Μανώλης Παπαδάκης
Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Συμπλήρωσα στό τίτλο «σε Κυριακή».
Γιατί Πάτερ εάν δεν είναι Κυριακή λέγεται άλλο δοξαστικό;
Συμπλήρωσα στό τίτλο «σε Κυριακή».
Γιατί Πάτερ εάν δεν είναι Κυριακή λέγεται άλλο δοξαστικό;
Γιατί Πάτερ εάν δεν είναι Κυριακή λέγεται άλλο δοξαστικό;
Δέν ψάλλεται τοῦ Ὁσίου, θέλεις νά πεῖς, ὅπως ὀρθά ἀπάντησε ὁ Δημήτρης.Οχι...απλα οταν ειναι σε Κυριακη δεν ψαλλεται το Εωθινον...:wink:
κι αὐτό ἐννοῦσα κι ἐγώ.Γιατί τηρείται η διάταξη του Μηναίου. Δόξα του Οσίου Και νυν της Ινδίκτου.
Αὐτό δείχνει ἄγνοια στοιχειωδῶν κανόνων δομῆς ἀκολουθιῶν καί τυπικῶν διατάξεων. Δηλ. λές ὅτι Καὶ νῦν, τοῦ Ὁσίου...Το λογικό θα ήταν και καθημερινή να προηγείται της Ινδίκτου.
ΤΑΣ, ΤΞ, ΤΔ, ΤΠ και ΤΡ = ΤΑΣ.ΤΑΣ, ΤΞ, ΤΔ, ΤΠ και ΤΡ, όπου ορίζουν το εωθινό, με τα ΤΕ και ΤΜΕ, όπου ορίζουν της ινδίκτου αντίστοιχα.
Δέν ψάλλεται τοῦ Ὁσίου, θέλεις νά πεῖς, ὅπως ὀρθά ἀπάντησε ὁ Δημήτρης.
κι αὐτό ἐννοῦσα κι ἐγώ.
ΥΓ. Βέβαια, κάπου κάποιος μάθαμε ὅτι σήμερα ἔψαλε Δόξα, Ἐκ ῥίζης ἀγαθῆς, ἀγαθὸς ἐβλάστησε καρπός, ὁ ἐκ βρέφους ἱερὸς Συμεών...Αὐτό δείχνει ἄγνοια στοιχειωδῶν κανόνων δομῆς ἀκολουθιῶν καί τυπικῶν διατάξεων. Δηλ. λές ὅτι Καὶ νῦν, τοῦ Ὁσίου...Το λογικό θα ήταν και καθημερινή να προηγείται της Ινδίκτου.
Δέν μπορῶ νά γράψω τίποτε ἄλλο...
Θέλεις πολύ διάβασμα...
Τα ΔΙΠΤΥΧΑ οφείλουν να τηρούν το ΤΜΕ κι όχι το ΤΑΣ. Κι εγώ μπορεί να έχω επιφυλάξεις για κάποιες διατάξεις του ΤΜΕ αλλά - όπως είπε κι ο π. Μάξιμος- το ΤΜΕ μπορεί να διασώζει διατάξεις εξίσου παλαιές ή ορθές. Προσωπικά σχολίασα την ψαλμωδία του "Εκ ρίζης" ως δοξαστικού των Αίνων, όπως και την τυχόν πρόταξη του Δοξαστικού της Ινδίκτου που (χαίρομαι) έγινε από παρανόηση ή κακή διατύπωση.Μπορεί να μην διατύπωσα την (αφελή) απορία μου καλά.Δεν είπα τίποτα για το.. και νύν.
Δεν μου άρεσε το ..σχόλιο και η απάντηση. Δικαιωμά σας.
Π.χ. περισσότερο θα συμφωνούσα με αυτό: αποσπασμα απο το Τυπικο της Κύπρου
«Εὐλογήσεις τὸν στέφανον τοῦ ἐνιαυτοῦ τῆς χρηστότητός σου, καὶ
τὰ πεδία σου πλησθήσονται πιότητος».
Δόξα: τὸ Ιʹ ἑωθινόν• «Μετὰ τὴν εἰς ᾅδου κάθοδον».
Καὶ νῦν• «Ὑπερευλογημένη».
Δοξολογία μεγάλη καὶ τὸ «Σήμερον σωτηρία
Τοῦ Κυρίου!Πάτερ Μάξιμε την ευχή σας. Δυστυχώς αυτά και άλλα πολλά βασικά περί της λατρείας τάξεως όχι μόνο αγνοούνται υπό των ιεροψαλτών αλλά θεωρούνται από πολλούς ξεπερασμένες ιδιοτροπίες.
Οχι...απλα οταν ειναι σε Κυριακη δεν ψαλλεται το Εωθινον...:wink:
Στό ΣΤ πού ἐκδόθηκε ἐν τῷ μεταξύ, ἤτοι τῷ 2006. Δέν τό κατάλαβες ἀπό τά προηγούμενα;Φέτος ὅμως τὰ δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου ὅριζαν νὰ ψαλεῖ Ἐωθινόν, ἐνῶ τὸ 2002 (πάλιν ἐν ἡμέρᾳ Κυριακῇ) ὅριζαν νὰ ψαλεῖ τὸ "Ὁ ἀρρήτῳ σοφίᾳ". Ποῦ ἐρείδονται οἱ τυπικολόγοι;
Ναί, τώρα εἶδα ὅτι ἀναφέρεται στά Ἀπορούμενα, κεφ. α΄. Μεταγενέστερη διάταξη, πού βάζει (μετά τά 3 ἰδιόμελα τῆς ἰνδίκτου) καί 8ο στιχηρό τό ἰδιόμελο-δοξαστικό τοῦ ὁσίου, ἐνῶ ὁ π. Κων. Παπαγιάννης κατά τήν ἄποψή του ὡς 8ο (μετά τά ἰδιόμελα πού κι ἐκεῖνος ὁρίζει) μπορεῖ νά ψαλεῖ τό δοξαστικό-ἰδιόμελο τῆς ἰνδίκτου.Ἀναφορικά μέ τό ΣΤ καί ΤΑΣ ἐπειδή εἶμαι ἐκτός σπιτιοῦ καί βιβλιοθήκης, βλέπω μόνον ἀπό ἀρχεῖο στό λάπτοπ ΤΑΣ 1685, δέν βλέπω κάτι γιά διάταξη Κυριακῆς, παρά μόνον ὅτι σέ περίπτωση προηγοῦνται τά ἀναστάσιμα. Θά δῶ στό σπίτι μου καί ἴσως ἐπανέλθω.