Ενδιαφέρον άρθρο από εφημερίδα της Χίου με τίτλο "H οξεία μικροφωνίτιδα στην ψαλτική τέχνη".
κ. Μανιάτη καλώς ωρισες.
Συμφωνώ απόλυτα με όσα ναναλυτικά αναφέρεις γιά το αντικείμενο του θέματος.Τοποθετείς τα πράγματα στη σωστή τους βάση.Όντως οι ψάλτες στους Ι.Ν. θεωρούνται από πολλούς Μητροπολίτες ,ιερείς και εκκλησιαστικά συμβούλια ως αναγκαία κακά.Αλλά το θέμα δεν εξαντλείται ούτε λύνεται γιατί δεν υπάρχει ενιαία γραμμή ούτε όπως σωστά αναφέρεις εφαρμόζεται έστω αυτός ο υποτυπώδης ισχύων κανονισμός ιεροψαλτών.
Εύχομαι υγεία ατομική και οικογενειακή καλή δύναμη για την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα.
Γ.Π.
Όσο για την ενιαία γραμμή, θα πω μετά λύπης μου ότι οι ευθείες και οι τεθλασμένες δεν συμπορεύονται καιρό τώρα...
Αθωνίτης;5758 said:Κ.Μανιάτη χαίρετε πολύ καλά τα λέτε και έχετε απόλυτο δίκαιο δυστιχώς κάποτε τα έζησα παρότι μικρός στην ηλικία, και διαβαζοντας σας με θυμήσατε καταστάσεις και καταστάσεις....
Επειδή πλέον όμως αποκλείεται να υπάρχει διόρθωση απτην απέναντι πλευρά, μήπως θα πρεπε οι ψάλτες να αναζητούν άλλες λύσεις ώστε να μήν γίνονται κουραστικοί??Γιατί πιστεύω ότι θα συμφωνείτε ότι πολλοι εκ των υμων και ημων δυστιχως πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν ότι γίνονται κουραστικοί....
Αν με ρωτήσετε, πιστεύω ότι ένας καλός τρόπος να αλλάξει η ηχητική κατάσταση που επικρατεί μέσα στην εκκλησία είναι να μεριμνήσουν οι πρωτοψαλτες να συγκροτούν χορωδίες, ώστε να σπάει αυτήν η μονωδία αλλα και να μην χρειάζεται να γκαρίζει ο ψαλτης για να ακουστει...
Ετσι πιστεύω ότιι πιο ξεκούραστα θα βγαίνουν οι ακολουθίες αλλα και το σημαντικότερο πιο εκκλησιαστικά και κατανυκτικά....γνωμη μου.
Χαιρετε.
Καλημέρα!
Οι καιροί πλέον εχουν αλλάξει και ειμαστε αναγκασμένοι για διάφορους λόγους να χρησιμοποιούμε μικροφωνα.
το θέμα ειναι πως;
Οι εγκαταστάσεις στους περισσότερους ναους ειναι κακες, ελλειψη μονιτορ κλπ κλπ
Το κύριο προβλημα μας ως ψάλτες ειναι ότι δε μπαινουμε στη θεση των ακροατων- εκκλησιαζομένων. Μου εχουν πει μια φορα 'αν ηθελα ενταση ντισκο' θα πηγαινα στη ντισκο κι οχι στην εκκλησια'!
Τι ακουν αυτοι οι ανθρωποι; ποσο δυνατα-σιγα; καθαρα; καταλαβαινουν τα λογια μας όταν εμεις περιμενουμε να ακουσουμε τον αντιλαλο της φωνης μας απο καποιο ηχειο για να πεισθούμε οτι ακουγομαστε; Καλο θα ηταν να βαλουμε καποιο φιλο (να ξερει και πεντε πραγματα...) κατα τη διαρκεια καποιων ακολουθιων να μας πει μετά τι ακουει, απο διαφορα σημεια του ναου.
Οι κακές εγκαταστασεις γινονται χειρότερες αν δεν τις χρησιμοποιούμε σωστα, ή τελος παντων συμφωνα με τις δυνατότητες τους.
