Νέο προπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα «Βυζαντινή Μουσική – Ψαλτική Τέχνη» από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
ουν μαθαίνω και υπο

Ε, αυτό σίγουρα είναι ειρωνία και κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζεται, συγχωράτε με κ. Τζαρκ (άνευ ειρωνίας)
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Αν μου επιτρέπετε (προς όλους που συζητάμε εδώ)

Το κόστος 40.000, προνομιακή τιμή 20.000 (που μάλλον θα καθιερωθεί στο τέλος) δεν είναι εκτός τόπου και χρόνου, αν και υψηλό.

Εννοώ, οπουδήποτε στον κόσμο αποφασίσει κάποιος να γραφτεί σε Πανεπιστήμιο και να παρακολουθήσει ένα πλήρες πρόγραμμα σπουδών (όπως αυτό) διάρκειας 4 ετών, τόσα θα έδινε, ένα 20ρικο τουλάχιστον (εκτός από την Ελλάδα που είναι τζάμπα η τριτοβάθμια εκπαίδευση, κι ας διαμαρτύρονται οι φοιτητές ότι δεν έχουμε τζάμπα παιδεία κτλ).

Το μόνο ίσως, επειδή μιλάμε για ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα χωρίς συνεχή φυσική παρουσία, θα μπορούσε να είναι λίγο χαμηλότερο το κόστος καθώς δεν θα υπάρχει χρήση/φθορά υποδομών του πανεπιστημίου, δεν θα διανέμονται (φαντάζομαι-δε γνωρίζω) συγγράματα σε χάρτινη έκδοση παρά ηλεκτρονικά αρχεία (pdf) κι όποιος θέλει τα εκτυπώνει, κτλ.
Λογικά θα δικαιούται κάποιος να αξιοποιεί τις υποδομές του Πανεπιστημίου Κύπρου που δικαιούνται όλοι οι "κανονικοί" φοιτητές... αν βέβαια μένει στην Κύπρο (δεν πάς στο γυμναστήριο της πανεπιστημιούπολης για παράδειγμα αν δε μένεις εκεί κτλ)

Εν ολίγοις, μια χαρά "κανονικό" είναι το κόστος, αν και βέβαια τσουχτερό για τον μέσο άνθρωπο.
 

tzark

Μέλος
Ε, αυτό σίγουρα είναι ειρωνία και κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζεται, συγχωράτε με κ. Τζαρκ (άνευ ειρωνίας)
Δεν είναι καθόλου ειρωνεία ........δεν καταλαβαίνω το πνεύμα σας. Πάντα γίνεται να υπάρχουν υποτροφίες σε ΑΡΙΣΤΟΥΣ!!! θα το δείτε αυτό.
 

ΠΜΧ

...
Αν μου επιτρέπετε (προς όλους που συζητάμε εδώ)

Το κόστος 40.000, προνομιακή τιμή 20.000 (που μάλλον θα καθιερωθεί στο τέλος) δεν είναι εκτός τόπου και χρόνου, αν και υψηλό.

Εννοώ, οπουδήποτε στον κόσμο αποφασίσει κάποιος να γραφτεί σε Πανεπιστήμιο και να παρακολουθήσει ένα πλήρες πρόγραμμα σπουδών (όπως αυτό) διάρκειας 4 ετών, τόσα θα έδινε, ένα 20ρικο τουλάχιστον (εκτός από την Ελλάδα που είναι τζάμπα η τριτοβάθμια εκπαίδευση, κι ας διαμαρτύρονται οι φοιτητές ότι δεν έχουμε τζάμπα παιδεία κτλ).

Το μόνο ίσως, επειδή μιλάμε για ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα χωρίς συνεχή φυσική παρουσία, θα μπορούσε να είναι λίγο χαμηλότερο το κόστος καθώς δεν θα υπάρχει χρήση/φθορά υποδομών του πανεπιστημίου, δεν θα διανέμονται (φαντάζομαι-δε γνωρίζω) συγγράματα σε χάρτινη έκδοση παρά ηλεκτρονικά αρχεία (pdf) κι όποιος θέλει τα εκτυπώνει, κτλ.
Λογικά θα δικαιούται κάποιος να αξιοποιεί τις υποδομές του Πανεπιστημίου Κύπρου που δικαιούνται όλοι οι "κανονικοί" φοιτητές... αν βέβαια μένει στην Κύπρο (δεν πάς στο γυμναστήριο της πανεπιστημιούπολης για παράδειγμα αν δε μένεις εκεί κτλ)

Εν ολίγοις, μια χαρά "κανονικό" είναι το κόστος, αν και βέβαια τσουχτερό για τον μέσο άνθρωπο.
Βασικά, δεν λέω ακριβώς αυτό.
Κατ' αρχάς, ότι είναι τσουχτερό για έναν μέσο μισθό, αντικειμενικώς, είναι.
Αλλά και πάλι δεν αναφέρθηκα τόσο πολύ σε αυτό. Αυτό που με προβληματίζει είναι το αντικείμενο μιας σχολής και η κοστολόγησή του.

Πχ, αν ήταν σχολή πληροφορικής ή ηλεκτρολόγων, εφάμιλλες του Καποδιστριακού και του Πολυτεχνείου, θα έλεγα ότι είναι νορμάλ. Γιατί από μια τέτοια σχολή είναι σχετικά εύκολο να απορροφηθείς στη συνέχεια και, μάλιστα, αν είσαι και καλός στην δουλειά σου, υπάρχει η πιθανότητα να ανελιχθείς σε πολύ υψηλότερα κλιμάκια (μισθολογικά και αναγνωρισιμότητας).

Το θέμα είναι πως το κόστος στην ζωή πάει με συγκεκριμένες παραμέτρους. Πόσος είναι ο μέσος μισθός του εν λόγω λειτουργήματος. Πόσες οι συνολικές θέσεις; Πόσες οι θέσεις που είναι άδειες; Ποιά τα συνήθη κριτήρια επιλογής στις θέσεις αυτές; Κλπ κλπ.

Με αυτά τα δεδομένα, θαρρώ ότι ο (μέσος) ψαλτικός κόσμος βρίσκεται πολύ κοντά στον πάτο. Ασχέτως αν πρέπει ή όχι να πληρώνονται οι ψάλτες ή αν κάποιος συμφωνεί, υπάρχουν άτομα που ζουν από την ψαλτική.

