Ἀναγκάστηκαν; Δὲν νομίζω.Αυτό που επίσης ακούγεται είναι το γιατί αναγκάστηκαν να αναζητήσουν κάποιον εκ των έξω
Αυτό που εννοώ είναι ότι ακούγοντας την ηχογράφηση καταλαβαίνει κανείς γιατί ο δομέστιχος παραμένει δομέστιχος.
Το ότι "αναγκάστηκαν" να αναζητήσουν ψάλτη οφείλεται προφανώς στην ανεπάρκειά του.
Κανένα "ύφος" και καμία μαθητεία οποιασδήποτε διάρκειας σε οποιονδήποτε δάσκαλο δεν είναι ικανή να αναπληρώσει συγκεκριμένη έλλειψη βασικών ικανοτήτων.
Αυτό που εννοώ είναι ότι ακούγοντας την ηχογράφηση καταλαβαίνει κανείς γιατί ο δομέστιχος παραμένει δομέστιχος.
Το ότι "αναγκάστηκαν" να αναζητήσουν ψάλτη οφείλεται προφανώς στην ανεπάρκειά του.
Κανένα "ύφος" και καμία μαθητεία οποιασδήποτε διάρκειας σε οποιονδήποτε δάσκαλο δεν είναι ικανή να αναπληρώσει συγκεκριμένη έλλειψη βασικών ικανοτήτων.
Τὸ νὰ γίνεις Α΄δομέστιχος στὴ Μεγάλη Ἐκκλησία δὲν εἶναι μικρὸ πράγμα.
Ἄν -ὅπως ἰσχυρίζεσαι- δὲν διαθέτει οὕτε κἄν βασικὲς ἰκανότητες, τότε γιατὶ προήχθη; Τὶ σημαίνει ἄραγε αὐτό γιὰ τοὺς ἰθυνοντες; Μήπως εἶναι οἱ ἴδιοι ποὺ προσεκάλεσαν τὸν τοποτηρητή;
Πάντως αὐτὸ ποὺ γράφεις γιὰ τὸν Α΄ δομέστιχο εἶναι ἀμετροεπές καὶ σαφῶς ΔΕΝ ἰσχύει.
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.
Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.
Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.
Πολύ σωστά και γω που νόμιζα ότι ήμουν ο μόνος που πίστευα- πιστεύω ότι ειναι"φαλτσος"
Και άκρως ενοχλητικό που δεν ακολουθεί τον χρόνο του πρώτόψάλτή όπως παράδειγμα στα πασαπνοάρια αυτής της Κυριακής που επέμενε να τα ψαλει σε αργότερο χρόνο από τον πρωτοψαλτη,αλλά γενικά ο χρόνος του είναι πολύ μπερδεμενος όπως αυτοί που....τον υποστηρίζουν ταυτόχρονα ��. ..αλλά από κουφους-φαλτσους και τίποτε αλλο χορτάσαμε φτάνει ποια....
Ο κ.Νεοχωριτης γράφει ιστορία εξου και η δίψα του ιεροψαλτικού κόσμου για ηχογραφήσεις.....
Ξεκινᾶτε τὸν λόγο σας ἀναγνωρίζοντας τὴν θέση τοῦ Α΄δομεστίχου. Συνεχίζετε ἀπαριθμῶντας τὰ τρία «πρόβλήματα», ποὺ οὐσιαστικὰ τὸν ὑποβιβάζουν στὸ ἐπίπεδο ἑνὸς ἁπλοῦ βοηθοῦ καὶ καταλήγεται πὼς σᾶς ἀρέσει ὡς ψάλτης. Παρατηρῶ κάποια ἀντίφαση.
Τέλος πάντων. Στὰ «προβλήματα» τώρα. Ὁ πυρήνας τὼν παρατηρήσεών σας ἔγκειται οὐσιαστικὰ στὴν συνεργασία μὲ τὸν ἔξωθεν προσκεκλημένο τοποτηρητή, στὸ ἴσο, στὸ ρυθμό κλπ
Ἔχετε ἀναρωτηθεῖ πὼς ἡ αἰτία εἶναι ἀλλοῦ, δηλαδὴ ἡ πρόθεση τοῦ προσκληθέντος τοποτηρητοῦ νὰ ΜΗΝ υἱοθετήσει τὸ ὕφος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου, ποὺ σαφῶς ἔχει διδαχθεῖ ὁ Α΄δομέστιχος ἀπὸ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Ἀστέρη καὶ ὄχι ὁ τοποτηρητής; Πῶς νὰ συνεργασθοῦν ὁ μαθητὴς κι ὁ προσκληθείς; Ὁ πρῶτος ἔμαθε στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο, ὁ δεύτερος μακρὰν αὐτοῦ. Ὁ πρῶτος συνεχίζει τὴν παράδοση, ὁ δὲ δεύτερος ἀκολουθεῖ τὴν προσωπική του ἀντίληψη, ὅπως τὴν διαμόρφωσε ἐξ ἀποστάσεως τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου. Διαφέρουν ριζικὰ, ἀκούγεται καθαρὰ καὶ ἡ διαφορὰ θὰ παραμείνει, κατὰ πὼς φαίνεται. Κατὰ τὴ γνώμη μου εἶναι καλὸ αὐτό, γιὰ νὰ ξέρουμε ὅλοι τὶ πραγματικὰ συνέβη.
