Στην Κοκκινογοργούσα Ανθολογία (1846) (εδώ από την αναδημοσίευση στο analogion.com) υπάρχουν λειτουργικά ανώνυμα σε ήχο Πλ. Δ'. Τα ίδια λειτουργικά στο Μουσικό Θησαυρό της Λειτουργίας (τ. Α', σελ. 434) αποδίδονται στον Πέτρο Εφέσιο.
Όχι, απ' ότι ξέρω τουλάχιστον. Τα αναρτώ για εύκολη πρόσβαση από την έγχρωμη σάρωση της Κοκκινογοργούσας Ανθολογίας (1846), από μια ασπρόμαυρη σάρωση του ίδιου έργου που ανέβηκε από την Ιστορική Βιβλιοιήκη Ανδρίτσαινας και από την έκδοση του Μουσικού Θησαυρού (1931). Παρακαλώ όποιον τα βρει σε άλλη πηγή να μας τα κοινοποιήσει!Υπάρχει το βιβλίο της Κοκκινογοργούσα Ανθολογία (1846) ανατυπωμένο από κάποιον εκδοτικό οίκο
Ευχαριστώ
...ή αν κάποιος μπορούσε να τα δακτυλογραφήσει σε κάποιο καλό πρόγραμμα, άλλωστε 2 σελίδες είναι...Θα μπορούσε η ψαλτική κοινότητα να αποκτήσει μια πρώτης τάξεως αναπαραγωγή του κλασικού έργου σε υψηλή ποιότητα, εάν κάποιος είχε τον χρόνο και τα μέσα να σκανάρει το πρωτότυπο βιβλίο
Τα αναρτώ για εύκολη πρόσβαση από την έγχρωμη σάρωση της Κοκκινογοργούσας Ανθολογίας (1846), από μια ασπρόμαυρη σάρωση του ίδιου έργου που ανέβηκε από την Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ...
... ενώ δε βρήκα για να ελέγξω το γ' τόμο της σειράς «Ιεροψάλτου Εγκόλπιον» που επίσης επιμελήθηκε ο γιος του). Να ήταν όντως του Εφεσίου;
...ή αν κάποιος μπορούσε να τα δακτυλογραφήσει σε κάποιο καλό πρόγραμμα, άλλωστε 2 σελίδες είναι...
Πολλές ευχαριστίες! Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας!
Αν μου επιτρέπεται να κάνω κάποιες επισημάνσεις προς άριστη εμφάνιση του κειμένου, θα έλεγα πως:
α) ενδείκνυται για την καλύτερη προσπέλαση από τον ψάλλοντα όλοι οι φθόγγοι τους οποίους ενώνει το γοργό, το δίγοργο, το τρίγοργο κλπ να είναι στην ίδια γραμμή. Μου το παρατήρησε ο κ. Δεβρελής, καθώς ο ίδιος το εφαρμόζει στις εκδόσεις του. Συνεπώς, καλό είναι να μην αρχίζει σειρά με γοργό. Αυτό, βέβαια, συμβαίνει μόνο σε μία περίπτωση στο κείμενό σας.
β) ένα μικρό λαθάκι υπάρχει στο «Αγαπήσω σε», όπου στη λέξη «Κύριος» η δεύτερη από τις αποστρόφους δεν έχει απλή. Είναι και η μόνη μουσική αβλεψία της αντιγραφής!
γ) θα πρότεινα, αν είναι εφικτό, αφού το κείμενο προέρχεται από την «Κοκκινογοργούσα Ανθολογία», για λόγους καθαρά ιστορικούς, να διατηρηθεί το κόκκινο χρώμα και στα γοργά, τρίγοργα κλπ.
Αν θέλετε, λαμβάνετε υπόψη τα παραπάνω, ει δε μη, δε χάθηκε κι ο κόσμος, αποκαταστήστε μόνο το β', τα υπόλοιπα είναι σωστά κι έτσι!
Παρακαλώ όποιον τα βρει σε άλλη πηγή να μας τα κοινοποιήσει!
Να ήταν όντως του Εφεσίου;
Προσωπικά το εκλαμβάνω ως εικασία του εκδότου του Μουσικού Θησαυρού Νεκταρίου.
Τότε απλά το πρόσωπο του εικάζοντος μεταφέρεται κατ' εμέ στο όνομα του Κυριακού Ζαχαριάδου."Νεοτατον Μουσικον Εγκολπιον" Κυριακου Ζαχαριαδου του Βατοπεδινου, 1894.
...
Οχι, δεν ειναι εικασια τη στιγμη που υπαρχει εκδοση του Κυριακου Ζαχαριαδη που λεει ακριβως το ιδιο.
Και στο Άγ. Όρος λέγεται αυτό πολλές φορές.Το χαρακτηριστικο κειμενο "Αξιον και δικαιον εστι προσκυνειν Πατερα, Υιον..." προσδιδει τη "καταγογη" του μελους απο την Ρουμανια, οποτε δεν ειναι αδυνατον να ηταν οντως του Εφεσιου. Πρεπει να ψαξει κανεις στα Ρουμανικα βιβλια και χφφ.
Και στο Άγ. Όρος λέγεται αυτό πολλές φορές.
Είναι κάτι που δεν ξέρω, όπως πιστεύω και πολλοί, οπότε θέλω και τεκμηρίωση.Κοινη σλαβονικη επιρροη (χωρις να ειναι σλαβονικη εφευρεση, βεβαιως).
Ο Ζαχαριάδης φαίνεται πάντως ευσυνείδητος, γι'αυτό εκδίδει ανώνυμα όσα μαθήματα ήταν γι'αυτόν άγνωστης, αμφίβολης ή διαφιλονεικούμενης «κυριότητας» (βλ. συνημμένο).