Υπ' αυτής της λογικής το θεωρώ υπερβολή. Βέβαια, ξαναλέω, έχει ο Θεός. Καλά καλά δεν ξεκίνησε, μην το θάψω κιόλας...
 

Μάριος

Μέλος
Εννοώ, οπουδήποτε στον κόσμο αποφασίσει κάποιος να γραφτεί σε Πανεπιστήμιο και να παρακολουθήσει ένα πλήρες πρόγραμμα σπουδών (όπως αυτό) διάρκειας 4 ετών, τόσα θα έδινε, ένα 20ρικο τουλάχιστον (εκτός από την Ελλάδα που είναι τζάμπα η τριτοβάθμια εκπαίδευση, κι ας διαμαρτύρονται οι φοιτητές ότι δεν έχουμε τζάμπα παιδεία κτλ).

Σχετικά με αυτό θα ήθελα να προσθέσω ότι σαν Έλληνας πολίτης, σπούδασα στην Γερμανία μηχανικός υπολογιστών (computer engineer) με κόστος 300€ το εξάμηνο μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της περιοχής (Nordrhein Westfalen) και επίσης το κόστος των υλικών των εργαστηρίων.
Και επίσης είμαι 100% σίγουρος ότι παρόμοιες τιμές ισχύουν για πανεπιστήμια στην Σκωτία (Εδιμβούργο) αλλά και άλλες χώρες της Ευρώπης.

Κάθε πανεπιστήμιο και χώρα έχει τον δικό του τρόπο λειτουργίας σίγουρα αλλά όπως και να έχει τα 40000-20000 θα ήταν πιο λογικό να ήταν 20000-10000 για ένα τέτοιο πτυχίο αλλά αυτό είναι πάντα προσωπική άποψη. Το πανεπιστήμιο γνωρίζει το κόστος λειτουργίας του τμήματος κλπ. Εγώ το μόνο που μπορώ να πω είναι η προσωπική μου άποψη για το πως βλέπω το συγκεκριμένο θέμα.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Πολύ ωραία όλα αυτά. Καιρός ήταν να δημιουργηθεί μια πανεπιστημιακή σχολή με στόχευση στην τέχνη της μουσικής μας και όχι αποκλειστικά στην έρευνα των χειρογράφων! Επειδή, όμως, σε κάθε επένδυση πρέπει να προηγείται μια μελέτη σκοπιμότητας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το αν και πότε θα αποσβεστεί, σε ένα επάγγελμα σαν το ιεροψαλτικό, που στη συντριπτική πλειοψηφία των ναών ανά την επικράτεια ο μέσος μισθός είναι 300-400€ ή και λιγότερο με λίγες εξαιρέσεις σε κεντρικούς ναούς στα αστικά κέντρα, δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο. Σημειωτέον πως, σε μια σωστή μελέτη σκοπιμότητας, θα πρέπει να ληφθεί η διαφορά του μισθού που υπολογίζουμε να παίρνουμε μετά τις σπουδές σε σχέση με αυτόν τον οποίο ήδη παίρνουμε από την ψαλτική και όχι ο συνολικός. Και όλα αυτά, ενώ το επάγγελμά μας είναι τελείως ανοιχτό, σε σημείο να κατέχουν αναλόγια άνθρωποι που δεν ξέρουν να πουν σωστά ούτε ένα προσόμοιο, αλλά και που, ως παραδοσιακή τέχνη, η μαθητεία κοντά σε παραδοσιακό δάσκαλο είναι αυτή που διαμορφώνει τον ψάλτη και όχι οι όποιοι τίτλοι σπουδών (δεν αμφισβητώ την αξία των συγκεκριμένων καθηγητών). Επίσης, δυστυχώς, γνωρίζουμε ότι οι περισσότεροι ναοί ούτε καν προκηρύσσουν τις ιεροψαλτικές θέσεις, κάνουν απευθείας αναθέσεις (μιλάμε πάντα για τις δηλωμένες θέσεις, γιατί αν πιάσουμε και τα «μαύρα», εκεί γίνεται πανικός), αλλά και να το κάνουν, σπανιότατα είναι αδιάβλητη η διαδικασία επιλογής. Συνεπώς, αν και θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να παρακολουθήσω την ύλη ως συμπλήρωμα και εμβάθυνση στις ήδη υπάρχουσες ψαλτικές μου γνώσεις, πολλώ δε μάλλον να αποκτήσω κι έναν ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών σχετικό με την τέχνη που διακονώ, θεωρώ απαγορευτικά τα έξοδα για κάτι τόσο ρομαντικό και με αντίκρισμα αμφίβολο.
 
Last edited:

ΠΜΧ

...
Πολύ ωραία όλα αυτά. Καιρός ήταν να δημιουργηθεί μια πανεπιστημιακή σχολή με στόχευση στην τέχνη της μουσικής μας και όχι αποκλειστικά στην έρευνα των χειρογράφων! Επειδή, όμως, σε κάθε επένδυση πρέπει να προηγείται μια μελέτη σκοπιμότητας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το αν και πότε θα αποσβεστεί, σε ένα επάγγελμα σαν το ιεροψαλτικό, που στη συντριπτική πλειοψηφία των ναών ανά την επικράτεια ο μέσος μισθός είναι 300-400€ ή και λιγότερο με λίγες εξαιρέσεις σε κεντρικούς ναούς στα αστικά κέντρα, δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο. Σημειωτέον πως, σε μια σωστή μελέτη σκοπιμότητας, θα πρέπει να ληφθεί η διαφορά του μισθού που υπολογίζουμε να παίρνουμε μετά τις σπουδές σε σχέση με αυτόν τον οποίο ήδη παίρνουμε από την ψαλτική και όχι ο συνολικός. Και όλα αυτά, ενώ το επάγγελμά μας είναι τελείως ανοιχτό, σε σημείο να κατέχουν αναλόγια άνθρωποι που δεν ξέρουν να πουν σωστά ούτε ένα προσόμοιο, αλλά και που, ως παραδοσιακή τέχνη, η μαθητεία κοντά σε παραδοσιακό δάσκαλο είναι αυτή που διαμορφώνει τον ψάλτη και όχι οι όποιοι τίτλοι σπουδών (δεν αμφισβητώ την αξία των συγκεκριμένων καθηγητών). Επίσης, δυστυχώς, γνωρίζουμε ότι οι περισσότεροι ναοί ούτε καν προκηρύσσουν τις ιεροψαλτικές θέσεις, κάνουν απευθείας αναθέσεις (μιλάμε πάντα για τις δηλωμένες θέσεις, γιατί αν πιάσουμε και τα «μαύρα», εκεί γίνεται πανικός), αλλά και να το κάνουν, σπανιότατα είναι αδιάβλητη η διαδικασία επιλογής. Συνεπώς, αν και θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να παρακολουθήσω την ύλη ως συμπλήρωμα και εμβάθυνση στις ήδη υπάρχουσες ψαλτικές μου γνώσεις, πολλώ δε μάλλον να αποκτήσω κι έναν ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών σχετικό με την τέχνη που διακονώ, θεωρώ απαγορευτικά τα έξοδα για κάτι τόσο ρομαντικό και με αντίκρισμα αμφίβολο.
Αγαπητέ Γιάννη,
Νομίζω ότι το μήνυμά σου είναι εξαιρετικά τοποθετημένο και με πολύ σαφή επιχειρήματα! Με εκφράζει ΠΛΗΡΩΣ!

