Μακαριστήρια...

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Στό παρακάτω βιβλίο ἀπό τήν σελ. 16 ἕως τήν 37 ἐκδίδονται Μακαριστήρια εἰς θεομητορικάς ἑορτάς καί ἑορταζομένους ἁγίους «ψαλλόμενα ἀργῶς καί μετά μέλους ἐν τῇ Ἱερᾷ Ἱερουργίᾳ, ἀντί Κοινωνικοῦ».
http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/3/2/4/metadata-247-0000003.tkl

Πῶς σᾶς φαίνεται αὐτό;
Ἔχετε χρησιμοποιήσει παρόμοια ποτέ;
Καί μάλιστα ἀντί Κοινωνικοῦ;

Ἐνδεχομένως σέ κάποιους, νά φανοῦν πολύ ἐνδιαφέροντα...

Σημ. Τό παρόν βιβλίο, περιέχον 74 σελ., ἀπό τήν σελ. 39 μέχρι τέλους ἐπαναλαμβάνεται τό αὐτό. Στήν σελ. 38 ὑπάρχουν τά Περιεχόμενα.

 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Ἀνεπίτρεπτη ὑπερβολή, ἔναντι τοῦ ἁγίου Σαββάτου. Οὔ τε εἰς τὸν ὄρθρον ἔχουν θέσιν καθὼς περικόπτονται οἱ στιχολογίες, οἱ ᾠδὲς, οἱ κανόνες, οἱ οἴκοι, τὰ συναξάρια, οἱ ψαλμοὶ τῶν αἴνων καὶ οἱ ὧρες.
 
Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Με δεδομένη την προϊστορία μου στα ψαλτικά πρέπει να ομολογήσω ότι στο παρελθόν χρησιμοποίησα τέτοια μακαριστήρια (και δη εναρμονισμένα :p). Την εποχή που έψαλλα σε ναό τιμώμενο επ' ονόματι του Αγίου Γερασίμου η γ΄ στάσις των εγκωμίων του αγίου ήταν κάθε χρόνο το standard κοινωνικό μας την ημέρα της πανηγύρεως...
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Με δεδομένη την προϊστορία μου στα ψαλτικά πρέπει να ομολογήσω ότι στο παρελθόν χρησιμοποίησα τέτοια μακαριστήρια (και δη εναρμονισμένα :p). Την εποχή που έψαλλα σε ναό τιμώμενο επ' ονόματι του Αγίου Γερασίμου η γ΄ στάσις των εγκωμίων του αγίου ήταν κάθε χρόνο το standard κοινωνικό μας την ημέρα της πανηγύρεως...

Δεν πιστεύω να κάνεις τα ίδια και τώρα...:mad:
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Δεν πιστεύω να κάνεις τα ίδια και τώρα...:mad:
Άφησε τον θα φάει καλά...έμαθα από την σειρούλα σας στην Πτολεμαίδα πολλά...:cool::eek::eek:
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Στό παρακάτω βιβλίο ἀπό τήν σελ. 16 ἕως τήν 37 ἐκδίδονται Μακαριστήρια εἰς θεομητορικάς ἑορτάς καί ἑορταζομένους ἁγίους «ψαλλόμενα ἀργῶς καί μετά μέλους ἐν τῇ Ἱερᾷ Ἱερουργίᾳ, ἀντί Κοινωνικοῦ».
http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/3/2/4/metadata-247-0000003.tkl
Καί μάλιστα ἀντί Κοινωνικοῦ

Πατερ
Ακολουθωντας την ''προτροπη'' σας (''αντι κοινωνικου'') , χθες 2-11-08 και στην Κυριακατικη Λειτουργια , εψαλλα αντι κοινωνικου (ΩΧ , θα τα ακουσω παλι απο τους ''παραδοσιακολατρεις'') τα μακαριστηρια της Αγιας Μαρινας , αντικαθιστωντας το ΜΑΡΙΝΑ με το ΒΑΡΒΑΡΑ . Καποιοι στιχοι που δεν ταιριαζαν
τους παρελειψα . Αρεσαν στο εκκλησιασμα και στο τελος με ρωτουσαν τι ειναι
αυτα που εψαλλα , μου ζητουσαν το κειμενο κλπ . Το ιδιο ειχε γινει οταν εψαλλα για πρωτη φορα προ καιρου και τα ''προσωνυμια'' (Θεοτοκονυμια) της
Θεοτοκου .
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Δεν πιστεύω να κάνεις τα ίδια και τώρα...:mad:

"ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου"...

