έχει κανένας να ανεβάσει?ακόμα καλύτερα θα ήταν αν κάποιος είχε και σε άλλουσ ήχους εκτόσ απ'το συνηθισμένο.
ευχαριστώ
Μανώλη ἐνδιαφέρον· ὑπάρχει ἠχητικό (στό περίπου) κάπου στό φόρουμ· τό ἔχουμε συζητήσει.Με κάποια καθυστέρηση ... αλλά "κάλλιο αργά παρά ποτέ!!!"
Χωρίς να επιθυμώ να αντιδικήσω με τα γούστα κανενός, δεν πρόκειται για συνήθεια, αλλά για την ορθή (επικρατούσα αν θέλετε) τάξη...Δήμος;25287 said:έχει κανένας να ανεβάσει?ακόμα καλύτερα θα ήταν αν κάποιος είχε και σε άλλουσ ήχους εκτόσ απ'το συνηθισμένο.
ευχαριστώ
Μανώλη ἐνδιαφέρον· ὑπάρχει ἠχητικό (στό περίπου) κάπου στό φόρουμ· τό ἔχουμε συζητήσει.
Χρειάζεται λοιπόν ἀπό τήν «πηγή» καί κείμενο καί ἠχητικό.
Πρέπει νά τά φροντίσεις καί τά δύο...
Αὐτό πού ἀνέβασες δέν βλέπουμε τίποτε. Χρειάζεται pdf.
Πάτερ Μάξιμε, ευλογείτε ευλογίαν πνευματικήν.Μανώλη ἐνδιαφέρον· ὑπάρχει ἠχητικό (στό περίπου) κάπου στό φόρουμ· τό ἔχουμε συζητήσει.
Χρειάζεται λοιπόν ἀπό τήν «πηγή» καί κείμενο καί ἠχητικό.
Πρέπει νά τά φροντίσεις καί τά δύο...
Αὐτό πού ἀνέβασες δέν βλέπουμε τίποτε. Χρειάζεται pdf.
Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις.
Στη διαχείρηση αρχείων δεν φαίνεται οτι το σύστημα δέχεται μόνο pdf,αλλά
περιλαμβάνει και άλλους τύπους αρχείων.
"Γηράσκω αεί διδασκόμενος"
Ανεβάζω το κείμενο σε pdf και σύντομα θα έχω και το ηχητικό απο ηχογράφηση του Φεστιβαλ Θ.Μ. Πάτμου.
π. Μάξιμος;46563 said:
Εἶναι τῆς ἀρτοκλασίας αὐτό τό Πατινιώτικο Χρῆστο!!!
Δέν τό λένε στή λειτουργία!!!
Ναι...ΥΓ. Βλέπεις τί γράφει τό ΤΜΕ γιά τά λειτουργικά;;; Τό τηρεῖς;;;
Κάνετε λάθος πάτερ. Δυστυχώς, στη Θ. Λειτουργία ακούγεται. Στην αρτοκλασία το λένε «χύμα» για να διαβάσουν το «Ευλογήσω τον Κύριον». Ψάλλουν μόνο το «Πλούσιοι επτώχευσαν» κι αυτό μία φορά και αργά. Και στην αρτοκλασία, όμως, να το έλεγαν, πάλι θα έπρεπε να διέπεται από τα χαρακτηριστικά που περιγράφει το Τυπικό, αφού πρόκειται για το ίδιο μέλος.π. Μάξιμος;46563 said:
Εἶναι τῆς ἀρτοκλασίας αὐτό τό Πατινιώτικο Χρῆστο!!!
Δέν τό λένε στή λειτουργία!!!
