tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Πιθανόν. Άλλο όμως το να το βλέπω αλλιώς και άλλο το να το βλέπω λάθος. Στην τελική όταν κάτι το ακούω και μπορώ να το μετρήσω σε τρίσημο και βγαίνει ακριβώς, κάτι που συμβαίνει στο άκουσμα των κρατημάτων αυτών και από τον Πρίγγο και από όλους, δεν είναι (και) τρίσημος; Θα ήθελα κάποιο ηχητικό παράδειγμα όπου να ακούγονται οι χτύποι για να βγάλω ακριβέστερο συμπέρασμα. Τα ηχητικά που υπάρχουν εκεί που παρέπεμψε ο Δημήτρης δεν με πείθουν ότι δεν είναι πρόκειται για τρίσημο. Θα με ενδιέφερε όμως η παράγραφος που αναφέρει ο Βουδούρης, γιαυτό και ζήτησα στο οικείο θέμα εάν ει δυνατόν να γραφτεί το κείμενό του καθαρά, διότι πολλές λέξεις που αφορούν στο θέμα που κουβεντιάζουμε δεν τις βγάζω.Ο τρόπος που το ερμηνεύεις είναι δυτικότροπος και μπερδεύεσαι.
Το αυθεντικό κείμενο όπως έδειξα έχει άλλους χαρακτήρες διάρκειας 1,5 χρόνου και άλλους 1 ενώ εμείς ψάλλουμε αμφότερους με την ίδια χρονική διάρκεια. Έχω λάθος σ' αυτό; Είναι αυτό συνέπεια εκτέλεσης και γραφής; Γιατί τότε να έχει στην πεταστή που παραθέτω πριν απλή και να μην είναι σκέτη, καθώς και η επακολουθούμενη απόστροφος να είναι άνευ γοργού, κάτι που συμβαίνει στην αμέσως επόμενη μουσική φράση και την ψάλλουμε με τον ίδιο ακριβώς χρονικό χωρισμό;Η γραφή του τρισήμου προσπαθεί με μπακαλίστικο τρόπο να περιγράψει την τριχοτόμηση των δύο χρόνων του αυθεντικού κειμένου.
Άλλο αυτό. Αλλά με την έννοια αυτή και το κλασικό κείμενο είναι λάθος γραμμένο, για τον απλό λόγο που αναφέρω παραπάνω. Εάν υπάρχει χρονική - παλμική - ρυθμική συμφωνία κείμενου και εκτέλεσης είμαι μέσα, αλλά δεν είναι δυνατόν άλλα να γράφει η εξήγηση και άλλα να ψάλλουμε εμείς (χρονικά πάντα), διότι αυτό συμβαίνει (νομίζω ότι αυτό ωφείλεις να το παραδεχτείς).Οι παλαιότεροι ενίοτε για διδακτικούς λόγους τον αναπαριστούσαν με παρεστιγμένα δίγοργα τρόπος κατά την γνώμη μου πιο σωστός από το να βάζεις κάθετες διαστολές και τρίσημα μέτρα.
Θα την μελετήσω όταν θα έχω τον χρόνο. Πιθανόν όλους τους προβληματισμούς μου να τους απαντάς εκεί. Thanks for that!Δείτε και την παρουσίαση μου για αυτό το θέμα που έκανα στο Συνέδριο του Ιδρύματος Βυζαντινής Μουσικολογίας το 2009 στην Αθήνα.
View attachment 61577
Υ.Γ. Ειλικρινά, δεν είμαι αρνητικός στο να δεχτώ κάτι που δεν ξέρω (πως θα μάθαινα τότε τα ελάχιστα που γνωρίζω) αλλά "κλωτσάω" στο να δεχτώ κάτι που διαφωνεί πλέον με το ένστικτό μου (εδώ της παλμικής ροής ενός μέλους), διότι ως ντράμερ δεν μου κολλάει. Πιστεύω ότι πολλοί θα το έκαναν αυτό, όπως κάνουν ακούγοντας ΕΛΒΥΧ.