Κάποιες λεπτομέρειες για την έκδοση;
Eπιστημονικὸ εγχειρίδιο, ναι μόνο αυτό. Εύγε για την έρευνα και την εργασία αλλά ως εκεί.
Eπιστημονικὸ εγχειρίδιο, ναι μόνο αυτό. Εύγε για την έρευνα και την εργασία αλλά ως εκεί.
Προϊόν ακατάλληλο για νεοχειροτονηθέντες ιερείς.
Ελπίζω να μη χρησιμοποιηθεί στην λειτουργική πράξη, να μη μετατραπεί δηλαδή η εκκλησία μας από ζωντανή παράδοση(με τα όποια "λάθη" ή περικοπές-προσθήκες) σε VR μουσείο. Καλή ιδέα για μια πτέρυγα του Μητροπολιτικού μουσείου στην Νέα Υόρκη
Το ζητούμενο αν κάτι είναι παραδοσιακό δεν είναι από που ξεκινά η παράδοση αλλά πως παραλαμβάνεται στο τώρα.Το ίδιο πρόβλημα πάντα.
Από ποιόν αιώνα ξεκινά η παράδοση; 4ο; 12ο, 15ο; (όποιον μας βολεύει; )
Ποιος "χάλασε" την παράδοση; (δηλαδή παρέλαβε αλλά δεν παρέδωσε όπως παρέλαβε; )
Και ποιος είναι υπεύθυνος για την τήρηση της παράδοσης;
Μα φυσικά η εκκλησία, δηλαδή, η Εκκλησία της Ελλάδος με τις επιτροπές της.
Όλα τα υπόλοιπα όταν γίνονται συζήτηση, είναι καλό. Όταν γίνονται δόγμα, είναι άσχημο.
Αυτά...
"Ἁντιδραστικὸς μοντερνισμός". Μακάρι νὰ μὴν πρόκειται γιὰ αὐτό!!!!Το ζητούμενο αν κάτι είναι παραδοσιακό δεν είναι από που ξεκινά η παράδοση αλλά πως παραλαμβάνεται στο τώρα.
Αν κάτι, καλό ή κακό κάποια στιγμή στο παρελθόν έχει πέσει σε αχρηστία τότε παύει να είναι παράδοση.
Η επαναφορά ενός τέτοιου στοιχείου δεν είναι παράδοση! είναι κατά προσέγγιση προσομοίωση αυτού του νεκρού στοιχείου.
"Ἀντιδραστικὸς μοντερνισμός".Το ζητούμενο αν κάτι είναι παραδοσιακό δεν είναι από που ξεκινά η παράδοση αλλά πως παραλαμβάνεται στο τώρα.
Αν κάτι, καλό ή κακό κάποια στιγμή στο παρελθόν έχει πέσει σε αχρηστία τότε παύει να είναι παράδοση.
Η επαναφορά ενός τέτοιου στοιχείου δεν είναι παράδοση! είναι κατά προσέγγιση προσομοίωση αυτού του νεκρού στοιχείου.
Περὶ αὐτοῦ πρόκειται. Γίνεται παντοῦ. Λοιπόν - στὴν ἀρχαιότητα ὑπῆρχε ὁ χριστολογικὸς μῖμος - μιὰ παρώδηση τῶν χριστιανικῶν μυστηρίων. Ἁναφέρονται μάλιστα μάρτυρες ἅγιοι ποὺ μαρτύρησαν μεταστρεφόμενοι ἑπὶ σκηνῆς καὶ ἀρνούμενοι νὰ προσβάλουν τὰ θεία. Εἶναι ἁντιδραστικὸς μοντερνισμὀς ξεκινῶντας ἀπὸ τὴν ὀρθογραφία στὴν ὁνομασία τοῦ μοναστηριοῦ. Τὰ ἴδια γίνονται στὰ θέατρα κατὰ κόρον, δηλ, δὲν μπορεῖ νὰ γίνῃ παράσταση χωρὶς στὰ 15 πρῶτα λεπτὰ νὰ μὴν γίνῃ προσβολὴ τῶν θείων. Ἑδῷ, στὸ ἐξωφυλλο.Το πρόβλημα δημιουργείται όταν ως παράδοση νοείται αποκλειστικά αυτό που παραλαμβάνεται, αγνοώντας τη συνειδητή διαφοροποίηση ως αντίδραση σε μια αίρεση (εικονομαχία, ένωση εκκλησιών..). Δεν ορίζεται λοιπόν χρονικά ο ορισμός της παράδοσης αλλά σχετίζεται με γεγονότα και μελλοντικούς στόχους.