Φαντάζομαι ὅτι κατά λάθος ἀπευθύνεσαι σέ μένα, ἐκτός ἄν εἶναι «σχῆμα λόγου». Ἀναφέρομαι στήν παράδοση τῆς Ἱερᾶς Βασιλικῆς Πατριαρχικῆς Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου καί Εὐαγγελιστοῦ Πάτμου καί τῆς νήσου Πάτμου γενικότερα, ἀπ᾿ ὅπου καί ὁ Μανώλης Γρύλλης. Τό τί λένε καί τί κάνουν σ᾿ αὐτούς πού ἀναφέρεσαι —καί δέν κατάλαβα— δέν ξέρω. Τά τοῦ Τυπικοῦ τά ξέρω...Κάνετε λάθος πάτερ. Δυστυχώς, στη Θ. Λειτουργία ακούγεται. Στην αρτοκλασία το λένε «χύμα» για να διαβάσουν το «Ευλογήσω τον Κύριον». Ψάλλουν μόνο το «Πλούσιοι επτώχευσαν» κι αυτό μία φορά και αργά. Και στην αρτοκλασία, όμως, να το έλεγαν, πάλι θα έπρεπε να διέπεται από τα χαρακτηριστικά που περιγράφει το Τυπικό, αφού πρόκειται για το ίδιο μέλος.
Ἐδῶ σίγουρα δέν ἀπευθύνεσαι σέ μένα. Ὡραῖος ὁ προβληματισμός σου. Ἀλλά νομίζω ὅτι ξέρεις περισσότερα ἀπό μένα σχετικά μέ τά ἁγιορείτικα. Κανείς δέν εἶπε τήν πατμιακή παράδοση ἁγιορείτικη. Μᾶς ἔδειξαν ὅμως ὅτι τό ψάλλουν στό Ἅγ. Ὄρος. Καί μόνον αὐτό; Ἀπό δεκαετιῶν καί ἐκατονταετηρίδων καί πολλά ἄλλα...Δεν μπορώ να καταλάβω, όμως, ένα πράγμα: Γιατί όλα αυτά τα τραγουδάκια περνιούνται για αγιορείτικα; Οι προσωπικές καινοτομίες κάποιων μεμονωμένων μοναχών ή αδελφοτήτων γιατί παρουσιάζονται με τον γενικευμένο τίτλο «αγιορείτικο»; Γιατί δεν μπορώ να πιστέψω πως αυτά τα γλυκανάλατα βαλσάκια αποτελούν αγιορείτικη παράδοση...
Σε σας αναφέρομαι, όχι για να σας μειώσω ή κάτι άλλο, απλά επειδή στο Άγ. Όρος έχει τύχει ελάχιστες φορές να το συναντήσω στη Θ. Λειτουργία αλλά ποτέ στην Αρτοκλασία. Δεν πρόσεξα το κείμενο του κ. Γρυλλη, οπότε ζητώ συγγνώμη που σας ενέπλεξα. Για τα λεγόμενά μου βασίστηκα στην καταγραφή του κ. Βουρλή του μέλους εξ Αγ. Όρους και νόμιζα πως κι εσείς σε αυτό αναφέρεστε. Γι' αυτό, λοιπόν, οι παρατηρήσεις μου ήταν πάνω σε αυτό που είδα να εφαρμόζεται στο Αγ. Όρος. Πάντως, όπως και να 'χει, το κείμενο που παρέθεσε ο Χρήστος βγάζει εκτός το μέλος.π. Μάξιμος;46592 said:
Φαντάζομαι ὅτι κατά λάθος ἀπευθύνεσαι σέ μένα, ἐκτός ἄν εἶναι «σχῆμα λόγου». Ἀναφέρομαι στήν παράδοση τῆς Ἱερᾶς Βασιλικῆς Πατριαρχικῆς Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου καί Εὐαγγελιστοῦ Πάτμου καί τῆς νήσου Πάτμου γενικότερα, ἀπ᾿ ὅπου καί ὁ Μανώλης Γρύλλης. Τό τί λένε καί τί κάνουν σ᾿ αὐτούς πού ἀναφέρεσαι —καί δέν κατάλαβα— δέν ξέρω. Τά τοῦ Τυπικοῦ τά ξέρω...
Ἀπό ἐδῶ καί κάτω ἐπίσης ἡ συζήτηση πού εἶχε γίνει καί ἀνέφερα παραπάνω.