Υγ: αν και θα το ξέρεις ήδη... Σύντομα θα χειροτονηθεί ένας φίλος από τα παλιά...:)
 

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
Ένα υψηλό όραμα που χτίσαμε μοναχικά με αγάπη, περίσσιο θράσος και προφανή τόλμη, ήδη από το 2012 με το Haris Symeonidis, με τη χάρη του Θεού, σχηματίζεται αχνά (αλλά στέρεα) στον ορίζοντα... Το πρώτο (διεθνώς) Προπτυχιακό Πρόγραμμα Βυζαντινής Μουσικής - Ψαλτικής Τέχνης που θα προσφέρεται από φέτος, ως e-learning -BA με 240 ECTS-, ΔΙΕΘΝΩΣ, από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, είναι πραγματικότητα!
Η χάρη του Θεού δεν άφησε αναπάντητες τις προσευχές μας και μετά από αλλεπάλληλες αποτυχίες, αναστολές ακόμα και λοιδορίες και συκοφαντίες, πρώτα μας αξίωσε (από το 2017) να βρεθούμε στο τιμόνι της ΟΜΣΙΕ Ομοσπονδία Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος.
Ακολούθως, οδήγησε τα βήματά μας αρχικά στον π. Ειρηναίο Νάκο, Γενικό Διευθυντή στο Εκκλησιαστικό Ίδρυμα Βυζ. και Παραδ. Μουσικής Ιεράς..., στον άρτι ψηφισθέντα Σεβ. Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. ΣΥΜΕΩΝ (μέχρι προχτές Πρωτοσύγκελλο της ΙΑΑ) και τελικά στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ) ο οποίος, με τη σοφία και την αγάπη του, έφερε στη ζωή μας τον... "φύλακα άγγελό" μας, τον π. Θεολόγο Αλεξανδράκη, Αναπληρωτή Διευθυντή του ΙΠΕ (Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως), Αρχιτέκτονα και Θεματοφύλακα αυτού του μεγάλου επιτεύγματος!
Το Σύμφωνο Συνεργασίας που σύντομα υπογράφηκε μεταξύ μας (το πρώτο στην ιστορία της ΟΜΣΙΕ) απέδωσε γρήγορα ευλογημένους και "γευστικότατους" καρπούς: Δύο πρωτότυπα και "πρωτόγνωρα", για τη Βυζαντινή Μουσική, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, αποτέλεσμα επίπονης και... αφιλοκερδούς προσπάθειας της ομάδας μας, που ήδη πλαισιώθηκε από καλούς συνεργάτες όπως οι Άρχοντες Φώτιος Κετσετζής (Photios Ketsetzis), Φώτης Γιαννακάκης, Stamatios Kissas, George Demelis, η μεγάλη κυρία της Ελληνικής Λαογραφίας Αικατερίνη Καμηλάκη, η ευλογημένη και πάντοτε δοτική και φιλόπονη σύζυγός μου Eleni Spyrakis, και ο διακεκριμένος μουσικολόγος Δημοσθένης Φιστουρής, που ευελπιστούμε άμεσα να προσφέρονται προς καταρτισμό των ευγενών συναδέλφων και των φιλόμουσων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Η "μικρή ζύμη" είχε ήδη διαμορφωθεί και το φθινόπωρο του 2018 τα καλά νέα μας δημιούργησαν δικαιολογημένο ενθουσιασμό: To European University Cyprus, ένας πρωτοπόρος και αξιόπιστος ακαδημαϊκός φορέας της Κύπρου αποδέχθηκε την πρότασή μας και επιθυμούσε να προχωρήσει στην δημιουργία του Προγράμματος! Η επίσκεψη του Προέδρου κ. Χριστόφορου Χατζηκυπριανού και του Πρύτανη Kosta Gouliamos στην Αθήνα και η συνάντησή μας δεν άφηνε πλέον καμιά σκιά ή αμφιβολία: "Προχωράμε μπροστά!"
Η ομάδα πλέον έγινε μεγάλη και οι προδιαγραφές της εξακοντίστηκαν με τη συμμετοχή του Καθηγητή Γεωργίου Φίλια, του Ομοτ. Καθ. π. Σπυρίδωνα Αντωνίου, του Δημήτρη Μπαλαγεώργου, του Γιάννης Λιάκος, του Νικος Γκουραρος, καθώς και άλλων εκλεκτών συντελεστών. Ακολούθησαν μήνες έντασης, πολύωρης εργασίας, μελέτης πηγών, οργάνωσης της πρωτογενούς μας σκέψης πάνω σε επιστημονικά και δοκιμασμένα πρότυπα και πρωτόκολλα σχηματοποίησης των syllabus, των Προγραμμάτων, της Βιβλιογραφίας και των Πηγών... Γόνιμος διάλογος, άγχος, συχνά ακόμα και εντάσεις οδήγησαν την Άνοιξη του 2019 (χρόνος ρεκόρ από κάθε άποψη!!!) να υποβληθεί το πρώτο μέρος του Προγράμματος.
Τα γράφω όλα αυτά, αρχικά και σύντομα προς στιγμή..., για να δοξάσω το όνομα του Θεού για όσα πετύχαμε, να ευχαριστήσω όλους όσοι πίστεψαν σε αυτό το όραμα και κυρίως να ευχηθώ καλή δύναμη σε όσους πρόκειται να το σηκώνουν στα χέρια τους ως Καθηγητές και εφεξής διαμορφωτές του. Να τους έχει ο Θεός καλά, δια πρεσβειών του Αγίου Ανδρέου Κρήτης, και να τους δίνει δύναμη, ώστε δια του Προγράμματος αυτού να προάγεται η ιερή Βυζαντινή μας Μουσική και να τελείται διαρκώς δοξολογία με ψαλμούς και ύμνους και ωδές πνευματικές στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος... ΑΜΗΝ!
 