Εξάλλου ψάλλω σε ναό των Αγ. Κωνσταντίνου & Ελένης για τους οποίους δεν έχω δει να κυκλοφορούν μακαριστήρια... :D:D
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Πατερ
Ακολουθωντας την ''προτροπη'' σας (''αντι κοινωνικου'') , χθες 2-11-08 και στην Κυριακατικη Λειτουργια , εψαλλα αντι κοινωνικου (ΩΧ , θα τα ακουσω παλι απο τους ''παραδοσιακολατρεις'') τα μακαριστηρια της Αγιας Μαρινας , αντικαθιστωντας το ΜΑΡΙΝΑ με το ΒΑΡΒΑΡΑ . Καποιοι στιχοι που δεν ταιριαζαν
τους παρελειψα . Αρεσαν στο εκκλησιασμα και στο τελος με ρωτουσαν τι ειναι
αυτα που εψαλλα , μου ζητουσαν το κειμενο κλπ . Το ιδιο ειχε γινει οταν εψαλλα για πρωτη φορα προ καιρου και τα ''προσωνυμια'' (Θεοτοκονυμια) της
Θεοτοκου .

Το ίδιο συνέβαινε όταν έψαλλα και εγώ τέτοιους ύμνους προς τιμήν λαοφιλών αγίων την ημέρα της εορτής των (Αγ. Χαραλάμπους, Αγ. Νικολάου).
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Άφησε τον θα φάει καλά...έμαθα από την σειρούλα σας στην Πτολεμαίδα πολλά...:cool::eek::eek:

Κακές γλώσσες!
Τον Δημήτρη εννοείς έτσι;
Έχω κι άλλους γνωστούς στην Πτολεμαίδα...
μαθαίνω κι εγώ... :D:eek:
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Εγώ στέκομαι στην εύστοχη παρατήρηση του κ. Μανόλη Θεοδωράκη ως απάντηση στα όσα γράφηκαν...



Ἀνεπίτρεπτη ὑπερβολή, ἔναντι τοῦ ἁγίου Σαββάτου. Οὔ τε εἰς τὸν ὄρθρον ἔχουν θέσιν καθὼς περικόπτονται οἱ στιχολογίες, οἱ ᾠδὲς, οἱ κανόνες, οἱ οἴκοι, τὰ συναξάρια, οἱ ψαλμοὶ τῶν αἴνων καὶ οἱ ὥρες.

και δεν νομίζω ότι υπήρχε κάποια προτροπή για κάτι τέτοιο από τον π. Μάξιμο.
Ας περιμένουμε να απαντήσει ο ίδιος βέβαια...

Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Εγώ στέκομαι στην εύστοχη παρατήρηση του κ. Μανόλη Θεοδωράκη ως απάντηση στα όσα γράφηκαν...
και δεν νομίζω ότι υπήρχε κάποια προτροπή για κάτι τέτοιο από τον π. Μάξιμο.
Ας περιμένουμε να απαντήσει ο ίδιος βέβαια...
Φιλικά Δημήτριος Καλπακίδης

Δημητρη
Οσο υπαρχουν αρκετοι ''παραδοσιολατρεις'' , αυτη η ερμη παραδοση δεν κινδυνευει απο κατι ''αιρετικους'' σαν εμενα .
Οσο για την προτροπη απο τον π. Μαξιμο , ισως δεν προσεξες οτι εχω την λεξη εντος εισαγωγικων .
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Οσο υπαρχουν αρκετοι ''παραδοσιολατρεις'' , αυτη η ερμη παραδοση δεν κινδυνευει απο κατι ''αιρετικους'' σαν εμενα .

