάζω, να τις μελετώ και να τις κριτικάρω εκεί που ΔΕΝ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ.


Ο πραγματικός επιστήμων δεν χρησιμοποιεί τέτοιους όρους, νομίζω, και δεν βάζει εξαρχής απέναντί του στο εκτελεστικό απόσπασμα αυτούς με τους οποίους διαφωνεί.

Σεβαστέ μου και καλέ Λαοσυνάκτη, που είδατε Σεις πως έβαλλα στο εκτελεστικό απόσπασμα μερικούς θεωριστές και τάσεις; Oi ΙΔΙΟΙ βάλλουν τον εαυτό τους προ της ΚΡΙΤΙΚΗΣ όταν παρουσιάζουν σοφιστικές μεθόδους, επιστημονικά και ιστορικά αστίρικτα λεγόμενα και αυτοαποβάλλονται απο τον κορμό της εκκλησίας με την ΜΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΤΟΥΣ στις γνωματεύσεις της Εκκλησίας!

Και αν όλοι αυτοί είναι "ψευτοεπιστήμονες", γιατί τους καλείτε στα συνέδρια που εσείς οργανώνετε και αποκαλείτε "επιστημονικά";

Τα συνέδρια δεν είναι ΔΙΚΑ ΜΟΥ. Είναι εργασία ΠΟΛΛΩΝ. Η ομάδα αξιολόγησης λειτουργεί με κανόνες ΟΥΔΕΤΕΡΟΥΣ. Όλες οι απόψεις είναι ΣΕΒΑΣΤΕΣ. Εάν θυσιάσετε λίγο απο τον πολύτιμό Σας χρόνο, πιστεύω πως θα διαπιστώσετε πως τα ΣΥΝΕΔΡΙΑ στα οποία αναφέρεσθε έγιναν σε ΗΡΕΜΟ και ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ επίπεδο όπου ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ. Και εκεί που υπήρχε διάλογος, έγινε με τον πιο πολιτισμένο τρόπο. Τα βίντεο μαρτυρούν όλα αυτά και οι παρευρισκόμενοι μπορούν και οι ίδιοι να σας τα διαπιστώσουν. Εύχομαι να Σας γνωρίσω στο επόμενο.


Ένα συνέδριο με ψευτοεπιστήμονες μάλλον "ψευτοεπιστημονικό" θα πρέπει να χαρακτηριστεί.

Οι χαρακτηρισμοί δικοί Σας.


Και πάψτε επιτέλους την μία να επικαλείσθε τις αποφάσεις τις Εκκλησίας και την άλλη να την κατηγορείτε ότι παρεκκλίνει.

The Facts are the Facts, κ. αγαπητέ μου Λαοσυνάκτη. Η Εκκλησία ΕΧΕΙ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙ. Δεν σχολιάζω το ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως εμείς πετάμε τις γνωματεύσεις στο καλάθι των αχρήστων....

Ως εδώ!!!

Μην φοβώσαστε την κριτική κ. Λαοσυνάκτη. Δεν σας ενοχλεί. Παιδεία είναι.....
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ και σεβαστέ κ. Λαοσυνάκτη,

Μάλλον τρέχετε πολύ.

Γράφετε:

ο κ. Γιαννουκάκης που, δοθείσης ευκαιρίας, είδε άλλη μια συνωμοσία των "Καραϊκών", παρόλο που, όπως λέτε, ο κ. Λιάκος δεν έχει σχέση με τον Καρά; Άν δεν γνωρίζει το κ. Λιάκο (τον οποίο συγχαίρω και για τις δύο νέες θέσεις του), πώς τον κρίνει; Ούτε "επιστημονικό" είναι αυτό, αλλά ούτε και απλά ανθρώπινο. Όμως το θέμα Καράς "πουλάει" φαίνεται και είναι σαν το ανέκδοτο με τον ελέφαντα (ή τον φασίολο, κατ' άλλους)

Τρέξατε να απαντήσετε χωρίς να έχετε εξετάσει την ροή της συζητήσεως.

Ο σχολιασμός μου άρχισε απο το πόστ του αγαπητού Δομέστικου
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=79027&postcount=21


Αρχίσατε απο κεί, κοιτάξατε ΑΝ ΜΙΛΗΣΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. ΛΙΑΚΟ, και τότε επανἐρχεσθε με πιο ήρεμο τεμπεραμέντο....


ΝΓ
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Το οποίο μήνυμα κάθε άλλο παρά εφαλτήριο μπορεί να θεωρηθεί για τη συζήτηση αυτή. Λέει απλά πως, όπως ο Καράς διέδωσε τις απόψεις του μέσω της χορωδίας του, έτσι και ο κ. Λιάκος διαδίδει το παραδοσιακό του ψάλσιμο μέσω της δικιάς του χορωδίας.

ΥΓ: Δε λαμβάνω θέση, ή μάλλον εμμέσως πλην σαφώς έλαβα πριν, όμως μιας και δεν φαίνεται να υπάρχει επικοινωνία και ο καθείς εκπέμπει σε άλλο μήκος κύματος ώστε να καταλήξουμε πάλι στον γνωστό καβγά, νομίζω πως πρέπει να ξεκαθαριστούν τα πράγματα και να επιστρέψουμε στο θέμα μας. Και πάλι, τονίζω πως τα παραπάνω υποννοεί, όπως καταλαβαίνω, ο δομέστιχος, χωρίς να σημαίνει πως τα αποδέχομαι στο σύνολό τους.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top