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
Κάποιες παραπάνω πληροφορίες, όπως σχετικά με το διδακτικό προσωπικό;

Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2017, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του Φακέλου Ένταξης της Ψαλτικής Τέχνης, από την Ελλάδα και την Κύπρο, στον Διεθνή Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο ΑΥΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ της Ανθρωπότητας της UNESCO.
Με παραίνεση και ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ, η ΟΜ.Σ.Ι.Ε. και το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης (ΙΠΕ) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, προχωρήσαμε από κοινού στην υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας καρπό του οποίου αποτελεί η εκπόνηση και πιστοποίηση δύο (πρώτων) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ για την ψαλτική, που αναμένεται να προσφερθούν μέσα στο β' εξάμηνο του 2019 (πανελλαδικά, μέσω των κατά τόπους Συλλόγων Ιεροψαλτών και των Ιερών Μητροπόλεων).
Στο πλαίσιο αυτό "έπεσε ο σπόρος" της δημιουργίας ενός προπτυχιακού τμήματος Βυζαντινής Μουσικής με τηλε-εκπαίδευση (το σκεπτικό θα το αναλύσω με διακριτό post). Ως γνωστόν στην Ελλάδα δεν επιτρέπονται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια γιαυτό, μετά από διεθνή έρευνα, επελέγη η Κύπρος.
Μέσα στο 2019 οι προετοιμασίες εντάθηκαν και καταλήξαμε, μετά το Πάσχα του 2019, να υποβληθεί στον Κυπριακό φορέα Πιστοποίησης ο σχετικός φάκελος.
Για την προετοιμασία του (...ογκοδεστάτου!!) φακέλου συνεργάστηκαν, με επικεφαλής τον πανοσ. Αρχιμανδρίτη Θεολόγο Αλεξανδράκη και τον Καθηγητή Θεολογίας κ. Γεώργιο Φίλια, τα στελέχη της Ομοσπονδίας Κωνσταντίνος Πολίτης (...δηλαδή εγώ...) ως Πρόεδρος και ο Χαραλάμπης Συμεωνίδης, (Κοσμήτωρ) ο π. Ειρηναίος Νάκος (Διευθυντής του Ιδρύματος Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής ΙΑΑ) και ο π. Ιωάννης Μπούτσης (Αρχιδιάκονος του Μακαριωτάτου), οι Άρχοντες Πρωτοψάλτες κ. Φώτιος Κετσετζής, Φώτιος Γιαννακάκης, Σταμάτιος Κίσσας, ο κ. Γεώργιος Δεμελής και εσχάτως ο κ. Γεώργιος Χατζηχρόνογλου που εκπόνησαν το κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών που αφορά τη Θεωρία και την Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης-Βυζαντινής Μουσικής. (περίπου 16 μαθήματα από τα 40 συνολικά του προγράμματος...)
Τη θεολογική και εκκλησιολογική πτυχή της Ψαλτικής Τέχνης-Βυζαντινής Μουσικής οριοθέτησαν με σειρά μαθημάτων που θα προσφέρονται σε όλα τα εξάμηνα σπουδών οι Σεβ. Μητροπολίτες Ρόδου κ. Κύριλλος, ο Σεβ. Μητροπολίτης Εδέσσης κ. Ιωήλ, ο καθηγητής κ. Φίλιας και ο π. Θεολόγος Αλεξανδράκης.
Τα συναφή επιστημονικά αντικείμενα (παλαιογραφία, ιστορία, παιδαγωγικά, διδακτική, μουσικοθεραπεία, ευρωπαϊκή μουσική, πληροφορική, πολιτιστική διαχείριση, ελληνική γλώσσα, κ.α.) επεξεργάστηκαν οι Καθηγητές π. Σπυρίδων Αντωνίου, κ. Δημήτριος Μπαλαγεώργος, Ιωάννης Λιάκος, Μαρία Αλεξάνδρου και ο Μουσικολόγος Δημοσθένης Φιστουρής. Επίσης ο κ. Νικόλαος Γκουράρος (Πεμπτουσία), η πολιτισμολόγος κ. Ελένη Σπυράκη και άλλοι που ενδεχομένως μου διαφεύγουν, αλλά θα ανακοινωθούν επισήμως προσεχώς.

Το κόστος ενός τέτοιου Προγράμματος δεν μπορεί να αποτιμηθεί με βάση τη νοοτροπία του Ελληνικού (Δημόσιου) θεσμικού πλαισίου. Πρέπει να ληψθεί υπόψη ότι το Πρόγραμμα αυτό είναι το πρώτο που δημιουργήθηκε στην ΚΥΠΡΟ και το ΠΡΩΤΟ (ΔΙΕΘΝΩΣ...) που θα απονέμει Πτυχίο Πανεπιστημίου ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ - ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ!!!
Εάν ένας φοιτητής ξεκινήσει σήμερα ένα Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών οπουδήποτε εκτός της χώρας του δεν θα του φτάσουν λιγότερα από 20.000 ευρώ ετησίως. Εάν το ξεκινήσει μέσα στην Ελλάδα, σε άλλη πόλη από αυτή που διαμένει δεν θα του φτάσουν λιγότερα από 10,000 ευρώ ετησίως... Συνεπώς, από το σπίτι του, με μηδενικά κόστη και επιβαρύνσεις τα 5000 μάλλον δεν είναι πολλά...