Όσο για το πότε χρονολογούνται αυτά τα μέλη σε τρίσημα, άλλους ήχους κλπ, επιτρέψτε μου να έχω τις αμφιβολίες μου. Δεν πιστεύω πως έχουν ζωή πάνω από έναν, το πολύ ενάμισι αιώνα, περίοδο εντόνων επιδράσεων της ελληνικής κοινωνίας από τη δυτική κουλτούρα. Δεν υπάρχουν καταγραφές τρισήμων μελών ή μελών εκτός των παραδεδομένων ήχων παλαιότερες.π. Μάξιμος;46592 said:
Καί μόνον αὐτό; Ἀπό δεκαετιῶν καί ἐκατονταετηρίδων καί πολλά ἄλλα...
Σε σας αναφέρομαι, όχι για να σας μειώσω ή κάτι άλλο, απλά επειδή στο Άγ. Όρος έχει τύχει ελάχιστες φορές να το συναντήσω στη Θ. Λειτουργία αλλά ποτέ στην Αρτοκλασία. Δεν πρόσεξα το κείμενο του κ. Γρυλλη, οπότε ζητώ συγγνώμη που σας ενέπλεξα. Για τα λεγόμενά μου βασίστηκα στην καταγραφή του κ. Βουρλή του μέλους εξ Αγ. Όρους και νόμιζα πως κι εσείς σε αυτό αναφέρεστε. Γι' αυτό, λοιπόν, οι παρατηρήσεις μου ήταν πάνω σε αυτό που είδα να εφαρμόζεται στο Αγ. Όρος. Πάντως, όπως και να 'χει, το κείμενο που παρέθεσε ο Χρήστος βγάζει εκτός το μέλος.
Όσο για το πότε χρονολογούνται αυτά τα μέλη σε τρίσημα, άλλους ήχους κλπ, επιτρέψτε μου να έχω τις αμφιβολίες μου. Δεν πιστεύω πως έχουν ζωή πάνω από έναν, το πολύ ενάμισι αιώνα, περίοδο εντόνων επιδράσεων της ελληνικής κοινωνίας από τη δυτική κουλτούρα. Δεν υπάρχουν καταγραφές τρισήμων μελών ή μελών εκτός των παραδεδομένων ήχων παλαιότερες.
Κι ἐγώ ζητῶ συγγνώμη, πρῶτα ἀπό τόν Χρῆστο καί μετά ἀπό σένα καί ὅλους. Γιά τό τί ἐφαρμόζεται στό Ὄρος δέν τό γνωρίζω καλά καί ὅ,τι ἐφαρμόζεται στό Ὄρος πρέπει νά ἀποτελεῖ γιά μᾶς παράδειγμα πρός μίμηση καί ἐφαρμογή; Αὐτό ὅμως γίνεται ἀπό πολλούς. Ἐγώ, πού ἴσως βλέπω ἀλλιῶς τά πράγματα, ἀντέδρασα δύο φορές σέ πρακτικές ἁγιορείτικες σχετικά μέ τά λειτουργικά [ἐδῶ] κι [ἐδῶ]. Ἀπό τήν ἄλλη δικαιοῦνται νά ἔχουν κάποιες παραδόσεις σεβαστές καί πράγματι διαφοροποιεῖται σέ πολλά ἡ ψαλμωδία τους καί αὐτό εἶναι θεμιτό, ἀλλά καί ὑπάρχουν πάρα πολλά «ὑπέρ» σ᾿ αὐτήν τήν ἰδιαιτερότητα τοῦ χώρου, ὅπως ὑπάρχουν καί τά «κατά» σύμφωνα βέβαια μέ τά κριτήρια τοῦ καθενός. Πάντως ἐγώ θυμᾶμαι ὅτι φοιτητής νεαρός, χωρίς νά ἔχω ἐπισκεφθεῖ τό Ὄρος, ὁργάνωναν κάποιες ἀγρυπνίες συμφοιτητές μου, πού εἶχαν σχέση μέ τό Ὄρος (καί τελικά κατέληξαν ἐκεῖ), ὅπου γιά πρώτη φορά ἄκουσα τούς πολυελέους Δοῦλοι Κύριον καί Ἐξομολογεῖσθε ἤ τούς κανόνες π.