κ. Λιναρδάκη.

Καταρχήν διαφωνώ έστω και εντός εισαγωγικών με την λέξη "παραδοσιολάτρες".
Τέτοιες ταμπέλες είναι ανεπίτρεπτες και θεωρώ ότι η λέξη έχει υποτιμητικό χαρακτήρα (βλέπε "εικονολάτρες", "ειδωλολάτρες" κλπ.).

Ούτε νομίζω ότι κανείς σας κατηγόρησε για "αίρεση"
(έστω εντός εισαγωγικών πάλι).

Έχω μια διαφωνία με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε γενικά την λατρεία.
Δεν μπορώ να συμφωνήσω με κάτι το οποίο ούτε απαραίτητο είναι να γίνει, ούτε ορθό (βάση του ισχύοντος Τυπικού).

Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
κ. Λιναρδάκη.
Καταρχήν διαφωνώ έστω και εντός εισαγωγικών με την λέξη "παραδοσιολάτρες".
Τέτοιες ταμπέλες είναι ανεπίτρεπτες και θεωρώ ότι η λέξη έχει υποτιμητικό χαρακτήρα (βλέπε "εικονολάτρες", "ειδωλολάτρες" κλπ.).
Ούτε νομίζω ότι κανείς σας κατηγόρησε για "αίρεση"
(έστω εντός εισαγωγικών πάλι).
Έχω μια διαφωνία με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε γενικά την λατρεία.
Δεν μπορώ να συμφωνήσω με κάτι το οποίο ούτε απαραίτητο είναι να γίνει, ούτε ορθό (βάση του ισχύοντος Τυπικού).
Φιλικά Δημήτριος Καλπακίδης
.

Ενταξει αντικαθιστω το ''παραδοσιολατρεις'' με το φιλους ή τηρητες της παραδοσης .

Δεν κατηγορησα κανενα οτι με κατηγορησε για ''αιρεση'' .

Δεν σε υποχρεωνει κανεις να συμφωνήσεις ''με κάτι το οποίο ούτε απαραίτητο είναι να γίνει, ούτε ορθό'' .

Και μια ερωτηση : Ποσοι νομιζεις απο τις χιλιαδες ανα την Ελλαδα (και οχι μονο) των ιερεων και των ψαλτων τηρουν (καλως ή κακως) ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ το ισχυον τυπικο που αναφερεις ;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
.
Ποσοι νομιζεις απο τις χιλιαδες ανα την Ελλαδα (και οχι μονο) των ιερεων και των ψαλτων τηρουν (καλως ή κακως) ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ το ισχυον τυπικο που αναφερεις ;

Πάει το θέμα δηλαδή για δημοψήφισμα; :confused:
Και εάν δεν το τηρείς το ΤΥΠΙΚΟΝ επακριβώς σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις ότι σου κατέβει στο νού;
Δεν νομίζω...
Συζητάμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Εδώ συζητήσαμε για τα Μακαριστήρια στην θέση του Κοινωνικού αλλά και κατά πόσο είναι ορθόν να υπάρχουν τέτοια πέρα από το Μεγάλο Σάββατο.
Συγκεκριμένο θέμα.
Δεν έχω ούτε κουράγιο, ούτε όρεξη να συζητήσω θέματα τα οποία έχουν σχεδόν εξαντηθεί στο ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΝ.
Μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να ψάξει και να βγάλει ο καθένας τα συμπερασματά του για το κάθε "τυπικολογικό" ή "μουσικολογικό" θέμα.