Ο τύπος εκπαίδευσης (e-learning) προφανώς δεν είναι διαδεδομένος στην εκπαίδευση της τέχνης μας, γιαυτό και πολλά μπορούν να ειπωθούν..., όμως οι ανάγκες τόσο της Ελλάδας και της Κύπρου, όσο και του οικουμενικού Ελληνισμού, γενικότερα, δεν μπορούν να καλυφθούν με άλλο τρόπο. Αφ' ετέρου, οι μή διαβαθμισμένες σπουδές που υφίστανται στην Ελλάδα και παρέχονται από τα Ωδεία και τις Σχολές (μιά έως δύο ώρες την εβδομάδα...) δεν αποτελούν επαρκή λύση.

Το Πρόγραμμα αυτό είναι κάτι νέο και ελπιδοφόρο. Είναι δημιούργημα της ψαλτικής κοινότητας και ως τέτοιο πρέπει να αποτιμηθεί. Θεωρώ ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί με θετική σκέψη και καθαρή θέαση. Αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα που έχουμε και στα δυο...

Έχει ο Θεός...
 
Πολλά συγχαρητήρια για το εγχείρημα που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί. Εύχομαι το πρόγραμμα να πάει κατ' ευχήν και να καταρτισθούν νέοι ιεροψάλτες στην αγαπημένη μας Κύπρο. Αντιμετωπίζω με ιδιαίτερη χαρά την παρουσία κάποιων ιεροψαλτών της "Πατριαρχικής Σχολής" και είμαι σίγουρος ότι και στον κλάδο της ερμηνείας της εκκλησιαστικού μέλους το προπτυχιακό πρόγραμμα αυτό θα στεφθεί με επιτυχία. Καλή δύναμη!!!
 

ΠΜΧ

...
Κύριε Πολίτη,
Πρώτα από όλα θερμά συγχαρητήρια για το όλο εγχείρημα! Πράγματι, η εν λόγω σχολή έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στις ψαλτικές... επάλξεις. Αντιλαμβανόμενος τον κόπο, το μεράκι, την αγωνία, τις πολλές θυσίες που έχετε κάνει για τη δημιουργία του προγράμματος αυτού, σας συγχαίρω από καρδίας! Εύχομαι όλα να πάνε καλά προς διάδοση της τέχνης μας!

Εάν ένας φοιτητής ξεκινήσει σήμερα ένα Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών οπουδήποτε εκτός της χώρας του δεν θα του φτάσουν λιγότερα από 20.000 ευρώ ετησίως. Εάν το ξεκινήσει μέσα στην Ελλάδα, σε άλλη πόλη από αυτή που διαμένει δεν θα του φτάσουν λιγότερα από 10,000 ευρώ ετησίως... Συνεπώς, από το σπίτι του, με μηδενικά κόστη και επιβαρύνσεις τα 5000 μάλλον δεν είναι πολλά...
Αυτό που λέμε όσοι εκφράζουμε επιφυλάξεις ή απορίες ή αβεβαιότητα, δεν είναι άλλο από το ότι το κόστος ενός οποιουδήποτε πανεπιστημίου έχει μια λογική βάση στην οποία ακουμπά. Για να μην πολυλογώ, αν θέλετε διαβάστε το μήνυμα του Γιάννη παραπάνω. Εξηγεί πολύ καλά κάποια πράγματα γύρω από το κόστος και την μεταγενέστερη απόσβεσή του. Όσον αφορά στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα καθαρά έξοδα (για το πανεπιστήμιο) πάλι κυμαίνονται. Πολλές σχολές είναι σε ίδια οικονομικά επίπεδα, και με πολύ καλύτερη αποκατάσταση (δείτε και το μήνυμα του κ. Μάριου). Το αν χρειάζεσαι έξοδα για να παραμείνεις σε μια άλλη πόλη, δεν γίνεται να μπαίνει σαν παράγοντας ισοσκελισμού των δύο συνολικών εξόδων. Αν δεν γίνεται κατανοητό, να γράψω και εκτενέστερα την άποψή μου.
Το Πρόγραμμα αυτό είναι κάτι νέο και ελπιδοφόρο. Είναι δημιούργημα της ψαλτικής κοινότητας και ως τέτοιο πρέπει να αποτιμηθεί. Θεωρώ ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί με θετική σκέψη και καθαρή θέαση. Αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα που έχουμε και στα δυο...
Αν με την τελευταία σας πρόταση εννοείτε ότι δεχθήκατε επίθεση ή οποιαδήποτε άλλη προσβολή, ειλικρινώς, εδώ στο Ψαλτολόγιο δεν μπορώ να εντοπίσω κάτι. Για αλλού δεν έχω ιδέα. Το να εκφράζεις τους προβληματισμούς σου σε κάτι δεν νομίζω ότι είναι κακό. Ειδικά για μια πρωτόγνωρη (με την καλή έννοια) κατάσταση.

Μακάρι να πάνε όλα καλά στο Πρόγραμμα Σπουδών σας, προς δόξαν Θεού!
 

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
Φίλτατε κ. Χρυσανθόπουλε,
Όταν εξελέγημεν στην Ομοσπονδία (εγώ και δέκα ακόμα συνάδελφοι από τους Συλλόγους Ιεροψαλτών - Μέλη της, εκλέκτορες) στο Διοικητικό Συμβούλιο, το 2017, οφείλαμε να προσεγγίσουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας τον Αρχιεπίσκοπο και την εκκλησία με ένα αφήγημα -ικανό και αναγκαίο- για να επανεκκινήσουμε το διάλογο για τα ζητήματά μας, που είχαν από ετών ατονήσει, δεδομένης της απραξίας μας και της μεγάλης οικονομικής κρίσης...

Αποτέλεσε επιλογή μας να αποφύγουμε σε εκείνη τη φάση να θέσουμε εργασιακά ζητήματα, όχι γιατί δεν υφίστατο (και δεν υφίστανται ακόμα) αλλά γιατί η κοινότητά μας ήταν παντελώς απροετοίμαστη να τα υποστηρίξει. Γιαυτό βάλαμε "μπροστά" την UNESCO και την Άυλη Κληρονομιά, τη Δια Βίου Μάθηση, την Διαβάθμιση των Μουσικών Σπουδών των Ωδείων και άλλα παρόμοια (ενδεχομένως για την κοινότητά μας δευτερεύοντα) για να καταδείξουμε ότι η ψαλτική κοινότητα δεν βλέπει την εκκλησία μόνο ως εργοδότη και αντίδικο αλλά ως θεματοφύλακα των ιερών παραδόσεων και στοργική "μητέρα" της.

