1. Και βέβαια αρκούν. Ράσο αν χρειάζεται θα σου δώσει κάποιος στο ιερό να βάλεις.
2. Όσο κρατάει η καραντίνα, δυστυχώς οι μετακινήσεις και οι συναντήσεις δεν επιτρέπονται, εκτός αν κάνεις μάθημα τηλεεκπαίδευσης! Κατά τη γνώμη μου ξεκίνα πρώτα να πηγαίνεις στο αναλόγιο γιατί και αυτό, δάσκαλος είναι.
3. Θα του προσφέρεις μεγάλη χαρά και εξυπηρέτηση αν του κρατήσεις το ίσον. Ακόμα κι αυτός που έχει μηχάνημα, μπορεί να προτιμά τον άνθρωπο, αν υπάρχει. Θεωρητικά, ίσον μπορεί να κρατήσει οποιοσδήποτε έχει μουσικό αυτί. Ορισμένοι ύμνοι χρειάζονται βέβαια να ξέρεις κάτι παραπάνω, αλλά αυτό δεν είναι λόγος να κρατηθείς μακριά. Ο ψάλτης θα σε κατευθύνει και θα σε διορθώσει. Το στάνταρ ίσον σε κάθε ύμνο συνήθως παίζει σε δύο νότες, μία χαμηλή και μια ψηλότερη, όταν το μέλος ανέβει. Ισχύει η αρμονία, αλλά χωρίς να αποτελεί μελωδική γραμμή, όπως ο μπάσο της ευρωπαϊκής.
4. Σε πρώτη φάση θα σου έλεγα να μη γίνεις ψυχαναγκαστικός με το τυπικό. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσο φαίνονται. Το σημαντικό είναι να σου δείξει κάποιος άνθρωπος τον τρόπο σκέψης, πριν προσπαθήσεις να αποκωδικοποιήσεις τους κανόνες των βιβλίων.
Το επιπλέον που έχω να σου προτείνω είναι να συνεχίσεις να γράφεις τις καθημερινές σου εμπειρίες και εντυπώσεις στο θέμα αυτό που άνοιξες, εν είδει ημερολογίου.
Πράγματι η βυζαντινή μας μουσική θα μπορούσε να είναι εξαγώγιμο προϊόν, αλλά όπως θα έχεις διαπιστώσει σαν χώρα ντρεπόμαστε να παραδεχτούμε ότι είμαστε το βυζάντιο και προσπαθούμε να παρουσιαστούμε ως κάτι άλλο. Τις τελευταίες μόλις δεκαετίες έχει αναπτυχθεί κάποιο κίνημα αναζήτησης του ευρύτερου βυζαντινού πολιτισμού που ως λαός αγνοούμε και δεν μας τον διδάσκει επισήμως κανένας.