χ. πρός τό Ἀρματηλάτην Φαραώ καί τήν ὅλη ἁπλότητα καί εὐρυθμία τῶν μελῶν καθώς καί τό ὅτι ἔψελναν ὅλοι μαζί καί εὐχαριστιόμουν πολύ, συγκρίνοντας τήν μέχρι τότε ἐκκλησιαστική μουσική στόν κόσμο μέ τά χωρίς ρυθμό μακρόσυρτα καί κουραστικά μέλη τοῦ ἑνός σολίστα, τίς ἐπιδείξεις, τήν ἔνταση τῶν μικροφώνων κ.λπ.. Αὐτά ὡς ἐμπειρία κάποιου νέου.Σε σας αναφέρομαι, όχι για να σας μειώσω ή κάτι άλλο, απλά επειδή στο Άγ. Όρος έχει τύχει ελάχιστες φορές να το συναντήσω στη Θ. Λειτουργία αλλά ποτέ στην Αρτοκλασία. Δεν πρόσεξα το κείμενο του κ. Γρυλλη, οπότε ζητώ συγγνώμη που σας ενέπλεξα. Για τα λεγόμενά μου βασίστηκα στην καταγραφή του κ. Βουρλή του μέλους εξ Αγ. Όρους και νόμιζα πως κι εσείς σε αυτό αναφέρεστε. Γι' αυτό, λοιπόν, οι παρατηρήσεις μου ήταν πάνω σε αυτό που είδα να εφαρμόζεται στο Αγ. Όρος. Πάντως, όπως και να 'χει, το κείμενο που παρέθεσε ο Χρήστος βγάζει εκτός το μέλος.
Κατάλαβες ὅτι ἐπικριτικά τό γράφω, καί βέβαια ἡ ὀρθή διατύπωση εἶναι «Ἀπό δεκαετιῶν καί ἕως μιᾶς ἐκατονταετηρίδος καί λίγο παραπάνω». Κάπου εἶχα γράψει «ἀπό ἀνακαλύψεως τοῦ ραδιοφώνου» καί δέν τό ἔγραφα τυχαῖα· ἀπ᾿ ὅσα ἔχω ἀκούσει τό συνδύαζα μέ τά ἀπό ραδιοφώνου ἀκούσματα πού ἐλάμβαναν οἱ ἁγιορεῖτες. Καί δέν «ἔπιανε» τό ραδιόφωνο μόνον τήν τότε ἑλληνική ἐπικράτεια (βέβαια τό Ὄρος καί ἡ Μακεδονία δέν ἦταν ἀκόμη ἑλληνική ἐπικράτεια –ἀκόμη δέν γιορτάσατε τά 100 χρόνια ἀπελευθέρωσης–), οὔτε μόνον τήν «δύση», ἀλλά κυρίως τήν «ἀνατολή» ὡς πλησιέστερη...Όσο για το πότε χρονολογούνται αυτά τα μέλη σε τρίσημα, άλλους ήχους κλπ, επιτρέψτε μου να έχω τις αμφιβολίες μου. Δεν πιστεύω πως έχουν ζωή πάνω από έναν, το πολύ ενάμισι αιώνα, περίοδο εντόνων επιδράσεων της ελληνικής κοινωνίας από τη δυτική κουλτούρα. Δεν υπάρχουν καταγραφές τρισήμων μελών ή μελών εκτός των παραδεδομένων ήχων παλαιότερες.
Δήμος;25287 said:Μάθημα "Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον"
έχει κανένας να ανεβάσει?
ακόμα καλύτερα θα ήταν αν κάποιος είχε και σε άλλουσ ήχους εκτόσ απ'το συνηθισμένο.
ευχαριστώ
Γεωργίου Ε. Ραιδεστηνού, Πεντηκοστάριον, εν Κωνσταντινουπόλει 1886, σ. 202 κ. εξ.