Φανταστείτε, τί θα γίνονταν σε αντίθετη περίπτωση εάν επιλέγαμε να βρεθούμε αντιπαρατιθέμενοι, σε ένα πεδίο διαλόγου για θέματα μισθολογικά και ασφαλιστικά, που ως γνωστόν διέπονται από άπειρες στρεβλώσεις αντιφάσεις και ευθύνες ένθεν κακείθεν (να μην επεκταθώ εδώ... ) που η κοινωνία που βυθίζονταν στην οικονομική κρίση και την ανεργία, θα μας έπαιρνε με τις πέτρες...

Είπα προσωπικά στον Αρχιεπίσκοπο ότι το πρώτιστο μέλημά μας είναι να ξεκινήσουμε μια προσπάθεια να ανεβάσουμε το επίπεδο του ψάλτη, ο οποίος στερείται σπουδών, αναζητά απεγνωσμένα τη γνώση και την κατάρτιση οπουδήποτε, στο διαδίκτυο ή εδώ, στο ψαλτολόγιο (στις καλύτερες περιπτώσεις) ή ακόμα και στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Youtube κ.α.) που κάθε άλλο παρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα μπορούν να υποστηρίξουν...

Η εκπαίδευση οδηγεί όλους τους κλάδους από την αταξία στην τάξη... Η εκπαίδευση προκαλεί τετελεσμένα, εξελίξεις στο νομικό πλαίσιο, στο θεσμικό και το εργασιακό πεδίο, βελτιώνει την εικόνα των επαγγελματικών τάξεων και θέτει την εργοδοσία έναντι των ευθυνών της.

Το Πρόγραμμα αυτό ευελπιστώ ότι θα ταράξει τα νερά (ήδη το κάνει...) και θα αποτελέσει καταλύτη εξελίξεων. Σε μια πρώτη ανάγνωση ίσως φαίνεται δυσανάλογα ακριβό για την εν Ελλάδι ψαλτική. Όμως ψαλτική δεν έχουμε μόνο στην Ελλάδα! Είναι βέβαιο πλέον ότι τα επόμενα χρόνια θα εμφανιστούν πολλά παρόμοια τμήματα, τα οποία θα σχηματοποιήσουν την αγορά, τόσο από τη μεριά του εργαζόμενου όσο και από τη μεριά του εργοδότη. Πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι ο ψάλτης του μέλλοντος, για να επιβιώνει, δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στην δράση του στο αναλόγιο. Πρέπει να ανοιχτεί σε επαγγελματικούς και επιστημονικούς ορίζοντες από την παιδαγωγική και την εθνομουσικολογία μέχρι την πολιτιστική διαχείριση και το διαδίκτυο. Από την τουριστική ανάπτυξη μέχρι τη μουσικοθεραπεία...

Επιφυλάξεις και απορίες έχω, πρώτος από όλους, εγώ! Και τις θέτω, όπως μπορούν να πιστοποιήσουν όλοι οι συνεργάτες αυτής της προσπάθειας ακόμα και αν γίνομαι κακός... Ο ποιοτικός ανασχηματισμός της κοινότητάς μας είναι ο μόνος που μπορεί να κινητοποιήσει, αργά ή γρήγορα, τα αντανακλαστικά της εργοδοσίας μας, εφόσον αγγίξει τις κατάλληλες χορδές της κοινωνίας μας.

Για την ιστορία να πω ότι το Πρόγραμμα αξιολογήθηκε με διεθνή στάνταρτς από επιτροπή διακεκριμένων και γνωστών ακαδημαϊκών δασκάλων και απέσπασε ιδιαίτερα υψηλή αξιολόγηση... Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε για όλα αυτά σε βάθος, όπως κάνουμε ήδη τα τελευταία δυο χρόνια, χωρίς δυστυχώς η κοινότητα να έχει επιδείξει το απαραίτητο ενδιαφέρον... Αυτό είναι το παράπονό μας...

Και κλείνοντας, προφανώς δεν αναφέρομαι στο Ψαλτολόγιο, όταν μιλώ για προσβολές και αρνητικές συμπεριφορές... Το Ψαλτολόγιο εξακολουθεί παρά τα όποια προβλήματα να είναι μια όαση. Όμως, όπως είναι αντιληπτό, δεν μπορεί ένας τέτοιος χώρος να υποκαταστήσει την θεσμοθετημένη εκπαίδευση, πολλώ δε μάλλον την τριτοβάθμια...

Σας στέλνω την αγάπη μου...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αγαπητέ κ. Πολίτη, νομίζω πως κανείς δεν κατηγόρησε εν προκειμένω την ΟΜΣΙΕ για αδιαφορία στα προβλήματα. Γνωρίζουμε εκ των έσω οι ψάλτες πως κάποια πράγματα είναι, δυστυχώς, αδύνατον να λυθούν στο 100%.
Ο δικός μου σκεπτικισμός είναι πάνω στη σκοπιμότητα (εννοώ τον οικονομικό όρο και όχι το δόλο που συνήθως αποδίδουμε στη λέξη) του να διαθέσει κάποιος αυτό το ποσό, τη στιγμή που στην παρούσα κατάσταση δε φαίνεται να εξασφαλίζει εργασιακά κάτι καλύτερο απ' αυτό που ζούμε. Για ένα μέσο ψάλτη, τα ετήσια δίδακτρα της αρχικής τιμής αντιστοιχίζονται περίπου στα χρήματα που παίρνει από το Ναό του, αν δεν τα υπερβαίνουν κιόλας, εκτός από τους ψάλτες μεγάλων Ναών των αστικών κέντρων. Σε άλλες σπουδές, ξέρει κανείς ότι τα όποια έξοδα θα εξασφαλίσουν αντίστοιχα εργασιακά δικαιώματα με αντίστοιχες μισθολογικές κλίμακες. Εδώ είναι ρίσκο. Φαίνεται πραγματικά πολύ αξιόλογο το πρόγραμμα, όταν το πρωτοείδα σκέφτηκα πως θέλω πολύ να το παρακολουθήσω, μακάρι να βρεθούν και άνθρωποι που θα το κάνουν, όμως στην παρούσα φάση και στην Ελλάδα της κρίσης κάτι τέτοιο είναι απαγορευτικό για πάρα πολύ κόσμο.
ΥΓ: Γνωρίζετε πως εκτιμώ το έργο σας. Δεν είναι μομφές τα παραπάνω, απλώς προβληματισμοί. Εύχομαι πραγματικά το πρόγραμμα να 'χει τη δέουσα απήχηση!
 