Την αλλοίωση της φωνης μας; Την εχουμε σκεφτει; Εντάξει, μερικες φορες μας ΄φτιαχνει΄, μας χαλάει ομως περισσοτερες.
Ας κανουμε λοιπόν την αυτοκριτική μας πρωτα...
Στην ουσία, για να μην παρεξηγηθω, συμφωνώ με τους προηγούμενους για το πως αντιμετωπιζόμαστε απο τους ιερεις, τα συμβουλια κλπκλπ. κι εγω στο ιδιο στρατόπεδο ειμαι...
Οσον αφορά τη συγκρότηση χορού στο ναο, επειδη αναφερθηκε και αυτο, νομιζω οτι το τελειο αποτέλεσμα ερχεται με γνωστες μουσικους-ψαλτες, προβες κλπ, ομως ακομη και αυτοι οι προθυμοι κυριοι μπορουν να ψαλλουν απλους υμνους μαζι με τον ψαλτη και στα δυσκολα ας μη λενε τιποτα. Απ το ολότελα καλη κι η Παναγιωταινα, που λεει κι ο λαος μας. η χορωδια ειναι οντως δυσκολη υπόθεση.
Ομως, καλό ειναι να κανουμε ΕΜΕΙΣ αυτο που μπορούμε και υστερα να ζητησουμε και απο τους αλλους να κανουν αυτο που πρεπει.
Ευστάθιος Μεντζάς
Monitor στο αναλόγιο, να ακούς τι λές. Δυνατά.
Και στον Ναό να είναι πιο διακριτικός ο ήχος.
Δεν βρίσκω άλλη λύση...
Καλημέρα!
Οι καιροί πλέον εχουν αλλάξει και ειμαστε αναγκασμένοι για διάφορους λόγους να χρησιμοποιούμε μικροφωνα.
το θέμα ειναι πως;
Οι εγκαταστάσεις στους περισσότερους ναους ειναι κακες, ελλειψη μονιτορ κλπ κλπ
Το κύριο προβλημα μας ως ψάλτες ειναι ότι δε μπαινουμε στη θεση των ακροατων- εκκλησιαζομένων. Μου εχουν πει μια φορα 'αν ηθελα ενταση ντισκο' θα πηγαινα στη ντισκο κι οχι στην εκκλησια'!
Τι ακουν αυτοι οι ανθρωποι; ποσο δυνατα-σιγα; καθαρα; καταλαβαινουν τα λογια μας όταν εμεις περιμενουμε να ακουσουμε τον αντιλαλο της φωνης μας απο καποιο ηχειο για να πεισθούμε οτι ακουγομαστε; Καλο θα ηταν να βαλουμε καποιο φιλο (να ξερει και πεντε πραγματα...) κατα τη διαρκεια καποιων ακολουθιων να μας πει μετά τι ακουει, απο διαφορα σημεια του ναου.
Οι κακές εγκαταστασεις γινονται χειρότερες αν δεν τις χρησιμοποιούμε σωστα, ή τελος παντων συμφωνα με τις δυνατότητες τους.
Την αλλοίωση της φωνης μας; Την εχουμε σκεφτει; Εντάξει, μερικες φορες μας ΄φτιαχνει΄, μας χαλάει ομως περισσοτερες.
Ας κανουμε λοιπόν την αυτοκριτική μας πρωτα...
Στην ουσία, για να μην παρεξηγηθω, συμφωνώ με τους προηγούμενους για το πως αντιμετωπιζόμαστε απο τους ιερεις, τα συμβουλια κλπκλπ. κι εγω στο ιδιο στρατόπεδο ειμαι...
Οσον αφορά τη συγκρότηση χορού στο ναο, επειδη αναφερθηκε και αυτο, νομιζω οτι το τελειο αποτέλεσμα ερχεται με γνωστες μουσικους-ψαλτες, προβες κλπ, ομως ακομη και αυτοι οι προθυμοι κυριοι μπορουν να ψαλλουν απλους υμνους μαζι με τον ψαλτη και στα δυσκολα ας μη λενε τιποτα. Απ το ολότελα καλη κι η Παναγιωταινα, που λεει κι ο λαος μας. η χορωδια ειναι οντως δυσκολη υπόθεση.