Σας ευχαριστώ
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Περί "παραδοσιολατρών", "αιρετικών", "το τι αρέσει στον κόσμο", καθώς και το ότι "αφού το λένε πλέον οι περισσότεροι έτσι"...είχα απαντήσει παλαιότερα εδώ
http://psaltologion.com/showthread.php?t=259
δεν έχει να κάνει με "αιρετικούς" ούτε με "ωδειακούς" (και εμείς από τα ωδεία βγήκαμε και όχι από τα παλάτια των αυτοκρατόρων), αλλά με την γενικότερη αντίληψή μας για την λογική λατρεία της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας...
"Γηράσκω αεί διδασκόμενος-διορθούμενος"
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Κύριε Λιναρδάκη, πλαστογραφία!!!
Ἐγώ ἔβαλα ἐρωτηματικό (καθ᾿ ὅτι ἐμεῖς -ἐγώ κι ἐσεῖς καί ἄλλοι- δέν χρησιμοποιοῦμε φατσοῦλες) ἀφ᾿ ἐνός, πού σημαίνει ἀπορία, καί ἀφ᾿ ἑτέρου προέταξα τή λέξη «Μάλιστα», πού σημαίνει τό ἴδιο, μέ ἔκπληξη, σχολιάζοντας μ᾿ αὐτόν τόν τρόπο τήν ὀδηγία πού ἐμπεριέχεται στό ἐν λόγῳ βιβλίο.
Παρακάτω μέ ἀποσιωποιητικά (...) ἀναφέρθηκα στήν «σκληρή» πραγματικότητα, πού θέλει τήν ἱερώτερη στιγμή τοῦ Κοινωνικοῦ, νά δίνει ρεσιτάλ, δέν ξέρω τί;, μή ἐξαιρουμένου καί τοῦ κηρύγματος.
Γιά τό τί ἀρέσει τά ἔχουμε ξαναπεῖ καί στό σύνδεσμο πού ἔδωσε ὁ Χριστάκις καί γιά τό Ἁγνή Παρθένε... καί γιά τόν Ἐπιτάφιο τῆς Παναγίας καί ἄλλα.
Ἄν κάποιοι νεοφανεῖς ὕμνοι μποροῦν νά ἀποτελέσουν ὑλικό γιά κατηχητικά, θρησκευτικές ἐκδρομές καί ἄλλες ἐκκλησιαστικές ἐκδηλώσεις, τά, κατά μίμησιν τῶν Ἐγκωμίων τοῦ ἑνός καί Μεγάλου Σαββάτου, δι᾿ ἄλλας ἐορτάς καί μνήμας συντεθέντα, ἀποτελοῦν ἀπαξίωση καί εὐτελισμό τῆς μιᾶς καί μοναδικῆς ἡμέρας καί δέν συνᾴδουν οὔτε σέ ἄλλες θρησκευτικές ἐκδηλώσεις.
Ἐκλήθημεν στό καθῆκον, τό ὁποῖον ἐπιβάλλει πρῶτα ἀπό ἐμᾶς ἐπίγνωση τῶν τελουμένων, καί ὕστερον μετάδοση αὐτῶν στούς ἄλλους.

Πάντως, ἐδῶ συζητᾶμε καί σχολιάζουμε ἐλεύθερα καί σαφῶς δέν ἐλέγχουμε κανέναν, οὔτε ποτέ ἔχουμε διάθεση νά προσβάλλουμε κανέναν.
Ἄν αὐτό ἔχει γίνει ἀνεπίγνωστα ἀπό μένα, ζητῶ προκαταβολικῶς συγγνώμη.

Ἐμεῖς πάντως στό Ναό μου τήν περασμένη Κυριακή τοῦ γ΄ ἤχου, μετά τό Αἰνεῖτε εἰς γ΄ἦχον κατά τήν διάρκεια τῆς κοινωνίας τοῦ κλήρου, ὁ χορός ἔψαλλε τό ἀρχαῖον κοινωνικόν Κύριος ποιμαίνει με καὶ οὐδέν με ὑστερήσει εἰς γ΄ ἦχον, κατά τήν διάρκεια τῆς κοινωνίας τῶν πιστῶν, ἀπό τό βιβλίο τῆς Ζωῆς, στήν ὁποία σύνθεση ἔχουμε προσθέσει σέ κάθε στίχο τό Ἀλληλούια, πού δυστυχῶς ὑπάρχει μόνον στό τέλος.

 
Top