Last edited:

ΠΜΧ

...
Κ. Πολίτη,

Νιώθω έντονα την ανάγκη, αρχικώς, να σας ευχαριστήσω για την εξαιρετική ευγένεια και την σοβαρότητα με τις οποίες συμμετέχετε στην παρούσα συζήτηση και απαντάτε στις απορίες, τις επιφυλάξεις, τους προβληματισμούς μας. Να είστε καλά!

Εκτός αυτού, χαίρομαι για την εκτενή σας απάντηση, γιατί συνέβαλε πολύ στο να αντιληφθώ αρκετές παραμέτρους σε μεγαλύτερο βαθμό. Δεν μπορούσα να φανταστώ το πόσο κοπιάσατε για τη δημιουργία του προγράμματος αυτού και το παραπάνω μήνυμά σας πιστεύω δίνει μια μικρή γεύση των αγώνων σας. Είναι συχνό φαινόμενο να καταβάλλεται πολύς χρόνος στη δημιουργία ενός project, αλλά οι ενδιαφερόμενοι να μην μπορούμε να δούμε τα behind the scenes γεγονότα, μέχρι κάποιος να μας τα αποκαλύψει.

Ένας τρίτος παράγοντας που με κάνει να χαίρομαι, είναι ότι καταλαβαίνω πως ένα πρόγραμμα που έχει περάσει από τόσα κύματα ΔΕΝ γίνεται να είναι τυχαίο κι αμελητέο.

Το Πρόγραμμα αυτό ευελπιστώ ότι θα ταράξει τα νερά (ήδη το κάνει...) και θα αποτελέσει καταλύτη εξελίξεων. Σε μια πρώτη ανάγνωση ίσως φαίνεται δυσανάλογα ακριβό για την εν Ελλάδι ψαλτική. Όμως ψαλτική δεν έχουμε μόνο στην Ελλάδα! Είναι βέβαιο πλέον ότι τα επόμενα χρόνια θα εμφανιστούν πολλά παρόμοια τμήματα, τα οποία θα σχηματοποιήσουν την αγορά, τόσο από τη μεριά του εργαζόμενου όσο και από τη μεριά του εργοδότη. Πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι ο ψάλτης του μέλλοντος, για να επιβιώνει, δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στην δράση του στο αναλόγιο. Πρέπει να ανοιχτεί σε επαγγελματικούς και επιστημονικούς ορίζοντες από την παιδαγωγική και την εθνομουσικολογία μέχρι την πολιτιστική διαχείριση και το διαδίκτυο. Από την τουριστική ανάπτυξη μέχρι τη μουσικοθεραπεία...

Χαίρομαι για τον “παγκόσμιο” τόνο του προγράμματος, και μακάρι στο μέλλον να προσφέρεται και σε άλλες γλώσσες, για να είναι πραγματικά διεθνές! Ίσως να είναι η πρώτη φορά που θα προσφέρεται χωρίς γεωγραφικά όρια η εκμάθηση της Βυζαντινής! Είστε οραματιστής (με την απόλυτα καλή έννοια του όρου) και με ενθουσιάζει αυτό!

Από την άλλη, δεδομένως, στο προσεχές διάστημα, η συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων θα είναι Έλληνες και Ελληνοκύπριοι. Εξ’ου και η όλη συζήτηση που έχει αναπτυχθεί εδώ μέσα. Δυστυχώς, αν και εύχομαι αυτά που λέτε να λάβουν χώρα άμεσα στην ψαλτική κοινότητα, και οι ψάλτες να μην βασίζονται αποκλειστικά (ή και καθόλου) βιοποριστικώς στο εκκλησιαστικό αναλόγιο, μου φαίνεται ότι μια τέτοια εξέλιξη είναι πολλά χρόνια μακριά και αφορά μια Ελλάδα εκτός κρίσης, που δεν ξέρουμε και αν θα υπάρξει. Αυτά βέβαια με τη δική μου (ίσως πρόχειρη κι ανόητη) οπτική. Για αυτό και δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι στην εν Ελλάδι πραγματικότητα είναι δυνατή μια τέτοια κοστολόγηση ή μια τέτοια μετέπειτα απόσβεση. Όπως αναφέρει κι ο κ. Γιάννης, αυτομάτως αποκλείεται μια πολύ μεγάλη κοινωνική (οικονομική) τάξη. Αυτή η επιλογή είναι απολύτως σεβαστή, καθώς δεν γίνεται να παρέμβουμε στον τρόπο με τον οποίο ένας δημιουργός θα κοστολογήσει το έργο του (ειδικά όταν υπάρχουν και Ευρωπαϊκοί περιορισμοί), από την άλλη, όμως, εκφράζουμε τις ενστάσεις μας επ’ αγαθώ, για να γίνει συζήτηση μεταξύ μας και να φανεί έντονα το πεδίο διαφωνίας μας, ώστε αν γίνεται να υπάρξουν μελλοντικώς αλλαγές και ειδικές ρυθμίσεις, προκειμένου να καταστεί δυνατή η συμμετοχή και χαμηλότερων μισθολογικά ατόμων.

Για την ιστορία (και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής), το Πρόγραμμα Σπουδών το είδα όταν πρωτοαναρτήθηκε εδώ, και δεν πολυενδιαφέρθηκα. Ύστερα, όταν γράφτηκε το ποσό, θεώρησα ότι ήταν κάποιο αστείο μεταξύ των μελών του Φόρουμ. Αργότερα, όμως, ένας γνωστός μου μού το ανέφερε, εκφράζοντας το παράπονο της αδυναμίας συμμετοχής του σε αυτό, λόγω της οικονομικής του κατάστασης. Αφού συνειδητοποίησα ότι το ποσό κάθε άλλο παρά αστείο ήταν, πολύ προβληματισμένος, αποφάσισα να ασχοληθώ εκτενώς με το Πρόγραμμα Σπουδών.