Ομως, καλό ειναι να κανουμε ΕΜΕΙΣ αυτο που μπορούμε και υστερα να ζητησουμε και απο τους αλλους να κανουν αυτο που πρεπει.
Ευστάθιος Μεντζάς
Monitor στο αναλόγιο, να ακούς τι λές. Δυνατά.
Και στον Ναό να είναι πιο διακριτικός ο ήχος.
Δεν βρίσκω άλλη λύση...
[Το μικρόφωνο που χρησιμοποιώ είναι εδώ:
http://www.thomann.de/gr/neumann_kms105.htm ]
Πυκνωτικό (Condenser) και όχι δυναμικό (Dynamic); Φαίνεται οτι το έχει ψάξει για αυτό σε ρωτάω γιατί ενδιαφέρομαι. Ευχαριστώ.
Πυκνωτικό (Condenser) και όχι δυναμικό (Dynamic); Φαίνεται οτι το έχεις ψάξει για αυτό σε ρωτάω γιατί ενδιαφέρομαι. Ευχαριστώ.
Αυτοκριτική πιστεύω υπάρχει από αρκετούς συναδέλφους. Δεν είναι όλοι με τα μυαλά πάνω από τη σκούφια. Όσο για το να βάλουμε φίλους να ακούσουν πως ακουγόμαστε κλπ, μήπως απλά με αυτόν τον τρόπο συντηρούμε την αδιαφορία η οποία είναι η ρίζα του κακού και προσπαθούμε εμείς μονομερώς και αναποτελεσματικά να αλλάξουμε την κατάσταση αλλά με ημίμετρα;
Όσο για τους συμμετέχοντες μή έχοντας γνώσεις μουσικής, συμφωνώ ότι βοηθούν πολύ, αν είναι καλοί "πρακτικοί". Αν όμως όχι; Πώς να εμπιστευτείς το μέλος σε κάποιον έτσι; Και ποια η δυνατότητα συμμετοχής του, και μέχρι ποίου σημείου; Το να είναι κάποιοι πρακτικοί δίπλα μας και να ισοκρατούν ή να βοηθούν ψάλλοντας προσόμοια, έχοντας βέβαια τη γνώση που χρειάζεται, το καταλαβαίνω, αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα από τη χορωδία!
Αξίζει δηλαδή με λίγα λόγια να κάνουμε μια χορωδία "να'χαμε να λέγαμε" για τα κύριε ελέησον και για τα αντίφωνα μόνο; Αν είναι να έχω μια ομάδα βοηθών απαίδευτη και καθαρά επικουρική χορωδιακά σε 2-3 μουσικά μέλη μόνο, απατώντας και αυταπατόμενος περί της υπάρξεως χορωδίας στο ναό, ή ακόμα χειρότερα απλά και μόνο για να ξεκουράζομαι εγώ, προτιμώ να κουράζομαι και να ακούγονται πράγματα σωστά, παρά να ρισκάρω να ακουστεί κάτι άσχημο έστω και αν αυτό κρατήσει μερικά δευτερόλεπτα...
Καλή η Παναγιώταινα, δεν λέω, αλλά εξαρτάται για ποια Παναγιώταινα μιλάμε. Έχει και όμορφες, έχει και άσχημες το χωριό! Αλλ' επιπλέον, συγχωρέστε με, αλλά νομίζω πως η Παναγιώταινα δεν θα πρέπει να είναι το ζητούμενό μας. Η Παναγιώταινα δεν έχει ούτε θέση ούτε λόγο ύπαρξης στο Αναλόγιο, ιδίως αν το "ολότελα" είναι πιο εύηχο απ' αυτήν, στην περίπτωσή μας...
Ενδιαφέρον άρθρο από εφημερίδα της Χίου με τίτλο "H οξεία μικροφωνίτιδα στην ψαλτική τέχνη".