Ἄς ὑποθέσουμε ὅμως πὼς ὁ Α΄ δομέστιχος ἔχει τὰ δύο παραπάνω τεχνικὰ «προβλήματα» ποὺ ἀπαριθμήστατε. Τότε αὐτὸ τὶ σημαίνει γιὰ κείνους στὸ Φανάρι ποὺ τὸν προήγαγαν καὶ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη ποὺ τὸν δέχθηκε δίπλα του; Πὼς ἦταν μήπως «κουφοί»; Πὼς ἦταν μήπως «ἄμουσοι»; Πὼς μήπως ἦταν ψαλτικῶς «ἄσχετοι»;
Φυσικὰ καὶ εἶναι ἐνοχλητικὸς ὅσο δὲν ὑποτάσσεται στὸ νέο ὕφος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου.
Ἡ ἱστορία στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο ἔχει γραφτεῖ ἐδῶ καὶ καιρό, δὲν περιμέναμε ἐν ἔτει 2016 νὰ ἀκούσουμε πατριαρχικὸ ψάλσιμο. Αὐτὸ ποὺ ἀκοῦμε εἶναι τὸ ψάλσιμο τοῦ κ. Νεοχωρίτη κι ἔτσι θὰ παραμείνει, καθὼς ἠ ἱστορία ἔχει ἤδη γραφεῖ.
Φίλε Δαυίδ δεν είναι τρόπος αυτός. Μιλάς με στυλ "έχω δίκιο οπωσδήποτε, εσύ domesticus που διαφωνείς είσαι τουλάχιστον παρανοϊκός".
Εγώ προσωπικά ΑΥΤΟ είναι που δεν ανέχομαι στο θέμα Νεοχωρίτης ή μη-Νεοχωρίτης.
Μάλλον δεν υφίσταται θέμα καθώς η επιλογή έχει γίνει και το Πατριαρχείο είναι ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει, όπως και αποφάσισε, αλλά....ξε-Καβάλα (ξεΚαβαλήστε) λιγάκι.
Εύστοχες παρατηρήσεις και με ωραίο τρόπο δοσμένες για να ωφεληθεί και ο άρχων Δομέστικος και να βελτιωθεί.Ειδικά στο θέμα των βάσεων.Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι.
Δεν είπα ότι είναι μικρό πράγμα να γίνει κάποιος Ά δομέστιχος. Τουναντίον.
Σχετικά με τα υπόλοιπα. Ο Δομέστιχος έχει τουλάχιστον τρία (3) βασικά προβλήματα τα οποία μπορεί να τα καταλάβει και ένας αδαής ακούγοντας όχι μόνο την σημερινή αλλά και τις περισσότερες ηχογραφήσεις από τον πατριαρχικό ναό.
1) Είναι ανακριβής στις βάσεις του. Ψάλλει χαρακτηριστικά χαμηλότερα σε σχέσει με την δοθείσα βάση στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Μερικές φορές κάποια μόρια. Κάποιες άλλες έως και μισό ημιτόνιο.Γίνεται εύκολα αντιληπτό και είναι ενοχλητικό για τον ακροατή
2) Έχει πρόβλημα στον ρυθμό. Σε μέλη που ψάλλονται με ταχύτητα "λαχανιάζει" , δεν μπορεί να ακολουθήσει, ψάλλει άγαρμπα και επιβραδύνει.
3) Δεν μπορεί να συμψάλλει.
Ο καλός μουσικός πρέπει απαραίτητα να μπορεί να συνυπάρξει. Ο καλός μουσικός έχει τα αυτιά του τεντωμένα και ακούει προσεκτικά τον συνεργάτη του και ψάλλει με τρόπο που να αναδικνύει την συνεργασία και όχι την προσωπική αντίληψη περί μουσικής. Τουτέστιν, το εγώ έρχεται δεύτερο.
Η ικανότητα κάποιου να μπορεί, μουσικά, να συνεργαστεί επιτυχώς είναι μείζονος σημασίας. Δείχνει ωριμότητα, βάθος κατανόησης και μια αρετή πολύ απαραίτητη για τον μουσικό και δει τον ψάλτη, ταπεινοφροσύνη και μετριοπάθεια.
Για να μην μακρυγορώ, θέλω να τονίσω ότι ο λαμπαδάριος μου αρέσει πολύ σαν ψάλτης. Έχει στιγμές που είναι πραγματικά εκπληκτικός. Με όμορφη βαθιά φωνή και πολύ ωραίο ύφος. Απλά καταλαβαίνω γιατί δεν επιλέχτηκε για πρωτοψάλτης.