Αν και αρκετά από τα ονόματα στον θεωρητικό και πρακτικό τομέα της ΒΜ είναι, το λιγότερο, ηχηρά, αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι το διδακτικό προσωπικό στα υπόλοιπα μαθήματα. Είναι άνθρωποι που τους σέβομαι απεριόριστα για το υμνογραφικό τους έργο ή για την θεωρητικά ή ιστορική τους κατάρτιση κλπ. Και μου κίνησε το ενδιαφέρον. Πραγματικά μου φαίνεται εξαιρετικά αξιόλογο! Ξαναλέω, όχι τόσο στα καθαυτό ψαλτικά.

Υγ: Να με συγχωρείτε αν σας κούρασα με την μακροσκελή μου απάντηση. Μακάρι ο Θεός να ευλογήσει τους κόπους σας και να έχει την αποδοχή που του αξίζει το Πρόγραμμα αυτό! Να είστε πάντα καλά και πάλι ευχαριστώ για την ευγένεια και το χρόνο σας!
 

leon1

ΑΠΤΜΧΕ Leon1
Κύριοι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν έχει έγκριση από τον ΔΟΑΤΑΠ με ότι αυτό συνεπάγεται, ο νοών νοείτω. Επίσης το κόστος είναι 9.000€ και μόνο φέτος έκπτωση 50% δηλαδή 4.500€, αλλά χωρίς έγκριση από τον ΔΟΑΤΑΠ δεν έχει νόημα. Όποιος δεν ξέρει τι είναι Ο ΔΟΑΤΑΠ ας κοιτάξει να μάθει.
 
Last edited:

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
Φίλτατοι,
Επιτρέψτε μου να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα:
1. Δεν εκπροσωπώ το Πρόγραμμα, πολλώ δε μάλλον το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
2. Δεν μετέχω στο Πρόγραμμα ως εργαζόμενος καθ' οιονδήποτε τρόπο σε αυτό, ούτε ως διδάσκων.
3. Οραματίστηκα (όσο επικίνδυνο και αν μπορεί να θεωρηθεί αυτό... ) και κινήθηκα "καθηκόντως" εκ της θέσεώς μου, προς την προοπτική δημιουργίας αυτόνομων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με αντικείμενο την Ψαλτική Τέχνη - Βυζαντινή Μουσική δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα, αυτές προσφέρονται ακαδημαϊκά ατύπως (δηλαδή μή διαβαθμισμένες) από τα Ωδεία και τις Μουσικές Σχολές, καθώς και ως περιορισμένο μέρος Προγραμμάτων Σπουδών στα Τμήματα Μουσικολογίας των ελληνικών ΑΕΙ.
4. Θεωρώ ότι το Πρόγραμμα είναι οικονομικά λελογισμένο, τηρουμένων των αναλογιών της αγοράς των, ανά των κόσμο λειτουργούντων αντίστοιχων Προγραμμάτων. Ένα ιδιωτικό σχολείο στην Ελλάδα κοστίζει 6 έως 10,000 ευρώ ετησίως! Αρκεί να σας πω ότι πληρώνω περίπου τόσα το χρόνο για το νηπιαγωγείο της κόρης μου...
5. Άποψή μου είναι ότι η λογική της φθηνής εκπαίδευσης στην ψαλτική τέχνη, όπως έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια (λίγα δίνεις, λίγα παίρνεις...) δεν παράγει αποτελέσματα, ως εκ τούτου οι ενδιαφερόμενοι, μετά τη λήψη του όποιου διπλώματος, καταφεύγουν ασύνταχτα για να συμπληρώσουν τις -προφανώς- ελλιπείς γνώσεις τους στο διαδίκτυο, το ψαλτολόγιο, το youtube και το facebook...
6. Πού πήγε αλήθεια η παλαιά νουθεσία ¨Ο θέλων μουσικήν μαθείν θέλει ...τιμή προς το διδάσκαλο, δουκάτα εις τας χείρας...¨; Γνωρίζετε όλοι ότι η μουσική εκπαίδευση, ιστορικά, ουδέποτε προσφερόταν δωρεάν και αυτό δεν μπορεί να προκόψει και στις μέρες μας... Όποιοι κόπτονται για τους οικονομικά αδυνάμους αντί να μειώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης ας δημιουργήσουν υποτροφίες και εργαλεία ενίσχυσης, οπως συμβαίνει παντού.
7. Μην διαφεύγει της προσοχής σας το γεγονός ότι κάποιος που θα πληρώσει 20,000 για να μάθει σωστά κάτι, θα ασκήσει και την ανάλογη πίεση για να αποσβέσει την επένδυσή του. Θα το κάνει κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά ή όπως αλλιώς του περνάει από το χέρι.
8. Η κοινωνία όπως φαίνεται δεν αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τα φθηνά και τα δωρεάν πράγματα. Και στην ψαλτική "υπερεπερίσσευσεν" το δωρεάν και το τζάμπα... Τζάμπα μαθήματα, τζάμπα ψαλσίματα, τζάμπα συναυλίες, τζάμπα...
9. Το Πρόγραμμα είναι στην Κύπρο, ως εκ τούτου οφείλει να κριθεί με όρους Κύπρου. Όσοι δεν μπορούν να το αντέξουν παραμένουν στα καθ' ημάς και έχει ο Θεός...
10. Το Πρόγραμμα θα πάει στο ΔΟΑΤΑΠ όταν υπάρξει ο πρώτος απόφοιτός του, ο οποίος θα αιτηθεί την αναγνώρισή του και την απόδοση σχετικών επαγγελματικών δικαιωμάτων. Μέχρι τότε καλή δύναμη σε όλους...
Η χάρη του Αγίου Δημητρίου που εορτάζει αύριο να χαριτώνει τη ζωή μας!
 

emakris

Μέλος
Τι έγινε τελικά με αυτό το πρόγραμμα; Συνεχίζεται; Δεν έχω ακούσει κάτι από τότε.
 

Diogenes

Νέο μέλος
Τι έγινε τελικά με αυτό το πρόγραμμα; Συνεχίζεται; Δεν έχω ακούσει κάτι από τότε.
Αξιότιμε κύριε Μακρή,
μήπως γνωρίζει ο κύριος Ιω. Αρβανίτης (@Laosynaktis); Έχω ακούσει ότι ο ίδιος έχει διδάξει εκεί. Αλλά δεν ξέρω από πού το άκουσα και πότε έχει διδάξει.
 
Top