"Ἁντιδραστικὸς μοντερνισμός". Μακάρι νὰ μὴν πρόκειται γιὰ αὐτό!!!!Το ζητούμενο αν κάτι είναι παραδοσιακό δεν είναι από που ξεκινά η παράδοση αλλά πως παραλαμβάνεται στο τώρα.
Αν κάτι, καλό ή κακό κάποια στιγμή στο παρελθόν έχει πέσει σε αχρηστία τότε παύει να είναι παράδοση.
Η επαναφορά ενός τέτοιου στοιχείου δεν είναι παράδοση! είναι κατά προσέγγιση προσομοίωση αυτού του νεκρού στοιχείου.
Υπεύθυνος για την τήρηση της παράδοσης είναι ο λαός. Οι επιτροπές εισηγούνται, αλλά μόνες τους δεν πρέπει να κάνουν τίποτα.
Το ζητούμενο αν κάτι είναι παραδοσιακό δεν είναι από που ξεκινά η παράδοση αλλά πως παραλαμβάνεται στο τώρα.
Αν κάτι, καλό ή κακό κάποια στιγμή στο παρελθόν έχει πέσει σε αχρηστία τότε παύει να είναι παράδοση.
Η επαναφορά ενός τέτοιου στοιχείου δεν είναι παράδοση! είναι κατά προσέγγιση προσομοίωση αυτού του νεκρού στοιχείου.
Όχι φυσικά για αυτό και άλλαξα δάσκαλο όταν είδα ότι η σχολή Σ. Καρά- Λ. Αγγελόπουλου έπραξαν ούτως.Δηλαδή, εάν ο προκάτοχός σου στο αναλόγιο, άλλαξε από μόνος του κάτι στην τυπική διάταξη και το έκανε επί 30 χρόνια στο ίδιο αναλόγιο, το θεωρείς παράδοση; και συ εάν το συνεχίσεις θα είσαι ο «πως παραλαμβάνεται τώρα;»
Έλα Ευάγγελε, ας σοβαρευτούμε...
Όχι φυσικά για αυτό και άλλαξα δάσκαλο όταν είδα ότι η σχολή Σ. Καρά- Λ. Αγγελόπουλου έπραξαν ούτως.
Υπήρξε όμως εναλλακτική ζωντανή επιλογή την οποία έκανα και διόρθωσα το λάθος εγκαίρως.
Όταν όμως κάτι είναι νεκρό επί αιώνες και δεν έχει σωθεί πουθενά τότε η επαναφορά του είναι αδύνατη κι αν γίνει τέτοια απόπειρα αυτό δεν είναι παράδοση,
...Με τη λογική αυτή οι προτεστάντες είναι παραδοσιακοί. Και οι Ιουδαίοι αν θέλετε...
Αν ο φορέας που κάνει την εργασία είναι όντως φορέας παράδοσης τότε ναι, κάτι που είναι νεκρό σε μια περιοχή μπορεί να μεταλαμπαδευτεί από αλλού. Αν όμως έχουν σβήσει όλες οι λαμπάδες τότε.... υπάρχει και ο αναπτήρας...Αυτό που είναι νεκρό στην ενορία μας, είναι ζωντανό στο Άγιο Όρος, ή στο Πατριαρχείο.
Δεν βγάζεις άκρη με αυτό Ευάγγελε.
Οπότε, καλά λέω, υπάρχει αρχή για αυτό.